WTWC - Kapitel 11

 

Jag vaknade utav att det var för ljust i rummet och såg att Jenny andades lugnt bredvid mig. Mitt minne hade inget spår utav hur jag hamnade i sängen. Jag lyfte på huvudet för att kolla mig omkring i rummet och jag såg att Harry låg med bara kalsonger nere på en luft madrass som såg ytterst obekväm ut. Min blick gick över rummet igen och ut genom springan mellan fönstret och rullgardinen som såg väldigt sliten ut. Solen sken och jag fick en plötslig lust att gå ut och bada när jag såg att det inte fanns ett moln på himmeln. Min klädsel var den samma som igår la jag märke till och tog ett par jeans shorts, en vit pösig tröja, en bikini, samt min necessär och smög ut i hallen och in i badrummet för att tvätta av mig och få bort gårdagens smink. Jag granskade mig i den lilla spegeln i badrummet efter en kvart och såg att jag var blek nog för att göra någon snöblind men man måste väll börja någonstans. När jag var färdig stoppade jag i alla grejerna i min necessär igen och slängde dom utanför dörren till rummet så jag inte behövde smyga in där igen.

Jag gick ut i köket och möttes av en munter Liam och en hungrig Niall.

”Good morning.” sa jag artigt.

”Hello.” sa Niall mellan tuggorna. ”Take what ever you want. The bowls are in that cabinet and the spoons are in the top drawer.” han hade nu hela munnen full med flingor och jag gjorde som han sa. Jag satte mig ner bredvid dom vid matbordet och såg att Liam höll på att fiska upp flingor i en skål med mjölk med en gaffel.

”I think it would be easier with a spoon.” konstaterade jag och kollade på honom.

”He doesn't like 'em.” förklarade Niall.

”What?”

”I don't like spoons.” klargjorde Liam och kliade sig i sitt rufsiga hår.

”You don't like spoons?” det lät helt galet enligt mig och jag rynkade ögonbrynen för jag förstod inte riktigt sammanhanget. ”Why?”

”Because think how many people who have touched those spoons.”

”But isn't that the same thing with forks then?” frågade jag och pekade på hans gaffel.

”That doesn't help.” sa Niall och skrattade till medan han började bre sig en toast.

”I just don't like them. It is that simple.” sa Liam och kollade enkelt mot mig.

”Where is the spoon I gave you?” gäspade Zayn som kom in trött i köket.

”I forgot it at home.” muttrade Liam. Vi började prata om att dra ner till stranden idag och ta med käk ner. Alla som hade vaknat tyckte att det var en bra idé och när det bara var Harry som saknades satt alla ner och hade trevligt runt bordet och käkade tillsammans som en enda stor familj.

Liams telefon plingade till och hans min fick oss alla att bli tysta igen.

”Is it her again?” frågade Eleanor som satt bredvid honom och han nickade. ”Why don't you talk with her?”

”Because if we meet we definitly will be back together. I miss her too much and I know how she feels about this.” jag vickade lite på min stol medan jag försökte förstå vem dom pratade om.

”You should invite her here. It's like two days left.” sa Louis.

Alla började prata i mun på varandra och jag såg att Liam led av all uppmärksamhet. De låg nästan som hökar över honom för att få säga sin mening. Tillsist blev till och med jag trött så jag gjorde en busvissling som Harry definitivt vaknade till. Alla blev tysta och Liam gav mig en tacksam blick.

”Now when everyone are quiet...” började jag. ”If I have a say in this.” sa jag och försökte tugga ner den sista biten av min macka. ”I think you should call her. I don't know what happened before because I'm new here. But it seems that you want to meet her, and if it's not to get back with her, then you both need some kind of closure.” Alla kollade på mig och speciellt Jenny som stirrade på mig.

”That's the first time I've ever heard you talking about feelings.” mumlade hon.

”You weren't here yesterday?” frågade jag trött och hon drog lite på munnen.

”Thank you, Aly.” sa Liam och gick iväg och mötte en trött Harry i dörröppningen som frågade vad allt ståhej va om.

”Good morning sleeping beauty!” fick Louis fram mellan tuggorna. Harry rufsade sig i håret och räckte fuck you till Louis som bara satt och flinade.

 

Vi kom ner till stranden allihop och vi låg alla tillsammans. Stranden var nästan öde vilket gjorde det enkelt för oss att breda ut oss så mycket som möjligt.

Alla var nere i vattnet ett tag och försökte dränka varandra tills jag kände att jag frös på pass mycket att jag skakade tänder. När jag kom upp och la mig på min handduk satt Harry redan där och kollade ut på dom andra som fortfarande slösade massor med energi på att försöka dränka varandra.

”You gave up?” frågade jag och log.

”Not even close. You see... Like, while we are up here and saving energy and getting warm. They are down there and getting cold and tired. You have to be smart to defeat them.” sa han och log mot mig. Jag skrattade åt honom och han la sig ner på mage bredvid mig.

”It feels like everyone here knows me so well after twentyfour hours but I don't know anything about you.” sa jag fundersamt och vände mig så jag låg på magen också med huvudet mot honom.

”What do you want to know?” frågade han och kollade på mig.

”Hmm... I don't know really.”

”The only thing you need to find info about us is Google.” sa han och suckade och jag skrattade.

”But you don't know what is true or not.”

”Good point.”

”Okay so if I find something on google you have to tell me if it's right or wrong.” han gick med på det och jag fick låna hans telefon och blundade på grund utav solen. Eller så blundade han för förbereda sig för vilka frågor jag skulle ställa. Jag var på väg att ställa den första då jag stannade upp själv. Jag sträckte upp lillfingret och han kollade konstigt på mig. ”Oh, you have to pinkyswear that you are telling the whole truth.” det fick honom att skratta så att hans blöta lockar trillade i ansiktet på honom. Men han tog villigt mitt lillfinger och det slöts upp med en betydligt större hand än vad jag har. Jag nickade och började läsa den första rubriken.

”You are into older women?”

”Partly true.”

”Partly?”

”I like mature women. I mean you can be sixteen for all I know but are mature enough to be thirty mentaly.” jag nickade och började läsa nästa.

”You are gay and together with Louis?” det fick mig att börja skratta lite.

”Larry Stylingson?” frågade han och det fick mig att skratta mer. ”False.” sa han sen efter jag slutat skratta.

”Okay, but the next one is the most weirdest question of all times.”

”Surprice me.” sa han och blinkade med ena ögat mot mig.

”You've got four nipples?”

”See for your self.” sa han och vände upp magen. Jag blev förvånad när jag såg att det fanns två extra mörka prickar på hans mage som jag i vanliga fall skulle tagit som leverfläckar.

”Are they...?” började jag.

”True.” svarade han på frågan och satte på sig sina solbrillor.

”You are looking really cheezy right now.” sa jag och gav honom mobilen igen. Jag kände att någon stod bredvid mig och jag kände att vinden tog tag i vattendropparna som höll från personen.

”You've goosebumps, Al.” det var Zayn. ”Go and get changed so you won't get a cold.”

”Stop baby me.” muttrade jag och jag såg i ögonvrån att Harry log. Zayn kollade över min axel och gav Harry en irriterande blick. ”Where's Perrie by the way? I haven't seen her all day.”

”She went home.” sa han trött.

”Why?” jag såg att han inte var glad och även att han hade gjort något väldigt dumt. ”What have you done?” sa jag så självklart som möjligt.

”Go and get changed.” muttrade han strängt. ”We'll talk later.” han satte sig ner på sin handduk bredvid mig och la sig för att sola lite.

”Yes, paps.” sa jag och gjorde honnör för att lätta upp stämningen lite. Men den enda som såg var Harry och han log åt mitt skämt. Jag tog mina kläder och gick mot den lilla toaletten.

Kommentarer
Jenny!

Spännande! :)
MER! <3

Date: 2012-12-05 Time: 22:30:42
e

Meeer :)

Date: 2012-12-05 Time: 22:37:10
Em'

Aww super bra, nästa del?

Date: 2012-12-05 Time: 23:14:38
Nettan <3

helt underbar fan fic :) när kommer nästa del?


xoxo <3

Date: 2012-12-05 Time: 23:16:06
Emelie ^.^

Love it! Give me more! :D<3

Date: 2012-12-05 Time: 23:30:09
blogg: http://betternow.blogg.se/
edona

Mer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<333333333333333333

Date: 2012-12-06 Time: 17:03:07
Anonym

More !!!

Date: 2012-12-06 Time: 17:03:31
edona

Mer !!!!!!!!!!!

Date: 2012-12-06 Time: 17:04:05
edona

Mer !!!!!!!!!!!

Date: 2012-12-06 Time: 17:04:30
edona

Mer

Date: 2012-12-06 Time: 17:04:56
edona

Mer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Date: 2012-12-06 Time: 17:05:16
edona

Mer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Date: 2012-12-06 Time: 17:05:56
edona

Mer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Date: 2012-12-06 Time: 17:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: