WTWC - Kapitel 19

På tisdag morgonen gick allt fel! Min väckarklocka ringde inte och därför missade jag frukosten och klädde fortfarande på mig min skoluniform när jag haltade mig fram till tunnelbanan. Mitt hår fick sitta i en lätt hästsvans och jag han sätta på minimalt smink innan jag sprang utanför dörren. Mitt tåg hade redan avgått och nästa gick en kvart senare. Helt klart min sämsta morgon någonsin. När jag kom till min lektion hade jag med mig helt fel böcker och det gjorde inte saken bättre med att varenda person i hela klassrummet kommenterade av att jag var seg och inte ens borde fått komma in mitt i lektionen. Hela skolan osade utav svett och dåliga böcker utav värmen som låg på utanför och ventilationen var inte den bästa. Man kunde koka ägg på mitt humör när skolan ringde ut och jag såg den silvriga Audin längre ner på gatan som helst inte hade velat se så här nära inpå skolan. Harry hade redan erbjudit sig att köra och hämta mig på skolan och jag hade protesterat. Självklart lyssna han inte denna gången heller.
”I told you not to.” muttrade jag surt när jag kom in i bilen.
”You gave me this afternoon. I don't want any time go to waste.” sa han glatt och jag blev irriterad bara att se honom glad. Jag bet ihop mina käkar så jag inte skulle säga något dumt. ”Someone is in a mood.” sa han och började köra ner för gatan.
”I had the worst day of my life.” sa jag och lutade mig bakåt och kollade ut genom fönstret för att lugna ner mig.
”Then I'm going to make it better...” började han och kollade sedan på mig och synade mig från topp till tå ovanför solglasögonen. ”You look really hot in that uniform...” fortsatte han och log medan jag gav honom en arg blick för jag visste inte riktigt om han menade snygg eller om jag faktiskt såg varm ut. ”BUT I hope you got some clothes to change with?” Jag reste väskan som svar. Det var riktigt tur jag hade slängt ner ombyte igår innan jag gick och lade mig så jag inte glömt det i morse. Jag kollade på honom ett tag medan han fokuserade på vägen. Han hade på sig ett par byxor som såg ut som badbrallor och sedan bara en vanlig svart t-shirt upp till. Solglasögonen var de samma som han hade under helgen och även dom jag hade lånat.
”So where are we going first?” frågade jag och försökte le lite mot honom.
”Well, you need to change and I kind of figure that you are hungry because school food is like eating grass. So what about taking something to eat?” Just då började min mage kurra och jag drog åt mig min kavaj som jag hade på mig och drog den om mig för att dämpa ljudet men Harry hade redan hört och log. ”I think we have a winner.”

När vi hade kommit fram till ett kaffee som var lite i den avlägsna delen av London.
”This is my personal favorite.” förklarade han när han öppnade dörren in till ett utav dom mysigaste ställena jag varit på någonsin. Han höll upp dörren för mig och vi gick fram till disken för att beställa.
”I'll take one of those wraps and a coup of coffee, please.” sa jag till tjejen som hade ögonen på Harry. Jag började leta i väskan efter plånboken när han la en hand på min axel.
”I'll take care of that.”
”You don't have to.” sa jag envist och blängde på honom.
”You gave me today, then let me do this right!” protesterade han och jag höjde upp armarna för att visa att jag hade gett mig. ”And I'll only take a cup of tea please.”
”You're not going to eat?” frågade jag förvånat.
”I took a bite on my way out.” förklarade han. ”Now go and change and I find a place to sit.” inte för att det var så många platser att välja på utan det fanns fem bord utplacerade och fyra bås och mer än hälften utav dom var upptagna med folk som inte riktigt brydde sig. Jag tog mig in på den lilla toaletten och började genast byta om till ett par shorts och en grå tröja med ett tryck där det stod: Do you dare to make a fashionstatement? med vita bokstäver. Jag hade köpt den i Sverige innan vi flyttade och drog på mig mina låga Converse och gjorde om tofsen till en bulle på huvudet för att slippa det klibbiga bak i nacken. När jag var redo så var jag inte alls den där skoltjejen som jag var för tio minuter sedan. Jag gick ut från toaletten med väskan i handen och hittade Harry i ett utav båsen med sin telefon uppe. Fikat stod serverad på bordet. När jag gled in i soffan mitt emot kollade han förvånat upp och jag log mot honom.
”Feeling better?” frågade han och log. Han stoppade ner sin mobil i fickan.
”A little. But now I'm a bit scared that I didn't think this through.” sa jag tveksamt. ”What do you have planed for us this afternoon?”
”Well. I wanted to make the best of it and prove to you that I'm a good guy so I've some secret cards to play.” jag nickade medan jag högg in på min wrapp som såg så inbjudande ut.
”Gee! This was seriously the highlight of this day.” stönade jag lättat och han skrattade åt min reaktion. ”Do you have to get undercover today?” frågade jag medan jag fortsatte mumsa i mig wrappen.
”I don't think so.” sa han och kollade på hon som stod bakom disken kom nu fram till oss.
”Would you mind taking a picture with me?” frågade hon osäkert och Harry kollade oroligt mot mig för att se om det var något som gav honom minus. Det enda minuset han skulle få för det var om han inte gjorde det för hon frågade så snällt.
”I can take the picture if you'd like.” erbjöd jag mig och torkade av mina händer på servetten. Tjejen tackade lätt och poserade med Harry medan jag fotade. Hon skuttade lätt iväg igen efter åt och Harry skakade rätt sitt hår och log skyldigt mot mig.
”Sorry about that.”
”No, it's okay I guess. A bit weird though.” sa jag och tog en klunk kaffe. ”And this was needed.” det fick honom att skratta och jag log tillbaka för hans mörka skratt lät så roligt.
”I dare to make a fashionstatement.” sa han sedan och nickade ner på min tröja.
”And what would that be?” frågade jag medan jag fortsatte sörpla i mitt kaffe.
”That I like that shirt.” sa han och log mot mig.
”You don't have to do this you know?” sa jag trött och rättade till en envis slinga som inte hade velat stanna i bullen jag gjort. Tillsist blev jag så trött på den så jag släppte ut håret och kände mig ett tag som ett levande fågelbo. Jag rufsade till håret och försökte få det rätt medan jag väntade på svar.
”No, but I want to.” sa han och jag stannade upp i all hast att få rätt på håret. Han sträckte fram sin hand och rättade till en slinga av hår som hamnat fel och strök det bakom mitt öra och höll sedan kvar handen på min kind. ”I really really want to.” mumlade han och kollade mig in i ögonen. Självklart var det jag som bröt först och kollade generat ner i mitt knä.
”Why are you doing that?” frågade han oförstående. Jag tänkte efter ett tag innan jag svarade.
”Because I'm afraid of getting hurt.”


+8 Kommentarer till nästa! ;D

Kommentarer
Jenny!

Nu blev det rätt ställe hoppas jag x)

Haha aja, älskar dina ff :D <3

Date: 2012-12-11 Time: 17:03:42
Malin

åååh, meer :D

Date: 2012-12-11 Time: 17:21:01
Felicia - Luckiest Girl on The Planet Fanfic

i. love. you

Date: 2012-12-11 Time: 17:54:03
blogg: http://summerparadiseff.blogg.se/
olivia

så himla braa, åh älskar den! fortsätt!!

Date: 2012-12-11 Time: 19:43:35
blogg: http://nattstad.se/oliviaholm
edona

Ja mer !! De va jätte bra !! :)<333333333333333333333

Date: 2012-12-11 Time: 20:02:28
Ellinor

Jätte bra! :)

Date: 2012-12-11 Time: 22:33:59
Anonymous

Aww Mer!

Date: 2012-12-11 Time: 23:50:43
Jossan

Hej Hej, jag är ny läsare :)

Jag älskar din fan fic och ska försöka Följa den :)


Kram Jossan <3

Date: 2012-12-12 Time: 06:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: