WTWC - Kapitel 27 (Del 1)

 

Jag sprang nästan rakt in Eleanor när jag kom innanför dörren.
”Why in such a hurry?” hon såg förvånad ut och jag log lite lätt mot henne.
”Just trying to avoid the most embarrasing moment in my entire life.” sa jag som om det inte var något speciellt med det.
”What are you talking about?” vi gick ut i köket och hon började sätta ner tallrikar i diskmaskinen.
”Zayn and Jenny.” förtydligade jag och hon nickade långsamt. ”But now to something else. Why do you have a goose in your garden?” Jag hade sett den innan när Harry började riva upp Eleanors fina vita blommor men jag tänkte inte mer på det förrän jag lade märke till att den hade flyttat sig när jag skulle springa in. Själv hatar jag fåglar över allt annat och jag sprang snabbt runt om den för att den inte skulle attackera mig.
”Louis.” muttrade hon trött. ”He took it with him from Sweden.”
”You are kidding me right?” hon skakade trött på huvudet.
”I wish I was because it eats like a horse. Where did you see it?” frågade hon sedan.
”Oh, well first I thought it was a statue when Harry ripped...” jag slutade prata tvärt för jag höll på att avslöja något som en normal person skulle bli skit sur över. Harry kom precis (vilken timing!) in i köket och blev ställd när han såg Eleanors min. Självklart hajade Eleanor till och höjde varnande på sina ögonbryn.
”He what?” sa hon och stirrade surt på Harry.
”Ehhh...” jag försökte febrilt hitta en bra undanflykt. ”He accidentally made a little ripp on... my... ehh...my...” jag log lite och försökte komma på resten och kollade hjälplöst mot Harry.
”Her jumper!” nästan skrek Harry nervöst. ”My watch got stuck... ehum... in her jumper and it made a little scratch. Nothing big...ehum... but that's why she got my blazer on.” han skrattade nervöst till.
”Yes! Exactly.” utbrast jag och log lättat mot dom båda.
”You are such bad liers. Both of you!” utbrast nu Louis som kom upp bakom Harry och lade sin arm runt Harrys axlar. ”What did you break this time, haz?” frågade han retsamt.
”Apparently Alys jumper.” väste Harry mellan sina tänder.
”You talk so much rubbish.” utbrast Louis och började skratta och började gnugga sina knogar i Harrys hårbotten och hela situationen var bort glömd.
”Who's up for some fifa!?” ropade Liam från vardagsrummet och Harry och Louis började nästan klättra på varandra för att ta sig snabbt tillbaka till vardagsrummet. Pappa satt och pratade med Niall och jag hade sett att min moster och hennes man hade stuckit. Pappa kollade glatt upp när han fick syn på mig.
”Jag ska nog ta och dra mig nu, Alison.” sa han glatt. ”Jag måste tillbaka till jobbet. Men stanna du här. Kom ihåg att du har skola i morgon unga dam.”
”Jag vet. Det är en sån sak som kommer fem dagar i veckan pappa. Och det är ju trots allt fredag i morgon.”
”You are talking rubbish infront of us, huh?” hörde vi Louis i soffan.
”Shut up.” sa jag med ett leende på läpparna som försvann när jag såg pappas varnande blick.
”Det var ingen svordom.” försvarade jag mig själv.
”Så vem av dessa grabbarna är Harry som du gillar?” frågade han sedan och Harry kollade automatiskt upp. Jag gömde mitt ansikte i mina händer och kände att han hade lika gärna kunnat säga den meningen på engelska för det hade varit minst lika pinsamt.
”Han som precis stirra upp. Du kan inte säga hans namn. Det är det samma på vilket språk du än pratar, pappa. Så nu är det dags för dig att dra innan du säger något dumt.” jag kramade om honom och han gav Harry en varnande blick innan han tog sig ut genom dörren.
”We really have to take swedish lessions because that conversation was really interesting even if we didn't understand a thing.” kommenterade Liam.
”Yep, she's all red!” utbrast Niall.
”Oh, Harry, be careful. The dad is on the move!” utbrast Louis.
”Okay, are we going to play or not?” muttrade Harry som hade sjunkit ner i en fåtölj.
”I want in!” utbrast jag och hoppade ner i soffan mellan Niall och Louis.
”You play?” frågade Niall roat.
”Nope, I guess you guys could teach me?” ljög jag. Klart jag hade spelat fifa innan, vad trodde dom jag hade gjort de senaste fem åren? Sovit under en sten? Men jag märkte att de trodde på min lögn och började dela upp lagen så jag fick spela med Niall och Liam. Medan Edona, Louis och Harry var i ett lag. Liam visade mer än gärna hur man spelade och jag tänkte att jag floppar första rundan så dom skulle tro på att jag verkligen var dålig.
”Dammit, Aly!” muttrade Niall surt och jag log oskyldigt.
”Again?”
”You don't give up?”
”Of course not.” sa jag och blinkade med ena ögat mot honom för ett försök till att muntra upp honom lite. ”So why don't we make this a bit more interesting?” föreslog jag och log lite lätt mot Louis, Edona och Harry som blev förvånade över mitt plötsliga förslag.
”You know we are going to beat you either way so why make it painful?” retades Louis.
”Oh, I don't know.”
”I let this slip my mind. No betting today, Aly. You will lose.” fortsatte han och log åt mitt förslag.
”Are you afraid to lose? I mean look at us you litterally drove us over.”
”What are you doing?” väste Niall bredvid mig och jag puttade lätt till honom för att visa att jag visste exakt vad jag gjorde.
”We are not afraid to lose!” utbrast Edona. ”What are we betting on?” hon log mot mig och jag började tänka.
”The losers have to be the winners little bitches for twentyfour hours?” frågade jag och mitt lag såg ytterst rädda ut just nu. ”And for the winners pleassure the losers have to wear maid clothes. And notify the female emphasis.” fortsatte jag.
”Don't push it. We lost, remember?” sa Liam som nu skruvade oroligt på sig.
”Deal!” utbrast Louis och räckte fram handen för att jag skulle göra det officiellt med ett handslag. ”It's going to so much fun watching you guys change clothes this weekend.” retades han och jag log mot honom.
”I've always wanted to see two guys figuring out how to put on pantiehose.” sa jag och skrattade till. Harry tryckte trottsigt på playknappen för att starta en ny runda och kriget startade med ett rätt enkelt drag ifrån mig och vi tog ledningen direkt och jag log mot Louis som såg lite blek ut i ansiktet nu. Zayn och Jenny kom in hand i hand och jag ville inte veta vad de hade gjort ute i trädgården den senaste halvtimmen. Jag fokuserade på spelet och det slutade med att jag, Liam och Niall hoppade upp i ett enda vrål. Vi hade vunnit och jag såg på de andra tre att de bet sig nervöst i läpparna.
”You lied!” utbrast Louis som nu hade hoppat upp från där han suttit.
”Well of course I did.” sa jag och ryckte på axlarna och jag såg att hans huvud sjönk lite. Jag kunde inte låta bli att ge honom en kram och han vägrade släppa när jag skulle dra mig ur kramen. Harry stod vid sidan om och såg lite avundsjuk ut men jag lät honom hållas. ”So, on saturday you have to wear the maids clothes.” sa jag och log mot dom.
”Why wasn't you here, Zayn to tell us that she is sneaky as fuck!?” utbrast Edona som var minst lika besviken på att dom inte vann som Louis och Harry.
”In your face!” utbrast Niall bakom mig och lyfte upp mig i en hård kram bakifrån. ”I had my doubts but you are the most incredible girl on the planet.” jag blev lite rosa om kinderna utav komplimangen.
”Watch out Harry, you got a rival.” började Zayn och skrattade högljutt.


+10 Kommentarer till nästa del! ;*

Kommentarer
Jenny!

Langa nästa del va fan ! :D <3

Date: 2012-12-17 Time: 18:46:09
edona

Omg mer !!! Super bra ! Älskar de !:*<3

Date: 2012-12-17 Time: 18:54:41
E,m

Mer :D:D:D

Date: 2012-12-17 Time: 19:00:50
Anonym

Mer

Date: 2012-12-17 Time: 19:03:59
Evelina!

meeer!:))))

Date: 2012-12-17 Time: 19:36:18
Alexandra

Jätte bra! :) Mera! xD

Date: 2012-12-17 Time: 19:55:53
Emelie ^.^

As bra! :) Mer!!

Date: 2012-12-17 Time: 20:20:35
blogg: http://betternow.blogg.se/
Anonym

Mermermermermermermer NU!!

Date: 2012-12-17 Time: 20:22:16
Alicia

Mer nu!! Snälla?! Bara för att det är 1 vecka kvar till Jul o 2 dagar kvar i skolan?! :D PLEEEASEEE CAUSE THIS IS SOOO GOOD :D

Date: 2012-12-17 Time: 20:36:34
blogg: http://lifeasiknow.webblogg.se
olivia

meeer !!! :D <3

Date: 2012-12-17 Time: 20:43:33
blogg: http://nattstad.se/oliviaholm
lisa

Riktigt bra !
Mera !:D

Date: 2012-12-17 Time: 21:44:07
Chak~

Asså, du dödar mig med dina awesoma kapitel, meeeera :DD
Och ps. jag kanske glöömer kommentera ibland men jag vill alltid ha mer bara så du vet ;)

Date: 2012-12-17 Time: 21:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: