WTWC - Kapitel 27 (Del 2)

 

”Shut up, Zayn.” muttrade Harry. ”What about a movie so we can forget that this ever happened?”
”Nice try. We won't forget.” skrattade Liam. ”But a movie sounds good.”
”Actually I have to get going.” sa Edona och började säga hejdå till killarna. ”I really need to be better in school than my cousin.”
”No problem.” sa jag och log. ”He was a straight E.” och Zayn räckte ut tungan mot mig. Jag kramade om Edona och bad henne höra av sig i helgen för att tjäna sitt straff. När hon hade gått utanför dörren och vi alla knölade oss ner i soffan och fåtölj. Jag hamnade bredvid Louis och Niall.
”I bought a horror movie the other day.” började Harry.
”Not horror!” suckade jag och jag fick en förstående blick från Niall. Självklart blev jag nerröstad och vi satte igång en film som hette 'The Human Centipede'. Jag klamrade mig fast vid Niall och gömde mig bakom en kudde. Precis när jag kollade fram bakom kudden så hände det något sjukt äckligt och jag skrek till och kände att tårtan skulle inte hålla sig kvar nere i magen mycket längre utan jag slängde mig i all hast över soffan och låste in mig på toaletten där jag började kräkas ner i toaletten.
”Alison?” hörde jag två röster utanför dörren. Jag fick inte chansen att reagera förrän nästa last var på väg upp.
”Alison! Open the door!” hörde jag nu att det var Eleanor. ”I promise that non of the lad are outside. Let me help you!” jag tvekade men efter ett tag sträckte jag mig efter låset och låste upp innan jag satte mig bredvid toaletten igen för att vara säker på att det inte skulle komma upp något mer. Eleanor satte upp mitt hår i en tofs och sedan satt vi där tysta tills jag hade lugnat ner mig. Jag hörde utanför dörren en diskussion blossa upp.
”That was a really bad idea, Harry.” gormade Zayn.
”How would I know?”
”Well, that was the most gross movie I've seen in years!” hörde jag Louis voice.
”Shut up. Aly, Eleanor?” jag hörde nu Harrys röst. ”Are you alright in there?” man hörde att han var lätt orolig i sin röst och jag började resa mig upp för att tvätta mig i ansiktet. Jag spolade och tog mig fram till vasken där jag skvätte lite vatten i ansiktet.
”I'm fine!” ropade jag tillbaka och sköljde munnen och stängde sedan av vattnet och torkade mig. Jag tog ner mitt hår och gav hårsnodden till Eleanor och log mot henne innan jag tog mig ut ur badrummet och möttes utav sju oroliga ansikten. ”I'm sorry about that.” sa jag och log besvärat och Eleanor tog tag i mina axlar.
”Who is going to drive her home because she needs to rest?” konstaterade Eleanor.
”I can.” erbjöd sig Harry först och jag brydde mig inte. Jag nicka bara och gick mot dörren. Vi kramade alla hejdå och när vi kom ut genom dörren hade det hunnit bli mörkt. Men jag hittade inte den silvriga Audin trotts att jag kollade mig omkring flera gånger. Istället gick Harry fram till den svarta Range Rovern och jag följde efter.
”How many cars do you own?” frågade jag förbluffat när vi satte oss i den höga bilen.
”A few.” konstaterade han och jag såg att han log så att hans söta smilgropar framträdde.
”Could we stop somewhere?” frågade jag.
”You not feel well?” frågade han ängsligt.
”No, no. I'm kind of hungry.” sa jag och log och han blev lättad.
”I know a place around here. By the way, I'm so sorry for the movie. It was kind of gross.”
”Kind of?” utbrast jag. ”They were put together by a sicko. Next time I chose movie!”
”I promise you can chose next time.” sa han och log mot mig och jag höll på att drunkna i hans ögon och jag drog mig undan hans ögon och han återgick att kolla på vägen framför sig och körde in vid Nandos.
Vi gick in och fick snabbt ett bord när dom såg Harry. De erbjöd oss ett bord ute i det öppna medan Harry frågade om ett mer avlägset bord. Självklart gick det för sig och vi fick sitta längst in.
”So what did you have in mind for this weekend?” frågade Harry efter vi hade beställt.
”Huh?”
”You haven't forgotten about our date?” han såg rätt sårad ut och jag skrattade till.
”Oh, that. Well, I have no idea. But I don't want to be in the city. I feel I need to get out of here before the bootcamp. It may be the last time I will be able to for a while.” konstaterade jag och han nickade förstående.
”I think I've got an idea.” sa han och log mot mig men mer sa han inte.
”Don't forget that you are going to be my bitch for the day.” sa jag och log mot honom.
”How could I forget.” sa han och skrattade. ”I like your dad by the way.” det kom helt plötsligt och jag skrattade oförstående till. ”I talked to him when you were out with Zayn and he's just a blast. I don't know how he can be that strong. If my whife died...” han tonade ut och kollade skräckslaget.
”Stop doing that.” konstaterade jag. ”I know that my mum is dead but it was a while ago, Harr.” jag tystnade och lade min hand på bordet och spretade på fingrarna för att få en stund att fundera. ”He have been through a lot and I'm glad he is enjoying himself by taking this afternoon off.” jag såg en större hand läggas över min och jag kollade upp och såg Harry le. Jag drog inte min bort min hand utan lät hans värme från handflatan värma min och han började leka med våra fingrar.
”Here you go.” sa servitrisen och jag drog utan min hand så hon kunde sätta ner min tallrik framför mig.
”Thank you.” sa jag artigt och log mot henne men självklart såg hon inte mig utan hade bara ögonen för Harry som gav henne ett sött leende men kollade bara på mig och sedan gav hon sig där ifrån. ”She was nice.” muttrade jag och han kollade upp. Var det såhär man kände sig avundsjuk? Aa, kanske lite men jag hade ingen rätt till att va det i heller.
”She was?” frågade han precis som om han inte hade sett henne.
”She was hanging over you like a dog. How could you posibly not see that?” frågade jag och skrattade nervöst till.
”Because I had my eyes on someone else.” sa han och log och började käka. Tur att han kollade ner för jag kände att mina kinder började hetta till. Vi åt och pratade och hade hur mysigt som helst och Harry frågade om jag ville ha efterrätt men jag skakade bara på huvudet. Under middagen hade våra ben snuddat varandra och i början tog jag obekvämt bort mina egna men tillsist lät jag bli och jag kände hans värmande ben mot mina bara ben. När vi hade betalat tog vi oss mot dörren och började gå mot bilen. Jag såg något glänsa till i en utav buskarna men tänkte inte mer på det förrän det glänste till igen och jag stannade upp.
”Did you see that?” frågade jag Harry och drog i hans arm så han stanna. Precis då hoppade fram en man med keps och kamera med ett objektiv som var otympligt att bära rundor på som turist.
”Is this your new girlfriend, Harry?” började han och jag blev skräckslagen och jag kände Harrys beskyddande arm runt om mig som föste mig till bilen. ”How long have you known each other? Who is she? Will she be joining you home?” alla frågorna snurrade i mitt huvud när jag kom in i bilen.
”Fasten your seatbelt.” sa Harry och backade ut bilen från parkeringsplatsen och jag såg att blixten gick som en löpeld när vi körde förbi mannen med kamera.
”That was... Weird.” muttrade jag.
”Well, welcome to my world.” sa han och suckade tungt medan han kollade i backspegeln. När vi kom ut i stadstrafiken igen lutade han sig lugnt tillbaka och lade en hand på mitt lår. Jag tog inte bort den utan lät den ligga när och sprida värme på mina stelfrusna bara ben. ”I can't wait til i see the news tomorrow though.” muttrade han mer för sig själv än för att jag skulle höra. ”I didn't want to drag you into this when we're not even knowing what's going on here.” fortsatte han.
”Yeah...” sa jag tankspritt. ”What is going on here?” frågade jag nyfiket.
”I don't know yet. But I think we'll figure that out sooner or later.” sa han och log mot mig och stannade bilen för att vi hade anlänt till min fejk adress. Jag kollade på honom och kände att jag smälte inombords. Hans lockar glänste i gatlyktornas sken och hans gröna ögon fokuserade på mig. Vilket fick min hjärna att febrilt försöka fungera normalt igen.
”I like hanging out with you.” sa jag tillsist för att bryta tystnaden och försökte få min hjärna att funka som en anständig människa. ”You make me smile.” sa jag och log blygt över att jag hade sagt det där. Men han log bara glatt tillbaka.
”I like hanging out with you too. It feels right.” konstaterade han och drog undan några lockar som hade hamnat fel. ”I'll see you on saturday then?” frågade han förhoppningsfullt så jag inte hade planerat något annat.
”Absolutly.” sa jag och log mot honom. Det kändes som en millisekund att någon annan hade hoppat i min kropp för jag kände att jag kunde inte hålla mig borta från honom utan jag böjde mig mot honom och kollade honom djupt in i ögonen. Jag tror vi båda kunde känna vibbarna mellan oss att det fanns något där och när han tog de sista steget och tryckte mjukt sina läppar mot mina var det som en chock för mig att det faktiskt var bättre att få sin första kyss i verkligheten än att se den på film. Hans läppar var mjuka och jag kunde känna fjärilarna i magen blossa upp inom mig. Hans ena hand hölls under min haka och efter ett tag bröt han kyssen och kollade mig djupt in i ögonen och log så hans smilgropar visade sig igen. Jag log blygt och bet mig lite nervöst i läppen.
”I see you on saturday.” sa jag hel röd i ansiktet och hoppade ut på trottoaren och såg när bilen försvann runt hörnet. Jag visste inte vad som flög i mig. Den 'gamla' Aly skulle aldrig gjort något sådant här. Hon skulle hållit sina känslor inne och skulle följt den ledande normen att om man öppnar sig så blir man sårad. Men han hade knäckt mitt yttre hårda skal och naglat sig fast någonstans långt inne. Jag var fortfarande skräckslagen som den 'gamla' Aly. Men Aly '2.0' sa åt mig att ta det som det kommer. Jag gilla honom, han gilla mig. Vad skulle kunna hända?
”I'm Alison James 2.0” mumlade jag medan jag gick över gatan för att gå hem. Vad var det värsta som kunde hända? Tänkte jag för mig själv igen.
Som jag fick äta upp den frågan när morgondagen kom...!


+11 Kommentarer till nästa del! ;)

Gud vad lång den blev. Men de bjuder jag på! Hoppas ni kan stå ut med att nästa del kommer bli lite fördröjd på grund utav svenska uppsats! :) 

Kommentarer
Jenny!

Mera! <3

Date: 2012-12-17 Time: 23:51:19
edona

Mer <3 jätte bra !

Date: 2012-12-17 Time: 23:59:14
Alicia

Gash så bra! :D ärligt så är detta min favvo fanfic, på svenska ;) Man vill bara läsa mer och mer! :D

Date: 2012-12-18 Time: 06:56:01
Em

Meeeer :)

Date: 2012-12-18 Time: 07:43:00
ia

åhhhh :''''') mer! :D

Date: 2012-12-18 Time: 07:58:18
blogg: http://nattstad.se/oliviaholm
Jessica

Meeeer!:))

Date: 2012-12-18 Time: 08:16:22
Lisa

Superduper bra ! :D

Meeera !;D

Date: 2012-12-18 Time: 15:34:07
Linda

Gud så bra c:
Mer ;D

Date: 2012-12-18 Time: 19:48:57
Chak~

Älskar den, mooooore :DDD

Date: 2012-12-18 Time: 20:32:20
Faaxy

Meera kanske? :D

Date: 2012-12-18 Time: 20:32:35
erika

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer ;D

Date: 2012-12-18 Time: 21:18:18
Linda

Mer !
Bra :D

Date: 2012-12-19 Time: 20:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: