WTWC - Kapitel 28

 

Jag gick långsamt ner för korridoren för att ta mig till första lektionen. Min skoluniform var ytterst obekväm just idag och vibbarna i den varma skolan hade förändrats men ändå inte. Ingen pratade med mig, som vanligt men det var som att dom ignorerade mig på ett annorlunda sätt. Så fort jag vände ryggen till kände jag blickarna bränna och jag hörde suset som skapades när jag gick förbi dom. Jag hade aldrig känt mig så ensam i skolan som jag gjorde just idag. När jag nådde fram till min lektion gick jag in med sänkt huvud och satte mig längst bak men trots att jag satt där så lyckades de ändå att stirra på mig och viska. De två tjejerna som satt framför mig vände sig om och kollade på mig tills jag kollade upp och mötte deras blickar.
”What are you doing here?” frågade den ena spydigt och kollade roat mot sin kompis.
”Going to school?” sa jag och förstod inte riktigt frågan till hundra procent.
”No, no. I mean. What are you DOING here?” fortsatte hon.
”Shouldn't you be home fucking your famous boyfriend?” sa den andra och jag tappa hakan.
”He's not my boyfriend.” mumlade jag och tjejerna började skratta.
”Well, tell that to E! News.” sa den andra och höll fram en iPhone med en bild från mig igår när Harry höll sin arm runt om mig och förde mig till sin bil. Han såg inte lycklig ut och jag såg mer eller mindre chockad ut över vad som pågick. Harrys new fling var rubriken och jag kände att jag fick en klaustrofobisk känsla och jag måste ut här ifrån.”You've nothing to say?”
Jag öppnade munnen för att säga något men inget kom ut och jag började stamma.
”Eh...eh...” hackade jag. ”I've gotta go.” mumlade jag och samlade ihop mina böcker och slängde min remväska över axeln och började genom korridoren. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen men mina ben styrde mig till det enda stället där jag skulle få vara ifred. Skolans bibliotek.
Biblioteket var stort och tyst och jag sprang raka vägen in i ena hörnet där jag visste att det fanns ett antal datorer som kunde användas. Eftersom jag inte hade en dator hemma, vi har inte råd med det eller ett bredband så det var lite svårt för mig att hänga med. Men när jag googlade mitt namn på google news kom det snabbt upp tio olika artiklar. Där ibland fanns den artikeln från E! News. Jag tryckte in på den och såg samma bild och samma rubrik som innan...

Harry Styles New Fling
The heartbreaker boy from the band One Direction is
not lazy when it comes to women.When he was leaving a
restaurant with a new myserious girl.

 

Harry Styles, 18, was leaving a restaurant yesterday with a
new girl by his side. According to a source that have been on
the X-factor outtake yesterday afternoon Harrys new leading
lady is 17 year old, Alison James.
”She had support by Eleanor Calder and Danielle Peazer and
told the audience that she had a speciall bond with Zayn in One
Direction.” the sours said to E! News.
Alison is mainly from Bradford just like our bad boy Zayn Malik, 19.
Apparently they went to school together but after her mom died
she moved to Sweden.
”He is like a brother to me.” the seventeen year old girl explained
to the X factor judges when Simon Cowell recognized the girl.
”Afterwards they were having a celebration party at Louis and
Eleanors house.” our source continued.
”Harry took her to Nandos before taking her home.
They looked like they were really inlove when they stepped out
from the restaurant.”
When Cara Sanders, the reporter from Teen Vouge asked Styles
himself this morning he said himself that he was single and happy.
Decide yourself but on the photo they are looking madly inlove...*

 

Jag sjönk ihop på stolen och gömde mitt ansikte i mina händer och försökte andas lugnt. Mina sista prov skulle hållas nästa vecka innan bootcamp skulle börja och jag hade ingen aning om hur mycket jag skulle missa om jag bara skulle fly från detta stället just nu. Jag backade en sida och tyckte upp nästa artikel och bad till gudarna att denna skulle vara bättre. Men självklart överdrev dom det ännu mer och jag stängde snabbt ner datorn för att slippa se det som stod. Istället tog jag fram min telefon och slog in Zayns nummer.
”Aly.” hans röst var inte förvånad över att jag ringde.
”I have to get out of this mad house, Zayn.” min röst lät desperat. ”Everyone in this building knows and I'm about to freak out.”
”Don't you got finals next week?”
”Yes, but I can study somewhere else where none call me slut or whatever.” klagade jag och jag hörde att han började prata febrilt med någon i bakgrunden.
”I'll make Paul, our security guard come and get you. We have a bit of a situation here too. We are locked into our studio because of this madness outside.” förklarade han och hans röst lät sliten. ”Where are you?”
”In the school library.” sa jag och drog undan en irriterande slinga hår som hade hamnat mitt framför mina ögon.
”Stay there. He's on his way right now and will be picking you up. He's got my keys so he'll drop you off at my appartment. The safest place for you right now is to lay low.” han lät nu som en sträng pappa igen och jag orkade inte ens säga till honom att han kanske överdrev lite.
”But I have to get to work this afternoon.” klagade jag.
”Not today, Aly.”
”I have to!” utbrast jag och jag såg ett par irriterande ögon sticka ut genom en hylla och jag mimade 'sorry' innan jag fortsatte. ”I need that money, Zayn.”
”We figure something out, alright? Stay at my place til I can get back.”
”Okay, love you.”
”Love you more.” sa han och lade sedan på.


+10 Kommentarer till nästa del! ;)

Kommentarer
Jenny!

Go a head next! <3

Date: 2012-12-18 Time: 22:09:35
Em

Meeeeer :)

Date: 2012-12-18 Time: 22:10:02
Alexandra

Jätte bra! Mera! xD

Date: 2012-12-18 Time: 22:17:21
edona

Mer mer mer <333333

Date: 2012-12-18 Time: 22:21:04
lisa

Verkligen bra :)
Meer !

Date: 2012-12-18 Time: 22:33:47
Olivia

Mer!! :D <3

Date: 2012-12-18 Time: 22:51:05
blogg: http://nattstad.se/oliviaholm
Alicia

Miipph miiiph miiiph!! Så där kan du inte bara göra, jag vill ju läsa MASSA mer! Jag kan seriöst inte få nog av detta! Geee mig mer snälllaaa:D

Date: 2012-12-18 Time: 23:02:29
blogg: http://lifeasiknow.webblogg.se
designaaa.webblogg.se

Mera! :D

Date: 2012-12-19 Time: 11:47:32
blogg: http://designaaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: