WTWC - Kapitel 29

 

Paul kom in i biblioteket en kvart senare och hittade mig gömd bakom en book.
”Let's go, Alison.” sa han hurtigt och började fösa mig ut genom biblioteksingången. Han hade på sig en svart jacka med gul text på ryggen där det stod 'security' och jag antog att han normalt sätt skulle låtit bli den jackan men texten gjorde susen. Folkmassan som stod i korridoren kollade på mig och Paul när han tog mig igenom korridoren mot utgången. Ingen vågade göra någonting och så fort vi hade gått förbi tystnade allt och dom kollade efter oss när vi steg ut i solen. Han guidade mig fram till en stor svart SUV bil som han artigt öppnade baksätes dörren på.
”Thank you.” mumlade jag och hoppade snabbt in och kollade ut genom fönstret mot skolan där folk hade börjat flocka sig runt om den bilen och kollade med stora ögon på vad som pågick eftersom den gigantiskt stora bilen som stod parkerad inte utanför skolans område utan mitt på skolgården gjorde det rätt uppenbart att något var på gång. Paul hoppade in i förarsätet och började köra ut från skolans område.
”Have to fasten your seatbelt?” frågade han och log mot mig i backspegeln och jag nickade bara. ”You probably should call your dad. I've already spoken to your mentor and principal but your dad should know where you are and what's happened.” jag antog att jag höll med honom och drog upp min mobil ur väskan och slog in hans nummer. Självklart tutade det upptaget eftersom antagligen jobbade han för fullt medan jag inte kunde hjälpa honom med inkomsten. Jag lämnade ett meddelande om vad som hänt och vart jag var på väg någonstans och bad honom att inte oroa sig. Jag tryckte ner mobilen i väskan igen och kollade ut genom fönstret och såg att vi var på väg in i London igen.
Han stannade någonstans på en gata fylld med lägenheter i Norra London.
”Off we go.” sa han och hoppade ut och öppnade dörren åt mig innan jag hade hunnit samla ihop mina grejer. Han slog in en portkod vid porten och väntade tills det hörde ett buzzande ljus och bekräftade att dörren var öppen. Vi klev in i trapp huset som var upplyst utav en kristallkrona. Golvet var gjort utav vitt marmor och väggarna var gräddvita. Man såg direkt att det inte var det billigaste stället han köpt och jag kände mig genast obekväm. Självklart hade Zayn inte snålat med pengarna i heller och det märkte jag när Paul tryckte in den översta våningen och jag suckade tyst för mig själv.
”Thank you for helping me.” sa jag tillsist för att bryta tystnaden.
”It's my duty to protect the boys but also help their friends and you were in some deep trouble if the fans would know that you were there. The rumors spreads like a wildfire these days with the computers and cellphones that looks like spaceships now a days.” han suckade trött och man såg på honom att han tänkte 'dagens ungdom'. Jag log lite för mig själv och kollade ner på mina fula Converse som inte längre höll ihop riktigt. Självklart var dom inte äkta och jag skulle jätte gärna vilja ha ett par nya men har inte haft råd med något sådant lyx på ett tag.
Hissdörrarna öppnade sig och avslöjade en lång korridor med en röd golvmatta och likadan färg på väggarna som det var nere i trapphuset. Det såg nästan mer ut som ett hotell än en plats där folk faktiskt bor. Paul gick före mig och började gå höger längs korridoren och stannade längst ner till en dörr där det stod 748 på. Han tog fram en nyckelknippa och låste upp dörren åt mig. ”I'll be going back to the lads to keep it as safe as possible. The media is going nuts today.”
”It's okay.” svarade jag lite vemodigt och såg att hallen jag nu stod i var inte likt något jag hade sett innan.
”Zayn said that you could feel as home and use whatever as long... And I quote: if she's breaking something I will locker her out on the balcony.” han gjorde en grimas och jag log.
”Now I definitly have to break something to see if I would need to do some kung fu on him again.” sa jag och kunde inte låta bli att skratta till. ”But I'll be alright.” sa jag mer allvarligt sedan och han nickade.
”Don't let anyone in and lock the door after you. The one who is knocking and don't have a key is not welcome. Understood?” frågade han och jag nickade. ”Good. Bye then.” sa han. Jag trodde han skulle börja gå men han stod kvar och väntade på att jag skulle stänga och låsa dörren. Dörren slogs igen och jag låste den om mig och kollade in i lägenheten som var lite som ett mindre hus. Man såg att det var en ny lägenhet och det var stora partier glas så man kunde se ut över Norra London. Det var ett rätt så stilrent tema på det hela med vita väggar och mört in oljat trägolv. Köket satt ihop med vardagsrummet och i vardagsrummet fanns det en gigantisk platt tv uppmonterad på väggen med massa utav olika sorters spelkonsoler och boxar undertill på en tv-bänk. Han hade en beige soffgrupp framför och en röd lurvig matta. I köket var det en köksö med spis och bänken som gränsade mellan vardagsrummet och köket verkade fungera som en bar där det stod fyra svarta skinn barstolar. Jag märkte att det fanns två stora sovrum och man såg även vilken utav dom som Zayn använde för där var rena kaoset inne med kläder och underkläder slängda precis över allt. Det fanns ett stort kaklat badrum med ett stort bubbelbadkar och en dusch med minst tio olika sätt att få vattnet att rinna på och även ett mindre sött badrum precis vid ingången som jag antog var gäst toaletten. Balkongen var nästan som ett extra rum och jag kom överens med mig själv att det skulle inte ens vara ett straff att bli utelåst där.
Jag bestämde mig för att rota igenom Zayns garderob efter något jag skulle kunna låna och ta en dusch efter den äckliga timmen i skolan. Jag hittade ett bar brun beiga chinos, en svart basic t-shirt och ett skärp att hålla uppe byxorna med.
”Det får duga.” muttrade jag för mig själv och tog mig till det stora badrummet med duschen i. Jag låste efter mig utifall någon skulle komma tillbaka tidigt och kollade så att det fanns handdukar som jag kunde använda. Det kändes som om ett helt lager utav äcklig skolkänsla rann av mig när jag väl fått igång den avancerade duschen.
Jag klev ur duschen ny och fräsch som om det varit ett år sedan jag var i skolan och torkade mig noga innan jag började experimentera hur jag skulle kunna bära upp ett bar byxor som var minst två storlekar förstora för mig. Jag hoppade i byxorna och drog åt skärpet så jag inte tappade dom och kavlade upp byxbenen så att de passade mina ben. Det blev tillsist som ett par extra baggy byxor och såg rätt acceptabla ut. T-shirten var inget svårt utan jag tog bara gummibandet jag hade haft i mitt hår innan och knöt upp tröjan i midjan så det blev en tight t-shirt till mig men lite pösig över bröstet. Mitt hår fick vara inlindad i en handduk under tiden jag började rota igenom hans kyl och hittade en pizza rest som såg tilltalande ut och jag värmde den i mikrovågsugnen medan jag började reda ut mitt hår med en borste. Sedan satte jag mig i soffan med mitt blöta hår och pizza biten och satte igång teven och blev chockad över hur många kanaler han faktiskt hade. Det slutade med att jag kollade på Keeping Up with the Kardashians på E! Entertainment kanalen. Jag käkade pizzan och kollade medan Kim försökte få Llamar att gå till tandläkaren och jag skrattade till då och då.
Efter jag ringt Hollister och förklarat läget kände jag mig väldigt plötsligt trött och jag la mig ner på en utav kuddarna och satte teven på mute och slöt mina ögonlock och kände att sömnen föll över mig som ett täcke och jag försjönk in i en mjuk dvala.

”Shh... Don't wake her up.”
”I'll carry her in to the other bed room.” Jag kände att jag fortfarande i en sömn dvala som jag inte orkade ta mig ur men jag hörde två dova röster som jag inte kunde identifiera.
”Is that your clothes?”
”Shh! Yes, it is and she looks adorable in it too.” väste den andra och jag kände nu två starka armar och jag trycktes mot en stark överkropp som jag kände igen. Det var min Zayn, han pussade mig på pannan och jag kände att vi rörde på oss och sedan stannade vi. ”A little help?” väste han och jag hörde något prassla innan han la ner mig i något mjukt och någon drog över något slags fluffigt täcke ovan på mig. Jag kände att någon tryckte ner madrassen bredvid mig och någon strök en hand över mitt hår och pussade mig ännu en gång på huvudet innan jag hörde fotsteg och en dörr dras igen och jag kunde snart inte hålla mig uppe över ytan längre innan jag föll ner igen och somnade.

”Aly?” viskade en röst intill mig. ”Time to wake up.” jag gnuggade trött mina ögon.
”What time is it?” mumlade jag och kisade med mina ögon mot Zayn som halvt låg över mig.
”It's four pm.”
”Oh,” gnällde jag och satte mig upp för att vakna till. ”Can I go home now?” frågade jag hoppfullt med en skrovlig röst.
”I'm afraid not.” sa han trött och gnuggade sig i ögonen. Han såg utsliten ut och håret var rufsigt vilket var förvånansvärt eftersom han alltid hade stylat rätt håret. Han hade på sig ett par jeans och en vit t-shirt.
”What do you mean? I need to get home.” jag hjöde ögonbrynen.
”It's too risky.” började han och kollade på mig. ”Could we take this conversation in the livingroom with the rest?”
”The rest is here?” utbrast jag.
”Yes, we had a meating before with the management and we thought that we should talk to you too.” jag försökte förstå och nickade långsamt. Han reste sig upp och vände ryggen mot mig. ”Jump on.” sa han och log mot mig och jag höjde ögonbrynen som en fråga till om jag fick och log när han nickade. Jag hoppade på hans rygg och slöt mina ben runt om hans midja och la armarna runt om hans hals och han började gå utan någon ansträngning ut mot vardags rummet.
”Look what I found.” sa han glatt och vi möttes utav fyra killar som låg i soffan och i fåtöljerna och hade uppe varsin mobiltelefon. De kollade glatt upp när dom såg att jag va i rummet.
”Hey, the beauty and the beast!” utbrast Niall och log stort. ”Zayn you're the beast just so you know.” förtydligade han och Zayn räckte barnsligt ut tungan medan han satte ner mig i soffan bredvid Harry och ställde inte sig upp igen utan bara låg över mig.
”Zayn.” sa jag ansträngt. ”Elbow in boob.” sa jag med en kvävd röst. ”Please, move...” alla började skratta och Zayn reste sig upp och gick iväg för att hämta läsk från kylen. När han kom tillbaka med sex burkar Cola ställde jag mig upp så jag kunde sätta mig i hans knä för resten utav killarna hade tagit mer eller mindre all plats. Han satte sig ner och gav mig en utav burkarna när jag satt mig till rätta.
”Okay, Aly. We've talked to the management.” började Zayn och alla killarna tog ner sina mobiltelefoner för att vara med i konversationen. ”And they are not that happy with how Harry handled the situation. He should have called them right a way so they could have stoped the spread of those photos.” fortsatte han och jag vågade knappt kolla på Harry men jag ville se hur hans ansiktsuttryck såg ut och det var smått plågat. Jag kollade genast ner när hans ögon mötte mina. ”And I'm pretty mad at him because you shouldn't be in this situation right now. And he gave you no choice.”
”I've said that I'm sorry.” muttrade Harry.
”That doesn't change the way things turned out.” väste Zayn tillbaka. ”I don't know how you are living but I want you to stay here with me. This building is equipped with security camras, security down at the door.”
”Isn't that a bit overrated?” frågade jag och skrattade till.
”No, there are like thousands of paparazzis all over the world out in London right now trying to find you and a new scandal scoop. And not enough with that, fans all over the south UK have been terrorising us today for questions. You are staying here.” han lät väldigt orolig och jag försökte hålla tyst ett tag och förstod inte att han väntade sig en reaktion från mig förrän han petade till mig i sidan.
”What about my dad?” frågade jag tillsist smått sammanbiten.
”As long as he haven't been on the news there are no concerns about him because no one knows what he looks like.”
”Have you talked to him?” mumlade jag tyst.
”Yes, Aly. I have. And he understands perfectly because he wants nothing else to know that you are safe.”
”The school?” mumlade jag igen.
”You are going to school. Next week are very important for you and as long your in a private room you have nothing to worry about. You'll be home here and then you are going to do the finals in a private room in the school.”
”So I'm going to be trapped?”
”No, you could go out...” började han men jag såg på honom att det skulle komma ett 'men' snart. ”You have to take Pauls colleague with you. For safety reasons.” jag höjde blicken mot honom och jag trodde han skojade med mig men han var totalt allvarlig.
”Do I have to wear your clothes too the rest of my life?” väste jag nu.
”You look good in those.” flög det ur Harry och jag kollade trött på honom.
”No. Your dad will take care of that.”
”Okay, great so the life will have a happy ending?” flög jag upp från hans knä nu. Tydligen hade han allt planerat och uttänkt i sitt huvud. Att jag skulle lyda honom och inte få ha mitt liv i fred utan att han skulle ha något att lägga till. Enligt honom så var det som hela världen höll på och falla ihop. Och det kanske den höll på att göra men inte hans värld. Utan min! ”I'm going to do everything you have told me to do, I'll be the sleeping beauty without the sleeping and... Oh! Maybe you'll make Harry here try to climb up this freaking skyscraper to save me with a kiss?” jag visste inte hur arg jag var förrän jag insåg att jag nästan skrek. ”Ha ha. You are a really piece of work sometimes, Zayn.” nästan spottade jag honom i ansiktet och satte ner cola burken och stormade in till det sovrummet jag kom ifrån och låste dörren om mig.


+10 Kommentarer till nästa del! ;D

Nu får ni kämpa lite med kommentarerna tycker jag! Denna delen skulle egentligen inte upp förrän ni har nått +10 kommentarer på förra men jag var så snäll och gav er en HEL DEL att läsa nu... ;) 

Kommentarer
Jenny!

Kan inte vänta på nästa del asså! :D <3

Date: 2012-12-19 Time: 21:15:19
Alexandra

Jätte bra! mera! xD

Date: 2012-12-19 Time: 21:26:24
Anonym

Mer !<33333333333333

Date: 2012-12-19 Time: 21:31:08
Lisa

Jättebra !:D

Date: 2012-12-19 Time: 21:35:55
Em

Meeeeer :)

Date: 2012-12-19 Time: 21:53:38
olivia

mer!! :)

Date: 2012-12-19 Time: 22:39:16
blogg: http://nattstad.se/oliviaholm
Rebecca

Jättebra! mer nu! :)

Date: 2012-12-19 Time: 22:45:27
erika

meeer :D

Date: 2012-12-19 Time: 22:48:04
Alicia

Åhh så braa!! :D Jag vill bara läsa mer, och mer, och mer, och mer.... OCH MER! :D

Date: 2012-12-19 Time: 22:54:32
blogg: http://lifeasiknow.webblogg.se
Emelie

Löööööve ITT! :)

Date: 2012-12-19 Time: 23:02:53
Rebecka

(Ny läsare) OMG VAD BRA!!!! Seriöst det här är den bästa novellen jag har läst på länge! Och jag läser ganska många. Handlingen har jag aldrig sett förut och du skriver jätte bra! Bara lite korta kapitel MEN det ska jag inte säga något om för mina kapitel är askorta typ :( bm såklart! Och så har jag uppe sidan i en flik på mobilen 24/7 du är as bra på att skriva verkligen vi vill ha ett nytt kapitel NUUUUU

Svar: tack så jätte mega mycket! :*
onerightdirection.blo.gg

Date: 2012-12-19 Time: 23:33:39
Anonym

Meera!

Date: 2012-12-19 Time: 23:48:23
Julia

MEEEEEEEERA!

Date: 2012-12-20 Time: 07:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: