Kapitel 24

En och en halv timme senare så var vi i Broadstairs. En liten stad med en fantastisk hamn bara några mil utanför Londons stadsdjungel. Det var skönt att se de små husen svischa förbi utanför när vi kom in i staden. Det kändes mer hemma än att bo i ett hus mitt i ett oväsen.

What are we doing here?” frågade jag förbryllat.

Having a good time, I hope.” han fokuserade ordentligt på den lilla trafiken som skulle kallats stadstrafik i denna lilla byn.

Vi parkerade på en tvärgata och började gå ner mot kusten. Vi fick dra våra ytterkläder hårt om oss för att hålla värmen. Det var rätt blåsigt och trots det precis varit sol för några minuter sedan så hade den gått i moln nu och det hade blivit en grå höstdag. Harry gick tätt intill mig och höll armen om mig dels för att leda mig till rätt håll men även så jag inte skulle bli kall. Självklart hade jag ingenting emot det och drog upp jackan tätare kring halsen.

I wish it would be good weather at least.” sa han när stranden låg på synavstånd.

You thought that we would have a summerday?” frågade jag sarkastiskt.

No, but at least the sun. It wouldn't be too much to ask.” sa han och pussade mig på hjässan.

Han tog mig ner till en övergiven kiosk och vi satte oss under taket utifall det skulle börja regna.

You think it's cold in the water?” frågade jag nyfiket.

I guess.”

Jag kollade på honom och såg att han hade slutna ögon och bestämde mig för att låta bli att säga något alls. Jag lutade mitt huvud mot hans axel och han tog sin arm runt om mig. Vi satt bara där i något som kändes en evighet. Lyssnade på vågorna som kom in vid strandkanten och blåsten som ven kring knutarna på den lilla stugan. Efter ett tag rörde han på sig och tog även hans andra arm om mig och jag la min hand mot hans bröst för att känna värmen av honom. Det var då det slog mig att det var antagligen tystnaden han gillade så mycket här så jag knep ännu en gång min mun så jag inte skulle börja prata och blundade och kröp närmare honom och tryckte min panna mot hans hals så jag kunde känna doften av hans härliga parfym. Han var den som bröt tystnaden först.

You're beautiful.” sa han kollade snett ner på mig. Det fick mig att bli generad och blev helt röd i ansiktet och jag hade ingen aning om vad jag skulle säga.

Why do you like me?” frågade jag istället och drog mig ifrån honom.

What do you mean?”

I'm not the girl you supposedly date, according to google it's most models. And last time I checked, I'm not the one who says no for something with suggar in. I'm not a model.” han kollade irriterat på mig.

Didn't you hear me earlier? You are beautiful. The way you are and it's because you're not a model that I fell for you. You are you. You have a beautiful smile, you make me feel like I'm on clouds everytime you near. What more proof do you need?” Jag svarade inte på hans fråga utan kollade på honom och han var fortfarande irriterad i blicken.

I love you.” sa jag och blev generad över att jag sa det ut högt och gömde mitt ansikte genom att kolla ner. Men kollade sedan upp igen för att se hans blick som hade mjuknat. Han böjde sig över mig och kysste mig långsamt. Han stannade upp och mumlade ”Clouds”. Jag drog honom tätare till mig så han skulle sluta prata. Det slutade med att han låg ovanpå mig och vi fortsatte kyssas tills vi var tvungna att hämta andan. Jag kände att jag nu var helt plötsligt väldigt varm och frös inte alls längre. Han pussade mig lätt på kinden, slängde av sig jackan och flög upp som skjuten ur en kanon och satte av mot havet. Utav ren reaktion satte jag av efter honom och hoppade på hans rygg och låste fast mina ben runt om hans midja.

You're going into the water, sweetheart.” skrattade han fram.

If I'm going down I'll take you with me.” han svängde runt mig så jag nu hängde med ansiktet mot hans och jag kände hans händer stötta upp mig. Han började böja sig fram och jag höll ett hårdare tag om hans nacke. Tillsist var hela jag i det iskalla vattnet med Harry ovanpå mig. Jag försökte låta bli att skratta för mycket för jag svalde bara massa vatten. Men jag kunde inte låta bli när vi kom upp mot ytan och såg Harrys blöta hår hänga som en gardin över hans ansikte. Det var då det brast för mig och jag skrattade så jag kunde inte få luft. Han ruskade på huvudet och log mot mig och drog mig upp ur det iskalla vattnet så jag inte drunknade. Mina tänder skallrade mot varandra på grund utav de blöta kläderna. Vi sprang upp till där vi suttit och jag kände att jag hade sand över allt.

Take your clothes of fast.” Han gav mig hans kappa och jag började ta av mig alla mina kläder och svepte in mig i hans kappa. Jag såg hans kropp darra varje gång en vindpust kom.

What about you?” frågade jag och och nu stod jag bara i trosor, bh, kappan och var barfota. Mina blöta kläder höll jag i min famn. Han vände sig om och granskade mig.

I think I've got a sweather and some trousers back in the car.” sa han lugnt och bad mig att hoppa upp på hans rygg.

I can walk, you know.”

Yes, but I don't want you to get a cold.” jag pussade honom på halsen och försökte värma honom så gott det gick med kroppsvärme. När vi kom till bilen hittade han två tröjor och ett par jeans och vi tog oss in på det närmsta fiket och lånade toaletten. Han bytte jeans och t-shirt och jag fick på mig ulltröjan under kappan. Den slutade precis ovanför mina knän så det blev nästan som en klänning.

När vi satte oss i bilen igen på vägen tillbaka sjöng vi med till radion och pratade. Det blev lite för varmt så jag tog av mig hans kappa och slängde bak den i baksätet. Han kollade roat på mig.

I've always had a fantasy about a naked girl in my car. This is the closest I've come.”

You're so nasty sometimes.” fnissade jag fram och puttade till honom lätt på armen.

Are you warm enough?”

Yes, but a shower would be nice.” sa jag och vände mig så jag fick mina ben under mig och så jag kunde se på honom bättre.

You are staring.” sa han och kollade snabbt på mig och sedan tillbaka på vägen. Jag kollade snabbt bort och ut genom rutan. Han lade sin ena hand på mitt knä och jag kände värmen från hans hand sprida sig i mitt ben. ”What are you thinking?” frågade han nyfiket.

I'm thinking about that how in the world I can be so happy right now. That I'm half naked in a car with a guy that I really like and he's a gentleman enough so he hasn't done any freaky trix to get the only clothesing I've got on the body off. I'm thinking that I haven't been this happy in a while.”

A lot of thoughts.” sa han och log. ”But if I weren't driving I would definitly try.” han syftade på tröjan och jag skrattade till och tänkte killar!

När vi kom hem så låg det en fotograf och snokade i buskarna så medan Harry gick ut för att öppna min dörr tog jag snabbt på mig kappan som täckte lite extra av mina ben och stoppade i mina fötter i dom dyngsura skorna. Jag sprang raka vägen till dörren för att öppna och Harry hämtade våra kläder. När vi kom innanför dörren var klockan elva och det enda som fanns på listan utav saker vi borde göra var äta, duscha och sova. Vi tog en varm dusch tillsammans och beställde sedan pizza och åt framför teven i mitt rum.

I had a lot of fun to day.” sa jag och vände på mig så mina ben vilade över Harrys.

Me too. It's been a while I enjoyed myself that much.”

Because of all the craziness?”

That's one of the reasons. But also the lads and I have a lot of fun but I also have a hard time trusting people nowadays. And they are the only ones I actually trust hundred percent. And now you.” jag böjde mig fram och pussade honom snabbt och lutade mig bakåt igen.

So how come you trust me?” frågade jag.

Because you always honest and you're a bad liar.”

No I'm not.” sa jag och såg chockat på honom. ”I can fool all kinds of people.”

But not me. You always start breathing deeply everytime you tell a lie. Like when you told uncle Simon that nothing was between us. He bought it but you was breathing deeper than ever then.” han log mot mig och rättade till en slinga som fallit ner i mitt ansikte.

So it's only because I'm a bad liar?”

No, because I've got a feeling about you. That I can trust you.” jag tog en klunk av min cola och ställde ifrån mig burken under tystnad. Sedan satte jag mig gränsel och lade mina armar runt om Harry och kollade in i hans gröna ögon.

Okay, I can trust you too. I can feel it. So I can tell you this that I've never had a boyfriend... Ever.” han kollade förvånat på mig. ”My deepest secret. Okay, no but I felt like I had to tell you sometime.”

Never? Why?”

Because I haven't fallen in love. Because some of them are scared of my second surname. Because I'm stupid enough to believe in fairytales.” jag såg att hans ögon vandrade över mitt ansikte och försökte förstå.

What happened?”

Then I met a guy, the most annoying guy I've ever met but also I fell in love with him. And you're not scared of my uncle.” jag log när jag sa det sista.

I'm don't believe in fairytales. But I believe in true love.” sa Harry och log mot mig. Jag gav honom en lång kram och försökte svälja en jäspning men det gick inte så bra. ”Are you tired?”

No,” försökte jag.

Nice try, love.” han tog mitt huvud i sina händer. ”I know when you're lying, remember.” jag log mot honom och hoppade upp från soffan och stängde av teven och tog mig sedan till sängen. Jag slängde av mig mina strumpor, byxor och behöll Harrys t-shirt på. Sedan hoppade jag i den stora sängen och vände mig mot Harry som staplade disken på bordet och gick sedan ner för att lämna av det. Jag släckte ljuset och efter ett tag kom han tillbaka.

Do you mind if I'm sleeping naked? My underwear isn't dry yet.” jag rodnade i mörkret.

Okay,” stammade jag fram.

Are you sure?”

We showered together. We have seen eachother.” sa jag och försökte låtsas som ingenting. Jag vände mig om och gav honom plats bredvid mig. Han hoppa under täcket och lade sig sked. Jag kände hans värme mot mig och hans andetag värmde min nacke. Hans arm runt om mig och hans hand sökte sig för min. ”Good night.” sa jag och tog hans hand.

Love you.” viskade han och kysste min nacke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: