Kapitel 28

Jag vaknade upp ur min dröm och kollade på klockan. Den var halv fem på morgonen och det var något konstigt läte bredvid mig. Jag märkte att det var min mobil och Harrys namn stod på telefonen. Min blick vände sig till Elli som låg bredvid mig och jag såg att hennes ögon var på mig.

Answer or else. He's been calling twice.” hon vände ryggen mot mig och jag tryckte på grön lur.

Hello?”

Hi, your asleep right?” hans röst var raspig precis som om han höll på att få en förkylning.

Yep, but don't bother. How is it in US then?”

Sunny, but I'm pretty jetlaged. We're in the car for our first interview right a way but I promised that I would call.”

Then you should get some sleep too.”

I miss you. The lads have been teasing me for the last seven hours about that I've been so broken about leaving you.”

Well, if it makes you feel better. I've been missing you too and Elli have hung over me like a dog for at least a day now. Did you, guys made some kind of deal?” han ignorerade min fråga med ett lätt skratt.

Elli? You call her Elli now?”

Yes, why?”

It's good to know that you are making friends.” det blev tyst ett tag och jag var bara glad över att höra hans röst. ”But I've got some news for you. We're going to Sweden in two weeks and I thought you could meet us in Stockholm?” hans röst lät hoppfull.

I don't know. I've got a lots of school work to do.”

Yeah, right. But you didn't think I would let you get a ticket again so you could mail it back?!” han lät nästan förnärmad.

So what did you have in mind?” frågade jag upprört för att han trodde jag skulle rymma igen.

We're coming and get you of course!” sa han som om det var så uppenbart.

I can handle my self you know.” muttrade jag.

Oh, I know but Louis wants Eleanor to come too so why not.”

Sometimes I wonder why you are such a control freak.” fortsatte jag muttrandes.

You don't want to?”

You do all those amazing things for me and I can't pay back because I don't have six numbers on my bank account.” sa jag upprörd och jag kände någon sparka till mig på smalbenet. Jag andades och försökte samla mig. ”I'd love to come to Sweden with you. I love you. But please stop giving me that expensive things, that makes me powerless when I'm trying to do things for you.”

I love you too, that's why I am doing those things. And it's not about the pricetag you know. Everytime you kiss me, feels like a gift to me. And it is invaluable.” jag hörde honom andas tungt. ”Now, go back to sleep. I love you no matter what. You're the only, remember.”

You're the only.” jag stängde av mobilen och somnade igen direkt med ett lugn i min kropp.

 

Jag vaknade av en duns och Elli hade trillat ur sängen.

What are you doing?” hon reste sig upp och gnuggade sig lite i huvudet.

A prank gone wrong.” förklarade hon och satte sig i sängen. ”Why did you argue about money last night? You sounded like an old couple.”

Just that he's doing all those expensive things for me and I can't pay him back.”

You have to get over that. And fast! I mean you are practically judging him for making his own money. And someday you will too.” hon la sig ner och gnuggade sig i huvudet igen. ”I'm not very rich and I let Louis spoil me sometimes because I know he's doing it of guilt that he can't always be there for me. He gave me a glonden bracelet for my birthday, I gave him a t-shirt that said 'Prankster'. A little bit different but he loved it.”

I guess you're right. Why do everyone need wikipedia when they only can use you as their problem solver.” hon gjorde en grimas och slängde en kudde på mig.

Hela dagen gick åt att spela tv spel hemma hos mig. Vi spelade mario bros och självklart hande Eleanor skills på det också och utklassa mig. När jag insåg att det inte fanns en chans om att vinna bestämde vi oss för att baka och bakade kladdkaka. Men mot senare eftermiddagen fick Elli åka iväg till Manchester igen för att slippa köra mitt i natten. Jag var ensam för första gången efter Simon åkt. Det kändes hemskt och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Men efter ett tag tog jag mig samman och satte igång datorn. Jag bokade in en provtid då jag skulle göra tre prov för att få några delar av kursen avklarade på närmsta London high school. Sedan gjorde jag klart allt mitt skolarbete från förra veckan och började skriva frågor till mig själv som ett inlärningssätt för att plugga till proven som jag skulle fixa på fredagen så jag slapp oroa mig för det veckan efter då jag faktiskt skulle till Sverige igen. Tillsist gick jag in på twitter och försökte vara positiv, det fanns mängder med bilder på mig från igår tillsammans med Eleanor då vi var på Buckingham Palace. Jag gick in på Harrys twitter och såg att de hade gjort en sen intervju och sen gått och lagt sig. Men istället för att dra mig till telefonen och ge igen för att han ringde till mig mitt i natten gick jag in istället på connect och svarade på lite frågor som folk skrivit till mig. Som favorit film: The Last Song, färg: gul och djur: pingviner. Min värsta fobi fåglar eller min dröm resa: till en paradis ö. Mina svar fick verkligen folk att komma igång med sina frågor men efter tio stycken gav jag upp. Istället tog jag mig friheten att göra en fin middag till mig själv och gick sedan ut för att ta en promenad runt kvarteret för att bli av med kladdkakan. Det var mycket vänligt folk som var ute och hälsade artigt när man gick förbi. Det fanns till och med tre tjejer som ville bli fotade tillsammans med mig vilket var så skumt på något sätt.

Where is Harry?” frågade den korta.

In US.” svarade jag artigt och hon såg besviken ut.

We love you. You are amazing.” sa den blonda.

Thank you. You made my day.” sa jag och log mot dom. Jag gick vidare och drog ihop vinterjackan som jag hade fått byta till eftersom kylan började bli så extrem. Det förvånade mig att det inte var frost på bilarna än. Jag kollade upp och såg att det var stjärnklart och luften som jag andades ut blev till ett vitt litet moln. Det var först då jag kände stinget av att jag saknade mina föräldrar och Jessica till och med. Jag undrar vad dom gjorde just nu och bestämde mig för att sätta mig på en parkbänk och ringa hem.

Hej?” hörde jag mammas röst.

Mamma.” sa jag och jag hörde henne dra efter andan.

Darling, hur är det?”

Det är okej. Jag mår bra.”

Vi saknar dig så mycket här hemma. Vi funderar på att komma över för att hälsa på under höstlovet. Det hade väll varit roligt?”

Ja, jätte. Jag kommer till Sverige nästa vecka med Harry.”

Harry? Vem är Harry, Spencer!?”

En kille, jag är myndig mamma. Jag får ha killkompisar.”

Åh, vänta nu! Är det där där killen du har hånglat med?”

MAMMA!”

Det ska bli så trevligt att få träffa honom.”

Okeeeeeej....”

Oroa dig inte. Vi kommer inte skämma ut dig... Mycket.”

Tack mamma.”

vi lade på och jag fortsatte min promenad.

Det kanske inte kommer vara så hemskt ändå?” muttrade jag för mig själv och när jag rundade hörnet för att komma fram till ytterdörren var det sprängfyllt med fotografer.

How do you feel about the accusations?”

Will you be breaking up because of too much preassure?”

Have you any words to your friends in Sweden?”

Jag blev helt förstummad och kunde inte hantera pressen utan fick totalt panik och fumlade med nycklarna. När jag väl kommit in låste jag dörren och sjönk ner på golvet gråtandes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: