Kapitel 29

Jag ringde panikslaget till Simon för att få någon slags förklaring. Självklart råkade jag väcka honom och han var rätt ytvaken då han desperat försökte besvara mina frågor en efter en.

Spence... Your friends are posting some nasty things on internet and everybody believes them because Krista was your best friend a couple of weeks ago. I thought somebody already told you about that. I mean Harry told me that he told Eleanor that she would talk to you about this.”

She did! But not that there would be about twenty different men around the house trying to ambush me!”

Calm down. I'll call someone and the problem is solved. Now it's seven am here so it's probably night in London. Go to bed.”

 

Veckan gick segt och jag visste inte vem Simon ringde men det fungerade. Alla fotografer var försvunna då jag vaknade dagen efter. Jag borde inte känt mig så ensam som jag gjorde trots Harry ringde så ofta han kunde vilket var max en gång om dagen. Ibland inte alls utan det blev bara ett kort meddelande som t.ex.

Love you <3

eller

Miss you like hell <3

Jag gjorde alla mina läxor och till och med nästa veckas arbete bara för att hålla mina tankar sysselsatta. När veckan var slut hade jag gjort alla prov och jag bestämde mig för att träffa Kendall på fredag eftermiddagen. Vi satte oss i ett litet mysigt fik i norra London och jag beställde in en kaffe och en muffins.

So how are you?” frågade jag under en tids torrprat.

I'm good. Though I am actually a bit worried about you. Last time I saw you, you were hiding under my desk. Now you back together with that ass.”

He's not an ass.” beskyddade jag honom lugnt.

Fool?”

Okay, a bit.” sa jag. ”But I'm fine. I only have a little bit of an issue to get used to this life.”

Yes, but I'm looking after you girl and you ain't getting your heart broken because of...” Min mobil signal avbröt henne och jag blev chockad av att någon över huvudtaget ringde till mig. Jag ursäktade mig och kollade på displayen.

Liam?” svarade jag förvånat.

Hi.”

Why are you calling? Isn't it like night at your place?”

Well... Yes, but you need to get here fast.”

Why? What's going on?” jag blev genast stressad utav hans uttryck och jag fick Kendalls intresserade blick på mig.

It's hard to explain. But Harry has an old habit about reading bad comments and when he's down it only makes things worse. And it's worse than usual. He have locked himself up in the bathroom and won't come out. And not even Louis can talk him out of this and it's pretty tense.”

What did you think I could do that you guys haven't done already?” frågade jag upprört. ”I'm no superwoman.”

No, of course not. But we thought that you could give it a try? Tomorrow is our last night here before we're taking a stop in New York and then home to pick up you guys.”

Shouldn't he be gotten over this by now?”

He is a guy that gives you the impression of that he doesn't care about these things. He cares a lot more than anyone else. And I also think it's a lot that he's angry with them because they are writing bad things about you too.”

I know.” min kaffe kom in och jag vände bort mobilen. ”Could you make that as a take away? Thank you.” jag kollade med vädjande ögon till Kendall som bara suckade och mimade ”Okay.” Hon gick bort och fixade så att allt var betalat och klart. ”So I'll take Uncle Simons plane. I guess it's on Heathrow airport.”

No, I called him before you so maybe he could talk some sence to Harry but he said that he would transfer some money to you so you could rent one.”

Rent a plane!?”

Yes.”

Oh, god. I'm so not used to this shit.” sa jag och suckade. ”Alright, were are you?”

Han gav mig namnet på en stad i Kalifornien och lade på. Jag tänkte så inte låtsas som om detta jag gjorde varje dag. Hyra ett sjukt jävla jetplan för att komma till min pojkväns undsättning. Det var nog den sjukaste situationen jag satt mig i under mitt liv och då kan jag lova att mitt år har varit allt annat än normalt! Kendall släppte av mig och min bag med lite kläder i på Heathrow flygplats och jag fick eskort upp till väntsalarna på VIP nivå för att dom skulle tanka planet och göra allt redo för utflygning. Jag tror jag gjorde dom runt om mig obekväma för de flyttade sig så långt bort från mig som det bara gick där jag obekvämt satt och spenderade säkert flera hundratusen pund på att åka ett sjukt flyg som normalt sätt skulle kosta några hundra.

Den resan som jag antog skulle ta ett dygn gick snabbt och jag fick till och med en egen soffa att sova i. Jag såg att det inte direkt var ett billigt plan heller och det gjorde mig illa till mods när jag sträckte fram mitt kreditkort som Simon gett mig. Mitt lilla bagage tog jag ombord och jag fick kvällsmat på flyget av en väldigt snäll kvinna som hade ställt in den i mikron och programmerat innan flyget lyfte så jag bara skulle sätta igång den själv när jag kände för det. Till och med flera tusen meter ovanför marken kändes det ensamt att åka helt själv. Det var bara jag och piloterna som var på planet och vi fick mellanlanda i New York. Men då var jag redan långt försjunken i min sömn.

 

Miss Cowell.” jag ändrade ställning och sträckte lite på mig. ”Miss Cowell. We are landing in five minutes.” Jag vaknade och såg en man i femtioårs åldern böjd över mig.

Thank you.” sa jag och kisade mot solen som lös ut över molnen. Jag satte mig upp och spände fast mig och gjorde mig redo för en väldigt jobbig dag. När vi landat stod det en mörk SUV och väntade på mig. Jag kände igen Simons bil och antog att han ville att jag skulle hälsa på honom samtidigt som jag var här. Det var skrämmande att hoppa in i den mörka bilen utan en aning om vart jag var eller om jag ens var i rätt land. Men när jag såg LAX skylten fattade jag att jag i alla fall var i rätt delstat och inte hamnat i Texas eller liknande. Bilturen tog över fem timmar och jag började undra om vi hade kört vilse. Men som tur var svängde vi av på en avfart efter Santa Monica beach och bilen stannade framför ett Four Season hotel.

We are here, miss.” sa chauffören.

Kommentarer
jossan

meeeeerr!!!!!

Date: 2012-11-18 Time: 14:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: