Kapitel 37

Did I ever tell you that I'm a bit afraid of heights?” sa han och stod mitt i gången. Jag som också var rätt rädd hade klarat mig ut till räcket i alla fall.

Last time I was up here. I was with my grandma. I was about ten years old and she was the one who believed that I could do what ever. Only if I put my mind to it. It was the first time I was here and we had a such a wonderful time.” jag vände mig om och kollade på honom och han försökte ta sig till räcket. ”She wanted me to come back here with her again someday.” Han kollade på mig och jag log sorgset mot honom. Jag vände mig mot utsikten och jag kände honom krama om mig bakifrån nu. ”She died in cancer the following year and I never came back here.”

I'm sorry.” mumlade han. Och jag skakade på huvudet och torkade bort tårarna. Vi kollade ett tag till på staden som var nedanför oss som antingen sov eller hade ett långt nattliv framför sig. ”I'm sorry that we couldn't do all those things you wanted today.” fortsatte han.

I can't be angry with you. Because it's your job.”

But your my girlfriend.”

Yes, but I want you to do those things you love.”

That doesn't mean that I can't balance it.” sa han och pussade min nacke och jag vände mig om. ”There is something I want to talk to you about though.”

Like what?”

Han gick ner på knä och jag blev helt kall inombords.

Harry, get up from there. No, don't.” började jag med en viss panik i rösten. ”You better not doing something really stupid right now.” babblade jag på.

Just shut up.” sa han trött. ”It's not what it looks like.”

It better not be.” började jag igen.

It is a promise ring.” sa han och tog fram en guldring med våra initialer på och datumet vi träffades. Jag tog emot den och kollade på den.

It looks like something really bad, you know.” mumlade jag.

I know I know, I had to improvise a bit but I designed it so if you don't like it I would be offended.” sa han och reste sig upp och trädde på den på mitt ringfinger.

So this looks really bad. Very bad.”

You don't like it?” frågade han besvärat.

No! No! I love it, though the rest of the world would have some bad oppinion about this.”

They can go to hell. I don't care.”

Jag kollade på honom och sedan på ringen ett tag och det blev tyst.

So what do you promise?” frågade jag nyfiket.

Okay, so let me get this right. And help me if I get stuck.” sa han och jag höjde på ögonbrynen. ”Jag lova att vara dig så länge du vill ha mig.” började han på knacklig svenska. Men jag hörde att han hade övat. Mycket! ”Jag lova att vara tro...”

Trogen.” hjälpte jag honom och log. ”Continue.”

Jag lova att vad som en hända, vad jag än säga...” han pausade och tvekade.

You can go over to english.” sa jag och log. ”But thank you for your extraordinary effort.” sa jag.

I promise that no matter what I say or what I'm doing your the only for me. I also say alot of shitty things sometimes but I want you to look at the ring and think that he doesn't mean it. And if we won't end up together, then I want you to have a memory.”

It sounds like an engagementring...” började jag.

Let's say it's an promise ring for now. But do you know the difference? I actually figured out that one on my own.”

What?”

Next time you get a ring, I think it contains a big stone or something.” sa han och log. De dova ljuset gjorde det svårt för mig att se hans ansikte. Han skakade till håret så att det inte skulle komma i hans ansikte.

Thank you.” sa jag och gav honom en lång kyss. ”I love it.” det fick mig genast att bli varmare än vad jag borde blivit och han log när vi särade på varandra.

Now, come. You have to face your fear. It's not that high anyway.” sa jag och sträckte ut handen och han tog den och jag ledde fram honom till räcket. ”Not that hard.” sa jag och skrattade till.

Not high.” fnös han och kollade genast upp efter en smygtitt ner. Det blev tyst och jag kollade på ringen.

Did you talk to my parents about this?”

Yes, I told them that the ring wasn't an engagement thing at all. Your dad was pretty critical but you mum said okay.” sa han och kollade mot gatan vi hade gått på innan. ”After a while your dad agree too.”

You are spoiling me to much though.” sa jag och kollade på honom.

You deserve everything.”

I'll never be able to pay you back you know.” muttrade jag.

Like I've said before, you already have. Even Lou and Zayn have said that I'm much more happy nowadays than before I met you.” Jag kollade tvekande på honom.

Yeah, because before you were a bad boy.” sa jag med ironisk röst. ”Which makes this more dangerous than it should be.”

That's not true. And you know that I have a lot of respect for women.”

Han drog mig till sig och strök ena vanteklädda handen över min kind och gav mig en lång kyss.

Jag elskar dig.” det fick mig att skratta.

Älskar dig med.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: