When two worlds collide

Detta är handlingen till en ny fanfic jag håller på att skriva. Jag hoppas ni kommer gilla den minst lika mycket som ni gör med den andra. 

____________________________________________________________________________________________

 

”Never get into something you can't handle.” sa mamma och klappade mig på huvudet. ”I love you, Alison.” Allt gick så snabbt efter det. Alla apparater runt om oss började tjuta och det kom in läkare från flera håll. En utav dom drog ut mig och jag fick panik, jag ville ha min mamma.

”You need to get back to your dad, right now love. Let's see if we can find him.” sköterskan var vänlig men jag var rädd, om inte vettskrämd. Vad hade hänt med min mamma?

”How old are you?” fortsatte sköterskan.

”Eight.” svarade jag så artigt jag kunde.

”Then you should be in second grade. Is it hard?”

”No, the teacher says I'm the smartest one in my class.”

”How lovely.”

”What happened to my mum?”

”I think your dad should answer that question. Life puts us up to some nasty things sometimes. But it's a part of life.”

 

Alison förlorade sin mamma i cancer när hon var åtta år. De bodde i Bradford men efter mammans död klarade inte pappan av att stanna. Istället flyttade dom till Sverige, ett land där människor faktiskt hade chansen att börja om sitt liv, men även där hade de svårt att leva och tillslut blev pappan av med sitt jobb på grund utav nedskärning på personal. Efter tio år bestämde dom sig att flytta tillbaka till Storbritannien men denna gången i London. Det är där Alison träffar på sitt förflutna och hela hennes värld blir aldrig sig lik efter det.

Kommentarer
Rebecca

Jättebra kapitel! DU skriver sjukt bra och så detaljerat! :P

Date: 2013-04-16 Time: 03:39:00
Anonym

Jättebra kapitel! DU skriver sjukt bra och så detaljerat! :P

Date: 2013-04-16 Time: 03:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: