The Revenge - Kapitel 27

Previously on The Revenge:
”Sorry for losing control like that. I guess it was...” började han.
”Shh. No need, it was my fault not yours.” avbröt jag honom och tryckte mig emot honom och andades in hans doft innan jag släppte honom och tog hans hand istället. ”Time for bed.”

Mood music till detta kapitlet :) :

Det hade börjat snöa när vi kom ut för att lasta bilen på morgonen. Hela London var täckt utav ett tunt lager med fruset vatten låg på marken och taken vilket gjorde att trots det var mörkt ute lös det upp staden lite. Jag hade bara på mig mina mysbyxor, uggs och en utav Nialls tjocktröjor på mig när jag hoppade in i den rätt så höga bilen. Niall satte sig i förarsätet efter han lagt sin gitarr i baksätet, och tryckte in destinationen på gpsen och satte igång NRJ radio och tryckte sedan tillbaka den digitala klockan. Kvart över sju. Bara av att se klockan började jag gäspa.
”You could go back to sleep, love.” sa han och drog en hand igenom sitt rufsiga hår. Jag drog av mig skorna och drog upp fötterna på sätet.
”I know, but I want to keep you company.” sa jag och log trött mot honom när han tog ögonen snabbt från vägen och log tillbaka innan hans ögon återgick ut genom rutan. Egentligen ville jag fråga honom en sak men jag lät det till senare och min telefon pep till. Jag tog upp den och såg att den va från mamma.

 

From: mamma
Last chance. Kom hem eller så berättar jag.

 

Jag kollade stint på smset innan jag raderade det snabbt för att glömma bort det så fort som möjligt.
”How was it from?” frågade Niall som blinkade ut på motorvägen och vi var på väg norrut.
”Eh... Just dad. Checking up on me.” ljög jag och lade ner mobilen mellan oss med skärmen neråt. Jag försökte sucka ut allt negativt jag fått i kroppen och kollade ut genom fönstret.
”Are you okay?”
”Yeah, I'm...” jag knep ihop ögonen för att komma på en snabb anledning till min plötsliga ändring på humöret. ”I was wondering what you are doing for christmas.” konstaterade jag tillsist.
”Is this about your mother? Because I've already told my mum that you are coming with me home to Ireland. I kind of thought that we were a package deal and all this with your mum...” jag log lite för mig själv. Han ser oss som ”ta en få två gratis”- deal så som schampoflaskorna i affären.
”I love you.” började jag och fnittrade till. ”But, I have this thing on christmas, that I am going to Sweden 22th and then I'm going back 24th .”
”I'll come with.” sa han automatiskt. ”If you want me to.” lade han till snabbt.
”I do.” sa jag och drog lite på läpparna. ”So... Is there something you want for christmas?”
”You.”
”Something you don't have.” sa jag och flinade.
”If I've got you I don't need anything else.”
”You are being very difficult right now, Horan.” han flinade och lät bli att svara.
”I've already got something nice for you, love. You could buy me a pack of socks and I wouldn't mind.” jag bet mig lite i läppen då jag tänkte efter och någonstans under mina tankar somnade jag utan att tänka på det.

 

Jag vaknade upp utav att Niall hoppade in i bilen igen. Det hade ljusnat och snön lös upp den lilla macken trots de gråa molnen ovanför. Jag hade ett täcke över mig nu som Niall måste ha lagt över mig.
”Good, you are awake.” sa han och log. Han satte kassen med något som jag antog var färdkost nere vid mina fötter och lutade sig sedan över till mig och lade en hand under min haka och förde mitt huvud mot hans. Våra läppar möttes och han släppte en suck som fönades över mitt ansikte. Niall drog sig sedan tillbaka till och log mot mig. ”I need my dj because the radio doesn't work out here.” han vred om nyckeln som redan satt i och bilen vaknade till liv. Jag tog hans iphone och satte i den i radion och gick in på en spellista och tryckte på shuffle. Ed Sheeran började sjunga och jag tog sedan upp påsen med två cola burkar, en vattenflaska, två baguetter och resten var godis. Jag insåg inte hur hungrig jag var förrän jag såg baguetterna och jag tog upp båda och antog att Niall säkert var lika hungrig som vad jag var. Jag drog av plasten och erbjöd honom den. Han tog genast emot den och började käka medan han körde med en hand. Jag öppnade upp den andra och började äta själv men stannade efter halva, då jag var mätt och erbjöd Niall sista halvan eftersom han käkat upp sin för ett tag sedan. Jag kunde inte låta bli att skratta när han inte ens blinkade utan tog emot den och började äta upp resten.
”When are we there?” frågade jag efter ett tag.
”In about five or six hours.” konstaterade han mellan tuggorna och jag nickade långsamt. Jag kollade ner på min mobil och tog upp den. Tre nya sms från mamma och ett från pappa som frågade om Niall skulle med. Jag svarade på pappas och raderade mammas i hopp om att Niall inte hade kollat då jag sovit.
Den sista timmen i bilen satt vi båda och sjöng högt och ljudligt till en gammal klassiker medan vi började köra upp på ett berg och träden började glesna och man kunde se den klara kvällshimmeln ovanför oss.
”Wow.” var allt jag fick fram när jag såg pisterna och sittliftarna som radades upp på berget. Stället var inte speciellt stort men tillräckligt för att hålla oss sysselsatta resten utav veckan. Han körde igenom den lilla upplysta byn och upp ytterligare till en liten öde stuga mellan träden som låg precis bred vid en bred backe. ”How did you find this place?” frågade jag förbluffat när han stannade bilen på den branta uppfarten och kontrollerade två gånger så handbromsen var dragen.
”Harry use to come here and ski with some of his friends.” jag nickade långsamt och öppnade dörren för att hoppa ut.
Vi behövde bara gå en gång med packningen för att få upp den på verandan. Niall fibbla lite med nycklarna innan han låste upp och tände. Jag gick in i den lilla mysiga hallen som ledde in i huset och mina fötter fortsatte nyfiket in i huset. Jag sträckte mig efter lampknappen och en mysig belysning lös snart upp de härliga träpanelerna, bjälkarna i taket och trägolv. Framför mig var det stora glaspartier från tak till golv som man antagligen kunde dra bort för att komma ut till den stora balkongen som hade en helt otrolig utsikt över den lilla byn nedanför. Till höger fanns en liten soffgrupp framför en öppenbrasa som jag verkligen såg fram emot att tända en eld i. Jag gick vidare och kom fram till ett kök som var väldigt modernt och fint men hade fortfarande en gammal känsla över det hela. Min vandring fortsatte ut från köket och in i nästa rum där det fanns en platt-teve på väggen och ett par bokhyllor med spel och dvder i. Soffan stod mot väggen och soffbordet var en stock som hade blivit kluven på mitten för en plan yta. Jag fortsatte till rummet som var längst bort och öppnade upp dörren till ett stort sovrum. Det var en stor dubbelsäng i mitten av rummet med gavlar gjord utav mörk ek som stod framför ytterligare en öppenspis. Fönstret som vätte ut mot den glesa skogen gjorde att det kändes som att naturen var inomhus och det fanns ytterligare en dörr in till ett badrum med dusch och toalett. Jag såg de stora skjutdörrarna som antagligen gömde en hyfsat stor garderob.
Jag hoppade till när jag kände två armar dras runt om min midja.
”You like it?” mumlade han mot mitt öra och jag log.
”It's amazing.” konstaterade jag och vred mig om i hans grepp så jag kunde se honom. Jag lade mina armar över hans axlar och kollade på honom. Han log också och kollade drömmande ner på mig.
”Everything is inside, go and take a shower and I will fix the fire so it get a bit warmer in here.” sa han och försökte släppa taget om mig men jag höll fast honom och ställde mig på tå för att nå hans läppar och slöt upp dom med mina. Jag tog mig in i badrummet och såg att det fanns rena handdukar som jag kunde använda och tog fram mina förnödenheter ur väskan innan jag stängde dörren och satte igång vattnet. Det varma vattnet fick mig att uppenbara hur kall jag egentligen var trots att jag hade suttit under täcket halva vägen hit. Det kändes som terapi för kroppen när jag schamponerade håret noggrant och täckte kroppen av tvål.
Jag drog en handduk om kroppen och torkade håret så gott jag kunde innan jag satte det i en fläta för att få bort den blöta känslan. När jag kom ut från badrummet låg min väska uppe på sängen och Niall hade lagt fram en utav sina t shirts åt mig. Jag drog på mig nya underkläder, t shirten och ett par pyjamas byxor innan jag gick ut ur rummet för att hitta Niall. Jag följde gitarr ljudet som kom från vardagsrummet och jag hittade honom på golvet framför brasan med gitarren i knäet. Mina bara fötter tog sig fram över det kalla trägolvet och jag satte mig ner bredvid honom och han slutade spela.
”Don't stop.” sa jag besviket och han log snett på mig. ”What were you playing?” fortsatte jag nyfiket och kände värmen från elden slå emot mig när lågorna flammade upp lite extra. Jag såg att han tvekade lite innan han öppnade munnen.
”It's one of my favourites.” förklarade han och blev lite generad. Något som sade mig att den hade en mening. ”I am thinking of you when I play it nowadays.” erkände han och hans kinder hettade ytterligare.
”Can I hear it?” frågade jag försiktigt och försökte fånga upp hans blick och jag log lite. Som en bekräftelse greppade han gitarren och sträckte på sig lite innan hans fingrar började röra sig över gitarren.

 

”Am I asleep, am I awake, or somewhere in between?
I can’t believe that you are here and lying next to me
Or did I dream that we were perfectly entwined?
Like branches on a tree, or twigs caught on a vine?

Like all those days and weeks and months I tried to steal a kiss
And all those sleepless nights and daydreams where I pictured this,
I’m just the underdog who finally got the girl
And I am not ashamed to tell it to the world

Truly, madly, deeply, I am
Foolishly, completely falling
And somehow you kicked all my walls in
So baby, say you’ll always keep me
Truly, madly, crazy, deeply in love with you
In love with you”

 

I början vågade han knappt kolla på mig och jag kunde inte låta bli att börja le när han kollade upp på mig efter några rader och släppte inte mina ögon. Något som gjorde mig generad och jag började le bredare.

 

”Should I put coffee and granola on a tray in bed
And wake you up with all the words that I still haven’t said?
And tender touches, just to show you how I feel
Or should I act so cool like it was no big deal?

Wish I could freeze this moment in a frame and stay like this
I’ll put this day back on replay and keep reliving it
‘Cause here’s the tragic truth if you don’t feel the same
My heart would fall apart if someone said your name

And truly, madly, deeply, I am
Foolishly, completely falling
And somehow you kicked all my walls in
So baby, say you’ll always keep me
Truly, madly, crazy, deeply in love with you”

 

Jag kollade kände att mina kinder hettade mer än vanligt och jag såg säkert helt rosa ut i ansiktet. Hans lena stämma fyllde tystnaden och jag kände mig lyckligt lottad som hade honom. I alla fall just nu. Mina tankar försvann bort till mamma och hennes hot men jag skakade mentalt bort tankarna och fortsatte kolla på Niall då han sjöng och spelade. Jag skulle njuta utav alla timmar med honom innan han skulle springa... Långt ifrån mig för att skulle tycka att jag är sjuk i huvudet. Jag ville komma ihåg denna stunden för evigt. Hans sjöng för mig. Jag... jag förtjänade inte honom men ändå satt jag här och kände mig som den mest lyckligt lottade tjejen i hela världen. För det var jag... Världens lyckligaste tjej.

 

”I hope I’m not a casualty,
I hope you won’t get up and leave
May not mean that much to you
But to me it’s everything, everything

Truly, madly, deeply, I am
Foolishly, completely falling
And somehow you kicked all my walls in
So baby, say you’ll always keep me
Truly, madly, crazy deeply in love, with you,
In love with you
In love with you
With you”


+17 Kommentarer till nästa del! :)


Tack så jätte mycket till dig som gav mig tipset till truly madly deeply. Hoppas ni alla kommer gilla den och skicka in flera sådana tips om ni vill ha med något i ffn ;)

Kommentarer
Jennifer

Åhhh, meeer :D

Date: 2013-02-01 Time: 23:42:09
Emelie ^.^

awesome as always!! More!! :d<3

Date: 2013-02-01 Time: 23:49:36
blogg: http://betternow.blogg.se/
Julia

MEEEEERA :D

Date: 2013-02-01 Time: 23:56:39
Alicia

JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTTTTTTTTTTTTTEEEEEEEEEEEEEEEEEEE BBBBBRRRRAAAAAAA!! Hur kan jag förklara hur bra det är?! Haha :) More Pleaaaase!

Date: 2013-02-02 Time: 00:05:35
blogg: http://lifeasiknow.webblogg.se
Fanny

Meeeeer!
Fattar inte nått, vad gömmer hon??? :ooo

Date: 2013-02-02 Time: 01:55:46
jonna

Mer!

Date: 2013-02-02 Time: 09:07:23
blogg: http://nattstad.se/jonnastyle
Sara

Mera!!! :D

Date: 2013-02-02 Time: 09:35:28
Izza

Mer<3

Date: 2013-02-02 Time: 11:02:29
lisa

Meeer :)

Date: 2013-02-02 Time: 11:45:41
Ida

MEEER grymt!! :D

Date: 2013-02-02 Time: 12:05:55
Amanda

omg MER GRYMT JU

Date: 2013-02-02 Time: 12:21:21
blogg: http://iwillbebyyourside.devote.se
C

Åååååååh va glad jag blev att du, några timmar senare gjorde fet! Fyfan va bra det va! Tveka inte att göra det fler gånger. Kan länka en annan fanfic och visa hur du kan göra. Guld till dig tjejen, <3

Date: 2013-02-02 Time: 13:06:26
lisa

suuuuuuuuupper braaa mer

Date: 2013-02-02 Time: 19:14:59
edona

Mera:*<33333333333333333333333

Date: 2013-02-02 Time: 19:19:30
Agge xx

jätte bra! måste bara fråga: vad är det hennes mamma ska säga till Niall? har du skrivit det eller är det något som kommer senare? :)

Date: 2013-02-03 Time: 13:35:34
blogg: http://onedforever.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: