The Revenge - Handling

Jag sprang upp till huset och låste upp dörren för att ta mig in i den stora dumma flotta hallen. Jag kunde inte fatta att mamma höll på såhär och köpte allt för stora hus för att den skulle rymma två personer.

”Adriana?” hörde jag mamma från sitt arbetsrum. Jag torkade bort mina tårar från kinderna och försökte se så tapper ut som möjligt när jag kom in i arbetsrummet. ”Vad gör du hemma? Du ska vara i skolan!” Men så fort jag såg hennes arga ansikte och höra hennes moderliga sätt att prata till mig började min läpp darra igen. ”Vad har hänt?” frågade hon förskräckt.

”Mamma, j-jag vill inte gå kvar längre. D-d-om mobbar mig, kallar mig fet, kossa, svensk hora, bitch. J-j-ag vill bort jag vill hem till Sverige igen.” hon for upp från sin stol som skjuten ur en raket och gick raskt fram och kramade om mig.

”Såja, gumman. Berätta vem det är som mobbar dig och så ska jag med glädje ringa till din rektor.” nästan morrade hon fram i sin hämndlyster.

”Blair Lawrence, Carly Smith och en kille... s-s-om är äldre än mig.”
”Vad heter han?” sa mamma strängt och satte sig på huk för att kolla mig i mina rödsprängda ögon. Jag hulkade lite och snörvlade innan jag öppnade munnen igen.

”Niall Horan.”

 

Adriana Lloyd flyttade med sin mamma till Mullingar efter hennes föräldrar skiljde sig. Hennes mamma var ständigt upptagen med sitt jobb och efter den där dagen då Adriana kom hem med tårar bestämde sig hennes mamma för att det var sista dagen hennes barn skulle behöva bli ett offer för mobbning.

Adrianas största dröm är att bli skådespelerska och visa alla som mobbade henne att hon visst kunde bli något större än dom. Men när den värsta mobbaren utav dom alla är med i ett världskänt pojkband, som behöver skådespelare till sin nya musikvideo så måste Adriana göra ett val. Låta bli att ta jobbet eller gå dit och se till att hans liv blir ett helvette. Denna historian är bara ämnad för en sak: Hämnd...


Någon som är intresserad? ;)

Kommentarer
edona

Ja nej niall ! Vad taskigt ! Låter spännande och bra ! <3

Date: 2013-01-04 Time: 14:44:05
Emma

Jaaa!

Date: 2013-01-04 Time: 16:22:01
Fanny

Jäklar, denna vill jag absolut ha mer utav :D

Date: 2013-01-04 Time: 19:37:51
Nicky

Kommer absolut läsa den! :)

Date: 2013-01-04 Time: 19:48:57
blogg: http://onedirecionnovells.blogg.se
jonna

Låter jätte bra!

Date: 2013-01-04 Time: 20:18:21
blogg: http://retasil.blogg.se
Nellie ♥

Gulliga Niall!! han kan väll inte mobbas?! :o
men jag skulle läsa den !

Date: 2013-01-04 Time: 20:58:58
blogg: http://nellis.blo.gg/
Anonym

Mer!

Date: 2013-01-05 Time: 01:13:32
Victoria

Ja, mer kommer absolut läsa. :D

Date: 2013-02-21 Time: 20:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: