The Revenge - Kapitel 10 Part 1

Previously on The Revenge:
”I thought we would try to be friends first.” sa jag och log mot honom medan jag skrev klart ekvationen och märke att han kollade ner på vad jag gjorde. Jag stängde igen mina böcker och la uppmärksamheten helt på honom. Hans kinder var lite rosiga och han log vänligt mot mig. Jag bet mig lite i läppen medan jag tänkte. ”I need some excuse why I'm gone tonight...” Han log enkelt mot mig.
”I've got that coverd.” sa han och jag nickade långsamt medan jag tänkte på saken.
”Fine.” sa jag enkelt och log mot honom. ”Can't wait.”

Jag låg i sängen och läste min Intouch tidning medan jag väntade på att klockan skulle vara tillräckligt mycket för att börja göra sig i ordning. En lätt knackning hördes på min dörr och jag vände mig om när dörren öppnades och mamma stod i dörröppningen.
”Får jag komma in?” frågade hon osäkert och jag vände mig surt tillbaka till min tidning och vände blad. Utan att vänta på svar gick hon in och satte sig på min skrivbordsstol. ”Hur har din dag varit?”
”Åh, inte vet jag... Du kan väll berätta för mig...” sa jag och slängde ner tidningen på golvet och satte mig på sängen och kollade på henne. ”... Eller vill du inte för du ger mig den tysta bestraffningen?” fortsatte jag och höjde på ögonbrynen. Min ton på rösten var vass och mamma såg tveksam ut innan hon öppnade munnen.
”Förlåt, jag borde skrivit en lapp.” sa hon och jag nickade med en övertygande känsla att hon borde sagt något i alla fall. ”Nej, jag skulle skrivit en lapp.” rättade hon sig själv.
”Okej, så du borde gjort det.” sa jag och kunde faktiskt inte bry mig mindre om en lapp faktiskt.
”Jag tänker inte låta den där killen förstöra dig igen.”
”Han heter Niall.” sa jag trött och kollade ner på mina tår och vickade lite på dom i mina regnbågsfärgade strumpor.
”Jag vill inte att Niall,” hon sa hans namn med en plågad röst. ”ska såra dig igen. Du har ett ärr på handen på grund utav honom. Vet han det?” frågade hon upprört och jag skrattade bistert till.
”Vet du vad?” började jag. ”Det gör han faktiskt.”
”Han gör vad då?” frågade hon med en skärpa i hennes röst som gjorde att jag grimaserade.
”Han vet om mitt ärr. Och han grät, ett tag. Och han sa förlåt...”
”Ett förlåt räcker inte.” avbröt hon fräsandes.
”... Det sa han också. Men tack för att du avslutade min mening.” sa jag och reste på mig och började rota i garderoben efter något som såg fint ut. Jag hittade ett par jeans och en blommig topp som passade till. Niall berättade inte riktigt vart vi skulle så jag fick förbereda mig för det värsta.
”Vart ska du?” mamma satt kvar på stolen och kollade mina rörelser.
”Danielle bjöd mig på tjejkväll hemma hos henne och Liam.” sa jag det Niall hade bett mig säga.
”Okej... Kommer killarna vara där?”
”Då skulle det inte blivit så mycket utav en tjejkväll.” muttrade jag och vände mig mot henne för jag ville att hon skulle ta sig ut ur mitt rum. Jag la armarna i kors över bröstkorgen och höjde ögonbrynen. ”Jag tänker byta om.”
”Jag har sett dig innan, du är min dotter.” konstaterade hon men reste sig ändå och började gå mot dörren. ”Jag ringde New York idag... De vill oss att flyga in till helgen.” jag nickade bara men inombords hoppade jag utav glädje. Detta kunde inte bli bättre! ”Vill du att jag kör dig?”
”Nej, Liam hämtar mig. Han skulle fixa några ärenden till Danielle vilket fall som helst så han erbjöd sig.” lögn. Men hon nickade bara och lät mig byta om själv.

 

”Hi.” Niall sken upp när jag hoppade in i bilen och stängde dörren efter mig.
”Hello.” Jag var glad över att fönsterrutorna var tonade så inte mamma kunde se in om hon nu kollade ut genom fönstret. Jag kunde inte riktigt andas förrän vi var utom synhåll för byggnaden. Först då kunde jag luta mig tillbaka i sätet och börja undra över vart vi skulle. ”So, were are we going?” frågade jag nyfiket och kollade uppmärksamt mot honom.
”You look nice.” sa han och skannade mig med blicken uppifrån och ner. Han återgick sedan att kolla rakt fram för att veta vart han skulle utan att svara på min fråga.
”Okay, be mysterious then.” muttrade jag och kollade ut genom sidofönstret och hoppade till utav ren chock när jag kände en hand på mitt lår.
”I like when you are being angry. It brings the sexyness out of you.” sa han och jag hörde att han flinade.
”I'm not angry.” sa jag enkelt och puttade bort hans hand.
”Yes, you are. You're tugging your lip a bit like you always does when you are upset.” jag hörde fortfarande att han log. Jag slutade tvärt med det jag inte tänkt på att jag gjorde men istället för att säga något förblev jag tyst när jag helt plötsligt kände igen huset som han hade stannat framför.
”Your place?” frågade jag med ett ironiskt leende.
”I like to keep things simple.” konstaterade han medan han stängde av motorn och hoppade ut från bilen. Han hade en ljusblå skjorta på sig och och ett par jeans tillsammans med sina vita sneakers. När han kom fram till min dörr öppnade han den högtidligt och jag himlade med ögonen och hoppade ut. Under tystnad gick vi upp i lägenheten och när han öppnade möttes vi av ett dukat middagsbord och tända ljus på bordet. Det låg en liten ros uppe på en servett. Resten utav lägenheten var ned släckt och gav en mysig stämning. Det fanns några ljus på soffbordet på andra sidan rummet som lös upp dom ljusa sofforna.
”Nice move, Horan.” sa jag och log mot honom medan han hjälpte mig av med min jacka.
”Stop being such a hard shell, Ria.” muttrade han och tog min hand i sin och denna gången lät jag honom hållas. Han drog ut stolen och jag satte mig ner.
”Thank you.” mumlade jag. ”So Mr. Horan. What have you planned for this evening?” frågade jag med en väldigt brittisk dialekt. Jag hade det normalt sätt men jag var inte fullt så brittisk som jag påstod själv mellanåt. Han strök en hand genom sitt hår och flinade innan han försvann ut i köket och kom sedan tillbaka med förrätten vilket var en räkcocktail. ”Did you do this?” frågade jag imponerat när jag såg dekorationen. Jag kollade upp på honom med ett leende och han började skratta och hans leende räckte upp till hans ögon så hans små rynkor kom fram vid hans ögon.
”Yeah...” sa han tillsist. ”What would you like to drink? I've got soda, water, cider, beer, wine.” rabblade han upp och jag kände mig lite besvärad. Jag var inte den där tjejen som drack direkt. Inte för att jag inte testat det är bara det... Jag gillade inte det.
”I'll take soda.” sa jag och log generat mot honom och han log tillbaka och försvann igen men kom snart tillbaka med två läskburkar. ”You could have taken something else... If you wanted to. I don't mind.” han fattade vad jag menade men skakade på huvudet.
”No, I'll drive you home later.”
”I could take the sub...” men jag slutade tvärt när jag såg hans besvärade ansikte.
”I'm not letting you take the sub at night.” sa han som om det var uppenbart medan han satte sig ner och öppnade min burk.
”Wait.” sa jag nästan skräckslaget och tog burken ifrån honom. Jag drog ett finger på kanten utav burken och jag kollade blygt upp mot Niall som hade höjda ögonbryn. ”I kind of do sertain things on my way if I don't I'll get anxious.” förklarade jag och hällde upp läsken.
”Like some sort of ocd?” frågade han osäkert och jag ryckte till utav förkortningen jag hört innan. Jag skulle inte beskriva det som att jag hade tvångstankar så som dom som är diagnoserade med ocd.
”No, not really. It's just stuff that's in my head, like that I have the number eight like everywhere. Like knock eight times or write an eight on my essay to bring luck. It's more superstitiously.” sa jag och tog en tugga av salladen. ”This was really good.” kommenterade jag efter en tugga och han log mot mig. Jag kände hans ögon följa mig hela tiden men han förblev tyst. Han ställde några frågor till mig som vad hade hänt mellan mig och min mamma och varför jag inte bara sa till honom att jag inte borde komma idag. Det syntes på honom att han inte ville komma mellan mamma och mig.
”Because. It's might seem really stupid or weird but... I...” jag försökte komma på ett bra sätt att säga att jag kände precis som honom. Jag tyckte vi skulle lägga saker och ting bakom oss. ”...I feel like...” jag suckade tungt för jag inte kom på något bra sätt att säga det och han började dra sina fingertoppar över min hand som låg på bordet och jag kollade upp på honom. Hans lugn i ögonen gjorde mig mer bekväm. ”... I like this new Niall.” fick jag fram tillsist och han log lite utan att visa tänderna som visade att han var mer allvarlig undertill än vad han visade. När vi käkat upp förrätten tog han fram huvudrätten och jag pillade lite på min ros innan han kom tillbaka med två tallrikar med riktigt fint upplagd mat på.
”So, how come you seached to X factor?” frågade jag nyfiket.
”I like singing, preforming.”
”Well, obviously.” sa jag och skrattade till lite. ”You're really good. Though you don't have that much solos as Zayn or Liam.”
”I don't care. It's that feeling being in a band that matters and I get to sing.” sa han och ryckte på axlarna. ”And I've got four best friends too that I am doing everything with.”
”Are they in the kitchen right now and cocking our dinner?” frågade jag roat och mitt riktigt dåliga skämt fick honom att le.
”They offered but I told them no.” sa han och skrattade till lätt. ”So, how am I doing so far?” frågade han nyfiket.
”Doing what?” det tog ett tag för mig att inse vad han pratade om. ”Oh!” utbrast jag och log men jag kollade ner på min tallrik. Jag kände att mina kinder hettade. ”You are kind of growing on me.”


+18 Kommentarer till nästa del! ;)

Kommentarer
Fanny

Meeeeer! :D

Date: 2013-01-11 Time: 22:13:33
Alexandra

Meeeer! :D

Date: 2013-01-11 Time: 22:13:49
jennifer

Meraaa :D

Date: 2013-01-11 Time: 22:19:24
Izza

meer :D

Date: 2013-01-11 Time: 22:20:36
Isabella

mera :D

Date: 2013-01-11 Time: 22:21:16
Alicia

Love love love! :D mer, i like it ;)

Date: 2013-01-11 Time: 22:21:37
Rebecca

Mer! :)

Date: 2013-01-11 Time: 22:38:57
Julia

Meeeeera:D

Date: 2013-01-11 Time: 23:24:13
Anonym

bra :)

Date: 2013-01-12 Time: 00:22:43
edona

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! <3. jätteeeeeeeeee braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa deeeeeeeeeel!

Date: 2013-01-12 Time: 01:33:21
Emelie

Meeerr :) meeegabraaaa!! :)

Date: 2013-01-12 Time: 02:38:23
Ida

Mmmmmmmmmmweeeeeerrrrrrrr

Date: 2013-01-12 Time: 06:12:45
jonna

Mer_

Date: 2013-01-12 Time: 08:48:14
blogg: http://retasil.blogg.se
Joanna

super bra mera

Date: 2013-01-12 Time: 12:45:00
Agge xx

Grymt bra!!

Date: 2013-01-12 Time: 13:40:31
Alexandra

Jätte bra kapitel :) Mera!! xD

Date: 2013-01-12 Time: 14:02:19
Lizz

meeeer :D

Date: 2013-01-12 Time: 14:21:34
Nina

mer snälla :D <3

Date: 2013-01-12 Time: 15:39:08
Sandy<3

meer :D

Date: 2013-01-12 Time: 15:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: