The Revenge - Kapitel 11

Previously on The Revenge:
”This,” sa han med en hård röst. ”... is all over the news in the world! If you log on twitter you have an own hashtag!” 
”No... No... This can't happen!” utbrast jag och reste mig så snabbt att min stol föll omkull. ”I need to go. Now... We need to get to the studio... Now!” jag höll på att få panik. ”Take me to the studio, Frey. Please.” jag vankade fram och tillbaka över golvet och jag kunde inte få mammas ord ut ur mitt huvud som hon sa inatt. Jag kommer inte kunna bo kvar här. ”This can't happen!”

”What the hell, Adriana!? Haven't we already spoken about your lack of beauty sleep!?” utbrast sminkösen när hon såg mig och mina påsar under ögonen. Jag bet bara ihop och försökte andas så lugnt jag bara kunde. När jag precis kommit in i studion så hade jag självklart stött in i killarna som höjde glatt på händerna för att vinka dit mig men jag bara stirrade stint på dom och gick förbi förbluffade ansikten. Något sade mig att de visste vad som hände men höll uppe en fasad. Antar att det var något som de hade tränat in när hela världen tittar. ”Your clothes to the last shoot is in the back and it's only ten minutes til it start so go and get dressed.” kommenterade sminkösen och väckte mig i mina djupa tankar. Jag kollade upp i spegeln och såg att hon hade försökt gömma påsarna så gott det gick. När jag kom ut påklädd i en färgglad topp och ett par stuprörsjeans så trippade jag ut på dom höga klackskorna jag fått i studion och fick ständigt bevakande blickar på mig.
”Are you okay?” viskade Niall i mitt öra när jag ställde mig tyst med armarna i kors bredvid honom på den platsen jag blivit beordrad. Istället för att svara vände jag uppmärksamheten till regissören och jag försökte komma in i karaktär och lämna allt som stör mig utanför.
”Eveybody, get set!” ropade regissören så alla skulle höra och dom började spela in den sista scenen. Jag pratade och stod så som jag blev tillsagd och jag såg på Niall att han inte var världens bästa skådespelare för hans ögon gav inte rätt känsla och puttade mig ibland ur balans i min karaktär. Och varje gång regissören skrek bryt och kamerorna stoppades försökte han prata med mig och jag fick den där nollställda blicken att jag inte var kontaktbar. Under lunchen slapp jag undan Mr. Frey som insåg att det var lönlöst att undervisa mig. Jag satt helt själv vid ett bord längst ner i rummet och stirrade rakt framför mig utan att käka de rester jag hittade i kylen i morse. Hela eftermiddagen gick till på samma sätt. Niall frågade mig saker och ju mer jag lät bli att svara och ju mer jag tänkte på det så insåg jag att Niall var inte sur, arg eller något utav det där han borde vara. Var det här hans plan hela tiden? Jag hade varit så säker på att Niall hade lagt allting bakom sig så jag också hade gjort det. Men om jag tänkte efter han skulle mycket väl kunna hata mig fortfarande, han kanske spelade på en helt annan nivå än vad jag gjorde mot honom.
”And it's a wrap everybody!” ropade regissören med en glad röst och alla började applådera och jubla. Med lättnad började jag istället för att applådera springa iväg och bytte om så snabbt som möjligt och tog mig ut ur byggnaden med ett par veka leenden och några få ord och jag var så gott som fri att gå ut och slippa kolla tillbaka.
”Adriana!” den irländska dialekten fick mig att vakna upp och gå snabbare ner för gatan. ”Adriana! Stop!” jag började små jogga och drog upp remmen på väskan så jag inte skulle tappa den. ”Adriana! Wait!” en hand tog tag i min jacka och stoppade mig från att börja fly på riktigt. ”What happened?” Jag svängde om och kollade arg in i hans blå förvirrade ögon.
”What do you think, Niall!?” utbrast jag.
”Shh!” väste han. ”Lower, everybody's watching. Could we take this some place else?”
”No.” väste jag säkert tillbaka. ”My mum found out and I'm not welcome home anymore. And I don't know what you've planned but it woked so thank you.”
”Planned what?”
”Stop lying!” utbrast jag och kollade mig omkring innan jag tog ett argt steg fram mot honom. ”You were the only one who knew that I was coming over to your place. And you were the only one who knew that you would drive me home. Everything makes sence now. How all those photos were taken and how you did your little revenge plan.” man såg på honom att han fatta vart jag ville komma och han skakade på huvudet.
”No, Ria...” började han.
”Don't call me Ria.” väste jag. ”Don't you dare. I thought that we had something and that we were done playing these games but apparently not. So now I have no where to go thanks to you. So congrats. You won, you got your revenge on what ever I've done you that could make you hate me so much that even my mum is hating me now.” jag vände om för att ta mig ur hans grepp men han drog tillbaka mig lika snabbt igen.
”No...” försökte han igen och jag kollade med hotande ögon mot honom.
”Goodbye, Horan.” sa jag vasst och drog åt mig armen innan jag började springa hem. Jag vägrade ta tunnelbanan där fullt utav folk kunde se mig gråta. Alla som gick förbi mig kollade konstigt mot mig och det kanske var för att alla affärer i hela London sålde tidningar med mig på första sidan. Jag försökte gå med huvudet ner böjt och gå på dom folktomma gatorna hem men när jag väl kom fram till den välkända byggnaden stod jag utanför och vågade inte gå in. Mamma skulle inte sluta förrän senare ikväll men ändå vågade jag inte chansa. Tillsist tog jag mig själv i kragen och gick in och upp till lägenheten som tom. Jag suckade lättat ut och tog mig till mitt rum och började packa ner det mest nödvändiga i en enda väska och stängde igen den så gott jag kunde innan jag gick snabbt in i köket för att hitta något lätt att äta. Mina ögon skannade hela kylskåpet och hittade inget så jag stängde igen den igen och lade märke till en lapp på bordet som jag inte hade sett i morse.

Adriana!

NYC blir inte av på grund utav ditt beteende. Se det som ett straff.

/ Cathrine

Hon kallade inte sig min mamma längre. Denna dagen blir ju bättre och bättre. Jag slutade leta efter mat och tog tag i pennan som låg bredvid i all ilska och började skriva på baksidan.

Cathrine!

Tack för att du är en del utav att förstöra mitt liv. Bra mamma du var!

/ Adriana

Sedan tog jag mig väska och låste dörren efter mig innan jag började gå ut från byggnaden och iväg till en plats där jag kunde tänka. Självklart hittade jag inget ställe där folk lät bli att kolla på mig så jag hittade ett litet fik med gratis wifi. Jag satte mig längst bak för att ingen skulle kolla konstigt på mig.
”Would you like something to drink?” hörde jag en rätt så pipig röst som fick mig att vända upp mitt fortfarande sminkade ansikte. Tjejen som stod framför mig fick stora ögon när hon insåg vem som satt ner framför henne och kollade på tidningen hon höll under armen.
”Yes, I'll take an ice tea and one of those cupcakes.” sa jag och log mot henne. Hon nickade så att hennes blonda lockar kom i vägen för hennes ögon. Hon drog bak håret så hon kunde kolla på mig och hon log innan hon började gå tillbaka till disken. Jag drog upp min laptop och gömde mig bakom den så att jag slapp alla underliga blickar som föll på mig. Min internet tjänst satte igång och jag tryckte upp twitters första sida för att skapa min egna twitter. Jag vet, jag är efter när det kom till sådant här eftersom jag faktiskt inte hade några vänner att följa. Min mobil började vibrera och såg på skärmen att det var Niall ännu en gång. Jag klickade bort samtalet och började klicka runt på twitter men la ner det efter ett tag då jag började äta på min muffin och dricka mitt iste. Istället gick jag in på google news och googlade fram mitt namn vilket fick mig att känna mig dum på alla sorters sätt. Jag fick flera tusen träffar på mig och fällde ihop locket utan att läsa någon utav dom. Det var inget som intresserade mig.
”Excuse me miss, but we are closing in ten minutes.” upplös tjejen som hade serverat mig innan. Jag kollade upp och nickade vänligt mot henne. Vart skulle jag ta vägen nu? Jag kunde inte gå hem, inte till Niall och jag hade inte tillräckligt med pengar för en enkelbiljett till Sverige. Jag kunde inte adressen till någon annan men jag hade telefonnummer. Min laptop trycktes ner i väskan igen och drack upp det sista utav mitt iste innan jag tog mig ut på gatan igen för att ta mig ner för gatan och började gå över till en kiosk för att köpa en utav tidningarna med mig och Niall på framsidan. Kassörskan kollade intresserat på mig när hon skiftade sin blick mellan tidningen hon höll i och mig. Med tidningen under armen tog jag fram min vibrerande mobil åter igen och tryckte bort Nialls samtal och letade upp numret jag sökte efter. Det gick några signaler innan jag hörde en röst på andra sidan.
”I've been so worried! Please tell me you allright!”
”I'm fine. I'm fine.” sa jag till den mest upprörda röst jag hört idag. Jag bet mig lite i läppen och tvekade ett tag innan jag öppnade munnen igen. ”I'm okay, but... I need someplace to stay.”


+18 Kommentarer till nästa del! :)

Kommentarer
Sara

Galet bra som vanligt!

Date: 2013-01-13 Time: 18:28:19
Emelie ^.^

Mer! ;D <3

Date: 2013-01-13 Time: 18:33:24
blogg: http://betternow.blogg.se/
fanny kraft

så braa!
mer! :D

Date: 2013-01-13 Time: 18:35:22
blogg: http://fannythekraft.blogg.se
Alexandra

Meer! :D

Date: 2013-01-13 Time: 18:41:02
Lisa

Meer !

Date: 2013-01-13 Time: 18:52:25
Jonna

Sjukt bra! Mer!! :)<3

Date: 2013-01-13 Time: 18:54:52
blogg: http://retasil.blogg.se
Jennifer

MEeer :D

Date: 2013-01-13 Time: 19:04:49
Lizz

mer :D

Date: 2013-01-13 Time: 19:10:14
Izabella

mer, denna novellen är så sjukt bra! <3

Date: 2013-01-13 Time: 19:10:59
Anonym

Meeeer

Date: 2013-01-13 Time: 19:31:45
Julia

Meeeera :D

Date: 2013-01-13 Time: 19:53:18
Olivia

meeer! :D

Date: 2013-01-13 Time: 20:03:57
Amanda

MEEEER

Date: 2013-01-13 Time: 20:07:43
Alexandra

Jätte bra kapitel :D MERA! xD

Date: 2013-01-13 Time: 20:33:00
Fanny

Meeeeeer!

Date: 2013-01-13 Time: 20:40:43
edona

Mera super bra!<3

Date: 2013-01-13 Time: 21:18:32
Nicky

Jösses, vad spännande det är nu! :D

Date: 2013-01-13 Time: 21:20:18
blogg: http://onedirecionnovells.blogg.se
Rebecca

Mer! Jätte spännande nu ju! :)

Date: 2013-01-13 Time: 21:56:34
Alicia

Kkommenterar för andra kapitlet med! Vart sjuk så har inte kunnat läsa! :) jätte bra kapitel , mer ;)

Date: 2013-01-13 Time: 22:00:59
Isabella Jonason

så braa!

Date: 2013-01-13 Time: 22:06:22
blogg: http://lillasotabella.blogg.se
Anonym

Jätte bra!!!!!! jag tror det är harry eller liam hon ringer till :)

Date: 2013-01-13 Time: 23:46:08
Emelie

Sååå braaa!! Meeer!!

Date: 2013-01-14 Time: 11:33:43
Lana

Aw, tack för din kommentar :)) Önskar jag hade tid att sätta mig för en gångs skull och läsa din fic, men jag ska göra de ^^ <3

Date: 2013-01-14 Time: 15:08:16
blogg: http://ffstaywithme.blogg.se
Sandra

Mera, jag vill veta vad som händer här näst!

Date: 2013-01-14 Time: 15:52:09
Mikaela

Åhh, jag måste få veta vad som händer sen! I luff it, längtar tills nästa! <3 xx

Date: 2013-01-14 Time: 17:37:09
Anonym

just läst igenom alla kapitel, förutom att din engelska är lite krokig så är det rätt bra :) keep going

Date: 2013-01-14 Time: 21:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: