The Revenge - Kapitel 14

Previously on The Revenge:
Jag kände hans armar runt om mig och han pussade mig lätt på hjässan. Jag slöt mina ögon och tog ett djupt andetag och började åka in i en dvala.
”Adriana?” hörde jag en låg röst men jag var alldeles för långt borta för att återvända upp till ytan. Jag kände Nialls kropp röra sig under mig och jag hörde mitt namn igen och han strök bort mitt hår från ansiktet. ”I...” började han när han försäkrat sig om att jag sov. ”I love you...”

Jag vaknade upp i en tom säng och jag hade svårt för att komma ihåg vart jag var någonstans. Jag gned mig trött i ögonen och hävde upp mig på armbågarna och kollade mig runt i det ljusa rummet och jag kunde se nu att det var stökigare i dagsljus än vad det var när allting var ned släkt. Jag kände en rysning gå igenom kroppen när jag kände kylan välla över mig och jag kollade bort mot fönstret och såg den irländska killen som egentligen skulle legat bredvid mig nu. Han såg så fridfull ut där han stod i morgon solen och kollade ut över hustaken.
”Oh, good morning, sleeping beauty.” han hade upptäckt att jag vaknat och log mot mig när han stängt fönstret och gick över till sängen för att slänga sig under täcket igen. Han drog mig intill sig och jag rös till utav hans nerkylda kropp.
”You're really cold.” konstaterade jag och började rita mönster över hans bröst med mina fingertoppar.
”What are you going to do today?” frågade han och jag kände hans arm runt om mig hårdna lite när han började stryka mig över ryggen med hans varma hand och värmen trängde igenom min topp.
”Liam is taking his part as an concerned friend way too seriously. I am going to talk to my teacher and make peace with my mumster.” Niall började skratta åt mitt sätt att sätta ihop 'monster' och 'mamma'.
”I think he's right.” sa han sedan och pussade mig lätt i pannan och hans fylliga läppar stannade kvar ett tag innan han drog ifrån dom igen. ”You should make some peace with your mother.”
”I can't.” sa jag och stönade trött till. ”She canceled my audition in New York.”
”New York?”
”Yeah, there was someone who was interested in my acting skill for a really big movie over there but I guess I'll be staying here in London.” muttrade jag surt.
”Just because of me?” jag hörde hans ton på rösten och lade märke till hans ton som sa mig att han snart skulle börja skylla allting på sig själv.
”It's not your fault.”
”Well, who's fault is it then?” frågade han upprört.
”The mumster...” muttrade jag igen. ”She can't stand me giving you another chance.”
”Maybe you shouldn't?”
”What's that supposed to mean? Haven't we gotten over that?” frågade jag trött och började leka med hans guldkedja som han hade runt halsen. ”No, don't answer that.”
”Maybe I could help you? I've got some contacts from the previous events. Maybe I could make some calls?”
”No.” nästan skrek jag och jag satte mig halvt upp för att kolla på honom. ”Promise, you won't do that. I don't want to get help from your fame.”
”Hey, chill. It was just a suggestion.” sa han och tryckte ner mig så jag la mitt huvud på hans bröst igen och hans armar slöt om mig.
”Sorry, I'm just...” började jag och tvekade ett tag. ”Life is a climb, it's a long way to the top but the view is great.” citerade jag.
”Hannah Montana the movie.” sa han roat och jag började små fnittra.
”Yep, but it's a really good quote.”
”True.” höll han med och började leka med mitt hår. Det blev tyst och jag blev förvånad hur bekväm jag kände mig i Nialls armar. Det kändes som att vi var gjorda för att ligga så här tillsammans. Jag drog in hans doft i mina lungor och kände att jag kunde ligga så här ett bra tag till. Jag ville bara stanna i denna stunden utan att möta mig aggressiva mamma som antagligen höll på att flippa ut hemma över var jag var någonstans. Men något sade mig att hon visste att jag hade sovit hos Liam. Liam är alldeles för snäll för att låta bli att rapportera till min så kallade mamma. ”What are you thinking?” frågade Niall efter ett tag.
”That Liam is too nice. I think he was gossiping with my mum before I got there last night.”
”He's like an old lady sometimes.” jag kände att han skrattade tyst åt sitt eget skämt när mitt huvud guppade upp och ner på hans bröst. ”Do you want some breakfast before I'll take you back to Liam?”
”Can't I stay here?” frågade jag osäkert när jag började ta mig ur sängen men stannade tvärt när jag såg att mina byxor var på andra sidan rummet. Min tröja var alldeles för kort för att dras ner så jag kunde skymma min rumpa.
”I think it would be best if you had some company with Dani today while we are doing some interviews.” Jag kollade besvärat på honom.
”Close your eyes or something.” sa jag generat och han kollade roat på mina mjukisbyxor som låg slängda längre bort.
”You know I've seen you naked, right? You know that night...”
”I know,” avbröt jag honom och han slängde sig tillbaka i sängen igen och kollade upp i taket medan jag trippade över till mina mjukisbyxor. ”and it wasn't the way I wanted to lose my virginity.” jag hoppade i mina byxor och tur var det för han flög upp från sängen.
”You lost your...?” han var nu hemskt röd i huvudet men jag visste inte om det var för att han var generad över ämnet eller om han var arg. Han började vanka fram och tillbaka med knäppta händer över hans ansikte och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. Men innan jag han bestämma mig vad jag skulle göra kom han fram till mig och tog tag mina överarmar och kollade mig i ögonen. ”I'm so sorry.” mina ögon sjönk ner över hans överkropp och sedan ut mot fönstret. ”You should have said something. Anything. Is that why you are pretending it didn't happen? Oh, holy...” han släppte taget om mig och började gå fram och tillbaka igen och jag såg att han grävde sin egen grav i tankarna så nu var det min tur att ta tag i honom och han placerade mina händer lugnande på hans axlar och kollade upp så jag kunde se hans ögon.
”I am pretending it didn't happen because it was a really bad timing. Not because it was you.” konstaterade jag och blev genast generad över det jag sagt. Men istället för att säga något mer tog han in mig i en lång kram och drog mig sedan ut till köket för att äta frukost. Han placerade mig på diskbänken medan han började laga mat i bara kalsonger. Det var en rätt mysig syn men försökte att inte kolla för mycket eller för ofta för då skulle han lägga märke till det.
”Teach me some swedish.” föreslog han medan han rörde runt något i en stekpanna och jag skrattade roat. Detta skulle bli roligt.
”What do you want to know?”
”I'm hungry.” föreslog han.
”Jag är hungrig.” översatte jag och han höjde sina ögonbryn för att visa att an accepterade utmaningen och började träna på att få till uttalet rätt vilket var rätt roande. Under hela måltiden försökte han göra hela meningar med svenska ord som han inte ens visste vad det betydde. Han gav mig en utav hans gråa hood tröjor innan vi tog oss ut i kylan. Den var rätt stor och räckte mig till ovanför knäna och jag fick vika upp armarna lite. Han körde mig tillbaka till Liam och placerade sin bil utanför innan han tog min hand och vi gick in genom dörren tillsammans.
”Liam!?” ropade Niall i dörr öppningen och Liam kom ut från köket en aning besvärad.
”Hi, what are you doing here?” sa han och kliade sig i pannan. Jag antog att han syftade mest på Niall och jag kollade konstigt på honom när han gav mig en snabbt skrämd blick.
”Should I go?” frågade Niall tveksamt och pekade mot dörren.
”No, it's okay.” Liam gömde helt klart något och gick med rask takt till oss. ”There is something I really need to tell you, guys.” väste han fram genom hans sammanbitna tänder.
”What have you done?” frågade jag oroligt och jag kände att Nialls tag om min midja hårdnade lite.
”Nothing, I haven't done anything!” det sken igenom att han ljög över något och när jag slängde ett par oroliga blickar över sin axel så insåg jag att det var något han gömde.
”No...” stönade jag trött när jag insåg vad som säkert gömde sig i köket. Eller rättare sagt vem som gömde sig.
”I'm sorry, Ri.” jag gnuggade mig trött i huvudet med mina händer och drog bak mitt hår innan jag stannade i den positionen för att komma på ett sätt att komma runt denna situationen. Skulle det vara för taskigt att slänga ut Niall genom dörren igen eller kanske gömma honom på ovanvåningen? För det skulle säkerligen bli tredje världskriget här vilken sekund som helst. Detta kunde inte hända just nu.
”No, you didn't?” sa jag med en road ton på rösten. Jag såg att Liams ögon spärrades upp och fokuserade på mig som om att det inte var lägligt att vara sarkastisk.
”Could someone tell me what's going on?” bad Niall och log lite besvärat.
”Mumster...” suckade jag trött och drog mig ur Nialls grepp och förbi Liam innan jag gick ut i köket.


+20 Kommentarer till nästa del! ;)

Kommentarer
Lisa

Braa !

Mer :D

Date: 2013-01-16 Time: 21:47:34
Kim

Sjukt bra som vanligt! :D

Date: 2013-01-16 Time: 21:54:25
Emelie ^.^

mer, Mer, MER! :D<3

Date: 2013-01-16 Time: 22:12:13
blogg: http://betternow.blogg.se/
Jennifer

Meeer :D

Date: 2013-01-16 Time: 22:13:23
Fanny

Meeeeeeeeeeeraaaaa!

Date: 2013-01-16 Time: 22:17:07
jonna

mer!

Date: 2013-01-16 Time: 22:20:20
blogg: http://retasil.blogg.se
Becca

Hahaha!!! Mumster!!!!!!! LOL! Skrattar ihjäl mig här!!

Date: 2013-01-16 Time: 22:21:19
Anonym

Blev så ledsen när du sa att nästa kanske inte kommer upp förrens om ett tag för skolan går tidigare men jag blev förvånad nu hihi!! Heja dig!

Date: 2013-01-16 Time: 22:29:35
Rebecca

Mer!!! :)

Date: 2013-01-16 Time: 23:06:43
Agge xx

MER!! Grymt bra men du får i te sluta sådär!!!;)

Date: 2013-01-16 Time: 23:42:50
olivia

mer, så jävla bra!! :D

Date: 2013-01-17 Time: 00:30:41
Sara

Meeeeeeraa!!!

Date: 2013-01-17 Time: 05:49:09
Emelie

Asså du är bara för grym! Det roliga är att jag lyssnade på "I will always love you" och ngn mer låt typ "i'm sorry" när jag läste. Men Grymt bra! Såå meeer :)

Date: 2013-01-17 Time: 09:49:17
Izza

Meer!!

Date: 2013-01-17 Time: 13:11:43
blogg: http://www.ffjustinbieber.bloggplatsen.se
LInda

meeer :D

Date: 2013-01-17 Time: 15:49:51
Amanda

meeeeeeeer

Date: 2013-01-17 Time: 16:15:05
Julia

Meeeera :)

Date: 2013-01-17 Time: 16:22:18
fanny kraft :D

meeeer!

Date: 2013-01-17 Time: 16:42:41
blogg: http://fannythekraft.blogg.se
Ida

meraaa

Date: 2013-01-17 Time: 17:55:40
Mikaela

OMG, NOT THE MUMSTER, :O Lol, jag älskar det ordet! 8'D Längtar tills nästa kapitel! c: xx

Date: 2013-01-17 Time: 19:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: