The Revenge - Kapitel 20

Previously on The Revenge:

”I'll see you on saturday.” Niall stod påklädd ute i hallen och höll hårt om mig medan han mumlade något in i mitt hår. Helgen hade gått så pass snabbt att jag inte riktigt visste vad vi egentligen gjort hela helgen. På lördagen hade vi varit hemma hos Zayn och haft spelkväll och igår började Niall packa så det enda jag kunde göra var att sitta och hålla honom sällskap medan han frågade om råd till olika klädval.
Min armar drogs tätare runt hans midja när han började dra sig undan och jag hörde att han skrattade till lågt och lade sina händer mot mina kinder och höjde mitt huvud så han kunde se mig i ögonen. ”I have to go.” sa han och gav mig en lång kyss på munnen. Han nafsade lite lätt i min underläpp. ”I'll call you when we land, alright?” mumlade han mot mina läppar och jag pussade honom lätt på munnen innan jag drog mig undan. Han började rota i sina fickor och tog upp en nyckel som hängde i en nyckelknippa med ett läder hjärta på. ”Your key arrived yesterday and...” sa han och gav mig nyckeln och jag kollade på det röda läder hjärtat. ”...and I bought that so you could have my heart near you. I know it's cheesy...”
”No...” avbröt jag honom och log upp mot honom. ”I love it. I promise I'll keep it safe.” jag log och pussade honom igen. ”Now, call me when you are on the safe ground again and please, don't worry about me.”
”I'll always worry about you.” sa han och drog ut sina väskor genom dörren. ”But I'll check up on you.” Han pussade mig en gång till snabbt innan han började gå bort mot hissen. ”Bye, love!” ropade han efter sig och jag hade svårt att släppa min nu fastvuxna andra halva som gick mot hissen.
”Bye.” ropade jag tillbaka och kollade på när han kollade mot mig och log innan han gick in i hissen med sina två stora resväskor. När jag stängde dörren efter mig var allt tyst. Jag hade varit i någons närhet hela helgen och när allting blev tyst blev jag direkt rastlös. Mr. Frey skulle komma först i morgon så jag hade en hel dag utan någon alls. Jag drog fram min mobil och slängde iväg ett gruppmeddelande.

 

To: Perrie, Eleanor, Danielle
Does someone want to hang out today? Text me before I die! X

 

Perrie och Eleanor svarade snart att de inte kunde. Perrie var tydligen i Glasgow och Eleanor var tvungen att förbereda sig för en tenta.

 

From: Danielle
Need to find that belt! Liam have been watching my every move since our last shopping trip! Let's go! I'll pick you up in ten! X

 

Jag log för mig själv när jag såg smset och tog ut ett par jeans, en fin topp och en cardigan över. Det hade blivit riktigt kallt de senaste dagarna och man märkte att vi nu var inne i December månad. Jag hittade ett par vantar och en mössa som jag hittade i min byrålåda som Niall hade rensat ut åt mig. Eller ja... Han rensade faktiskt ut två lådor så han fick bara en... En riktigt gentleman när en kvinna och hennes kläder är i nöd! Jag började skratta åt mitt egna dåliga skämt medan jag hoppade i mina stövletter och satte på mig min dunjacka. Min mobil som jag lagt på hallbordet pep till två gånger och jag gick för att plocka upp den och mina nycklar.

 

From: Nialler
Love you <3

 

Jag log mot min telefon och önskar att han visste hur mycket dom där små orden betydde för mig. Allt verkade vara så enkelt för honom när det kom till att uttrycka sig. Jag tryckte upp tangentbordet så jag kunde svara.

 

To: Nialler
Love you more. Be safe <3

 

Jag tog mig ut från lägenheten och låste efter mig medan jag öppnade upp nästa meddelandet som var från Danielle.

 

From: Danielle
I'm outside in a sec. Come down! X

 

Jag tog mig in i hissen och en gubbe stod redan och väntade på att dörrarna skulle stängas. När jag kom ut stod Liams rangerover utanför och jag hoppade in i den.
”I'm glad you are behind the wheel and not Liam.” konstaterade jag när jag hoppade in bredvid en glad tjej och hade ett leende över hela ansiktet.
”Oh, he's not that bad.” sa hon och blinkade ut på gatan igen och körde mot shopping gatan nere i centrala London.
”I thought I would die last time.” hon började skratta medan hon synade mig uppifrån och ner.
”You are prepared for a snowstorm.” konstaterade hon roat och jag kollade ner på mig och sedan på panelen framför mig och såg att temperaturen ute var minus en grad.
”Yeah, it's freezing.” försvarade jag mig själv och kollade över på henne och hon var minst lika på klädd. ”So where are we going first?” jag kollade ut genom vindrutan och såg människor, bilar och hundar svischa förbi utanför.
”Well, Eleanor said that there would be a couple cute belts at Holister so let's go there.” jag instämde med henne och hon parkerade en kvart senare på en tvärgata.
”I want to find something nice to Niall...” sa jag och bet mig i läppen.
”What's the occation?” Danielle såg uppenbart nyfiken ut.
”Nothing special. It's just that he's so open minded about his feelings and I'm...” min röst tonade ut och jag kollade på Danielle. Hennes bruna ögon såg medlidsamt på mig.
”...and you're not.” avslutade hon meningen och jag nickade. Vi hoppade ut ur bilen och började gå över gatan med varsin väska i armvecket. ”Well, I think I know something you could get. There is this store downtown. And you could creat an own t shirt?” föreslog hon. Jag kollade fram över shopping gatan som var rätt tunt på människor för tillfället eftersom det var innan lunch tid.
”That would be awesome.” sa jag och log mot henne. ”And I need an outfit for New York.”
”Then let's go!” utbrast hon och krokade arm med mig och började dra mig in i en affär jag aldrig varit inne i.

 

Danielle hittade sitt skärp till slut och jag hittade en perfekt röd klänning som framhävde mina kurvor och passade perfekt i kontrasten till mitt mörk brunetta hår. Jag hade ett par pumps hemma som skulle passa perfekt till allt ihop och när vi väl var färdiga med att skapa Nialls t shirt där jag bestämde mig för att skriva 'Cookie Monster' så var vi slut och tog oss till en restaurang som låg lite längre bort. Jag hade varit konstant obekväm med att folk stirrade på mig men Danielle höll mig lung ett tag tills det kom fram tre tjejer om trettonårs åldern och undrade om vi kunde ställa upp på ett foto. Danielle fick vara den som pratade mest medan jag försökte svara så gott jag kunde på frågorna men kände mig så pass obekväm att det gjorde mig blyg.
”So...” Danielle satte sig ner på stolen mitt emot mig. Det var en liten mysig pizzeria som jag aldrig varit på innan. Det var rutiga dukar på borden och ett litet värmeljus vid varje bord. Fönsterna var väldigt små vilket gjorde att det inte kom in allt för mycket ljus från utsidan och man såg att detta var en gammal byggnad. Jag kollade på Danielle som kollade nyfiket på mig som om hon hade sett rakt igenom mig. ”... talk to me, Ria.” självklart hade hon läst mig som en öppen bok och jag suckade trött innan jag började prata om allt det som hänt under veckan. Hon lyssnade uppmärksamt och man såg på henne vilka delar Liam hade berättat för henne och vilka han hade undanhållit från henne. Jag hade inte pratat färdigt förrän vi nästan ätit upp våra pizzor. ”You've certainly have had a bad week.” var allt hon sa när jag var färdig och drack lite utav sitt vatten.
”Liam told me that you went through almost the same thing with the hate...”
”Yeah, we broke up because of it too.” jag höjde på ögonbrynen utav förvåning och hon lekte lite med sina långa halsband och drog bak några lockar bakom örat. ”I'm still having a hard time with the selfconfidence but it gets easier. But for a while I just saw hate and Liam defended me. But he felt like it was his fault that I was in this position and he didn't like to hear me cry in the midde of the night because of it. So eventually we broke up.”
”Oh,” sa jag förvånat och funderade på om samma sak skulle hända mellan mig och Niall och det högg till lite i magen utav tanken.
”But we realised that... We shouldn't break up because of some strangers. And we're in love. So we decided to give it another shot. But still Liam is really protective.” jag nickade långsamt och hon log mot mig. ”So tell me. Have you guys...” hennes ord tonades bort efter ett tag och hon höjde på ögonbrynen och jag insåg vad hon pratade om. Jag nickade trött på huvudet. ”Why the sad face?”
”Because it happened before we even got together and I'm trying to forget because I want to have that first time experience with him. So no, we haven't.” min plötsliga vändning fick henne att börja skratta.
”Okay, but back to the hate. You should keep your head held up high and don't do something stupid now when Niall's gone.” Jag spände ögonen i henne.
”Niall told you to talk to me... Didn't he?” hon skrattade nervöst till och jag släppte henne med blicken med en road min.
”He mentioned it, yes. But I thought it would be some kind of a bond thing between us.”
”We've become really close.” höll jag med henne och hon besvarade mitt leende. ”Okay, are you done?” frågade jag och nickade mot bordet. Hon kollade ner och nickade.
”Let's go.” sa hon och reste sig upp.
”Where are we going?” frågade jag nyfiket.
”Let's find something nice to our boyfriends. I think that t shirt won't do enough for you. I can see it in your eyes when you talk about him. You may not be as open but I can definitely see it.”


+19 Kommentarer till nästa del! :)

 

 

Följ min blogg med Bloglovin
Kommentarer
Anonym

Meeer :) Skitbra!!

Date: 2013-01-22 Time: 20:58:46
Jennifer

Meeeeer :D

Date: 2013-01-22 Time: 21:01:21
Fanny

jättebraaaa meraa :D:D

Date: 2013-01-22 Time: 21:11:21
Amanda

sjukt bra :3 meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

Date: 2013-01-22 Time: 21:28:55
Rebecca

Meeer! :)

Date: 2013-01-22 Time: 21:34:25
edona

Mera!!!!!<3:*

Date: 2013-01-22 Time: 21:35:49
Alexandra

Jätte bra kapitel :D MERA!!

Date: 2013-01-22 Time: 21:38:20
jonna

Mer!!!!!!!

Date: 2013-01-22 Time: 21:46:47
Julia

Meeera :)

Date: 2013-01-22 Time: 21:47:57
Anonym

åh så bra!! vill ha dark uppe innan jag somnar, hoppas de kommer!

Date: 2013-01-22 Time: 22:09:07
Emelie ^.^

As bra! :3 mer!! :D<33

Date: 2013-01-22 Time: 22:15:20
blogg: http://betternow.blogg.se/
Fanny

Meeer!

Date: 2013-01-22 Time: 23:07:48
Mikaela

Längtar tills nästa! Det var jättebra! Xx

Date: 2013-01-22 Time: 23:14:50
blogg: http://mirobe.blogg.se
Agge xx

mer!! :D

Date: 2013-01-22 Time: 23:16:45
blogg: http://onedforever.blo.gg/
olivia

meeer ;D

Date: 2013-01-22 Time: 23:58:04
Emelie

Vad glad jag blev när du skrev :)

Date: 2013-01-23 Time: 08:56:49
Ida

MERA :D

Date: 2013-01-23 Time: 16:07:59
Anonym

Meeer <3

Date: 2013-01-23 Time: 20:27:43
Anonym

MERA!!!

Date: 2013-01-23 Time: 20:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: