The Revenge - Kapitel 22

Previously on The Revenge:
”Miss Lloyd.” sa kvinnan och sken upp. Jag gick tveksamt in och dörren slog igen bakom mig. Jag skakade hand med de två männen och kvinnan som jag antog var Cara Forbes. 
”This is, Mr. Lovegood and Mr. Carlings.” presenterade hon männen i kostymer. ”Mr. Lovegood is the author of the script and Mr. Carlings is a deputy from Fox.” förtydligade hon och gjorde en gest mot mig att sätta mig ner. ”Okay, shall we start this meeting?” sa hon och log vänligt innan hon rättade till sin kavaj och började prata.

”So what happened? Tell me everything!” Niall var nog mer uppspelt än jag när jag låg i soffan på kvällen i mitt rum och käkade pizza.
”Well... They wanted to sign me on the spot. But...”
”That's amazing, Ria!”
”Well, let me finish will you!” sa jag roat och blev genast allvarlig igen. ”... I wanted to read the contract so I won't have to regret signing it later. So I was wondering if you could help me when you get here?”
”Of course, love.” jag andades ut och kollade upp på teven som stod på mute. Jag hade jetlag så jag tror inte jag skulle somna på ett tag. Jag tog en tugga av pizzan och jag hörde honom dra efter andan på andra sidan telefonen. ”Are you eating!?” utbrast han och jag log roat precis som om han skulle kunna se det genom telefonen.
”Pizza.” sa jag bara genom tuggorna och jag hörde honom stöna trött.
”I'm hungry. Can't eat though. I'm on the way to the airport so I guess I have to keep it together.”
”When are you coming here?”
”I don't know. Wait a sec.” Jag hörde honom prata med killarna om något och jag hörde ett högt skrik och sedan var han tillbaka i luren igen. ”According to Louis I...” han kunde inte avsluta meningen förrän han försvann och jag hörde några röster.
”Ria!” jag kände igen rösten och kunde inte låta bli att le.
”Hey, Liam. What is going on?” frågade jag roat.
”Well, your boyfriend is like pain in the arse and he should get the fuck out if this car!” jag kände att han inte pratade med mig längre. ”Dude, you are blocking the door! Ria, we need to go. He'll probably be in New York like in morning.”
”Okay, be safe all of you.” sa jag och lutade mig bak i soffan. ”And tell Niall the key to the room is in the lobby.”
”Okay, love you, bye.” och så var dom borta. Jag slängde telefonen bredvid mig i soffan och sjönk ner bland kuddarna och kollade lite på pizzan. Jag hade bara ätit en tårtbit utav den och var redan mätt. Min dag i New York hade blivit väldigt begränsad eftersom jag aldrig förutsett att jag skulle behöva stå ut med fans som jag inte visste att jag skulle ha. Det blev bara värre när de visste att jag varit på ett möte och frågade mig hur det gick. Jag blev helt ställd och skyndade snabbt in på hotellet igen. Min fokus var på teven men jag tänkte inte på vad jag tittade på förrän jag hörde en ambulans vakna till liv utanför. Jag hade suttit och kollat på The Voice i snart i en halvtimme utan att tänka på det. Jag reste mig upp och fällde ihop pizza kartongen och slängde den i papperskorgen innan jag gick in i badrummet och försökte tänka ut hur man sätter igång badkaret. Mina fingrar strök över de olika knapparna innan jag bestämde mig för att trycka på en knapp som kändes bra. Vattnet kom ur olika hål i badkaret och jag började klä av mig innan jag hällde i badskum och hoppade i det stora badkaret. Det tog ett tag att fylla men efter ett tag tryckte jag på en röd knapp och allting stannade upp. Jag lutade mig tillbaka och kollade upp i taket medan det varma vattnet och bubblorna flöt runt omkring mig. Mina ögon var trötta efter den extremt långa dagen men jag försökte knipa mig i armen för att inte blunda. Tillsist orkade jag inte stå emot sömnen längre så jag ställde mig upp och duschade av mig innan jag tog på mig nya underkläder och en t shirt som jag hade snott från Nialls garderob. Jag fick ta till med våld för att slita upp det hårt omstoppade täcket och hoppade sedan ner under täcket och drog ut mitt hår så att det låg som en aura runt mitt huvud. Tröttheten var som bortblåst nu... Och allt jag kunde höra var ventilen som släppte in varmluft. Någonstans mellan att fundera ut vad som skulle hända här näst och tänka tillbaka på gamla minnen så somnade jag och sjönk ner i djup sömn.

Jag vaknade upp utav ett ryck när någon tog tag i mig och jag kände att jag grät.
”Hey, hey, baby.” viskade Niall och jag kollade storögt på honom. ”It's alright. I'm here.”
”W-what are... you doing here?” stammade jag förvirrat och kollade på honom. Han hade fortfarande ytterkläderna på.
”It's in the middle of the night, love.” han drog av sig skorna och den fuktiga jackan innan han tog mig i sin famn. ”You had a nightmare when I got in here and you kind of screamed.”
”S-screamed?” sa jag och lät honom stryka mig över håret för att dra bort en slinga som fallit ner i mitt ansikte, det var fortfarande fuktigt.
”Yes,”
”I'm sorry you had to see that.” sa jag lite besvärat och satte mig upp och drog mig ur hans grepp.
”You mean this is normal?” frågade han bekymrat.
”Well, it was. But since I've been with you...” min mening tonade ut och pillade lite på täcket. Han förstod vart jag ville komma och han ställde sig upp och drog av sig sina kläder tills han bara stod i boxers och hoppade sedan under täcket.
”Come.” sa han och gjorde en gest att jag skulle krypa ner i hans famn. Jag tryckte mig mot honom och han slog armarna om mig. ”Let me take the nightmares away.” jag trodde han somnat efter ett tags tystnad då hans andetag blivit jämna igen. ”You would tell me everything right?” viskade han tyst och jag drog in hans doft och suckade ut med lättnad.
”Yes.”
”Okay. Now, go to sleep princess.” jag låg och tänkte på vad han just frågat mig och kände att jag inte orkade prata. Jag lyfte på huvudet och placerade en lätt puss på hans mun innan jag lade mig till rätta i hans famn och jag kände mig trygg.

Jag vaknade upp utvilad och lade märke till att Niall faktiskt var här, det var ingen dröm. Ett leende föll över mina läppar när jag såg honom ligga med halvöppen mun och suckade lätt. Efter ett tag rörde han på sig och stängde munnen som snart förvandlades in till ett leende.
”Stop glare.”
”I'm gazing at the amazing view.” sa jag och skrattade till.
”You like what you see?” frågade han och öppnade ena ögat och log roat mot mig. Han drog mig tätare mot sig. ”We can stay in bed all day.”
”Yes, but I want you to take me out on that dinner you had in mind.” sa jag roat och stöttade min haka mot hans bara bröst. Han sken upp över att jag kom ihåg.
”Then I'll take you someplace very nice. Be prepared to be treated like a princess all day.” han log mot mig och pussade mig i pannan.
”I feel like I am a princess when I am around you.” sa jag och satte mig gränsel över honom och kysste honom långsamt. Han lade sin ena hand på mitt lår och den andra på min nacke och tryckte mig mot honom. Jag nafsade lite i hans underläpp och mina läppar gled ner mot hans bara bröst.
”Your phone is ringing.” mumlade Niall och mina läppar avbröt sitt utforskande. Jag kollade mig förvirrat omkring och insåg att den låg fortfarande i soffan. Mina läppar möttes hans i all hast och kravlade mig ur sängen. Jag kollade på displayen och mammas telefonnummer lös upp. Jag tvekade lite innan jag svarade och vände mig bort från Nialls nyfikna ögon.
”What?” väste jag.
”Is our fight real?” frågade hon argt på andra sidan.
”Hold on.” muttrade jag surt och vände mig mot Niall. ”I really need to take this.” sa jag och log ursäktande mot Niall innan jag hoppade i ett par utav mina jeans och tog telefonen och gick ut i korridoren. ”Yes, it is! You've done some really bad decisions lately and you can't be trusted, obviously!”
”Like you haven't done anything wrong! We both know that your intentions with Niall isn't pure. At least they wasn't!”
”It changed! When he changed, I changed. And I am not taking this conversation over the phone.”
”He hasn't changed, Adriana!” röt mamma och jag log mot ett par som gick förbi mig med oroliga blickar.
”Yes, he have! And so have I. He gives me hope. That not all people is bad meat, mum. So if you don't like my decision when I am telling you that I am in love with this guy you can go to hell. Got the picture!?”
”You need to get one thing straight right now, Nialls princess. If you don't tell Niall what was going on before he expressed his inner thoughts about you...” hennes röst var glödhet och det kändes som att det snart skulle brinna i mitt öra. Hennes röst var hård och kall, och en gnutta utav ondska. ”Then I will!” hon klickade mig och jag kände att mitt blod frös till is utav hennes elaka ton och jag kollade mot dörren. Detta skulle inte sluta lyckligt för någon utav oss om mamma fick tag i honom.


+18 Kommentarer till nästa del! :)

Kommentarer
Wilma

Meeeer :D <3 Skitbra :)

Date: 2013-01-24 Time: 20:10:14
Sara

Superbra! meeera :D

Date: 2013-01-24 Time: 20:15:27
Amanda

MER SKITBRA JU

Date: 2013-01-24 Time: 20:17:27
jonna

Mer!

Date: 2013-01-24 Time: 20:20:11
Julia

MEEERA :)

Date: 2013-01-24 Time: 20:21:58
Ida

meeer :D

Date: 2013-01-24 Time: 20:23:35
Fanny

Vad nu som hon inte berättat!?! :o meeeer!

Date: 2013-01-24 Time: 20:53:16
Mikaela

Åh, jag vill läsa när Ria blir behandlad som en prinsessa c: kan verkligen inte vänta! xx

Date: 2013-01-24 Time: 21:04:10
blogg: http://mirobe.blogg.se
jennifer

Mermer:D:D

Date: 2013-01-24 Time: 21:05:16
Lisa

meer !<3

Date: 2013-01-24 Time: 21:27:46
Alicia

Yey! Super bra! More please :)

Date: 2013-01-24 Time: 21:40:44
Anonym

måste säga att jag inte fattar de sista, vad va de mamman skulle säga? :(

Date: 2013-01-24 Time: 22:03:31
Anonym

måste säga att jag inte fattar de sista, vad va de mamman skulle säga? :(

Date: 2013-01-24 Time: 22:03:35
MyName

Yey!!super duper bra!! Mer snälla!:)

Date: 2013-01-24 Time: 22:14:02
BlitzAN

Gud så bra har suttit i typ 4 timmar å läst igenom dina noveller!mer Plz!!:)

Date: 2013-01-24 Time: 22:15:29
Alexandra

Super bra! MERA! xD

Date: 2013-01-24 Time: 22:40:25
Rebecca

mer! :)

Date: 2013-01-24 Time: 22:42:36
edona

OMG! Mera<3

Date: 2013-01-24 Time: 22:50:06
Agge xx

Mer!!!

Date: 2013-01-24 Time: 23:06:03
olivia

mer! :D x

Date: 2013-01-24 Time: 23:43:03
Emelie

Inte sluuuuta sååå :( men sjuuukt bra :)

Date: 2013-01-25 Time: 17:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: