The Revenge - Kapitel 9

Previously on The Revenge:
”Inte så länge du är under mitt tak!”
”Jag är myndig!”
”Adriana!” sa hon varnande och höjde pekfingret varnande mot mig. Jag knep ihop mina läppar och utan att säga något mer stampade jag mot mitt rum och stängde in mig där innan jag slängde mig på sängen. Bra jobbat, som om mitt liv behövde lite mer drama.

 

När jag gick upp dagen efter hade mamma redan stuckit till jobbet och jag satte mig och åt min frukost i lugn och ro medan jag väntade på Mr. Frey. Ingenting var löst mellan oss efter gårdagens bråk och jag bara undra vad som tog henne sån tid att be om ursäkt för det var inte jag som har fel denna gången. Det dröjde inte länge förrän det knackade på dörren och jag fick springa och öppna. Utanför stod Mr. Frey med en stor blombukett i handen.
”Frey, you didn't have...” började jag roat och kollade på honom genom blomkvistarna.
”I didn't.” avbröt han mig frustrerat. ”I found these on the floor out side your door.” sa han och stängde dörren med foten bakom sig och jag sprang in i köket för att hitta en vas i ett utav skåpen. Tillsist hittade jag en ljusblå vas och fyllde den med vatten och Mr. Frey satte ner blombuketten i vasen. Jag började söka efter om det fanns ett kort eller något och tillsist hittade jag ett litet kuvert gömt bland bladen.

I will never be able to make it up to you after all the things I've done.
But let me at least try ;) / N.

”Oh, it's from him.” Mr. Frey stod med ett roat leende på läpparna. Det var först då jag insåg att jag log som en galen person. Jag tonade ner mitt leende och doftade på de ljuvliga blommorna som jag hade sett innan men kunde inte komma ihåg namnet på dom. De var i alla sorters färger och doftade helt underbart. Med en suck drog jag mig ur mitt dagdrömmande och kollade på Mr. Frey.
”So, now we have to get rid of them.” sa jag och satta mina händer på höfterna och stampade nervöst med foten.
”What?” sa han och skrattade till.
”We need to throw them out or something. Like now.” sa jag och kollade mig omkring för inspiration till vad jag skulle göra. Soptunnorna fungerade inte för mamma skulle hitta dom, jag skulle bli tvungen att ta en vända ner om soprummet för att gömma dom under en soppåse eller något. Jag tog ur dom ur vasen och slängde ut vattnet igen innan jag satte tillbaka vasen i skåpet och la den lilla lappen i bakfickan innan jag började bära ut dom i hallen där jag la dom. Först skulle jag vara tvungen att gå igenom en timmes undervisning först. ”Mum is going nuts because I told her that I talked to Niall yesterday.” förtydligade jag för den smått förvirrade Mr. Frey som nickade långsamt.
”So she didn't aprove?” frågade han roat.
”Well, obviously!” sa jag som om det vore uppenbart och satte mig ner och tog fram mina böcker framför mig. ”So what am I learning today?” frågade jag och log mot honom.

När jag kom fram till studion var jag några minuter sen och fick ursäkta mig i till studion.
”Adriana, you shouldn't be here.” utbrast regissören när jag kom in i studion. ”We called your mother this morning to tell you that we are doing some shots on the lads today instead.”
”My mum didn't tell me...” mumlade jag och gav honom en mystisk blick. ”Do you mind if I stay? I won't bother.”
”Sorry, but it's a closed set today.” sa han och log besvärat.
”Ria!” utbrast Liam som kom med bar kropp och ett par jeans upp till mig och kramade om mig.
”Hi, Liam.” sa jag och log mot honom och kunde inte låta bli att kolla ner på hans magmuskler som var i riktigt bra form tydligen. ”Nice abs.” jag flinade mot honom och han skrattade.
”Want to touch?” frågade han retsamt och jag himlade med ögonen.
”I don't think I have time. I'm not allowed to be here today apparently.” sa jag och suckade trött. ”My lovely mother didn't tell me I didn't need to be here today and I just got dropped off by my teacher and I don't have a ride home. So I guess I'll have to take the sub.” sa jag och drog upp mobilen för att börja smsa ett argt sms till mamma men raderade snabbt. Hon kunde få lite tystbehandling så som hon uppenbarligen gick till väga mot mig.
”She's with me.” sa Liam och kollade mot regissören.
”But Liam, your manager told us that you wouldn't want any other on set today.”
”Well, she's a friend and she's staying here today.” jag kollade obekvämt på Liam och regissören nickade nu. ”Come with me.” Liam tog min hand och ledde iväg mig efter honom.
”I actually could take the sub home.” sa jag medan han började sakta ner farten igen.
”No way, I am letting one of my best friend take the subway home. And I wanted to know how it went with Niall yesterday.” sa han och log mot mig.
”He haven't told you guys?” frågade jag lite förvånat och han skrattade till.
”Of course he did. But he left things out.”
”It's nothing much really. We decided to become friends. That's all.” jag tänkte inte berätta om mitt märke.
”Okay, don't tell me. I'll try to drag more details out of Niall instead.” sa Liam retligt när han stannade framför omklädningsrummet till killarna. ”I am only going to peek so the lads are deacent.” sa han och flinade medan jag nickade bara tyst. Han kollade in med huvudet och jag hörde något mummel innan han öppnade dörren helt. Louis och Zayn hade bara överkroppar och höll på att klä på sig varsin skjorta medan Niall och Harry låg på golvet och gjorde någon slags brottnings lek.
”Hey!” utbrast alla på en och samma gång när de fick syn på mig och jag log mot dom.
”Did you get the flowers?” frågade Harry nyfiket och jag höjde på ögonbrynen.
”Yes, I did. I loved them...” sa jag och log mot dom båda som låg på golvet. ”... I threw them out though.” sa jag och skrattade till när jag såg deras sårade miner och Liam började skratta.
”I told you she wasn't into flowers.” jag blev genast röd om kinderna för det stämde faktiskt men det var ju inte utav den anledningen jag hade slängt dom.
”You didn't liked them?” frågade Niall med stora besvärade ögon och jag visste inte riktigt vad jag skulle svara.
”Like I said. I loved them. I'm not that into it, like Liam said but it's the gesture that was really sweet of you. Though that's not the case why I threw them out.” sa jag och försökte nöja alla öron med mitt svar och jag såg att Niall slappnade av under Harrys kropp och puttade nu av Harry för att ta sig upp.
”So why?”
”Well, you could say that my mother doesn't approve...” sa jag med lite sarkasm i min röst och jag kollade på Louis som flinade mot mig.
”I've always thought that when this day came when Nialler would get a girl that the girls parents only was going to invest a combination code on the fridge...” sa han och rufsade till sitt hår med ett flin på läpparna. ”... I would never imagine a non approval parent...” han ställde sig och tog tag om Nialls haka. ”...to this babyface.” fortsatte han och började skratta högt tillsammans med resten utav oss medan Niall såg mer eller mindre riktigt trumpen ut.
”Oh, chill, Niall... It was only a joke.” sa Zayn och gjorde en gest med handen som att han bara skulle släppa ämnet. ”Why are you here by the way?” hans uppmärksamhet gick nu över till mig. ”I thought that all the actors and dancers were free today.”
”I know but my loving and evil mother decided to not tell me that detail.” dom nickade långsamt och det syntes på dom att dom inte riktigt hängde med. ”Mum and I had a fight last night.” förklarade jag och då hörde jag ett mummel av 'of course' och medlidsamma ögon.

När lunchen kom satt jag tillsammans med killarna och käkade pizza. Just när Louis och Harry började bråka om den sista biten dök Mr. Frey upp och jag var tvungen att ursäkta mig från bordet för att börja plugga.
”I've been doing some homework now during the day. Mum is pretty mad at me because she didn't tell me I didn't need to come today.” förklarade jag för Mr. Frey och han himlade bara på ögonen.
”Okay, let's not talk about what happened last saturday. She will kill you then. But let's start off with your english assignment.” sa han och bytte ämne. Jag kollade över på killarna medan jag slog upp böckerna och log lite när jag såg Niall kolla mot mitt håll. Han log medlidande mot mig när han såg den stora boken jag hade framför mig och jag kollade med lite rosiga kinder ner i boken för att undvika hans blick. Jag började med att läsa i texten och Mr. Frey förhörde mig efter en eller två sidor och sedan fortsatte jag. Skulle jag vara helt ärlig så kunde jag faktiskt inte bry mig mindre om engelsk litteratur historia. Jag hade läst de mest klassiska böckerna som till exempel Romeo och Juliet. När jag var färdig fick jag ge mig på avancerad matte och medan jag höll på att lösa ut en ekvation satt Mr. Frey och försökte plocka ihop sin dator.
”How's it going?” hörde jag den irländska dialekten bredvid mig och jag kollade upp från boken och log när jag såg Niall.
”I'm almost done.” sa jag och jag såg honom rynka på näsan när han såg vad jag höll på med.
”Are you some sort of genius or something?”
”I've had a lot och free time so I am a bit a head of my grade but it also mean that I can graduate this winter.” sa jag och log och han nickade långsamt.
”Am I interrupting?” frågade han osäkert när han kollade på Mr. Frey.
”Oh, no. Don't mind me she's dismissed. I'll see you tonight, Ria.” sa Mr Frey och gjorde ett roat leende mot mig och blinkade med ena ögat. Jag visste inte riktigt vad han ville förtydliga men han fick mig att rodna och han tog sig sedan där ifrån. Niall tog hans plats framför mig och la sina armar över bordet.
”I want to take you out tonight.” konstaterade han och jag kollade på den smått solbrända hyn i ansiktet som framhävde hans blå ögon.
”I thought we would try to be friends first.” sa jag och log mot honom medan jag skrev klart ekvationen och märke att han kollade ner på vad jag gjorde. Jag stängde igen mina böcker och la uppmärksamheten helt på honom. Hans kinder var lite rosiga och han log vänligt mot mig. Jag bet mig lite i läppen medan jag tänkte. ”I need some excuse why I'm gone tonight...” Han log enkelt mot mig.
”I've got that coverd.” sa han och jag nickade långsamt medan jag tänkte på saken.
”Fine.” sa jag enkelt och log mot honom. ”Can't wait.”


+18 Kommentarer till nästa del! :)
Kommentarer
Sara

Wow superbra som vanligt! MEEER <3

Date: 2013-01-10 Time: 21:24:40
Lisa

Sjuktbra !

Meer "

Date: 2013-01-10 Time: 21:29:02
Izza

Mer :D

Date: 2013-01-10 Time: 21:32:10
Emelie ^.^

Mer!! :D

Date: 2013-01-10 Time: 21:33:23
blogg: http://betternow.blogg.se/
Alicia

Jätte bra! I wanna see Liams abs in real life too.. :( haha! Mera!

Date: 2013-01-10 Time: 21:39:47
Fanny

Meeeeeer!

Date: 2013-01-10 Time: 21:44:03
Jennifer

Meeeeeeeeeeeeeeeeeer!

Date: 2013-01-10 Time: 21:51:21
Alexandra

Mer! :D

Date: 2013-01-10 Time: 22:03:10
Mikaela

Can't wait - tills nästa kapitel! I luff it guuuurl! :'D xx

Date: 2013-01-10 Time: 22:13:13
Agge xx

Bra!

Date: 2013-01-10 Time: 22:13:52
Anonym

Mer!!

Date: 2013-01-10 Time: 22:38:13
Kim

Super duper bra kan inte vänta tills nästa del kommer!! :)

Date: 2013-01-10 Time: 23:13:19
edona

Mera! XD <3 :*

Date: 2013-01-10 Time: 23:17:00
olivia

mer! :D

Date: 2013-01-10 Time: 23:54:43
jonna

Mer!!!

Date: 2013-01-11 Time: 09:26:51
blogg: http://retasil.blogg.se
Linda

Mer :D

Date: 2013-01-11 Time: 16:27:55
Rebecca

Jättebra! meer! :)

Date: 2013-01-11 Time: 17:01:18
felice

omg, braaaaaaa!

Date: 2013-01-11 Time: 17:57:23
Lizz

Mer :D

Date: 2013-01-11 Time: 19:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: