WTWC - Kapitel 42

 

Min skräck över att den dagen skulle komma höll mig vaken de senaste nätterna och Zayn har fått stå ut med att vara vaken minst lika många nätter för att lugna ner mig. Dock flög han i väg ett par dagar med killarna till Tyskland och Frankrike så ibland fick jag försöka lugna ner mig själv. Men mitt sjätte sinne pirrade lite när det kom till Zayn och hans mystiska sätt att sluta övertyga mig om att Harry faktiskt vill ha just mig. Zayn är ingen som ger upp i första taget och just därför gjorde det mig ännu mer misstänksam när det helt plötsligt skulle ställas till med en spelning utav One Direction fjärde live showen. Simon hade sagt till mig att jag inte skulle oroa mig för Harry och att vi skulle befinna oss på två helt olika ställen utav platsen. Vilket kändes bra på ett sätt men det fick mig även att stå ut med att andas samma ventilerade luft som honom i tio timmar.

”And we are live in five, four, three...” började studio chefen räkna ner och alla blev helt tysta för att vi inte skulle höras allt för mycket ut. Chase stod några meter ifrån mig och log vänligt mot mig när han såg min skrämda blick. Jag kollade generat ner och la märke till att någon stod precis intill mig.
”Lucy, are you okay?” väste jag för att vara så tyst som det bara gick.
”I'm okay, but nervous. Aren't you?” och jag nickade bara till svars till den mörkhåriga korta tjejen.
”Alison,” en kvinna i headset började dra mig mot linjen jag skulle stå vid innan Simon kallade upp mitt namn och jag skulle gå ut genom dom stora portarna. ”You are you after one of the groups.” Det var en onödig information för det visste jag redan. Vi hade gått igenom schemat minst tio gånger innan och jag var den andra som skulle upp på scenen. Tiden gick alldeles för snabbt för helt plötsligt fick jag min mick i handen och upp placerad på platån som ledde ut till publiken. Jag kunde höra suset från publiken och jag hörde sedan att min bakgrunds musik började med introt och dörrarna öppnades. Mina ben var stela som träpinnar i min svart gråa klänning som jag verkligen gillade.
”He left no time to regret, kept his dick wet, With his same old safe bet, Me and my head high and my tears dry, Get on without my guy.” började jag sjunga och gick ut på plattformen som vi hade övat in och jag kände att släpet och klackaskorna fick mig att sakta ner takten. Jag såg absolut ingenting för stålkastarna och det var en lättnad, det fick en att känna sig mer ensam här uppe. ”You went back to what you knew so far removed, From all that we went through, And I tread a troubled track, my odds are stacked, I'll go back to black.” trots jag varit och arbetat med denna sången i mer än en vecka förstod jag helt plötsligt att låten handlade om mitt pågående liv. Eller det som var med Harry vill säga. Jag tog styrkan från min ilska och kände att jag växte helt plötsligt på scenen. ”We only said goodbye with words, I died a hundred times, You go back to her, And I go back to, I go back to black...” Jag var glad över att Simon hade godkänt att jag skulle stå rakt upp och ner och försöka få ut så mycket känsla som det bara gick istället för att studsa omkring som en bandyboll. För det skulle aldrig gå när jag utövade nästa del på scenen. ”Black, black, black, black, Black, black, black, I go back to, I go back to...” Jag gjorde några högre toner för att få den till min egna låt och drog ut på tonerna vilket jag fick publiken att tjuta och jag log inombords men försökte att låta bli att bli rörd över det och kollade istället in i kameran som jag blivit tillsagd innan och jag tackade stylisten att ge mig sotade katt ögon som gav mig en extrem blick in i kameran och bilden kom upp på de avlånga skärmarna bredvid mig. ”We only said goodbye with words, I died a hundred times, You go back to her,” jag pekade in i kameran som var fokuserad i hel bild. ”... And I go back to black.” avslutade jag med en låt ton och musiken dog ut. Ljudet ersattes istället med jubel och applåder från publiken och en studiokille räckte mig sin hand för att hjälpa mig snabbt ner för trappan och sprang sedan ut igen från scenen och jag ställde mig på stället jag blivit tillsagd. Simon gav mig tummen upp i smyg.
”Alison, you are such a little star.” började Louis som försökte överrösta publiken. ”I can't believe that just came out of your mouth. But Simon she's not going to a funeral and I hated that awful dress.” Simon gav mig en blick med höjda ögonbryn och jag mumlade tack i mikrofonen.
”Like Louis said. Your voice is amazing but Simon she's not fat.” Dani kollade på mig och log och ett sus gick genom publiken. ”I mean litterally Simon that dress is like a tent. And we all know she's got some amazing curves. Honey, dress yourself next time.” hon blinkade till med ena ögat mot mig och log. ”Amazing preformance.”
”Yeah, Aly your absolutly amazing. Good job.” var allt Cheryl sa och log sitt kritvita ansikte mot mig och jag nickade som tack.
”Louis, it's fashion it's nothing you'll ever understand.” började Simon och alla började skratta. ”Ehr... Alison, you are amazing to work with and I think we are watching a new star to grow!”
”Thank you judges.” programledaren kom fram i sin kostym och la en arm runt mina axlar och jag var fortfarande lite trög i hjärnan vart jag faktiskt befann mig någonstans. ”So how do you feel about the dress?”
”Ehum...” Alison prata! ”Well, it's not my style. I mean I'm more a Converse chick than a high heel lady. But I like the dress though, but maybe not my favourite.”
”A diplomatic answer from the Converse chick.” sa programledaren högt och log mot mig. ”Thank you, Alison James! Everybody!” jag började trippa av scenen och så fort jag var utom synhåll för allmänheten och kamerorna. Jag trampade av mig skorna och tog upp släpet och skorna i varsin hand och gick in i väntrummet för resten utav deltagarna som var färdiga med sina låtar. Jag satte mig i soffan och drog upp mina ben under mig och tog fram mobilen.

 

From: Zain Malik
Great job! But that dress... not your style. X

 

To: Zain Malik
Thnx, didn't you hear? I'm the converse chick? ;) xx

 

From: Eleanor
You were absolutly amazing! :* love you! VOTING FOR YOU! / Elli & Dani

 

To: Eleanor
Thnx, love you too. Yeah for gods sake! Make your phone BURN! ;* xx

 

Chase kom in efter ett tag och pussade mig överraskat på kinden.
”What was that for?” frågade jag besvärat när han satte sig ner bredvid mig.
”You look beautiful.” sa han med ett leende och jag blev generad och obekväm.
”Well, thanks. You look good in your t-shirt and jeans. Wanna change?” frågade jag och log.
”Never.” sa han och skrattade. Jag plockade upp mobilen igen och tryckte upp min och Zayns konversation.

 

To: Zain Malik
Do you know anything about a suddenly preformance by One Directions in three weeks?

 

From: Zain Malik
I don't know what you are talking about. That was decided long time ago...

 

To: Zain Malik
You are such a lier :O

 

Jag var väldigt lättad när showen var över och vi skulle komma tillbaka i morgon för resultaten. Jag var givetvis skräckslagen och när jag satt i Jasons bil på vägen tillbaka till lägenheten fick jag ytterligare ett sms från Zayn.

 

From: Zain Malik
Don't freak out (know how you hate surprices) but there's something waiting for you in the flat.

 

To: Zain Malik
Zain Javadd Malik, you better not taking the devil over to our apartment!

 

From: Zain Malik
Do not worry, Harry aka devil is not here.

 

Jag hoppade ur bilen och upp till lägenheten och Eleanor, Louis, Danielle, Liam, Niall, Zayn, Edona och pappa stod och typ skrek mot mig när jag kom in och kände mig helt plötsligt underklädd med Zayns t-shirt med texten 'Cool kids don't dance' och ett par mörka stuprörs jeans med mina svarta Converse.
”What are you guys doing here?” frågade jag överraskat.
”We are celebrating your first preformance, silly!” utbrast Niall och typ halvt slängde mig över sin axel och jag började sprattla.
”What. Are. You doing?” frågade jag och började små banka på hans rygg och tillsist satte han ner mig på en stol.
”That wasn't neccesary.” sa Edona och kramade om mig och Niall backade och gjorde en grimas.
”So what's all this?” frågade jag nyfiket och såg att dom kollade uppmuntrande mot mig och jag smålog för nu var jag verkligen nyfiken. ”You did all this to only congratulate me?” Danielle log mot mig och nickade.
”My phone is ruined!” utbrast Eleanor. ”Seriously, it keeps shutting off. When you win those money you owe me!”
”I'll keep that in mind...” allt blev tyst och jag kollade från Zayn till pappa och sedan tillbaka igen. Dom hade inte sagt något sedan jag kom in i lägenheten och gav mig oroliga blickar och deras ögon var ständigt på varandra. ”Zayn, vad händer?” jag hade tagit mig fritiden att lära honom lite svenska under morgonen och det han först ville översätta var 'Vas Happenin'. Jag kollade över på pappa.
”I told him that this was a bad idea...” muttrade pappa och kliade sig i huvudet.
”What?” sa jag och skrattade nervöst till. ”Zayn... What is he talking about?”
”It wasn't my idea... It was all Lou...” muttrade Zayn och jag blev kall inombords.
”Zayn, you told me Harry wasn't here.” började jag och reste mig tvärt för att ta mig bort mot dörren för att fly.
”Aly, it's not Harry...” ropade Lou efter mig och Liam tog tag i min arm.
”What are you talking about?” frågade jag nervöst och såg någon komma ut genom pappas sovrum. Den kvinnliga varelsen såg väldigt bekant ut med hennes mörka hår och långa kropp. Hon var ändå inte sig lik med gipset på hennes arm och hade grå ringar under ögonen och jag hade aldrig sett henne utan smink någonsin.
”Hi, Aly.” sa hon och log tveksamt mot mig och ett tag kändes det som ett spöke hade visat sig för mig och mina knän vek sig under mig och jag var glad att Liam var där så jag kunde hålla i honom. Men snart visste jag inte vad som var upp eller ner längre utan allt blev svart och det enda jag hörde var panikslagna röster.


+12 Kommentarer till nästa del! ;)

Kommentarer
Jenny!

Nästa, börjar bli spännande

Date: 2013-01-01 Time: 10:25:34
jonna!

mer!

Date: 2013-01-01 Time: 10:51:49
blogg: http://retasil.blogg.se/
lisa

Mer !

Date: 2013-01-01 Time: 11:09:24
Fanny

Oj, meraa!

Date: 2013-01-01 Time: 11:17:58
Alicia

Nej nu du!! Du gör mig galen ju! Hur kan det vara så sjukt bra?! :D skriv mer genast!!! ;) älskar denna :")

Date: 2013-01-01 Time: 13:03:19
Emelie ^.^

Meeer!! :D<3

Date: 2013-01-01 Time: 13:10:16
blogg: http://betternow.blogg.se/
Jessica

gud vad spännande mera!!!:)<3

Date: 2013-01-01 Time: 13:54:07
X

mermermermermermermermermer

Date: 2013-01-01 Time: 15:12:50
emma

jättebra :)
kram

Date: 2013-01-01 Time: 15:26:32
wilma

meeer

Date: 2013-01-01 Time: 18:20:53
blogg: http://wilmalundgrens.blogg.se
emma sjöström

superbraaaaaaaaaaa :)

Date: 2013-01-01 Time: 18:25:44
Jennifer

Mermermer:DD

Date: 2013-01-01 Time: 20:10:23
siri

asbra, meeer :)

Date: 2013-01-01 Time: 21:57:59
edona

Wow superbra!!! Mera!! <3333333333

Date: 2013-01-02 Time: 02:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: