Dreamcatcher - Kapitel 1

 

Jag kisade med ögonen upp i taket, jag hade inget minne utav hur jag hamnat i min egna säng igen och gårdagen var endast en dimma som inte ens jag kunde skingra. Mitt huvud gjorde ont från alkoholen jag hällt i mig kvällen innan, den dunkande huvudverken blev allt mer påtaglig då jag vred på huvudet för att kolla vem som sov bredvid mig. Den blonda tjejen låg naken endast några centimeter ifrån mig och jag kände att allt som hände kvällen innan började komma tillbaka till mig.

Jag hade tagit en taxi hem tillsammans med... Hette hon Melinda? Hon var från Danmark och var här på påsklov, men mer kommer jag inte ihåg om henne förutom att hon hade varit riktigt grym i sängen.

Långsamt reste jag mig upp för att leta efter ett par boxers som jag kunde ta på min nakna kropp. Jag gick fram till en byrålåda och drog fram ett par nya tillsammans med en svar t-shirt innan jag tog mig in i badrummet ute i hallen. Snabbt klädde jag på mig innan jag började rota i de vita skåpen efter en huvudverkstablett. Jag borde verkligen trappa ner på festandet, men det var något som kom naturligt numera då jag hade pengarna och fördelarna med att gå före i kön.

Ett glas vatten fylldes och jag svalde tabletten snabbt innan jag kollade mig i spegeln, drog igenom några fingrar i mitt lockiga morgonrufs.

Jag tog mig ner till köket och bestämde mig för endast flingor med mjölk då jag inte orkade göra något avancerat. Medan jag satt på en barstol vid bänken i köket hörde jag ett par trötta fötter dra sig ner för trappan och snart dök ett blont huvud upp.

”Good morning.” sade hon och log. Jag skrattade bara bittert till och svalde det sista jag hade i munnen.

”Good morning.” muttrade jag. Normalt sätt när jag var på offentliga platser spelade jag rollen som charmören, men när jag inte kände något för tjejen som stod framför mig då vi var vid ett avskiljt ställe, kunde jag inte bry mig mindre om henne, så länge hon stack här ifrån på morgonen utan att prata med mig.

”I had a blast last night.” försökte hon och jag suckade innan jag mötte hennes blå ögon.

”Yeah, me too.” sade jag och nickade innan jag satte ner skålen, jag hoppade ner från barstolen. ”Come on, I'll show you out.”

Av att döma på hennes blick var hon inte nöjd men jag ignorerade hennes blick och gick mot den stora ytterdörren. Jag gav henne en lam kram innan jag öppnade dörren åt henne, men stängde den snart lika snabbt då hon tog sig ut genom porten och stängde den ordentligt efter sig. Trött traskade jag in i vardagsrummet och satte igång teven innan jag började leta reda på min mobil. Jag satte mig ner på knä och kröp omkring på golvet i jakt på min telefon. Snart hittade jag den under ett litet avslagsbord, smått förvirrad över hur den hamnade där lutade jag mig in under bordet.

”The boyband member Harry Styles in another scandal...” började reporten på teven och utan att tänka mig för lyfte jag på huvudet och slog i det i bordet.

”Fuck.” fräste jag, min ena hand gick över platsen jag slagit mig medan jag reste mig upp med telefonen i den andra. Snabbt gick jag över till den stora teven som hängde på väggen.

”... After smoking marijuana in the VIP- launge with a few of his party people, Harry Styles had to leave the club with a hot blondie by his side. According to an insider, Harry got kicked out by the owner.” fortsatte den rödhåriga tjejen, hennes strikta klädsel sade att hennes personlighet var säkert tråkigare än hennes utsida. ”But it seems that Harry got lucky anyway.”

Snart gick hon över till annat skvaller och förvirrat tog jag mig för pannan. Jag brukade aldrig röka, speciellt inte droger. Det har alltid varit Zayns territorium att ha ett ciggpaket i fickan, men jag hade alltid hållit mig undan då min mamma alltid ogillade när jag varit ute och festat. Att höra sin son ta droger var en helt annan sak och mitt blod frös till is, den enda kvinnan som jag faktiskt ville behålla i mitt liv hur gammal och dum jag än blir. Förutom Gemma förstås, men hon var min syster och man väljer aldrig sina syskon, hon skulle få stå ut med mig enda in i döden även om hon gillar det eller inte.

En olidlig ringsignal gick igenom rummet och min telefon som jag höll i drog mig tillbaka till nuet. Liams namn lös upp, med en suck tryckte jag på grön lur. Om han hade kollat nyheterna så visste jag exakt hur detta samtalet skulle gå.

”Yeah.” var det enda jag sade och redan då kände jag spänningen i luren.

”What the fuck did you do last night?” började han med en väldigt irriterad röst.

”Please, don't scream. I'm still hungover.” mumlade jag trött innan jag lade mig ner i soffan.

”Hungover or high? Since when did you start to smoke weed? The management is going to flip out.” hans faderliga roll var tydlig då han uttalade de sista orden, han ville inte att någon skulle hamna i trubbel.

”The management...?” frågade jag och gned mig trött i ögonen.

”We have a meeting in thirty minutes.” svarade han vasst och jag blev plötsligt medveten över bruset som hördes i bakgrunden, han satt i bilen. ”You better not be late, I swear to god, Harry, put your shit together.”

Han lade på utan att säga något annat och jag flög upp från soffan för att sno åt mig ett par svarta jeans i tvättstugan, jag tog mina solglasögon från bordet i hallen. Även om det var mulet ute skulle det underlätta för mitt bultande huvud. Snabbt snodde jag åt mig min nyckelknippa innan jag skyndade mig ut ur huset.

 

”Oh, how nice you could join us today, Styles.” Richards sarkastiska stämma äcklade mig då jag kom in i mötessalen med andan i halsen. ”Take a seat.” fortsatte han och pekade på stolen mellan en irriterad Liam och en besvärad Louis. Jag satte mig ner på den enda lediga platsen under en pinsam tystnad. Richard, en utav dem som jobbade management kollade irriterat på mig där han stod i sin kostym och väntade på att jag skulle vända mitt huvud mot skärmen som resten kollade på.

”You smell like shit.” muttrade Louis bredvid mig.

”It's not shit.” kontrade Liam trött. ”It's weed and absolute vodka.” Louis nickade lite, jag såg på dem att de endast ville driva med mig så jag lät bli att säga något.

”The sunglasses, Styles.” uppmanade Richard irriterat och jag tog av dem, lade dem på bordet och höjde ögonbrynen mot honom i ett hopp om att han skulle fortsätta. ”Okay, so now when the protagonist is present we could finally start this meeting. Let me talk first and then we could discuss our situation here. Deal?”

Han var väl medveten om hur våra möten oftast slutade, att vi alla killar pratade om gårdagens fotbollsmatch. Men något sade mig att detta skulle inte hända idag då alla kollade irriterat på mig, till och med Niall såg irriterad ut, han som alltid bubblade utav glädje. Hans blå ögon undvek mina då jag försökte få kontakt med honom.

”Harry Styles,” började Richard och satte sig ner på stolen som stod på kortänden. Han satte sina armbågar på bordet och knöt sina händer innan de föll till bordet. Jag visste att han skulle gå loss på mitt uppförande, det var bara en tidsfråga innan hans röst gick upp i falsett då han började skälla på mig. ”Have you read the newspaper today?” det var en retorisk fråga och jag lät bli att svara med en rätt så normalt kaxig kommentar så som jag brukar. ”Well, let me enlighten you, Styles. It's all over news that you have been taking drugs last night. The management can endure your drinking problem, but we draw the line when it comes to drugs. We are working really hard to kill the story.” han försökte behålla lugnet, men hans nougat färgade ögon sade mig att han var allt annat än lugn. ”We are all working really hard here to keep your perfect image for the fans.” snart vände han blicken mot resten utav killarna som satt runt bordet. ”But when one of you is out on adventure and feeling adventurous enough to try drugs, it all will hit each and everyone of you. The fans don't care if it was just you, Harry. As long you're in this group, you have to think about whatever you are doing, will affect the rest of the lads...” dörren till konferensrummet slog upp och en kort tjej med mörkt hår, hennes näst intill svarta ögon landade på mig och jag log ett snett leende. Hennes kinder blev genast rosiga innan hon generat drog bort sin fokus mot Richard.

”Sir, we have a problem.” sade hon, hon hade en rätt så ljus stämma, min blick gick snart tillbaka till Richard som velade om han skulle stanna eller inte.

”What's the problem?” frågade han istället, hennes fokus landade på mig igen men när hon såg att jag granskade henne ögon drogs snabbt tillbaka till Richard som kollade irriterat på henne.

”It's about a reporter, sit. That claims to have naked photos of...” hennes ögon landade mer än generat på mig åter igen. Men nu var det inte bara hennes ögon som landade på mig och jag bet mig lite i kinden. Richards ögon brände hål i sidan på mitt huvud innan han reste sig upp och började gå bort mot dörren som snart tjejen förnedrat tagit sig ut genom.

”You guys will stay here and talk about things, I'll be right back.” muttrade han trött innan han stängde dörren bakom sig och rummet blev tyst. Jag visste att jag borde vara den som började med att säga förlåt till killarna, men jag kunde inte förmå mig själv att öppna munnen. Snart blev det för mycket tystnad för Louis som vände sig mot mig, hans blick gick över mig innan han rynkade på näsan.

”What the fuck is wrong with you?” började han. Trots hans kaxiga sätt att lägga fram frågan på så hörde jag en underton utav allvar.

”That depends on which of my flaws you are talking about...” svarade jag vasst.

”You are in no position to talk to him like that.” bet Zayn irriterat av och jag vände mig mot killen som satt framför mig. Hans mörka ögon spände fast mig och jag svalde min nästa kaxiga kommentar.

”Where did the sweet inoccent guy go?” frågade Niall oroligt.

”Stay out of it, Niall.” väste jag irriterat.

”I'm as much in the band as the rest of you guys!” utbrast han. ”We're sitting in the same boat here.”

”No, we're not.” fräste jag. ”You have no idea how stressed out I am.” Jag reste mig upp så att min stol föll bakåt. Den slog i golvet med en smäll, men följdes snart utav Louis stol. Han skulle alltid vara den enda som stod upp mot mig, de andra brukade alltid dra sig bakåt och låta mig hållas.

”Sit the fuck down.” sade han samman bitet.

”I am in no need to stay here.” spottade jag nästan fram i hans ansikte, han bet sig äcklat i läppen.

”Since when did everything become about you? I am so sick and tired of you trying to be some kind of super star. We all have worked just as much as you do! But we don't screw around with everything that moves!” skrek han mig i ansiktet, avståndet mellan oss hade minskat och snart skulle våra kroppar stöta i varandra. Jag tänkte inte backa och jag visste att det skulle inte Louis i heller. ”We don't drink every single fucking day and we definitly don't act like shit towards our friends.” de sista orden slog mig hårt i magen, för stunden blev jag mållös och hade ingen aning om vad jag skulle kontra med. Jag försökte samla mig så snabbt som möjligt men Louis hade redan sett att han hade stött på en nerv.

”So if you'd like to stay in the band and go with us on tour in a couple of months, you're more than welcome to join us. But if you are going to continue this charade, then you can go out that door and never come back. Just remember how many fans you'll dissapoint when we suddenly are four on the cover of our new album.”

Tyst ställde han sin stol upp och satte sig ner igen med armarna i kors. Man kunde höra en knappnål falla till marken och man kunde skära med en kniv genom tystnaden. Jag drog en hand genom håret innan jag tog upp mina solglasögon, jag började tveksamt gå mot dörren men när jag endast några meter ifrån stannade jag upp och kollade på killarna som kollade koncentrerat ner i bordet.

Aldrig trodde jag att det skulle bli såhär när jag klev upp på X factor scenen för första gången, att jag hade fått fyra nya bröder. Jag ville inte gå ut genom dörren men nu när jag stod här bara några meter ifrån verkade det som att jag inte hade något val än att fortsätta gå.

”I am not leaving the band...” sade jag lågt, jag kollade ner på mina skor i ett försök till att komma på något bra att säga. ”... I just need some time, to... think.” jag kollade upp för att möta alla fyras ögon. ”I...” jag gned mig trött i ögonen innan jag fortsatte. ”I have been really miserable lately, trying to fill my days with stuff that's unessesary. And I didn't think that it would affect you.” det tog emot att be om ursäkt, jag bet mig besvärat i läppen för att tänka ut en fortsättning. Dörren öppnades och in kom Richard igen som stannade upp i sin rörelse då han kände stämningen i rummet.

”Excuse me.” sade jag lågt innan jag smet igenom dörröppningen och började gå genom receptionen, fram till hissen. Otåligt väntade jag på att hissen skulle komma upp och jag vred lite på huvudet för att kolla vem som satt bakom disken. Den platinablonda tjejen kikade över sin datorskärm, jag gav henne ett snett leende innan jag tog på mig mina solglasögon och vände mig tillbaka till hissen som nu var framme. Jag tryckte på knappen med ett stort L på och väntade med ett leende på läpparna att dörrarna skulle stängas. Visst jag var innerligt ledsen för oredan jag skapat för mina bästa vänner, men jag var definitivt inte ledsen för att utforska världen. Det är sådant som definierar vem man är som person.

”What happened to 'Live While We're Young'?” mumlade jag lågt och skrattade roat för mig själv. Men samlade mig snabbt då hissen stannade och jag tog mig ut i lobbyn, gav en hälsande gest med handen mot killen i receptionen innan jag började ta mig mot dörrarna. Utanför hade det börjat mulna på rejält, något som tydde på att det snart skulle börja regna.

När jag precis öppnat dörren hörde jag någon ropa mitt namn och jag vände mig om utan att kolla vart jag gick. Jag stötte ihop med något hårt som gav ifrån sig ett stön.

”Hey, watch it!” fräste jag till av förvåning innan jag vände mig om och kollade ner på personen jag gått rakt in i. Tjejen som nu satt ner på marken med ett stressat uttryck, hade långt blont vågigt hår uppsatt i en hästsvans, hon hade ett par mörka denim jeans, en skinnjacka och en vinröd hoodie som var under jackan. Hon kollade irriterat upp på mig med sina gröna kristallklara ögon. Hennes högra öga hade en brytning utav en gulgrön färg på en centimeter som bröt från den gröna vackra färgen. Ögonen var något jag aldrig sett innan och jag insåg snart att jag stirrade på henne.

”Great.” muttrade hon och skakade på huvudet innan hon började plocka upp sina saker som trillat ut ur hennes väska. Jag erbjöd henne en hjälpande hand upp men hon ignorerade gesten och ställde sig upp på egen hand. Hon var ungefär en decimeter kortare än mig, hennes kurvor var tydliga trots hennes klädsel och jag gav henne ett gillande leende.

”I'm Harry...” började jag och hon höjde ogillande på ögonbrynen.

”And I am late.” snäste hon tillbaka och kollade på sitt guldiga armbandsur. Hennes dialekt sade mig att hon inte kom från Storbritannien, i alla fall inte ursprungligen.

”Then why waste my time?” frågade jag förvirrat samtidigt smått kaxigt. Jag fyrade av ännu ett leende och hon rynkade på näsan.

”You are standing on my English paper.” sade hon och kollade ner på mina fötter, ett vitt pappersark satt fast under min ena sko, hon lutade sig ner och jag höjde på foten. Snabbt slet hon åt sig sitt papper innan hon började skynda vidare. ”Dickhead.” muttrade hon.

”Nice to meet you too!” ropade jag och hon gav mig en gest med handen som ett bevis på att hon hört mig. Utan att vänta sig om fortsatte hon gå med rask takt ner för trottoaren, något glansigt fångade min fokus nere på marken. En iPhone låg slängd en meter ifrån mig, jag plockade upp den och tände skärmen. Samma tjej som jag nyss stötte in i log brett på bilden tillsammans med annan tjej som var väldigt lik henne förutom att hennes ögon var i blandande färger och svår att tyda, hennes hår var mörkt. De såg solbrända och glada ut på fotot, något med hennes gröna ögon fick mig att bli nyfiken. Hon reagerade inte som alla andra tjejer när hon såg att det var jag, hon reagerade nästan inte alls ner än att uppenbarligen ogilla mig.

”Hey, you forgot your...” ropade jag efter henne men hon hade redan försvunnit från trottoaren och jag kollade nyfiket ner på hennes vita breda leende. ”...your phone.”


+20 kommentarer låter som en bra början! :)

 

Nu drar Dreamcatcher igång på riktigt. Hoppas ni kommer gilla den :)

Kommentarer
Emelie ^.^

Okay... I kind of love it..! *-*
Grymt gangstabro! more please!! ;)<3

Date: 2013-06-20 Time: 00:14:15
blogg: http://betternow.blogg.se/
Frida

Så himla bra, vill bara ha mer och mer, hoppas det blir många kapitel :)

Date: 2013-06-20 Time: 00:16:47
ellinor

Jag älskar den redan! Jo en fråga, kommer du alltid lägga upp 00.00? Jag har inget emot de eftersom jag är uppe på nätterna men det känns bra att veta. Kram <3 xx

Date: 2013-06-20 Time: 00:18:19
blogg: http://onedirectionsfanfictions.blogg.se
Julia

JÄTTEBRA! xx

Date: 2013-06-20 Time: 00:19:46
nellie

Jag är typ död efter att jag läst dina kapitel. Du är sån sjukt duktigt skrivare. Alla dina fanfics är dom bästa jag någonsin läst!

Date: 2013-06-20 Time: 00:20:28
Åsa

OMG! man brukar annars få läsa FF från tjejernas perspektiv men jag älskar att du har gjort något annorlunda! Längtar tills nästa kapitel :3

Date: 2013-06-20 Time: 00:21:28
Lisa

kommer älska den ! Så bra redan nu :D Meer !

Date: 2013-06-20 Time: 00:50:59
Signeli

Gaaahhhh så bra!! Haha kom nyss hem från Gotland så hade massa å läsa! Kunde tyvärr inte va med i tävling men hoppas de kommer mer! Haha grät redan på prologen! Underbart!

Date: 2013-06-20 Time: 03:25:37
blogg: http://nattstad.se/odff
Victoria

Super bra! Ett ganska annorlunda kapitel, men jag gillar det! :)

Date: 2013-06-20 Time: 07:05:32
blogg: http://onedirectionland.blo.gg
Anonym

Jag kommer älska den är. Så himla bra :)

Date: 2013-06-20 Time: 07:29:17
Fanny

Meeeraaa

Date: 2013-06-20 Time: 09:57:15
Anonym

wiiiiiiii

Date: 2013-06-20 Time: 10:06:27
Sara

Ska bli spännande att lösa denna! :D mer!

Date: 2013-06-20 Time: 10:11:36
Stella

Gaah, Hatar att killarna var sådär mot Harry, Han gjorde väl inte det? Jag bah: Quit the band .. Quit the band, så ser vi hur dom kommer reagera på det.

Date: 2013-06-20 Time: 10:31:56
Emelie

Gud vilken bra början! Ville inte sluta läsa! Mera!

Date: 2013-06-20 Time: 10:33:52
Anonym

Så braaa

Date: 2013-06-20 Time: 10:34:46
hanna

Jaaag älskart!

Date: 2013-06-20 Time: 11:13:37
ida

Briliam, phenomeniall, amazayn, extraordinharry, fabolouis! Love it! Kan inte vänta tills nästa kapitel!
Bara en fråga: Hur ofta kommer du lägga upp kapitel? Varje dag, varannan dag?..

Date: 2013-06-20 Time: 11:37:11
Isa

Meeer!!!

Date: 2013-06-20 Time: 14:34:19
Tova

Meeeeeeeeeer

Date: 2013-06-20 Time: 15:07:39
vicki

bääääst, ny läsare här :')

Date: 2013-06-20 Time: 15:42:51
Elisa

Sjukt bra!! :D

Date: 2013-06-20 Time: 16:03:27
blogg: http://elisaid.blogg.se
bella

Sjukt bra azzå!;):D

Date: 2013-06-20 Time: 16:10:30
Alva

Shiiet asså! Var riktig orolig när WTSCU var slut, men det verkar ju bli bra trots allt :')

Date: 2013-06-20 Time: 18:02:37
blogg: http://alvataxen.se
S

Meer

Date: 2013-06-20 Time: 18:36:14
jasmin

Åh vad härligt!! Har du skrivit det själv? <3

Date: 2013-06-21 Time: 17:07:23
blogg: http://stereolove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: