Dreamcatcher - Prolog

Klubben var fullpackad, tjejer som var ute på dansgolvet gned sig mot varandra och killarna som klädde av dem med blicken. En mörkhårig tjej spände ögonen i mig och jag fyrade av ett leende mot henne. Det var andra gången denna veckan jag var ute och festade med någon utav mina vänner. Alkoholen som jag har hällt i mig ikväll pumpade runt i blodet och ruset fick min kropp att slappna av. Tjejen var nu framme vid mig där jag stod vid baren och hon bet sig i läppen.

”Hi.” ropade hon över musiken. ”Would you like to dance?” jag tvekade ett tag då jag faktiskt var hemsk på att dansa men snart tog hon tag i min hand och drog mig ut på dansgolvet, vi försvann in bland resten utav folket på dansgolvet. Hennes bruna ögon spände fast min blick då hon började röra på höfterna, hon snurrade runt och tryckte sin rygg och baksida mot min framsida. Hon gled upp och ner för min kropp innan jag stoppade henne och snurrade henne så att vi hamnade ansikte mot ansikte. Jag kollade ner på tjejen som var bara några centimeter kortare än mig, hennes långa smala kropp tilltalade mig. Långsamt lutade jag mig ner mot hennes öra.

”What's your name, babe?” frågade jag förföriskt.

”Joy.” svarade hon. ”You're Harry Styles right?” jag flinade åt hennes fråga och nickade. Visst var jag Harry Styles, en femtedel utav världens mest eftertraktade pojkband. Men det var också tråkigt att alla visste vem man var, man visste aldrig om personen menade allvar eller inte. Som Joy till exempel, hon visste vem jag var, hennes bruna ögon skrek av lust mot mig men något sade mig att hon inte ville något mer än att ha sex med mig och sedan försvinna.

Snart kände jag en hand ta tag i min över arm och jag vände mig om för att möta Louis blick.

”We need to go.” ropade han över musiken och jag nickade. Jag pussade Joy på kinden innan jag försvann efter Louis som ledde vägen ut till parkeringen utanför. Fotograferna fyrade av blixtarna mot oss medan vi tog oss mot vår bil.

”I'll drive.” konstaterade jag och Louis höjde ögonbrynen.

”You're sure?” frågade han tveksamt och jag nickade.

”I didn't drink that much.” sade jag och ryckte på axlarna. Louis kastade bilnycklarna över biltaket och jag tog enkelt emot dem innan jag hoppade in i bilen. Jag lät Louis Range Rover vakna till liv och trampade på gasen innan Louis ens fick chansen att ta på sig sitt bilbälte.

”Take it easy, bro.” muttrade Louis innan jag hörde hans bilbälte klickas fast. ”Who was the chick you were dancing with?” frågade han nyfiket och jag gav honom en snabb blick, jag såg att han flinade innan jag vände tillbaka huvudet mot vägen för att koncentrera mig lite extra på rödljuset som var framför oss.

”Her name was Joy.” sade jag och flinade.

”Oh, what a jolly joy.” sade Louis skämt samt och vi båda brast i skratt. Skämtet var torrt men vi båda var smått berusade utav det vi druckit tidigare.

”No but seriously! Dude, that chick was all over you.” konstaterade Louis roat och jag flinade mot min bästa vän. ”Why didn't you go for it?”

”Because, you interupted me. And because the girl was too skinny, I like curves, and you know it.” påpekade jag något som min bästa vän redan visste.

”Yeah, yeah.” han kollade ut genom framrutan och siktade in blicken på de få gående som gick på trottoaren. Idag var vår enda lediga kväll, snart var det dags för att ta sig vidare till USA för en fortsatt turné. De senaste veckorna hade varit tillräckligt pressade och allt för att slippa pressen hade jag och Louis flytt från ett möte som egentligen skulle hållas ikväll. Management skulle inte bli glada på mig då jag varit rätt slarvig med att dyka upp på rätt tid.

”Did you buy that new car you was talking about?” frågade Louis och drog upp sin mobil, jag nickade innan jag blinkade upp mot motorvägen.

”Yeah, I was thinking about it but I've got way too much money to actually care.” jag ryckte på axlarna och stampade gasen i botten.

”You need to think humble, Harry.” sa Louis ogillande och jag himlade med ögonen. ”You've been really obnoxious lately, have fame really gotten the best of you?”

”How can you say something like that to your best friend?” frågade jag irriterat och han suckade tungt bredvid mig. Jag vände mig snabbt mot honom och gav honom en irriterande blick.

”Keep your eyes on the road.” utbrast Louis och jag vände tillbaka huvudet och min fokus mot vägen. ”You didn't come to the last couple of meetings with the management because you've been hungover, you were an hour late for our brother date tonight. The lads and I are a bit worried, Harry.”

”Don't be, I'm fine.” muttrade jag trött och bytte till yttre filen för att köra om ett par bilar som körde alldeles för långsamt.

”You need to remember how lucky we are to be in this position. It has been three years and we are the most populare boyband on earth, don't let the fame and money get to you...”

”What does all of this come from?” frågade jag besvärat, vi hade haft så kul för några sekunder sedan och nu kändes det som att jag lika gärna hade kunnat ta en sväng inom mammas hus för att få den konstanta uppläxningen om vart jag kom ifrån.

”The lads wanted me to talk to you, because you haven't noticed our hints. You can't go around and hump everything that moves and you can't buy everything. Why not do something usefull? Like giving a part of your money to chairity?”

”We've already done that, Comic Relif.” påminde jag honom.

”Stop putting words in my mouth!” fräste han irriterat. Jag tryckte lite extra på gasen, jag ville inte sitta i samma bil som honom längre. ”You know exactly what I am talking about here.” Jag bet mig irriterat i min underläpp medan jag kollade över ryggen för att byta fil åter igen.

”No, if you are my friend then you shouldn't be on my case this much as you are.”

”I am not your friend!?” röt Louis. ”All I do is looking after you, cleaning up your fucking mess and all I get is that I am not your friend if I do!?” han skrattade bittert till och skakade besviket på hvudet. ”What a dissapointment.”

”I am a dissapointment!?” fräste jag. ”Look at yourself!”

”What is that supposed to mean!?” frågade Louis bestört. ”You have no right to judge others in your position right now, Styles.”

”And what do you mean with that? As if you are perfect.” spottade jag ut och tryckte ytterligare lite på gasen, snart träffade den golvet och bilen morrade, hastighetsmätaren räckte snart inte till längre något som Louis hade lagt märke till nu.

”For gods sake, slow the fuck down!” röt han men det var för sent. Jag bytte fil och kände något stöta i bakom mig, hela Range Rovern svängde runt och började tumla runt på sidan, jag slog i mitt huvud i ratten. Den genomträngande smärtan bröts ut i hela min kropp och allt blev svart.

 

Jag hörde sirener ringa långt borta, förvirrat kollade jag mig omkring och kände en plötsligt ilande smärta i mitt huvud. Vart var jag någonstans? Jag hängde upp och ner i Louis bil, Louis hängde medvetslös i sitt bälte och jag kände en tår rinna ner för min kind. Bråket, hastigheten på bilen, allt slog tillbaka på mig och jag gav ifrån mig en häftig snyftning.

”L-Louis.” viskade jag med en skak låg röst, men den brunetta killen visade inga livstecken. Jag kollade ner på taket under mig och såg att det droppade blod, jag gav ifrån mig ett stön och en snyftning då jag kände efter med min darriga hand, men när jag rörde jacket i pannan kände jag den ilande känslan i hela kroppen. Sprickan var djup men det var inte bara det som gjorde ont, något annat i kroppen var brutet.

”I'm sorry, Lou.” viskade jag genom en snyftning.

Sirenerna kom allt närmare och jag kände paniken inom mig, men ju mer jag rörde mig desto större ilande smärta kom över min kropp och jag orkade snart inte kämpa emot den bedövande smärtan som drev mig bort, långt bort. Jag hörde nu röster långt borta och jag slöt mina ögon. Orken att leva fanns inte längre, långsamt drev jag bort i medvetslöshetens mjuka dimma. Trots att jag inte riktigt var vid medvetande kände jag någon hjälpa mig loss från bilbältet och lägga mig ner på något hårt.

”Harry?” hörde jag intill mig, en röst som var allt för bekant. Louis var vaken, han var inte död. Jag orkade inte öppna ögonen men lättnaden över att Louis levde fanns där, allt jag ville var att säga förlåt till min bästa vän men jag orkade inte.

”P-Please, Harry..” jag kände en hand ta tag i min men jag kunde inte ge honom någon respons, jag lät medvetslösheten dra ner mig i mörkret igen och smärtan kändes inte längre här nere, allt var fridfullt och min kropp slappnade av. Men i mellanåt kände jag elektricitet stöta tag i kroppen och jag rycktes upp emellanåt till ytan av smärtan.

”Harry, stay with us. You're doing great budy. Just stay with us this time.” hörde jag obekant röst intill mitt öra. Jag försökte tvinga upp mina ögon men mina krafter kunde inte hittas någonstans. Miljöändringen var tydlig då jag hörde flertal röster som pratade runt om mig, hjulen på sängen jag låg i rullade under mig och förde in mig i ett tyst rum.

Men snart orkade jag inte längre, smärtan kom rusande över min kropp och den var onådig då den nådde upp till mitt huvud. Snart kände jag ett stick i min arm och jag sjönk åter igen ner i mörkret som så mjukt tog emot mig.


Prologen är äntligen här och på torsdag är det dags för första kapitlet! Hoppas ni kommer gilla den, för jag kommer verkligen sätta mina egna talanger på prov genom att skriva denna! :)

Kommentarer
Dunya

Herregud vad bra!! Längtar till torsdag nu!! :-D<3

Date: 2013-06-18 Time: 00:35:23
ellinor

Du räddade nyss min kväll. OMG vad bra det var, hur ska jag kunna vänta tills på torsdag? Duhh? xx

Date: 2013-06-18 Time: 00:39:04
blogg: http://onedirectionsfanfictions.blogg.se
Agnes xx

Jätte bra!! Bara längtar efter första kapitlet! :D

Date: 2013-06-18 Time: 01:41:58
Tilda

Sjukt bra!!
Torsdag? Omg försöker du ta livet av mig eller?

Date: 2013-06-18 Time: 07:26:23
fanny

sjukt bra!!

Date: 2013-06-18 Time: 07:49:07
blogg: http://fannythekraft.blogg.se
Victoria

Super spännande! Min risifrutti dog antagligen mer än vad Harry hade gjort, haha!

Date: 2013-06-18 Time: 08:24:45
blogg: http://onedirectionland.blo.gg
Julia

GRYMT!xx

Date: 2013-06-18 Time: 09:34:11
Felicia

Såååå SJUUUUUUKT BRAA! Älskar den redan! Tack för att du räddade min dag! Men hur ska jag kunna vänta till torsdag?!?! :O
XX

Date: 2013-06-18 Time: 09:44:35
blogg: http://Nattstad.se/F_e_l_i_c_i_a
Fanny

Meeeeraaaa

Date: 2013-06-18 Time: 11:32:45
bella

Grymt bra skrivet även om detta bara är prolog. Kika gärna in på denna novellbloggen www.thecenterofattention.blogg.se hon som skriver får den väldigt verklighets troget, hon skriver också om Harry

Date: 2013-06-18 Time: 11:40:28
baralillajag

meeeeeeer! bästa prologen jag läst <3

Date: 2013-06-18 Time: 13:48:10
Anonym

sjukt grymt kan inte vänta tills på torsdag;)

Date: 2013-06-18 Time: 17:07:53
Alva

Herregud vad bra!! Hur ska man kunna vänta till torsdag!?:)))

Date: 2013-06-18 Time: 19:20:38
blogg: http://alvataxen.se
Linnea

Oh my god.... Jag började gråta. Känner på mig att denna fanficen kommer bli en av mina favoriter ! Fast alla dina är mina favoriter men ändå ! :D

Date: 2013-06-18 Time: 21:25:30
Anonym

åhh vad braaa!! Lämgtaar!! :D

Date: 2013-06-19 Time: 22:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: