WTSCU - Kapitel 34

Previously on WTSCU:

”I'll call you tomorrow.” sade han och strök undan några slingor från mitt ansikte, han lade huvudet på sned och log lite mot mig. ”Would you like to move back to my flat?” frågade han och bet sig lite i läppen.

Jag tänkte över mitt svar och kände utmattningen falla över min kropp, jag var helt slut körd. Det hade verkligen varit en lång dag och jag kände att min hjärna var som en enda lerklump. Jag ställde mig på tå och pussade honom på kinden.

”Ask me tomorrow.” sade jag då jag lutade mig bakåt och kollade in i hans blå ögon en gång till innan jag vände mig om för att ta mig in i det mörka huset.


 Jag vaknade upp utav att min mobil vibrerade på den hårda träytan av mitt nattduksbord. De suddiga bilderna från nattens aktiviteter surrade i mitt huvud då jag kollade ner på min mobil och såg att jag fått ett nytt meddelande från Niall.

 

From: Niall

”Good morning, love. I'll pick you up at 2pm. Xx”

 

To: Niall

”OK. Where are we going? Xx”

 

Jag satte mig upp och kollade på klockan, jag hade sovit till ett. Stressat tog jag mig upp från sängen och snubblade iväg till badrummet för att borsta tänderna, reda ut mitt fågelbo till hår och fräscha upp mig inför det oväntade besöket inom en timme. Snart var jag tillbaka i mitt rum igen för att ta på mig ett par mörka shorts och ett vitt spetslinne som smet åt över bröstet och blev vid nertill. Jag satte upp mitt hår i en hästsvans i all hast då jag plockade upp min mobil för att se att Niall redan meddelat att han stod utanför och väntade. Min hand snappade upp mina solglasögon innan jag tog på mig mina vans och rusade ner för trappan i ett försök till att inte snubbla.

”Where do you think you're going?” frågade Pat med armarna i kors då hon stod i köksdörren.

”Niall is outside.” påpekade jag och log mot henne. Hon pekade på sin kind och jag himlade med ögonen, hennes sätt att lära mig uppskatta hennes närvaro var uppenbart men jag kunde inte neka henne då hon varit så snäll mot mig. Jag gav henne en försiktig puss på kinden och kramade om henne.

”And tell that boy he can't always come and visit in the middle of the night.” suckade hon då jag började ta mig mot dörren, jag svängde förvirrat om, hon nickade roat mot mig. ”Mama, can hear everything, even pebbles.” jag kände mina kinder hetta då jag tog mig ut från huset och stängde lättat ytterdörren för att ta mig ner till bilen som väntade på mig. Jag hoppade in i bilen och möttes utav ett vitt brett leende på min favorit kille, han hade en fotbollströja på sig och ett par shorts.

”Hello, beautiful.” sa Niall och gav mig en puss.

”You look... Sporty.” konstaterade jag och han flinade mot mig medan han körde ut på vägen och in mot Londons gator. Jag bet mig i läppen för att inte släppa alla frågorna över honom men snart var det olidligt då jag inte sagt något på flera minuter. Niall hade pratat om att de snart var tvungna att ta sig till USA för att fortsätta sin turné. När vi väl kom in i London brast det för mig och jag vände mig uppmärksamt mot den blonda killen som fokuserade på vägen.

”Where are we going?” frågade jag frustrerat.

”You'll have to wait, love.” Niall skrattade lätt till medan han blinkade in till vänster så att en ny okänd gata sträckte sig ut framför oss.

”Seriously, I have to wait? I'm about to blow up over here.” gnällde jag och försökte låta bli att låta som en gnällig femåring, men jag lyckades självklart inte och Niall placerade en hand på mitt bara lår.

”Patience, ain't your strongest feature.” konstaterade han mer för sig själv som om han skulle lägga det på minnet. Han stannade upp vid ett rödljus och vände blicken mot mig, han log innan han pussade mig på kinden och skrattade lågt åt min buttra min.

”We're soon there.”

 

”A football court?” sa jag misstroget då vi väl var framme vid vår destination. Niall stängde av motorn och kollade roat mot mig.

”You promised the lads you'd try football.” påminde han mig och jag stönade trött till, mina tankar gick tillbaka då vi suttit i Nialls lägenhet och Harry ville lära mig spela fotboll.

”I thought it was a joke.” erkände jag. ”I have no experience with a sport... Like ever. I will look like a clown.”

Niall försökte tränga undan sitt skratt då han såg min buttra min, jag visste att han hade svårt för att trycka ner skrattet men istället kupade han sina hand under min haka.

”Don't worry, if you fall, I'll catch you. I promise.” han pussade mig på näsan och jag kunde inte låta bli att le. Niall knäppte upp sitt säkerhetsbälte och jag gjorde det samma innan jag hoppade ut ur bilen och tog Nialls hand då vi gick in genom grindarna till idrottsområdet den gröna gräsmattan befann sig på. Ett par starka armar överraskade mig bakifrån och jag skrek till utav förvåning då jag hamnade på någons axel. När jag såg lockarna började jag sprattla och försöka glida ur Harrys grepp.

”Let me down!” utbrast jag och det enda jag hörde var Harrys mörka skratt, snart satte han ner mig framför straffområdet på fotbollsplanen.

”I've missed you, littlesister.” konstaterade han och drog mig in i en kram.

”I've kind of missed you too.” sa jag lite förvirrat och besvarade hans kram genom att dra mina armar runt hans midja. Dramatiskt drog han sig bakåt och placerade sina händer på mina axlar.

”Kind of? Is that how you talk to your big brother!?” frågade han med en dramatisk ton på rösten, vilket fick mig att börja skratta.

”You know what I mean.” han nickade och kollade mörkt mot Niall som pratade med Liam, Zayn och Louis. Snart mötte jag hans mörka blick igen och jag stötte lekfullt till honom.

”Hey, don't be angry with him. Okay?” varnade jag och skrattade nervöst till.

”He shouldn't have sold you out like that.”

”It doesn't matter, everything is alright. I've forgiven him, you should too.” hans mörka blick började mjukna lite.

”Are you sure you are alright?” frågade han istället, jag suckade och bet mig lite i läppen.
”I'll survive, it's been worse to be honest, I have to go back to Sweden on friday.”

”Does he know?” frågade Harry lågt och nickade mot Niall, min blick landade på killen som skrattade åt något som killarna sagt, han sneglade mot mitt håll och blinkade till med ena ögat. Jag besvarade med ett litet leende och vände mig snart tillbaka till Harry, jag skakade på huvudet.

”He'll freak out. You guys will leave on friday and he can't do anything about this. I need to attend to the court, to bring down my adoptive brothers and he needs to be in US to work. On tuesday it's my birthday and I'll be there.” sade jag och försäkrade den lockiga killen framför mig om att allting var planerat och skulle gå enkelt och smidigt.

”You need to tell him.”

”And I will... Just not today.” konstaterade jag och log mot honom. ”Now, you've draged me here to play football and I am very excited about this so start teaching me, Styles.” beodrade jag och försökte dra bort det oroliga uttrycket från hans ansikte. Han flinade åt min brist på entusiasm och drog på sig sina målvaktshandskar, snart fångade han upp en boll som låg i målet och rullade den försiktigt fram till mig.

”It's very easy...” började Harry och sträckte sig efter övre ribban och gjorde några gester med armarna som antagligen skulle mjuka upp hans muskler. ”Kick the ball.”

”Woah, you are making this sound like so simple.” sa jag sarkastiskt och han flinade. Jag gjorde små tassande steg innan jag sparkade på bollen och den flög snett åt höger, jag missade målet, Harry försökte trycka ner ett skratt.

”Let's try it again, no preasure.” han sprang efter bollen och dribblade tillbaka den till mig innan han ställde sig i målet igen. Jag kände ett flertal ögon på mig denna gången och jag suckade tyst innan jag försökte återigen sparka på bollen, denna gången fick jag in en fullträff som hamnade i magen på Harry. Han stönade till utav träffen men återhämtade sig snabbt, Harry log stolt mot mig och rullade snällt tillbaka bollen igen.

”I tol you she had a hidden talent! Make him cry sister!” ropade Louis uppspelt och sprang över fotbollsplanen mot oss. Jag fnittrade till åt den långa killen som såg ut som ett barn i vuxen storlek. Snart fokuserade jag igen på bollen och det stora målet med min lockiga kompis i som stod i mitten. Jag sparkade till bollen en sista gång, omedvetet fick jag in en skruv på bollen som fick den att slå i nätet till vänster om Harrys huvud som storögt kollade på mig.

”And she scores!” utbrast Niall och sprang runt mig, jag brast i skratt av Harrys chockade min.

”Told you!” utbrast Louis och pekade mot Harry på ett retsamt sätt. ”Let's play, three against three!” jag kände Nialls armar slingras runt min midja bakifrån och ett par läppar som pussade min tinning innan de vandrade ner mot mitt öra.

”You're amazing. I love you.” viskade han och jag log.

”I'll chose first!” utbrast Zayn glatt.

”Why!? I want to!” gnällde Louis och Zayn räckte ut tungan mot honom.

”I'll pick Madison!” ropade Zayn och jag gled ur Nialls grepp, pussade honom på kinden innan jag hoppade över till Zayns högra sida. Han lade en arm över mina axlar och Louis gav gjorde en gest med handen då han kastade bak sitt osynliga långa hår, han vände på klacken och gick bort till Liam och krokade arm med honom.


+28 Kommentarer till nästa del! :)

 

Dagens Kommentar:
 
Kommentarer
Julia

Jag.älskar.det.

Date: 2013-06-01 Time: 00:35:12
Mikaela

asdfghj

Date: 2013-06-01 Time: 00:50:05
anonym

SNÄLLA LÄS DEN HÄR FANFICEN! Min bästa kompis har skrivit den och hon är sjukt duktig! Finns dock bara ett kapitel än så länge :)

Aggi xx

För bra!!! ❤

Date: 2013-06-01 Time: 02:02:23
Katta

Sjukt bra vill läsa meeer ♥♡♥

Date: 2013-06-01 Time: 02:15:33
Victoria

Riktigt bra! du är så sjukt bra på att skriva! :)

Date: 2013-06-01 Time: 07:19:25
Anonym

Wiiiiiii

Date: 2013-06-01 Time: 08:21:52
Isa

Bra mer!!

Date: 2013-06-01 Time: 08:46:07
Selle

Skitbra meeeer

Date: 2013-06-01 Time: 08:47:13
Elisa

Meeeeer!!!!

Date: 2013-06-01 Time: 08:55:55
blogg: http://elisaid.blogg.se
Jonna

Mer

Date: 2013-06-01 Time: 09:07:34
Fanny

Meraaa

Date: 2013-06-01 Time: 09:09:47
Lisa

Mer mer mer mer :D

Date: 2013-06-01 Time: 09:41:27
Lisa

Mer!!!

Date: 2013-06-01 Time: 10:32:46
Hanna

Sjuuuuuukt bra, meer

Date: 2013-06-01 Time: 10:38:21
Nea

ÅÅ vad jag älskar dina noveller! Vill bara ha mer mer mer hela tiden!!

Date: 2013-06-01 Time: 10:52:42
blogg: http://neeiis.blogg.se
Elin

NOOOOOO, inte mer drama för MAdison!!!!!! åååh, hon måste få det lite lugnt nu ju! hhahahaha (får det att låta som dem är verkliga) bäst är den!

Date: 2013-06-01 Time: 12:11:45
Nellie

Ännu mer! Sjukt bra!

Date: 2013-06-01 Time: 14:11:20
Lisa

7kt bra! Mera!

Date: 2013-06-01 Time: 15:45:02
Anonym

AWESOME MEEEEER:)

Date: 2013-06-01 Time: 16:04:31
Lisa

Moooooorreeee :D

Date: 2013-06-01 Time: 16:42:37
fanny

mer. nu. på en gång. please. x

Date: 2013-06-01 Time: 17:30:18
blogg: http://fannythekraft.blogg.se
Anonym

Du är så himla duktig! Blir avundsjuk på dig :)

Date: 2013-06-01 Time: 18:39:24
Anonym

Sjuk bra meeer:)

Date: 2013-06-01 Time: 20:33:00
Anonym

yay! hoppas du hade kul på balen!

Date: 2013-06-01 Time: 20:46:43
Anna

Omg mer!

Date: 2013-06-01 Time: 22:25:03
Anonym

Så himla bra meer:)

Date: 2013-06-01 Time: 22:51:49
Anonym

Varför kan inte niall vara min?

Date: 2013-06-01 Time: 22:57:11
Maja

bästa jag läst! Mer!

Date: 2013-06-01 Time: 23:01:17
Nellie

Bara fyra ord! Super. Bra. ff. Girl. Älskar värlkligen din ff och vill bara ha mer!!!

Date: 2013-06-02 Time: 00:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: