WTSCU - Kapitel 37

Previously on WTSCU:

”No, not right now. But you should know I am planning on keeping it close to me, so when the time is right, I am going to ask.” han drog mig intill sig och pussade mig på pannan innan han lade en arm över mina axlar. ”And you're right, let's take the appartment.”

”No...” sa jag snabbt och kollade upp på honom. ”Let's take the house, I think it's more us anyway.” han log ner mot mig och skakade bara roat på huvudet.

”Girls.” mumlade han lågt.


 Jag och Niall satt i bilen på väg till Liam och Danielle för en avskedsmiddag innan killarna skulle till USA och jag skulle till Sverige. Trots de långa telefonsamtalen jag och Danielle haft då hon ringt för egentligen prata med sina föräldrar så saknade jag att ha henne runt omkring mig.

Vi hade precis lämnat av tvillingarna på deras hotell som Niall uppenbarligen betalat för. De skulle ha sin kväll ute på stan innan de skulle åka hem med mig i morgon.

Nialls stora, varma hand landade på mitt lår och väckte mig upp ur mina tankar. Jag kollade förvånat upp på honom och möttes utav ett litet leende.

”Love you.” mumlade han lågt och jag kunde inte låta bli att le lite. Jag lutade mig mot honom och pussade honom lätt på kinden medan hans ögon var fokuserade på vägen. Snart lutade jag mig tillbaka och lade min mindre hand på hans stora som låg på mitt lår.

”Love you too.” sa jag och kände hettan sprida sig över mina kinder.

”You have no regrets about the house?” frågade Niall och jag tänkte tillbaka på gårdagen. Vi hade pratat med mäklaren som lade upp papperna framför oss, huset var nu mera vårt och vi kunde flytta in så fort jag kom hem till London igen. Vårt samtal på den öde parkeringen för två dagar sedan spökade fortfarande för mig, och den där ringen Niall hade i sin byxficka gjorde mig nervös. Jag var inte nervös över faktumet att det var en förlovningsring, utan mer för att Niall hade alla dessa höga tankarna om våran framtid. Att anpassa sig utefter vad jag har fått efter mina adoptivföräldrar var svårt, näst intill omöjligt. Men jag hade fått Niall till att låta mig betala en liten del av huset så jag faktiskt var delaktig. Efter att försöka övertala mig till att låta bli gav han sig snart med en likgiltig blick.

Motorn dog och jag lade märke till att vi var framme, vi stod nu utanför det bekanta huset som jag bott i ett antal veckor i början av min vistelse här. Jag knäppte upp säkerhetsbältet och tog mig ut från bilen så graciöst jag kunde. Sommarklänningen som Niall hade pekat ut åt mig var inte jätte praktisk men den var sval och skön. Jag gick före Niall upp för gången till huset och klev rakt in genom dörren. Något jag fått lära mig utav Danielle som ständigt säger åt mig att inte vara så extremt vänlig hela tiden.

”Dani? Liam?” ropade jag och Danielle kom snart ut från köket, hon hade en blå blus på sig och ett par svarta jeans som såg mer pösiga ut än nödvändigt.

”Hey, guys. You're the last ones, the rest is already here.” sade hon glatt och kramade om oss båda. Vi följde med henne ut till altandörren i köket, markisen var utdragen utanför och ett långbord var uppdukat. Louis, Harry, Liam och Zayn var där. Även en blond tjej och en mörkbrunett tjej var där som jag kände igen från någonstans.

”You girls, need to meet my little sister!” utbrast Harry när han fick syn på mig och jag himlade med ögonen. Han reste sig snabbt från sin stol mellan Louis och Zayn innan han flög fram för att dra ut mig på den lilla terrassen. Jag blev framknuffad till tjejerna och en stark arm hamnade runt mina axlar.

”This is Perrie, Zayns girl” började Harry och pekade på den blonda tjejen. Hon fyrade av ett stort leende och sträckte fram handen.

”You're Madison, I've heard all about you.” sade hon glatt.

”And this is Eleanor, Louis chick.” fortsatte Harry och min blick gick till den brunetta tjejen som tog av sig sina solglasögon och log mot mig.

”Nice to meet you.” sade Eleanor och sträckte fram handen. ”And Harry, don't frighten the girl.”

”No worries.” påpekade jag och hon flinade mot mig.

”Mads!” Danielle ropade inifrån köket och jag gled ur Harrys grepp och in i huset där min gravida syster stod vid spisen.

”Do you need help with something?” frågade jag och hon gav mig en irriterande blick. ”What?”

”Liam have been asking me that since he came home, he thinks I am disabled.” suckade hon irriterat.

”Okay, what do you not need help with?” försökte jag och hon räckte irriterat ut tungan.

”Take the bowl over there and help me put the pasta in it.” beordrade hon. Jag gjorde som hon sade och hjälpte henne bära ut sakerna till de hungriga killarna och tjejerna som var mitt uppe i en diskussion om USA.

”Harry, you've spent a lot of time over there.” påstådde Perrie.

”So have you.” kontrade han.

”The girls and I have our reasons, why have you?” försökte hon igen. ”Can it be a girl?”

”Actually no.”

”It's rumour about you and Taylor again.” hon ville inte släppa ämnet och Harry började få slut på stubbin.

”You know that isn't something I am proude about.”

”What?” frågade jag nyfiket medan jag satte mig ner bredvid Niall.

”Oh, haven't you told your littlesister about Taylor Swift?” retades Louis. ”Madison, you'll like this story.” han gav mig ett roat leende och jag lade snart blicken på den lockiga killen som satt snett framför mig.

”It's not that funny at all.” påpekade Harry besvärat. ”As you may know I and Taylor dated for a while in the beginning of the year.” Jag skakade ärligt på huvudet och kände en värmande hand på mitt lår, jag försökte fokusera på killen som försökte berätta sin historia.

”Oh, boys. You're not letting him relive that story again?!” utbrast Danielle då hon kom ut och alla tystnade. Louis brast i skratt och Danielle slog till honom i bakhuvudet medan hon passerade honom för att sätta sig bredvid Liam.

”Will I ever hear the point of the story?” frågade jag nyfiket och Zayn flinade.

”Yeah, Harry. What was the point of the story?”

”Never go naked in your own hotelroom.” muttrade han surt.

”But still! I find him walking around like the naked cook every damn time I walk right in to his hotelroom.” påpekade Zayn roat och smått äcklat.

”That's because you never knock! Maybe you should try it sometime.” sa Harry vasst och vi alla började skratta.

”Welcome to our family, Mads.” sade Perrie roat. ”Where the lads enjoy watching each other naked.” Hon rättade till sin prickiga topp och Zayn lade en arm över sin flickvän och drog henne intill sig innan han började kittla henne. ”I swear to god, Zayn...” fick hon fram mellan skratten. ”You're going to sleep with Hatchi tonight.”

 

När vi ätit satt vi kvar och lät kvällens mörker slutas runt om oss, de små värmeljusen var vår enda ljuskälla och jag satt i Nialls knä då jag försökte värma upp mina frusna ben.

”Do you need a pair of trousers?” frågade Danielle och jag nickade. Jag gled ur Nialls grepp och jag kände en hand över min rumpa och jag slog bort den, ett lätt skratt gled ur den blonda killen innan jag och Danielle tog mig in i huset. Vi tog oss upp för trappan och in i Liams och Danielles sovrum.

”So, you and Niall are good now right?” sa Danielle över ryggen då hon tog sig in i garderoben.

”Yeah, I guess.” sade jag och satte mig vid fotänden av sängen.

”Guess?”

”Yeah, I mean we're good and everything, but there is one tiny thing that is bothering me.” Danielle kom snart ut från garderoben med ett par mörkblå jeans.

”And what's that?” frågade hon och slängde jeansen mot mig, jag tog emot dem och trädde på mig dem. Danielle skakade ogillande på huvudet innan hon försvann in i garderoben igen. Jag svalde och försökte vinna tid till att tänka ut ett bra sätt till att förklara för min syster vad jag tyckte om hela situationen, men snart gav jag upp.

”He's got a ring.” erkände jag och Danielles huvud blev snart synligt i dörren.

”A what?”

”A ring.”

”Like a... Ring ring?” frågade hon och joggade snabbt över till där jag satt på sängen och gav mig en tunika.

”Yeah, a ring ring.” sade jag och suckade. Hon hjälpte mig knäppa upp klänningen och jag lät tyget falla till golvet innan jag drog på mig den vita tunikan.

”Oh, lord. Have he...?”
”No!” utbrast jag och Danielle skakade på huvudet.

”Then how...?”

”He have been carring it around way too long and I found out and I am kind of freaking out. We had an arguement and he have been so adorable ever since and I don't know if I am ready...”
”Okay, okay.” avbröt Danielle och tog tag i mina axlar. ”You need to take a chill pill, sis.” hon slängde sig bakåt i sängen och jag gjorde det samma. Vi låg under tystnad och kollade upp i taket. ”You love him right?” Danielle bröt tystnaden.

”Yes.”

”And he is crazy about you. So when he asks you are going to be the luckies girl on the planet.” tystnaden föll och vi hörde skratt utanför, det verkade som vi hade missat ännu ett skämt från Zayn eller Niall.

”How's it going with the baby?” frågade jag och vände mitt huvud mot Danielle, hon mötte min blick och grimaserade.

”It's going great. Liam on the other hand...” Danielle bet sig lite i läppen och undvek min blick. ”He's really overprotective and he has forbidden me to dance.”

”Why? It's your passion.” konstaterade jag snabbt.

”And he knows it, he is just worried something will go wrong.”

”You should talk to him.”

”I know.” hon suckade och jag kollade tillbaka upp i taket. Niall och jag hade pratat, vi var numera på ett bra ställe om man utesluter min ångest över ringen som jag upptäckt. Något jag egentligen inte borde oroa mig för eftersom jag hade känslan av att det skulle dröja ett tag innan han visade den för mig igen.

”You should talk to him.” föreslog Danielle. Jag fick aldrig chansen att öppna munnen då jag kände någon trycka ner sängen.

”Talk to who?” frågade Niall nyfiket och jag grimaserade.

”Nothing.” sade jag och ett huvud dök upp ovanför mig. Han log ner mot mig och pussade min näsa.

”I think it's time for us to get home.” konstaterade han och jag nickade innan jag satte mig upp i sängen.

”You're still living with our parents?” frågade Danielle och jag nickade.

”We've actually bought a house though.” flikade Niall glatt in.

”When?!” utbrast Danielle, smått sur över att vi inte berättat för henne om våra plötsliga planer att flytta ihop igen och dessutom köpa ett hus tillsammans.

”Yesterday, I told the lads when you weren't paying any attention.” sade han med en retsam ton.

”Well, congrats then, I guess.” sa hon och bet sig tveksamt i läppen medan hon undersökte min tysta reaktion över det hela. Men snart log hon då hon inte hittade några tvivel och jag log lite tillbaka.

”Let's go, love.” sa Niall och hjälpte mig upp, Danielle och resten sade hejdå till oss i hallen. Jag kramade om var och en, Perrie och Eleanor önskade mig lycka till i Sverige precis innan ett par starka armar som tillhörde Harry drog mig rakt in i en hård kram.

”If they as much as try something, call me.” viskade han i mitt öra och jag bara knuffad lekfullt till honom, utan att visa hur mycket de orden egentligen betydde. Sist men inte minst kramade jag om Danielle.

”Take care.”

”Thanks, Dani.” sa jag lågt och hon drog sig bakåt för att kolla smått förbryllat på mig. ”For everything.” jag tänkte tillbaka på alla stunderna vi pratat med varandra, då vi hållit varandras hemligheter, då vi bråkat och haft våra olika sett att se på saker och ting. Men framför allt att hon varit så lugn att dela med sig av sin familj, att ta in mig med öppna armar.

Danielle bara log och drog mig in i en sista kram innan dörren mellan oss stängdes.


+28 Kommentarer till nästa del! :)

Dagens kommentar:

Svar:
Ellinor, du är här med förlåten ;) haha, nej men jag har redan fattat att det är bara några ynka personer utav alla mina läsare som faktiskt tar sig tid att kommentera. Vilket är lite synd då jag älskar att höra vad ni har att säga! Men det är inget jag går runt och grubblar på ;) Så kul att mina fanfics gör en så positiv inverkan, verkligen jätte kul att höra :) Kram<3
Kommentarer
Sara

Otroligt bra, som vanligt! Ser verkligen inte fram emot slutet, då jag vill att den ska hålla på i all evighet haha :)

Date: 2013-06-06 Time: 17:42:21
Felicia - Summer Paradise 2 Fanfic

love it

Date: 2013-06-06 Time: 17:46:12
blogg: http://summerparadiseff.blogg.se/
Tilda :)

Asp alltid lika bra och jag dör här för jag vill ha mer!!! Typ nu? Haha
Asså nu ska jag fan börja kommentera varje kap, så du kommer bli mega trött på att se mitt namn över en kommentar.. THIHI
Men du är verkligen grym på att skriva, shit ASSU!

Date: 2013-06-06 Time: 17:47:20
Isabelle

Jätte bra verkligen! Mer

Date: 2013-06-06 Time: 17:49:24
Hanna

Underbart! mer :))

Date: 2013-06-06 Time: 17:55:24
ellinor

Dem är ju så gryma så att jag skulle kunna läsa dem livet ut. Hoppas mina skuldkänslor försvinner, haha ;) Så bra att jag kan dö lycklig! xx Hoppas det gick bra på studenten, jag hoppas det var studenten du tog, hehe! :)<3

Date: 2013-06-06 Time: 18:08:18
blogg: http://onedirectionsfanfictions.blogg.se
Selle

Ahhh detta är sjukt! Jag är beroende av denna! Gagaahhjhhj bästa evvvver

Date: 2013-06-06 Time: 18:24:31
Fanny

Wow såå braa!!

Date: 2013-06-06 Time: 18:41:17
Anonym

mera!! helt sjukt grymt bra :D

Date: 2013-06-06 Time: 18:46:53
Isa

Åhhh!!!! mera!! :))

Date: 2013-06-06 Time: 18:49:13
Klara

Du är så sjuukt bra! Jag vill aldrig att den ska ta slut! Man vill bara ha mer och mer hela tiden. Du är så otroligt begåvad så man bara vill krama dig tills du dör. ^^

Date: 2013-06-06 Time: 18:54:55
sara

så himla bra meeeeer:)

Date: 2013-06-06 Time: 18:55:06
Emilia

Åhå vad det har dagigt tid! Haha Ne men förlåt men typ kollar förbi varje timme och det kommer inte upp nått T.T
Men meeeer! Nu please xx

Date: 2013-06-06 Time: 18:57:35
Emilia

Snälla meer! Det är ju som en drog, mår typ dåligt när det inte kommit ut nått T.T xx

Date: 2013-06-06 Time: 19:01:01
blogg: http://MagicDraemLovers.blogg.se
Lisa

Så bra ! Älskar ditt sett att skriva, du är för gryn asså!;) Meeer:)

Date: 2013-06-06 Time: 19:41:34
baralillajag

Jättebra <3

Date: 2013-06-06 Time: 20:01:23
Mikaela

asdfghj, i love it! x

Date: 2013-06-06 Time: 20:03:38
Moa

Sjukt duktig :)

Date: 2013-06-06 Time: 20:28:55
Victoria

Riktigt riktigt bra! Hoppas det gick bra med studenten ;)

Date: 2013-06-06 Time: 20:39:18
ida

Har läst alla dina fanfics o du är så grymt duktig på att skriva,önskar jag var lika duktig! Alla dina fanfics är dem bästa jag någonsin läst och jag har läst ett antal.. Om jag bara fick använda ett ord till dina fanfics så skulle det nog vara..... WOW

Date: 2013-06-06 Time: 20:54:08
Emma

Den är så sjukt sjukt bra! Vill aldrig att den ska ta slut!

Date: 2013-06-06 Time: 21:04:01
Lisa

mer mer mer mer!!! världens bästa, på rikigt!

Date: 2013-06-06 Time: 21:09:06
Julia

BÄSTA.

Date: 2013-06-06 Time: 21:20:27
Elisa

Sjukt bra! <3

Date: 2013-06-06 Time: 22:17:02
blogg: http://elisaid.blogg.se
Hanna...

Det var braa

Date: 2013-06-06 Time: 22:17:33
Frida

Jag började nyss läsa och är redan framme vid det här kapitlet. Den är ju beroendeframmkallande! Har redan läst alla dina andra också. (De är ju lika bra!) Du är jätteduktig och jag tycker artist borde bli författare!

Ps: jag läser vanligtvis inte men detta har jag sträckläst!<3

Date: 2013-06-06 Time: 22:22:14
nicole

herregud vill bara läsa nästa kapitel och se till att
allt går bra!

Date: 2013-06-06 Time: 22:25:30
my

ge mig mer

Date: 2013-06-06 Time: 22:30:44
Anonym

Eiiiiiiiiii

Date: 2013-06-06 Time: 23:32:08
anonym

JAG ÄLSKAR DIG! Jag menar allvar jag har läst alla dina fanfics och du är helt otrolig! Tycker dock att du borde skriva en om Louis <3

Date: 2013-06-07 Time: 00:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: