WTSCU - Kapitel 38

Previously on WTSCU:

”Take care.”

”Thanks, Dani.” sa jag lågt och hon drog sig bakåt för att kolla smått förbryllat på mig. ”For everything.” jag tänkte tillbaka på alla stunderna vi pratat med varandra, då vi hållit varandras hemligheter, då vi bråkat och haft våra olika sett att se på saker och ting. Men framför allt att hon varit så lugn att dela med sig av sin familj, att ta in mig med öppna armar.

Danielle bara log och drog mig in i en sista kram innan dörren mellan oss stängdes.


 ”Är ni redo?” frågade jag tvillingarna som stod och diskuterade något då jag kom tillbaka med biljetterna i handen efter att ha sagt hejdå till Niall. Det gjorde inte fullt så ont som förra gången att låta honom gå, men ändå var det plågsamt att behöva lämna hans bil som han sedan skulle köra till Liam för att hämta upp honom.

”Ja.” sa de båda samtidigt.

”Jag vill inte hem.” muttrade Emelie surt och jag flinade mot henne.

”Du kan alltid komma och hälsa på fler gånger.” påpekade jag och gav henne en biljett innan vi började ta oss mot säkerhetskontrollen. Niall ville att jag skulle fixa ett privat flygplan men jag påminde honom åter igen att trots min nya rikedom tänkte jag inte utnyttja det på en flygbiljett hem. Min envishet hade blivit ett faktum för honom och gav upp rätt snabbt, han hade även gett upp att försöka bjuda in sig själv för att sova över hos Pat och Jon. Jag fick muta honom med att vi faktiskt skulle i väg snart, helt ensamma och vi kunde vara med varandra dag som natt. Helt ärligt vet jag inte riktigt säker på vad som pågick i killens huvud när hans ansikte sprack upp i ett flin och jag kände helt plötsligt en hand på min rumpa.

Jag hade tagit mig friheten till att kontakta Luke som skulle möta upp mig i Sverige, något som var till Nialls lättnad. Hans oro över att jag var ensam i Sverige med endast några kilometer mellan mig och de åtalade gjorde honom nervös nog.

Flygresan hem gick rätt snabbt då Fanny satte igång en film på sin ipad som hon köpt i London. Emelie satte istället i sina hörlurar och började lyssna på musik medan jag och Fanny satt och skrattade åt en riktigt dålig komedi. Jag hoppade in i en egen taxibil medan Fanny och Emelies pappa hämtade upp sina döttrar efter vi sagt hejdå till varandra. När jag kom fram till hotellet tog Luke glatt emot mig och berättade att han redan checkat in oss.

”It's been a while.” påpekade han medan han drog min väska ifrån min hand då han envist insisterade på att bära den åt mig.

”Yeah, I know. It's been a lot going on.”

”So I've heard.” Luke tryckte in våning åtta på hissknapparna och dörrarna stängdes efter oss. ”Is everything going to be alright then?”

”Yeah, actually I've never been better.” konstaterade jag och log mot honom. ”I just want this to be over and I can move on.”

”Oh, right.” dörrarna öppnades och Luke tog sig före ut från hissen och tog höger i korridoren. ”Your jawyer called and told me we should be there at four pm in her office.”

”Today?” jag kollade ner på min mobil för att kolla hur mycket tid jag hade, den digitala klockan visade kvart över tolv.

”Yes, today.” Luke tog fram nyckelkortet och förde in den i dörren innan det pep till och dörren gled upp. Sviten var fint modernt inredd, det fanns två sovrum och ett vardagsrum som sammanlänkade de två rummen.

”When is the tial?” frågade jag och drog av mig skorna innan jag slängde mig i soffan.

”Five a clock.” hörde man Lukes röst från hans rum. Jag tog upp min mobil och bestämde mig för att smsa Niall så han visste att jag var framme, dock förväntade jag inte mig att han skulle svara då han antagligen satt på ett plan till USA vid detta laget.

 

To: Niall

”Just got to the hotel. Miss you already, text me when you've landed. Love you. Xx”

 

Jag bestämde mig för att byta om till ett par svarta stuprörsjeans, ett vitt spetslinne och en kavaj som jag snott av Danielle. Hon skulle ändå inte få plats i den längre då hennes mage har börjat växa.

Luke tvingade i mig lite mat trots att jag mådde illa av tanken på mat just nu då det enda som fanns i mina tankar var vad jag skulle behöva göra.

 

”Mrs. Marbles, your client doesn't have enough solid proof to charge André and Anton Nielsen.” domaren vände sig mot min advokat som irriterat stampade med foten tyst under vårt bord.

”The security cameras of the hotel clearly shows when and where the brothers went, which is into the room of Miss. Zeaper.”

”Yes, but we don't have proof of what they were doing in there.” påpekade domaren och jag sneglade bakåt på mina vänner som var några utav vittnena.

”The witnesses are the proof, Miss Zeaper was bruised all over her body, also the doctor that have been examine Miss Zeaper in London can clearly tell she have been forced to sexual intercourse.”

”Does Miss Zeaper have something she wants to say, that can make your statement more valid?” föreslog domaren och Mrs. Marbles vände sig mot mig med en ogillande blick.

”If you don't want to...” viskade hon och jag skakade på huvudet.

”It's okay.” viskade jag tillbaka och reste mig skakigt i min stol. ”Ehh...” började jag och kollade över på andra sidan för att se bröderna stirra på mig. Deras föräldrar satt i publiken och kollade intensivt på mig. ”Ehm...” jag försökte komma på en bra början och när jag vände mig nervöst mot domaren log hon vänligt mot mig. ”You know, I've never been treated right in the Nielsen family...”

”Protest!” avbröt Anton som flög upp från sin stol.

”Sit down, Mr. Nielsen, and be quiet.” fräste domaren argt innan hon vände sig tillbaka till mig. ”Proceed.”

”I've lived down in their basement, with their dog. And I've been treated as their maid since I walked into the house of theirs.” jag svalde och bet mig lite i läppen. ”And the brothers raping me was just a new low for them. I would never lie about such a thing, it have been haunting me for so long now and I don't really care what punishment they get, as long as they get one. I'm not after some kind of revenge, I'm not that kind of girl.” domaren nickade förstående och väntade på en fortsättning. ”As long as this is the last time I will ever see them, I don't really care what happens. They have made me hate myself so bad, all the scars I gotten because of them is something that I will always have. It reminds me that what doesn't kills me makes me stronger.”

”Do you've got scars?” frågade domaren snabbt och jag nickade. ”Come forward.” en vakt tog sig ur sin position och eskorterade mig fram till den svart vit klädda damen.

”Protest! It's not for sure my clients have been causing these scars.” utbrast brödrarnas advokat som nu var helröd i ansiktet.

”Sit down, Mr. Anderson.” höjde domaren rösten medan hon gav honom en varnande blick innan hon kollade över min hals, mina armar och vid mitt revben. Hon nickade besvärat innan hon visade mig tillbaka till min plats.

Allt efter det gick så snabbt, jag hamnade under en stor bekant kropp som tryckte mig mot golvet innan en smäll hördes igenom rummet och jag kände att jag blev tillfälligt döv. Jag började sprattla under kroppen som låg över mig.

”Stay still, Mads.” sade Luke som var ovanför mig som en skyddande sköld.

”What is going on?” utbrast jag och kollade bort mot golvet medan jag såg Mr. Nielsen ligga på golvet med fem olika sorters säkerhetsmän. Hans ögon kollade mot mig med avsmak men jag fick aldrig chansen att riktigt förstå vad som precis hänt förrän Luke drog upp mig från golvet och drog mig ut snabbt genom bakdörren som hölls upp utav en svartklädd man.

”Please, tell me what's going on!?” nästan skrek jag medan Luke fortsatte dra mig genom en lång hall. Men han ignorerade mig och en gul och grönklädd kvinna var framme vid mig.

”Hur mår du? Mår du illa? Är du skadad?” frågade hon medan hon började ta av mig min kavaj.

”Vad pratar du om? Jag mår bra.”

”I can't see any blood, I think she's fine... Shaken up but fine.” konstaterade Luke.

”Good, get her out of here.” beordrade kvinnan innan hon försvann. Luke tog min kavaj innan han tog tag i min överarm och började leda mig ut där vi parkerat, till min stora skräck fanns det fotografer som flög över oss medan Luke fortsatte i riktningen mot bilen. När han försökte pressa mig in i bilen spjärnade jag emot.

”Damn it, Luke. Tell me what the fuck happened!?” utbrast jag medan jag pressade emot Lukes styrka.

”Get in the car, Mads.” sa han irriterat.

”Not until you tell me what is going on!?”

”I'll tell you when we are on the road.” Jag kollade upp på honom och han gav mig en besvärad blick innan jag irriterat hoppade in i baksätet på det stora mörka fordonet. Så fort Luke hoppade in och slängde min kavaj mot mig i baksätet innan han satte igång motorn.

”Tell me! I want to know what the fuck happened back there, I am about to freak out!” skrek jag och kände paniktårar bränna bakom ögonlocken.

”Mr. Nielsen had a gun taped on his upper body, the security is really bad. I am glad I had the chance to cover you before he got the chance to shoot you.”

”Oh, my god! H-He tried to...” stammade jag och kollade storögt mot mannen som satt i förarsätet och körde. Han mötte min blick i backspegeln innan han nickade.

”This ain't good, the paparazzi is following us.” muttrade han surt. ”Mr. Horan is going to blow up.”

”You have no idea...” suckade jag besvärat och kollade bakåt på de mörka bilarna som körde bakom oss in mot centrum.


+28 kommentarer till nästa del! :)

Dagens kommentar:

 
Blev inte jätte nöjd med denna delen menmen... Sex hela dagar kvar till överraskningen! ;) Who's excited!?
Kommentarer
Anonym

så sjukt bra att det inte går att sluta läsa!! stackars, niall, han kommer flippa ur totalt...haha. Älskar att läsa din fanfic! :)

Date: 2013-06-07 Time: 20:30:51
Lisa

mer mer mer! :D

Date: 2013-06-07 Time: 20:49:49
Anonym

Ååh! Älskar denna! Du är så sjukt duktig! Går in minst varje dag och kollar om du gjort ett nytt inlägg. Man blir aldrig besviken! Du skriver så att man verkligen lever sig in i det man läser! Love it! :**

Date: 2013-06-07 Time: 20:55:12
Victoria

OMG!! Hela min kropp skakade i slutet! :) Älskade det, gör du länkbyten?

Date: 2013-06-07 Time: 20:59:17
blogg: http://onedirectionland.blo.gg
Elisa

Så himla bra!! Meeeer!!!!!

Date: 2013-06-07 Time: 21:03:26
blogg: http://elisaid.blogg.se
Hanna

härreguuud! Det är så jävla bra så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Allt du skriver blir så verkligt och man kan se precis allt framför sig. Helt otroligt! Åh, vad ska hända nu?? :s

Date: 2013-06-07 Time: 21:08:36
sara

så himla bra längtar tills nästa del..:)
och jag längtar till överaskningen :)

Date: 2013-06-07 Time: 21:15:28
Fanny

Meraaaa

Date: 2013-06-07 Time: 21:30:31
Klara

Seriöst. Jag vet inte hur du gör det. Men du gör det - skriver som en ängel. Jag kan bara säga... Shit.
Dina fanfictions är så bra så man vill ju bara läsa dem om och om igen. Och det gör jag också!

Sluta aldrig att skriva för du kommer bli stor!!!

Date: 2013-06-07 Time: 21:34:54
1Dlover

Seriöst,hur kan man skriva så bra som du skriver?! Du borde verkligen fundera på en karriär som författare! <3

Date: 2013-06-07 Time: 22:09:24
Anna

det är ju helt sjukt hur mycket man lever sig in i berättelsen medans man läser!!

& som många redan har påpekat; du borde VERKLIGEN fundera på en karriär inom skriveriet!

Date: 2013-06-07 Time: 22:12:09
Sara

Författare? Något som du tänkt på? ;) Du är så jäkla grym så det knappt finns ord... :')

Date: 2013-06-07 Time: 22:15:06
jenny

hur bra som helst! :D
älskar den! <3

Date: 2013-06-07 Time: 22:21:47
ellinor

Är du dum? Mitt hjärta går ju fan i 180. SHIT, jag vart fan skit rädd omg. Du dödar mig med dina underbara ord GAAAAHH! Så himla grymt. Författare nästa! xx

Date: 2013-06-07 Time: 22:22:10
blogg: http://onedirectionsfanfictions.blogg.se
Lisa

Låt oss dom 6 dagarna gå fort ! Såå bra ! Har en fråga, du pluggar i London va eller nått sånt har för mig du skrev du skulle nån stans utomlands o göra nått, isåfall vad äre för tidsskillnad?

Date: 2013-06-07 Time: 23:09:13
anonym

MEN GUUUD!! Måste få veta Nialls reaktion!! <3

Date: 2013-06-08 Time: 00:16:58
Anonym

Meeeeeeeeeeer <33

Date: 2013-06-08 Time: 00:58:26
Katta

Gud sjukt bra !!! ♥ kommer de försöka skjutq henne igen ? Kommer hon bli gravid snart ♥ aaaaah längtar tills nästa !!!! ♥ älskar din ff ♥♥♥♥

Date: 2013-06-08 Time: 02:41:32
nicole

längtar efter överraskningen vill veta vad det är!du
kapitlet är så bra och du skriver jätte bra!:)

Date: 2013-06-08 Time: 06:49:35
Moa

OMG. Meeeeer!

Date: 2013-06-08 Time: 08:37:57
Felicia

Jag älskar din ff! Har tyvärr inte tagit mig tid att kommentera den vilket jag ångrar för att jag älskar den och vill att du ska veta det! Den är sjukt bra jag bara lever mig in i den och det känns som att det är jag som är Madison! Jag älskar den! Kram på dig! Längtar sjukt mycket till nästa kapitel!!!!!! Längtar till överraskningen jättemycket också! Kram

Date: 2013-06-08 Time: 09:24:01
blogg: http://nattstad.se/F_e_l_i_c_i_a
linnea

Sjukt bra måste veta vad som händer längtar jätte mycket tills nästa avsnitt :)

Date: 2013-06-08 Time: 09:54:41
Ellen...Igen

Om det inte går em dagar och 22 timmar snart exploderar jag!
Men jag har läst alla dina fanfics och alla är jättebra inklusive denna!

Date: 2013-06-08 Time: 10:03:15
Clärina.

Alltså shit! jag älskar dina fanfictions, kan inte förstå hur du kan komma på allt? Önskar jag också kunde skriva sådär bra! Har du tänkt på att bli författare eller så? för asså du är så j*vla bra! ( förlåt för att jag svär, men du är bara för bra! )Och jag är så nyfiken på överraskningen!
Men iaf så älskar jag dina fanfictions, jag har läst alla och vill bara ha mer! Jag älskar den här och alla andra, också dig för att du är så grymt duktig på att skriva.
Jag har bara en fråga, Hur kommer du på allt? :c

Date: 2013-06-08 Time: 13:14:01
Alexandra

Jätte bra kapitel :) Mera!

Date: 2013-06-08 Time: 14:20:56
Victoria

Super bra! :)

Date: 2013-06-08 Time: 14:33:03
blogg: http://onedirectionland.blo.gg
fanny

omg! mer!

Date: 2013-06-08 Time: 15:06:03
blogg: http://fannythekraft.blogg.se
Emelie

Omg mer!

Date: 2013-06-08 Time: 15:23:07
baralillajag

aaamaajjjjgaaaaddd!!!! Såååå spännande!!

Date: 2013-06-08 Time: 15:34:14
Felicia

När kommer nästa kapitel?!? LÄNGTAAAAAAAAAAAR!

Date: 2013-06-08 Time: 22:25:31
blogg: http://nattstad.se/F_e_l_i_c_i_a

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: