Speak - Kapitel 33

Previously on Speak:
”Of course, baby.” tystnaden föll över oss och jag kollade upp på Harry. Han hade slutna ögon och sträckte lite trött på nacken.
”What if she doesn't like me?” 
”Who?” han kikade ner på mig och hans grepp om mig hårdnade.
”Your mum.” 
”She will. I promise.”

”Nice to meet you, Bella. I've heard a lot of great things about you.” Anne hade sitt hår upp satt i en hästsvans. Hon var fint sminkad och klädd i jeans och tjocktröja. Jag förstod vad killarna pratade om innan, hon var väldigt välbehållen för sin ålder.
”Nice to meet you too...”
”Oh, call me Anne.” sa hon när jag tvekade på vad jag skulle säga.
”Hey, mum.” Harry försvann vid min sida och kramade om sin mamma.
”How are you?”
”I'm so much better now.” sa han och log mot henne.
”Gemma wanted to come too. But she's pretty busy right now.” vi tog oss in i matsalen som vi hade så fint dukat upp. ”Oh, you guys shouldn't have.” utbrast hon när hon såg arbetet vi gjort under kvällen. Det hade inte varit så ansträngande eftersom det enda jag fick göra var att duka. Harry insisterade på att göra maten. Harry och jag satte oss på ena sidan av bordet och Anne på andra.
”You are going to stay right?” frågade Harry förhoppningsfullt då han gjorde en gest att Anne skulle börja hugga in på maten framför oss.
”Oh, honey. No I can't. I've got a meeting tomorrow afternoon so I have to get back tonight I'm afraid.”
”So you take a three hour drive to just stay a couple of hours?” frågade han sårat.
”Felicia was really worried about you.” suckade hon och jag satt obekvämt under tystnad. ”Don't get angry.”
”I'm not angry. I was in deep depression for four days and you haven't called once and now you are getting here and you are just staying a couple of hours!? I'm not agry. I'm furious!” han ställde sig upp och lade en ursäktande hand på min axel innan han stampade ut från rummet.
”I'm sorry for my sons behaviour.”
”Don't be. I'm the one to blame for this one.” sa jag och suckade.
”You were the one he thought he lost right?” Anne tog en klunk vatten och jag nickade. ”He's madly in love with you.” genast började jag rodna. ”I haven't seen him look at someone like he looks at you.”
”He's an amazing guy.” konstaterade jag och log mot henne.
”Go after him.” sa Anne och log mot mig. ”I think he rather talks to you than me right now.”
”I think this is more of a mother son conversation...” sa jag tveksamt.
”Well, you know what he's like when he's angry. It gets in to one ear and out the other.” sa hon roat. ”Go.” hon log uppmuntrande mot mig och snart reste jag mig upp och började leta efter den lockiga killen som stormat ut några minuter tidigare. Det tog ett tag att söka igenom alla rummen men jag hittade honom snart i ett rum jag aldrig varit inne i. Det var högt i tak och såg ut som en inspelningsstudio. Tveksamt gick jag in och kollade mig omkring, Harry satt på en stol och spelade lite på en gitarr.
”Harry.” sa jag lågt och han hoppade till.
”You scared me.” muttrade han och jag stängde dörren efter mig och gick långsamt fram till honom medan jag kollade mig runt i rummet.
”You should get down and spend time with your mother.” sa jag och ställde mig framför honom. Han kollade inte ens på mig utan fortsatte slå på strängarna. Jag lade en hand över halsen på gitarren så han inte kunde spela längre och jag tog gitarren lugnt och säkert ifrån honom. ”She loves you otherwise she wouldn't have bothered to come at all.”
”She should have come in the beginning of the week if her son was ill.” muttrade han surt och jag suckade och ställde ner gitarren till sidan och satte mig bestämt i hans knä med mina ben på varsin sida av hans. Jag lade försiktigt armarna runt hans hals.
”Don't be unfair to her. Be honest with me. When you heard that I might be dead, did you take the first flight home?” jag visste redan svaret på min fråga men jag lät honom tänka.
”That's different.” sa han surt och kollade upp på mig och jag höjde ögonbrynen.
”In what way, Harry?” Han förblev tyst och jag suckade och funderade på vad jag skulle göra för att få honom att ta sig ner till våran väntande gäst. Långsamt släppte jag ena handen från hans nacke.
”Maybe it's good that she's going home tonight.” sa jag lågt och mina kinder hettade då jag lät min hand glida ner över hans tonade överkropp och stannade på hans skrev. Jag tryckte lätt till och ett djupt stön föll från hans särade läppar.
”Are you trying to seduce me?” viskade Harry med en rätt glad ton på rösten. Jag höll kvar handen då jag lutade mig fram mot hans öra.
”Maybe. But we can only find out if we get this dinner over with.” viskade jag och jag kände hans andetag började bli snabba och upphetsade. Jag lutade mig bakåt och såg att hans pupiller hade vidgat sig över den vackra gröna färgen. Hans fylliga läppar landade snart på mina och gav mig en lång mjuk passionerad kyss.
”Woman, you are going to be my death.” viskade han mot mina läppar vilket fick mig att le. Snart kände jag den klart växande bulan mellan hans ben och jag drog mig bakåt. Det förvånade mig hur våra kroppar talade till varandra då jag kände att hela min hud började pirra. När jag mötte Harrys ögon igen flinade han. Jag kände hans händer åka ner över min rumpa och stannade där. Genast tog jag tag i dom och ställde mig upp.
”Don't touch until after the dinner.” sa jag retsamt och drog honom upp på fötter då han stönade besviket. Jag drog honom ut i hallen och nerför trappan och ibland tappade jag greppet på en hand som snart sattes direkt på min rumpa och tryckte och jag fick fånga upp den snart igen. Ett djupt skratt hördes och jag himlade bara med ögonen. ”Look what I found.” sa jag och log mot Anne som satt och knappade på sin mobil.
”Told you he would listen to you.” sa hon och log. Jag undrade om hur mycket hon egentligen visste vad som pågick där uppe. Den lockiga killen himlade med ögonen och rufsade till sitt hår.
Under hela middagen försökte jag le oskyldigt varje gång Harrys hand började glida längre och längre upp för mitt lår tills den hamnade i grenen och jag tog genast bort hans hand och försökte lyssna på Anne som berättade om att jag verkligen måste till Holmes Chapel.
”I'd love to come and visit sometime.” sa jag och log mot henne.
”Oh, you should! Why not come with Harry when he's coming home over christmas?”
”That would be lovely, I think we could figure things out.” Anne sprack upp i ett stort leende och snart kollade hon på klockan som visade att det var tio på kvällen.
”Oh, lord. I've got to go otherwise I'll be driving all night.” sa hon och suckade.
”Are you sure you can't stay here over the night?” frågade jag tveksamt och jag kände genast Harrys hand på låret igen som tryckte till.
”I think she can make it, right mum?” sa han med en ansträngd röst och jag var tvungen att kväva ett skratt.
”Yeah.” suckade hon och kollade strängt på sin son. ”Treat her with respect.”
”Of course I will!” utbrast han och började leda sin mamma ut i hallen. Jag hängde efter.
”She's a real keeper.” konstaterade hon och jag blev genast generad. Hon kramade om mig och höll kvar mig ett tag. ”Keep your eyes on my son.” mumlade hon och drog sig snart tillbaka och jag nickade. Anne kramade om Harry en gång till och pussade honom på kinden innan hon log ännu en gång och tog sig ut till sin bil. När dörren stängdes bakom henne vände jag på klacken och tog mig tillbaka till matsalen för att duka undan. Jag kände Harrys ögon på mig medan jag tog upp tallrikarna jag staplat och gick retligt nära honom då jag gick förbi honom i dörröppningen och ut till köket.
”Have you forgotten something?” frågade han tveksamt och jag kollade roat upp på honom.
”Oh, right, the glasses. I almost forgot. Thanks for reminding me.” jag log mot honom och ställde ner tallrikarna och gick tillbaka in i matsalen. När jag kollade på honom igen såg jag att ångesten inom honom ökade men han försökte dölja det genom att klistra på ett vänligt leende och jag log tillbaka. Min mobil plingade till och jag tog upp mobilen.

 

From: Jonna
”Stannar du en natt till? Mamma vill veta.”

 

Jag kollade upp på Harry och log mot honom innan jag svarade.

 

To: Jonna
”Yep, en natt till. X”

 

Snart lade jag ner mobilen igen och tog ut glasen i köket igen och öppnade diskmaskinen. Jag satte försiktigt ner glasen i diskmaskinen och snart kände jag Harry bakom mig. Hans varma händer tog tag i mina höfter och vände mig runt. Hans ögon lös då han kollade ner på mitt roade ansikte.

”You are killing your lonely boyfriend over here.” mumlade han och pressade sin kropp mot min och jag pressades mot diskbänken.
”Really?” sa jag och log. Hans ögon var mörka just nu och han hade svårt att hålla sig lugn. Långsamt böjde han sig ner och gav mig en rastlös kyss och jag drog mig bakåt. ”Oh, I don't know maybe we should just go to bed and sleep or cleane this mess up.” Han bara skakade på huvudet och drog mig intill sig igen. Nu hade även jag svårt att hålla mig och drog mina fingrar genom hans lockar.
”I love you.” viskade jag och jag kände att hans händer kom ner över mina lår och lyfte upp mig och jag fäste mina ben runt hans midja. Jag sade inget mer, jag kunde inte säga något mer då Harry bar mig ut genom köket samtidigt som han fångade upp mina läppar och fortsatte över min käke och över till mitt öra där han nafsade lite på öronsnibben. Mina fingrar försvann in i hans lockar och snart var Harry tvungen att försöka fokusera på vart han skulle och då passa jag på att distrahera honom ytterligare. Mina läppar gick över hans käke och ner på hans hals där jag sög lite på den känsliga punkten under örat och jag kände att han fick spänna sig för att inte trilla ihop.
”You are making this really hard.” muttrade han då han tog sig upp för sista trappsteget. Det fick mig att fnittra till och snart kände jag att jag pressades mot en vägg. Jag kollade upp och såg hans bröstkorg höjas och sänkas snabbt. Han fångade upp mina läppar åter igen innan han tog oss in i sovrummet och han lade försiktigt ner mig på det mjuka underlaget. Snart kände jag hans varma stora händer under min tröja. Han drog av den och slängde tyget på golvet. Snart gav hans egna t shirt min tröja sällskap och han böjde sig över mig igen och drog mig längre upp så mitt huvud vilade på en kudde. Harrys starka överkropp sänktes ner till mig och jag kände hans läppar gå över min hals, innan han kom tillbaka upp med huvudet ovanför mitt egna. 
”You're so beautiful.” han placerade sina händer på varsin sida av mitt huvud medan han pussade mina hettande kinder. "Jag älskar dig.” mumlade han lågt och jag kollade förvånat upp. ”Oh, yeah. I know a little swedish.” han log ner mot mig. Jag kunde inte låta bli att le, det var oundvikligt att se på honom att han hade studerat en ordbok några timmar innan han antog utmaningen att lära sig några svenska ord.
”Jag älskar dig med.” sade jag innan jag drog honom intill mig igen. 


Sista kapitlet är igång! Jag kommer att göra en Epilog också tror jag så håll utkik ;) Vad har ni tyckt på Speak? Lämna gärna en kommentar så gör ni mig lycklig! :3

Kommentarer
Emelie ^.^

Men olkmdfjnojv >.< mer nu !

Date: 2013-03-17 Time: 20:52:00
blogg: http://betternow.blogg.se/
Mikaela

kan du inte lägga ut nästa kapitel nuuu? :c jag längtar! och ja, epilog, kan ju inte leva utan epiloger :c x

Date: 2013-03-17 Time: 21:00:20
Sara

Åh denna delar klart första plats med the revenge, så grymt bra! :D

Date: 2013-03-17 Time: 21:10:28
Ida

Älskar denna fanfic!! :D Så tråkigt att den slutar :( men alla fanfics kan ju inte hålla på för evigt haha :) Men jag har älskat denna för den har varit så annorlunda mot dem jag läst tidigare, det med att hon blev stum o.s.v :D

Date: 2013-03-17 Time: 21:14:23
Fanny

Oh god, meeeera!

Date: 2013-03-17 Time: 21:30:08
Sassa

Åh herregud så bra! Meeer! <3

Date: 2013-03-17 Time: 21:34:16
Anonym

Älskar speak! <3

Date: 2013-03-17 Time: 21:39:41
Lisa

Mera nuuuu!

Date: 2013-03-17 Time: 21:43:09
Tove

Jättebra mer!

Date: 2013-03-17 Time: 21:47:18
Tilda

Älskar alla dina fanficcs, de har insorterat mig jätte mycket till min egna och jag bara älskar dem alla!!!! Så liksom måste bara förklara min kärlek till dina Ff... Seriöst Your The best!!!

Date: 2013-03-17 Time: 21:53:22
blogg: http://afraidoflifeff.blogg.se
Anonym

Fattar inte, hur många kapitel är de kvar??

Date: 2013-03-17 Time: 21:59:53
Felicia

åh vill inte att den ska ta slut!

Date: 2013-03-17 Time: 22:06:24
blogg: http://tellmealie.blo.gg
Anonym

Den är grym!!! Äskar denna ffs!!!
Vill inte att den ska ta slut:(

Date: 2013-03-17 Time: 22:35:08
alva

jättebra!! :D
speak har varit så otroligt bra och annorlunda (påettbrasätt)! jätterolig att följa och kul att du ska göra en epilog! :D

Date: 2013-03-17 Time: 22:51:15
Alle<3

Nej vill inte att dem ska ta slut, så sjukt bra!!<3

Date: 2013-03-17 Time: 23:20:00
Agge xx

Jätte bra! (Y) mer! :D

Date: 2013-03-17 Time: 23:40:05
Isa

Awesome!

Date: 2013-03-18 Time: 07:29:21
Elvira

En av de bästa Fanfics jag har läst!

Date: 2013-03-18 Time: 18:36:53
blogg: http://elvriasjostrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: