WTSCU - Kapitel 14

Previously on WTSCU:

”P-Please, stay.” hennes oroliga ögon skar i mitt hjärta och jag reste mig upp för att dra av mig mjukisbyxorna. Hon hoppade längre in i sängen och lade undan dagboken försiktigt i en utav skåpen som fanns ovanför hennes huvud. Jag hoppade ner bredvid henne i den trånga lilla sängen och drog upp täcket över oss, hon lade sig på sidan med ryggen mot mig och jag slöt upp bakom henne med armarna runt henne. Försiktigt drog jag Madison tätt intill mig och fick känslan av att jag aldrig ville släppa henne.  

 

”Look how cute they are.”

”Shut up, you are talking way to loud.”

”I wonder how they manage to sleep together in that tiny bed. I get frustrated just sleeping alone and my leg is falling out of bed.”

”You're like seven feet, dude.”

”Do you think they will notice if we accidentally would slip a marker pen over their faces and draw a mustach?”

”And that's why I never sleep around you.”

”What about some cream on her hand? And then we'll make her nose itch.”

”Yeah, let's do that!”

Rösterna fortsatte diskutera om de verkligen skulle hinna få fram en tuschpenna eller vispgrädde i tid innan vi skulle vakna och snart hörde jag någon andas över mig och något kallt sprutades på i min handflata som låg precis vid mitt huvud. Jag kände Niall sucka mig i nacken medan jag hörde någon prassla med något ovanför våra huvuden. När jag visste exakt var huvudet ovanför oss var, utan att göra så som de hade hoppats på, höjde jag handen och träffade mitt i prick.

Jag öppnade ögonen och såg Louis ansikte ovanför mig, hans ansikte var täckt med grädde och jag hörde ett skratt intill mig, killarna runt om oss brast i skratt. Synen av hur Louis drog sig bort från oss fick mig att vika mig utav skratt.

”Never try to prank a sleeping girl.” fick jag fram tillslut efter att ha skrattat i några minuter. Jag vände mig om och lät Niall lägga sig på rygg så jag kunde lägga mitt huvud på hans bröst.

”I'd usually say that's not funny.” erkände Niall med en trött röst medan hans arm vilade runt mig. ”But that was hilarious.”

Louis muttrade något som inte var speciellt hörbart innan han tog sig iväg mot toaletten. Killarna återgick till sina sängar och kollade nyfiket på mig och Niall.

”Now, some privacy please. Or I let Mads throw some more cream on the rest of you.” sa Niall roat innan han drog för gardinen som avskiljde oss från resten. Trots detta kände jag fortfarande ögonen genom gardinen. ”And stop listening!” ropade Niall och då hörde man att de började röra på sig. Jag höjde på huvudet och stöttade hakan på hans nakna överkropp medan jag utforskade de vackra ansiktsdragen på den blonda killen som höll om mig. De blå ögonen kollade ner på mig samtidigt som han lade en arm bakom sitt huvud för att höja upp det lite till. Det blonda håret låg rufsigt uppe på Nialls huvud, hans ögon gick över mitt ansikte några gånger innan han särade på sina rosa läppar.

”I'm sorry,” sa han lågt och kollade osäkert på mig.

”You've already said that.” påpekade jag lika tyst.

”Yeah, but I don't know if you accept my apology?”

Jag kollade på den blonda killen som såg rätt osäker ut men gav mig ett litet leende, men utan att svara på hans fråga sträckte jag på huvudet och Niall mötte upp mina läppar med hans. Kyssen var lång och varm, den gav mig fjärilar i magen. När våra läppar särade på sig, snuddade vid varandra ännu en gång innan jag lade ner mitt huvud på hans tonade bröst igen.

”They have stopped talking! Snogging alert!” hördes det från sängen ovanför.

”Shut up, Zayn!” utbrast Niall och man hörde ett litet skratt innan allt blev tyst igen. Nialls hand strök över min rygg och jag slöt mina ögon, jag andades in hans doft.

”Does that mean you forgive me?”

”Yes.” jag kände att bussen vinglade till och förvirrat höjde jag på huvudet igen. ”Where are we going?”

”Paris.” Niall pussade mig försiktigt på kinden.

”Really? I'm going to Paris?” ett lågt skratt kom fram från hans fylliga läppar.

”Yeah, really.” jag drog mig upp på armbågarna och nyfikenheten kom krypande, jag kunde inte ligga kvar här längre. Men när jag klumpigt reste mig upp råkade mitt ena knä stryka över Nialls skrev och han stönade till, vilket förvånade mig och jag föll genom gardinen ner i gången av bussen. Hela situationen fick mig att börja skratta där jag låg på rygg och kollade upp. Mitt okontrollerade skratt ekade igenom bussen och snart poppade det fram fem huvuden ovanför mig som kollade besvärat ner på mig.

”Are you okay?” frågade Liam som var den första som kunde öppna munnen. När jag inte svarade utan började skratta ännu mer åt hans besvärade ansiktsuttryck kollade han mot Niall som nu dragit ifrån gardinen och satt på sängen medan han kollade ner på mig.

”What happened?” frågade Harry roat.

”Do you think she has a concussion?” frågade Louis smått oroligt och vände sig mot Niall som bara ryckte på axlarna innan hans hand försiktigt drog bak några hårstrån som låg över mitt ansikte.

”I'm fine.” fick jag fram tillsist och Harry som stod framför mig hjälpte mig försiktigt upp på fötter.

 

 

Jag satt och kollade ut genom fönstret medan bussen precis passerat Frankrikes gräns. Det hade alltid varit en dröm att åka till Paris och inom några timmar skulle den gå i uppfyllelse, mammas dröm hade gått i uppfyllelse. Hon hade skrivit om dessa platserna att hon någon dag skulle hit med mig.

Utanför sken solen och träden svajade långsamt till den svaga brisen, äntligen började sommaren synas. Det har varit en hård vinter igenom hela Europa och jag var glad att äntligen få slippa se is så fort man går ut.

Mina tankar gick över till London, i morgon skulle jag bo hos Danielle. Rädslan för vad som skulle hända när jag började gräva i mina föräldrars förflutna var väldigt påtaglig trots att jag inte ens var i London än.

”What are you thinking about?”

Jag slungades tillbaka in i bussen igen och möttes utav blå ögon som var mitt emot mig.

”My parents.” sa jag och stängde trött igen min anteckningsbok som jag egentligen borde fyllt med massa anteckningar om mytologi. ”My mum wrote about France in her diary.” Niall log lite mot mig och uppmuntrade mig att fortsätta. ”She wanted me to find my true love, live a happy life, and go to Paris.” jag skrattade lite lätt till.

”How many of those things have come true?” frågade Niall lågt och de blå ögonen kollade upp under de långa ögonfransarna. Han bet sig lite i läppen medan han väntade på mitt svar.

”I'm still working on the first one, a happy life is pretty hard to imagine when you don't know what that really is and go to Paris... Well, I am kind of working on that one too.”

Niall skrattade lågt sträckte sig efter min hand som vilade på min anteckningsbok, hans muskler flexades lite under hans tighta svarta tröja. Hans mycket större hand fångade upp min och tog den mellan sina händer.

”I'm not working on my first anymore.” erkände han och log prövande mot mig, genast dök en rosig nyans upp över mina kinder när de blå glittrande ögonen fängslade mina bruna.

”Have you found your true love?” frågade jag tveksamt.

”Yeah, I think so.” han log lite mot mig och fokuserade sedan på våra händer. ”I'm having a hard time being away from her, I care about her, and I don't want her to leave.” han drog bort en hand och hans mjuka läppar strök över baksidan på min hand innan han flätade samman våra fingrar.

”I really hope you mean me.” sa jag roat och fnittrade lätt till, han skrattade lättsamt till och nickade.

”Yeah, you.” hans fina vita tänder syntes när han log stort mot mig.

”It's pretty hard for me to understand though.” sa jag tveksamt och han drog förvirrat ihop ögonbrynen. ”Why me? Why not the pretty girl with all the money and the hot look?”

”I don't have any really good answer.” erkände han. ”I like you, because you are you.” han ryckte på axlarna och log mot mig. Han lutade sig över bordet och strök sina läppar över min käke och placerade små pussar på min kind innan hans läppar mötte mina.

”Ewww!” utbrast någon bredvid oss och jag ryckte till. Niall drog sig bakåt och såg minst lika generad ut som vad jag gjorde. När jag kollade upp såg jag Louis och Harry stå och stirra på oss, jag pressade ihop mina läppar för att inte brista i skratt.

”Get away from my sister!” utbrast Harry dramatiskt och jag höjde roat på ögonbrynen.

”Sister?” frågade jag förvirrat och undrade om jag missat något speciellt.

”Woah, you've really been working on that one, haven't you?” sa Niall roat och lutade sig bakåt i soffan runt bordet, glatt satte sig Harry ner bredvid mig och lade en arm över mina axlar.

”Yeah, sis. Haven't you heard? I'm your new improved big brother now. I mean, since you are searching for your family and everything, it can be me.” förklarade Harry och Louis satte sig glatt ner bredvid Niall och lade ner sitt huvud på Nialls axel.

”Yeah, apart from your different eye color, she doesn't have the dimples and you're like a gigant compared to her. But besides all that, you're pretty alike.” sa Louis ironiskt och skrattade till. Jag skrattade instämmande till och Niall himlade med ögonen.

”Okay, brother.” sa jag prövande. ”If you're improved, give me something to eat.”

”It's your lucky day, I'm a great chef.” han hoppade lyckligt iväg de få metrarna till det lilla köket och han startade att slå i skåpen. Louis och Niall lutade sig fram över bordet med varsitt flin på läpparna.

”You are going drive him crazy, aren't you?” sa Louis med ett djävulskt uttryck, jag log mot honom.

”A few pranks won't hurt.” erkände jag och Niall brast i skratt.


+24 kommentarer till nästa del! :)

Blev en liten flummig del idag tycker jag ;p haha, hur som helst. Hoppas ni får en härlig helg! 

Puss på er <3

Kommentarer
johanna

åh mera mera mera :D

Date: 2013-05-03 Time: 16:56:29
blogg: http://tigermysig.se
Sara

waaaw meeer nu! :D

Date: 2013-05-03 Time: 17:04:08
Elisa

Sjukt bra! Meeeeer!!!!!!

Date: 2013-05-03 Time: 17:08:03
blogg: http://elisaid.blogg.se
fanny kraft

mera NU!

Date: 2013-05-03 Time: 17:16:13
blogg: http://fannythekraft.blogg.se
Hanna

Mer oh mer oh mer, mer mer ;D

Date: 2013-05-03 Time: 17:20:46
Rebecca

Grymt ju! Meeer nu! :)

Date: 2013-05-03 Time: 17:31:41
Victoria

Haha, gillar de flummiga delarna ;)

Date: 2013-05-03 Time: 17:37:56
sara

Jätte bra meeer:)

Date: 2013-05-03 Time: 17:52:42
Isa

Superbra!! älskar delarna + uppdateringen!! :)) Meera!

Date: 2013-05-03 Time: 19:16:24
Anonym

jag gillade det :D

Date: 2013-05-03 Time: 19:19:00
Mikaela

Älskar det! Längtar tills nästa! C: x

Date: 2013-05-03 Time: 19:53:06
Tilda

Mer!!!

Date: 2013-05-03 Time: 20:21:30
johanna

super bra meeeer! :)

Date: 2013-05-03 Time: 20:24:47
bo

jag vill att du skriver mer!

Date: 2013-05-03 Time: 20:29:34
Agge xx

åååååå vad bra!! mer!!

Date: 2013-05-03 Time: 20:48:47
blogg: http://onedforever.blo.gg/
lisa

jätte bra meeer:)

Date: 2013-05-03 Time: 20:51:20
Fanny

Meraaaaa

Date: 2013-05-03 Time: 20:56:55
jonna

mer

Date: 2013-05-03 Time: 21:07:40
Klara

Skriv mer nu! Du är sjukt duktig på att skriva! :D

Date: 2013-05-03 Time: 21:17:17
Linda

jätte bra meer:)

Date: 2013-05-03 Time: 21:38:34
Lisa

MMERR !:D

Date: 2013-05-03 Time: 21:40:02
Moa

MER!! Kolla gärna in min ff också:) xx

Date: 2013-05-03 Time: 21:57:22
blogg: http://mysideoffanfictions.blogg.se
Julia

Jättebra!

Date: 2013-05-03 Time: 22:10:31
Nellie

MER!!!! Novellen är jätte bra!!:):):)

Date: 2013-05-03 Time: 22:27:10
blogg: http://onenelliedirection.devote.se
Ellen

Jag älskat dina noveller!Men meraaaa!!!

Date: 2013-05-04 Time: 06:42:30
Hanna

Jätte bra meeer:)

Date: 2013-05-04 Time: 12:23:02
Emma

Meeer:)

Date: 2013-05-04 Time: 17:41:46
Anonym

OMG MÄNNISKA

Date: 2013-05-04 Time: 19:36:24
Anonym

ooooooooooooo still waiting!!!!!

Date: 2013-05-04 Time: 23:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: