WTSCU - Kapitel 21

Previously on WTSCU:

”I need to speak with you... Alone.” hon uttalade sista ordet så tydligt att det nästan skrämde mig. Jag följde med henne in i badrummet som låg intill och hon stängde dörren bakom sig innan hon låste den ordentligt. Danielle satte igång kranarna i vaskarna, duschen och badkaret innan hon vände sig mot mig igen.

”What is going on? Did you get the results?” frågade jag förvirrat.

”Oh, yes, I got the results!” väste hon och spände blicken i mig, hennes oroligt bleka ansikte var skrämmande. ”And we need to retake them and get to a doctor... Because they mixed our blood up and one of us, according to this paper.” hon viftade med kuvertet som hon höll i handen, hennes bruna ögon var panikslagna. ”... one of us is pregnant!”


 Jag brast i skratt i ett hopp om att lätta på stämningen men slutade tvärt då hennes normalt bruna ögon blev svarta.

”This is some kind of sick joke right?” sa jag och mina ögon gick över hennes ansikte då hon skakade på huvudet. ”Well, congrats I guess.” fortsatte jag och log mot henne, Danielle började skratta hysteriskt åt något som jag inte riktigt förstod.

”It can't be me!” utbrast hon och samlade sin seriösa blick åter igen. ”I'm on birth control.”

”Well, I am virgin.” sa jag kaxigt mot henne. Danielle höjde oroligt på ögonbrynen, hon bet sig lite oroligt i läppen och det enda som hördes var kranarna.

”Mads, y-you...” stammade Danielle oroligt då hon kämpade med orden. Jag kollade oförstående på henne medan hon stängde munnen och försökte igen. ”Y-you got r-raped.”

Mina ögon kollade över hennes oroliga ansikte då jag försökte ta in hennes ord som inte riktigt verkade sjunka in. Något som kändes som minuter passerade då verkligheten slog mig hårt i magen och jag sjönk till golvet med ansiktet i mina händer. Danielle stängde av kranarna och satte sig ner på huk framför mig.

”Look on the bright side, it's not for sertain. I mean, the doctors mixed our blood, maybe they even took someone elses.” föreslog Danielle tröstande och drog mig in i sin famn där jag satt och kunde inte ens få fram en tår. Jag kan inte bli mamma, jag kan inte bära någon annan barn. Enligt mig hade jag fortfarande kvar min oskuld.

”Come on, let's get you up from the floor and the first thing in the morning we're going to the doctor okay?” sa Danielle och när jag inte reagerade suckade hon och ställde sig upp, jag ryckte till och kollade skräckslaget upp på den lockiga tjejen.

”Where are you going?” frågade jag vasst.

”I'm going outside to get Niall, because he's the only one here to know what to do.”

”No, you're not.” snäste jag och ställde mig upp. Som om Niall hört att vi sagt hans namn knackade han på dörren.

”Is everything alright in there?” frågade Niall oroligt.

”You promise you won't tell anyone!” väste jag lågt och tog tag i Danielles handled medan jag stirrade irriterat på henne.

”You have to promise that you won't!” morrade hon lågt mellan tänderna. ”I don't want to get killed by anyone.”
”Killed? Why are you even bringing your problems up?” fräste jag. ”I am the one who might be freaking pregnant with a douchbag.”

”I hear upset voices.” nästan sjöng Niall fram. ”Are you having one of those sister fights?”

”Shut up!” ropade Danielle.

”I don't want my head cut off by your boyfriend.” fräste hon lågt. ”When he finds out that I'm keeping this from him.”

”I won't tell!” nästan skrek jag nu med en låg irriterad röst.

”Is everything alright?” Niall lät orolig

”Shut up!” skrev vi båda denna gången mot dörren och man hörde ett par fotsteg som tog några steg ifrån dörren.

Jag sträckte ut mitt lillfinger, Danielle krokade sitt lillfinger med mitt och vi kollade varandra djupt i ögonen.

”Promise we won't utter a word to anyone, and we are going the first thing in the morning.” konstaterade Danielle.

”Promise.” sa jag med samma allvarliga röst.

 

 

När Danielle åkt igen med lite mer färg i ansiktet än när hon kom hit syntes inte Niall till någonstans. Jag bestämde mig för att leta rätt på honom och hittade mig själv till slut i ett inspelningsrum som jag inte varit i innan. Rummet var klätt med röda väggar med en massa instrument och kontrollbord. Niall satt i fåtöljen med en utav de akustiska gitarrerna, han lade inte märke till mig då han hade ryggen emot mig.

Niall skulle vara en jätte bra förälder i framtiden men han förtjänade inte detta, vi var inte redo för detta nu och jag skulle aldrig klara av att uppfostra ett barn vars pappa tvingade mig till sex. Jag kollade ner på mig själv och satte min hand på min mage. Det måste vara Danielle, det kan inte vara jag, det får inte vara jag.

Melodin som Niall spelade upphörde och han kollade över axeln, jag lät min hand falla snabbt ner till sidan. Han log lite mot mig och jag tog några steg in i rummet.

”Is everything okay?” frågade Niall och log lite mot mig.

”Yeah, everything is just fine, just had a fight with Danielle.” sa jag och suckade. Niall lade ner gitarren på golvet och gjorde en gest om att jag skulle sätta mig i hans knä. Jag satte mig ner och lutade mitt huvud på hans axel och gosade in mitt ansikte mot hans hals. En betryggande känsla gick igenom mig då hans muskulösa armar vilade runt om mig.

”You want to talk about it?” frågade han lugnt.

”No, it's just a sister thing, nothing big. We'll make up before you know it.” sa jag så säkert jag kunde och ett lågt djupt skratt ekade i rummet.

”Having sibling fights already?” sa han roat och jag nickade. Tystnaden lade sig och jag slöt ögonen då huvudverken började lätta lite som hade kommit fram under tiden i badrummet.

”Thank you for everything.” sa jag lågt och syftade på alla saker jag fått.

”It's nothing.” sade han lågt och pussade mig på kinden. Jag lyfte på huvudet för att kolla upp i de blå vackra ögonen som kollade ner på mig. ”You know what?”

”What?” frågade jag nyfiket.

”I want to make you dinner tonight so let's go shopping.” sa han och log.

”I wanted to ask you something.” sa jag snabbt innan jag skulle ångra mig igen. Niall kollade uppmärksamt på mig. ”This is hypothetical.” konstaterade jag.

”Okay.” sa han tveksamt.

”Would you leave me if I had something to do with my adoptive family?” frågade jag oroligt och Niall ändrade färg i ansiktet på några sekunder, han pressade ihop sina läppar som blev till ett enda sträck. Jag väntade ett tag men tillslut insåg jag att jag inte skulle få ett svar, utan jag reste mig upp och sträckte ut en hand till honom.

”Let's go buy some food.” sa jag och väntade på att han skulle ta min hand. Men när han väl började röra på sig igen och tog min hand ledde han mig tillbaka till hans knä och kollade med mörka ögon på mig.

”Why would you want to do that?” frågade han med spänd röst.

”It was a hypothetical question.” sa jag och bet mig lite i läppen.

”Don't you ever think I'll leave you... Ever.” Nialls röst var spänd och jag ryckte smått till hur vass hans röst lät över att jag faktiskt frågat detta. ”And I don't know why you think you should contact those dickheads. But I want you to stay as far away as possible from them.”

”It was hypothetical...” sa jag lågt och kollade ner i mitt knä. Jag kände Nialls hand kupas under min haka och lutade upp mitt ansikte så han kunde se mina ögon. Hans hand gick ner över min hals och plockade fram guldkedjan som jag inte tagit av mig sedan Niall fäst den runt min hals i Frankrike.

”You still don't see why I gave this to you, do you?” sa han uppriktigt medan han lekte med kedjan. Jag förblev tyst och kollade på honom med oroliga ögon då hans ögon mörknade. Man såg att han inte var på sitt bästa humör, och hans mörka ton gjorde de bara ännu mer tydligt att jag skulle hålla tyst.

”I've never really had a real girlfriend, that I could talk to... Like we do. I am pretty much the one that never gets the girl in the band. Everything is always about the rest of the bandmembers. But still I don't mind staying out of a picture or two, I know there are fans that support me and I know that one day I'll find my princess.” han pausade och lät kedjan glida ur hans hand och ner innanför min tröja igen. Jag lät mina fingrar glida över hans käke och in i hans hår i nacken. ”I've found my princess.” hans ögon föll på mig igen och gav mig ett litet leende, hans blåa naturligt vackra färg i ögonen var nu tillbaka. ”And I think I might be madly and deeply inlove with her.” jag kände att mitt hjärta hoppade över ett slag och stämningen ändrades, skuldkänslor föll över mig över att hålla tillbaka konversationen jag och Danielle haft i badrummet. Han borde vara den som jag berättar detta för och han tröstar mig, men jag kunde inte få fram orden. Istället kom jag att tänka på något annat att säga, något som jag faktiskt kunde säga utan att ljuga.

”You know...” började jag och lutade mig mot hans axel, jag lekte lite med kragen på hans linne. ”You're actually not alone, feeling that you're the second choice or the last choice. Nobody ever looks at me, and then you came along and I kind of felt like the luckiest girl on the planet because I am somebodys choice.” jag kände att han suckade ut en aning, men förblev tyst för att låta mig fortsätta. ”Nobody's ever lookt at me the way you do. All they are seeing is damaged goods, that I need to be fixed, that something is wrong with me.”
”There's nothing wrong with you.” avbröt han mig lågt och pussade min panna.

”That's why I kind of need to pinch myself sometimes, to know that it's just not a really nice dream. And then when the sun comes up and I wake up everything is gone. You are gone and I wake up in the same old basement.” jag lyfte på huvudet och kollade upp på den blonda killen som nu kollade plågsamt på mig. Men jag log lite uppmuntrande mot honom, vilket fick honom att se frågande ut. ”Thank you for being my savior,” jag bet mig lite i läppen och log mot honom. ”...and my fairytale prince.”


+28 Kommentarer till nästa del! :)

 

Dagens kommentar:
Svar:
Tack så jätte mycket för den söta kommentaren! Jag har faktiskt lite planer inför sommaren som kanske drar lite mer folk och självklart skulle det vara helt sjukt om denna bloggen skulle klassas som en utav de stora fanficsen så som Dark och liknande. Det hade ju varit helt otroligt! 
 
Hur som helst! För alla er som är lite nervösa och tänker "vad händer när denna fanficen är ÖVER!?" (Hemska tanke ;p Eller?). Jag har nämligen inte bara en fanfic idé utan TVÅ! Vilket gör att när jag lägger upp en omröstning om vem nästa kille ska vara så välj efter er magkänsla! Dock är det ett tag tills dess, men ni kan redan nu börja spåna på vem som borde vara huvudkaraktären i nästa! ;)
 
Kommentarer
Agge xx

JÄTTE BRA!! MER!! :) <3

Date: 2013-05-15 Time: 00:21:43
Klara

Asså du är så sjukt bra! Man lever sig verkligen in i berättelsen och allt känns så älta. Jag har läst MÅNGA fanfictions och det här är den bästa jag NÅGONSIN har läst!! :)

Date: 2013-05-15 Time: 00:40:34
Klara

Äkta*

Date: 2013-05-15 Time: 00:40:57
Emelie ^.^

More!! :3❤

Date: 2013-05-15 Time: 06:25:55
blogg: http://betternow.blogg.se/
Victoria

Meer! Riktigt bra, kommer gråta när ff är slut :')

Date: 2013-05-15 Time: 06:35:12
Rebecca

Mer, det är så grymt bra! :)

Date: 2013-05-15 Time: 06:45:12
Ellen

SUPERBRA!!!MER!!!!

Date: 2013-05-15 Time: 06:45:25
Ebba

Asbra! Världens grymmaste💖✨👏

Date: 2013-05-15 Time: 06:49:48
Fanny

Wow meeeeer !

Date: 2013-05-15 Time: 06:50:31
Nellie

Mer nu innan jag dör!!!
Så sjukt bra ff!!!

Date: 2013-05-15 Time: 07:34:51
blogg: http://onenelliedirection.devote.se
Anonym

wiiiiiiii

Date: 2013-05-15 Time: 09:02:09
Lisa Björkström

världens bästa! MEEEEEER :D

Date: 2013-05-15 Time: 09:44:05
Elisa

As bra!! Meeer!! :D

Date: 2013-05-15 Time: 10:30:37
blogg: http://elisaid.blogg.se
fanny kraft

mer!

Date: 2013-05-15 Time: 10:34:08
blogg: http://fannythekraft.blogg.se
Tove

Du är så sjukt duktig!!! Älskar dina fanfics så himla mycket!!

Har du funderar på att lägga ut den på Wattpad?? Hade varit asum du hade fått hur många läsare som helst!!

Älskar denna fanfic!!!

Date: 2013-05-15 Time: 10:48:42
blogg: http://tovehjalte.blogspot.se/
Hanna

Lika sjukt bra som alltid, haha. Jo jag skriver alltid det men jag finner lixom inga fler ord. Man blir så tagen av kapitlet så att det finns inget kvar att skriva en kommentar av. Haha.:))

Date: 2013-05-15 Time: 14:27:20
Melinda

mermermermemrmemrmermemrmemrmemrmer!

Date: 2013-05-15 Time: 14:54:07
Anonym

jätte bra meeeer

Date: 2013-05-15 Time: 15:18:20
Lisa

Oh så bra '! Du skriver helt awesoome !!
Meeer :D

Date: 2013-05-15 Time: 15:23:52
Anonym

skriiiv meeraaa älskar det :')

Date: 2013-05-15 Time: 15:54:11
anonym

LOVA ATT DU ALDRIG SLUTAR SIRIVA OKEJ?!?!?!

Date: 2013-05-15 Time: 16:10:49
Hanna...

Underbart

Date: 2013-05-15 Time: 16:25:55
Mikaela

Du borde börja lägga ut fanfics på Wattpad! Du hade blivit jättestor, skulle jag tro!
Du skriver helt fantastiskt bra, jag vill bara läsa dina fanfics om och om och om igen! Jag blir jätteglad när jag ser att du ha lagt upp ett nytt kapitel, och sedan längtar jag tills nästa. Du är hur duktig som helst! Hoppas att du aldrig slutar skriva, för det hade varit synd. Längtar jättemycket tills nästa kapitel. xx

Date: 2013-05-15 Time: 16:58:09
isabella perttula

Skulle vara kul om du skrev en bok:) ÄLSKAR dina fanfics de är värkligen drömmade att läsa man lever sig in precis som om man Skulle vara där<3:)!

Date: 2013-05-15 Time: 17:45:08
Julia

Värdens bästa.

Date: 2013-05-15 Time: 18:50:02
nicole

merr har blivit besatt av dessa är nu här inne varje dag istället för facebook en bra sak tror jag:)

Date: 2013-05-15 Time: 19:52:54
äölkjhg

mermermer!

Date: 2013-05-15 Time: 21:04:31
Helin

Sjukt bra!!! ÄLSKAR DIN NOVELL!!
Alltså jag undrar ifall du kunde göra typ speak 2?

Date: 2013-05-15 Time: 22:10:34
Anonym

Bästa som jag någonsin läst! Började nyss läsa donna fanfic, jag är typ kär I den. Gråteeeeer. ♥

Date: 2013-05-15 Time: 22:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: