Q&A

Q:
A:
Jag har alltid haft en väldigt livlig fantasi och väldigt kreativ när det kommer till kultur. Man kan väll också säga att jag läser mycket böcker och liknande och är helt såld på böcker. Jag har alltid gillat citatet: En bok kan ta en människa längre bort än vad en flygbiljett någonsin kan. Mina tips till en som vill skapa en bra fanfic:
  1. Ha en bra handling! (det tog mig ett tag att hitta handlingen till båda mina fanfics. Ha inte för bråttom att börja skriva!)
  2. Ta det lugnt genom historien. Ta dig tid till att beskriva saker och ting.
  3. Använd citattecken! Det är alltid lika irriterande när folk använder bindelstreck som om de vore citattecken.
  4. Våga använda dina egna erfarenheter in i berättelsen. (Om vi tar ett exempel från min FF "When Two Worlds Collide" har jag använt t.ex. att jag är allergisk, Aly är allergisk.) 
  5. Gör aldrig en historia om något orealistiskt! Som t.ex. att en uteliggare skulle slå ner dig och en blond irländare skulle plötsligt rädda dig och ta dig tillbaka till hans lägenhet och utav en händelse så skulle det vara Niall. Folk kan inte relatera till det. Istället använd er utav tips nr4! Om det är egna erfarenheter eller liknande så förverkligar det bara historian ytterligare.
  6. Och allra sist: SLÄPP LÖS DIN FANTASI! Allt kan hända! ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: