Q & A

Q: Kommer vi alltid få välja vilken huvudperson det är eller kommer du att välja?

A: Jag har alltid gjort så att jag väljer varannan... Men jag tänkte framöver låta er göra valet. 


Q: Kommer du att skriva på engelska eller översätta dina till engelska, t.ex. lägga ut dem på wattpad? (Även fast jag läser dem på svenska är det alltid kul att läsa på engelska) 


A: Jag kan inte lova något, men jag har det i tankarna! Frågan är bara när jag skulle hinna med att översätta.

Q: Hur långa kommer DC att vara?

A: Jag vet inte, läsare önskar längre fanfic så då antar jag att den kommer vara längre än de övriga fanfics jag gjort.


Q: Vill du bli författare?

A: Jag skulle jätte gärna vilja bli författare... Dock är det svårt att försörja sig på det och jag tror inte jag är tillräckligt bra för att bli författare. 


Q: Kan inte du skriva en bok (Om 1D såklart)?

A: Hur menar du då? ;p 


Q: Kan inte du skriva en fanfic om One Direction och Little Mix? 


A: Kanske i framtiden ;) Who knows!?

Q: Är det en stor chans att få huvudrollen i fanficen, skulle vara gryyymt kul, hehe. 


A: Jag lottar aldrig ut huvudrollen, men däremot så lottar jag oftast ut bästa vänner och liknande :) Klicka här! För att se om just du vann.

Q: När började du skriva? 


A: Jag började skriva när jag var tolv- tretton år, men då var det mer berättelser än fanfics.

Q: Hur får du din inspiration?

A: Jag får inspiration genom väldigt mycket. Jag brukar få det genom mina kompisar, filmer, musik och personliga händelser.

Q: Vad gör du när du typ inte orkar skriva? 


A: Jag brukar hitta på något annat, så som kolla film eller teve serier... jag är verkligen en riktig teve nörd ;$

Q: Vad för musik brukar du lyssna på, eller du kanske inte lyssnar på någon musik...? 


A: Jag brukar lyssna mycket på Little Mix, Demi Lovato, Cher Lloyd, Camryn, Will.I.Am, Nicki Minaj och Bridgit Mendler. Det är sällan jag lyssnar på One Direction låtar när jag skriver, har ingen aning om varför men det brukar aldrig bli något bra då.

Q: Kan du rekommendera några fanfics du läst? 


A: Jag är svag för Dark, Daisy Chains och min kompis Emelies fanfic, Heartbreaker. Annars brukar jag sällan läsa fanfics då jag känner att det påverkar mitt skrivande mycket.

Q: Vilka fanfics läser du? Om du läser några.. 


A: Just nu läser jag endast Heartbreaker, Dark och Stay (klicka på namnen för att komma vidare till dem).

Q: Kan du översätta den här fanficen, Dark Side?

A: Jag har aldrig hört talats om den så får se... ;)

Q: Varför är du så grym på att skriva?

A: Haha, om du frågar mig så säger jag helt klart att jag absolut inte är grym. Jag är inte den som brukar springa omkring och skrika att jag är bra på saker och ting, men tack så jätte mycket för komplimangen. :)<3

Q: vad har du att säga om mobbning?

A: Udda fråga men... Jag har själv varit mobbad under min skoltid. Men jag har också varit den som mobbar, då jag inte hade tillräckligt med självförtroende. Man kan väll säga att karman kom i fatt mig och jag blev utfryst av mina bästa vänner! Men om inte det hade hänt hade jag inte suttit här nu och skrivit alla svaren till dessa frågorna. Jag vet att det är extremt klyschigt av mig att skriva att det kommer bli ljusare, men det blir det faktiskt. Folk slår ner ens självförtroende för att de inte har något, och om man har folk runt omkring sig som tror på en kommer man tillbaka tusen gånger starkare.

Q: Kan du översätta WTWC?

A: Jag har inte planerat det men jag kan lägga in en translate på resten utav sidorna och det hjälper?

Q: Kan du inte ha en ff med Louis snart?

A: Som jag skrev på översta frågan, det är helt beroende på hur ni röstar ;)

Q: Vilken är din egna favorit av de fanfic du själv har skrivit? 


A: Jag tror det är Speak faktiskt, för det var en så annorlunda berättelse och det var svårt att förmedla Bellas tankar och vad hon ville ha sagt.

Q: Planerar du hela din fanfic i för väg? Alltså, du vet hur dreamcather kommer sluta själv. 


A: Jag har inte gjort det innan, men just med Dreamcatcher har jag allt planerat och jag vet exakt hur den kommer sluta. :)

Q: Vem är din favorit av killarna? 


A: Det beror på. Jag gillar Louis för han är väldigt lik mig när det kommer till att vara barnslig och kaxig samtidigt, Niall för att han är så gullig och så jordnära, Liam för han är så gullig och vem blir inte kär i en kille som är så pass snäll och söt som honom!? Zayn är lätt en sådan kille som jag kan bli kompis med... Men jag får väll ändå erkänna att jag har en ”crush” på Harry ;p

Q: Har du träffat dem någon gång?

A: Nej, dock är det läskigt att de brukar bo på samma hotell som mig! Detta har nu hänt två gånger att de bor på samma hotell som jag gjort för några veckor/månader sedan.

Q: Var du på deras konsert i Stockholm? 


A: Ja det var jag :) Jag satt på parkett och hade hur härligt som helst.

Q: Vad hatar du med dig själv? 


A: Jag hatar att jag ibland framstås som kaxig då jag faktiskt bara är ärlig. Jag är en väldigt ärlig person och har jag en åsikt så säger jag den, vilket inte alls är speciellt uppskattat hos vissa.

Q: vad ska du göra nu efter studenten?

A: Jag ska fortsätta studera hoppas jag. Jag har sökt in till skolor över hela landet och hoppas på att komma in i Stockholm!

Q: hur var studenten? 


A: Jag är inte den som gillar att festa och så. Men jag kan inte säga att jag inte hade kul, för det hade jag. Det är bara det att efter att hålla på en hel dag så var man helt slutkörd på kvällen och då kände jag inte riktigt för att dra ut och festa.

Q: när du skriver dina/denna fanfic, har du skrivit flera kapitel framåt eller när det är dags för ett kapitel så slänger du ihop ett? 


A: Jag brukar oftast slänga ihop ett kapitel på någon timme, men när jag får chansen att skriva i förväg (och jag har fantasi til det) brukar jag oftast skriva ett extra.

Q: ska du på killarnas stadium tour? 


A: Om de kommer till Sverige är det verkligen något jag kan tänka mig, annars har jag så pass mycket att tänka på att jag inte kommer hinna med att åka någon annan stans.

Q: hur länge planerar du hålla på med fanfics? (snälla sluta aldrig)

A: Jag vet inte, när min fantasi tar slut? Haha, nej, men jag har faktiskt ingen aning!

Q: när ska du uppdatera dark igen?

A: När jag får tid att översätta.

Q: Favorit-artist/band? (förutom one direction) 


A: Little Mix! :D

Q: Kan du tänka dig att göra en fanfic om tex Louis och Elenore, eller Zerrie eller Liam och Danielle?

A: Ja det kan jag, men som sagt det beror helt på vem ni röstar fram ;)

Q: Är det du som har gjort designen? 



A: Ja :)

Q: Skulle du göra en design gratis? 



A: Ja, men skulle nog aldrig hinna med det.

Q: Är det enkelt att komma på saker att skriva eller får du ibland att du inte kommer på ett ord?

A: Jag vet inte varför men jag kommer oftast på det engelska ordet men inte det svenska. Men annars brukar jag oftast tycka det är rätt enkelt att uttrycka mig.

Q: När började du din första fanfiction?

A: När jag var tolv ungefär, det var en Twilight fanfic... Jag kan ju lätt meddela att jag INTE har kvar den x)



Q: Innan du startade med denna blogg, skrev du mycket då också? 



A: Nej, men jag har några ofärdiga berättelser som bara ligger och skräpar som jag aldrig avslutat.

Q: Vad fick dig att börja?

A: Jag började läsa Dark. Sen vet jag inte riktigt hur jag tänkte utan jag började bara skriva.


Q: Kommer du någonsin fortsätta med WTSCU ? 


A: Jag avskyr att göra uppföljare på mina fanfics eftersom de brukar sluta så bra...

Q: Även att det kommer vara länge kapitel kommer du fortfarande uppdatera varje dag/ så ofta du gjort förut? 


A: Tvivlar på att jag kommer kunna lägga upp varje dag.

Q: Hur blir man så duktig som dej?

A: Ha livlig fantasi och du kommer långt! ;)

Q: Har du läst ff "Dark" och isåfall kan du länka sidan?

A: Ja det har jag :) Länken finns lite längre upp i detta inlägget :)

Q: Kommer vi alltid få välja vilken huvudperson det är eller kommer du att välja?

A: Jag har alltid gjort så att jag väljer varannan... Men jag tänkte framöver låta er göra valet. 


Q: Kommer du att skriva på engelska eller översätta dina till engelska, t.ex. lägga ut dem på wattpad? (Även fast jag läser dem på svenska är det alltid kul att läsa på engelska) 


A: Jag kan inte lova något, men jag har det i tankarna! Frågan är bara när jag skulle hinna med att översätta.

Q: Hur långa kommer DC att vara?

A: Jag vet inte, läsare önskar längre fanfic så då antar jag att den kommer vara längre än de övriga fanfics jag gjort.


Q: Vill du bli författare?

A: Jag skulle jätte gärna vilja bli författare... Dock är det svårt att försörja sig på det och jag tror inte jag är tillräckligt bra för att bli författare. 


Q: Kan inte du skriva en bok (Om 1D såklart)?

A: Hur menar du då? ;p 


Q: Kan inte du skriva en fanfic om One Direction och Little Mix? 


A: Kanske i framtiden ;) Who knows!?

Q: Är det en stor chans att få huvudrollen i fanficen, skulle vara gryyymt kul, hehe. 


A: Jag lottar aldrig ut huvudrollen, men däremot så lottar jag oftast ut bästa vänner och liknande :) Klicka här! För att se om just du vann.

Q: När började du skriva? 


A: Jag började skriva när jag var tolv- tretton år, men då var det mer berättelser än fanfics.

Q: Hur får du din inspiration?

A: Jag får inspiration genom väldigt mycket. Jag brukar få det genom mina kompisar, filmer, musik och personliga händelser.

Q: Vad gör du när du typ inte orkar skriva? 


A: Jag brukar hitta på något annat, så som kolla film eller teve serier... jag är verkligen en riktig teve nörd ;$

Q: Vad för musik brukar du lyssna på, eller du kanske inte lyssnar på någon musik...? 


A: Jag brukar lyssna mycket på Little Mix, Demi Lovato, Cher Lloyd, Camryn, Will.I.Am, Nicki Minaj och Bridgit Mendler. Det är sällan jag lyssnar på One Direction låtar när jag skriver, har ingen aning om varför men det brukar aldrig bli något bra då.

Q: Kan du rekommendera några fanfics du läst? 


A: Jag är svag för Dark, Daisy Chains och min kompis Emelies fanfic, Heartbreaker. Annars brukar jag sällan läsa fanfics då jag känner att det påverkar mitt skrivande mycket.

Q: Vilka fanfics läser du? Om du läser några.. 


A: Just nu läser jag endast Heartbreaker, Dark och Stay (klicka på namnen för att komma vidare till dem).

Q: Kan du översätta den här fanficen, Dark Side?

A: Jag har aldrig hört talats om den så får se... ;)

Q: Varför är du så grym på att skriva?

A: Haha, om du frågar mig så säger jag helt klart att jag absolut inte är grym. Jag är inte den som brukar springa omkring och skrika att jag är bra på saker och ting, men tack så jätte mycket för komplimangen. :)<3

Q: vad har du att säga om mobbning?

A: Udda fråga men... Jag har själv varit mobbad under min skoltid. Men jag har också varit den som mobbar, då jag inte hade tillräckligt med självförtroende. Man kan väll säga att karman kom i fatt mig och jag blev utfryst av mina bästa vänner! Men om inte det hade hänt hade jag inte suttit här nu och skrivit alla svaren till dessa frågorna. Jag vet att det är extremt klyschigt av mig att skriva att det kommer bli ljusare, men det blir det faktiskt. Folk slår ner ens självförtroende för att de inte har något, och om man har folk runt omkring sig som tror på en kommer man tillbaka tusen gånger starkare.

Q: Kan du översätta WTWC?

A: Jag har inte planerat det men jag kan lägga in en translate på resten utav sidorna och det hjälper?

Q: Kan du inte ha en ff med Louis snart?

A: Som jag skrev på översta frågan, det är helt beroende på hur ni röstar ;)

Q: Vilken är din egna favorit av de fanfic du själv har skrivit? 


A: Jag tror det är Speak faktiskt, för det var en så annorlunda berättelse och det var svårt att förmedla Bellas tankar och vad hon ville ha sagt.

Q: Planerar du hela din fanfic i för väg? Alltså, du vet hur dreamcather kommer sluta själv. 


A: Jag har inte gjort det innan, men just med Dreamcatcher har jag allt planerat och jag vet exakt hur den kommer sluta. :)

Q: Vem är din favorit av killarna? 


A: Det beror på. Jag gillar Louis för han är väldigt lik mig när det kommer till att vara barnslig och kaxig samtidigt, Niall för att han är så gullig och så jordnära, Liam för han är så gullig och vem blir inte kär i en kille som är så pass snäll och söt som honom!? Zayn är lätt en sådan kille som jag kan bli kompis med... Men jag får väll ändå erkänna att jag har en ”crush” på Harry ;p

Q: Har du träffat dem någon gång?

A: Nej, dock är det läskigt att de brukar bo på samma hotell som mig! Detta har nu hänt två gånger att de bor på samma hotell som jag gjort för några veckor/månader sedan.

Q: Var du på deras konsert i Stockholm? 


A: Ja det var jag :) Jag satt på parkett och hade hur härligt som helst.

Q: Vad hatar du med dig själv? 


A: Jag hatar att jag ibland framstås som kaxig då jag faktiskt bara är ärlig. Jag är en väldigt ärlig person och har jag en åsikt så säger jag den, vilket inte alls är speciellt uppskattat hos vissa.

Q: vad ska du göra nu efter studenten?

A: Jag ska fortsätta studera hoppas jag. Jag har sökt in till skolor över hela landet och hoppas på att komma in i Stockholm!

Q: hur var studenten? 


A: Jag är inte den som gillar att festa och så. Men jag kan inte säga att jag inte hade kul, för det hade jag. Det är bara det att efter att hålla på en hel dag så var man helt slutkörd på kvällen och då kände jag inte riktigt för att dra ut och festa.

Q: när du skriver dina/denna fanfic, har du skrivit flera kapitel framåt eller när det är dags för ett kapitel så slänger du ihop ett? 


A: Jag brukar oftast slänga ihop ett kapitel på någon timme, men när jag får chansen att skriva i förväg (och jag har fantasi til det) brukar jag oftast skriva ett extra.

Q: ska du på killarnas stadium tour? 


A: Om de kommer till Sverige är det verkligen något jag kan tänka mig, annars har jag så pass mycket att tänka på att jag inte kommer hinna med att åka någon annan stans.

Q: hur länge planerar du hålla på med fanfics? (snälla sluta aldrig)

A: Jag vet inte, när min fantasi tar slut? Haha, nej, men jag har faktiskt ingen aning!

Q: när ska du uppdatera dark igen?

A: När jag får tid att översätta.

Q: Favorit-artist/band? (förutom one direction) 


A: Little Mix! :D

Q: Kan du tänka dig att göra en fanfic om tex Louis och Elenore, eller Zerrie eller Liam och Danielle?

A: Ja det kan jag, men som sagt det beror helt på vem ni röstar fram ;)

Q: Är det du som har gjort designen? 



A: Ja :)

Q: Skulle du göra en design gratis? 



A: Ja, men skulle nog aldrig hinna med det.

Q: Är det enkelt att komma på saker att skriva eller får du ibland att du inte kommer på ett ord?

A: Jag vet inte varför men jag kommer oftast på det engelska ordet men inte det svenska. Men annars brukar jag oftast tycka det är rätt enkelt att uttrycka mig.

Q: När började du din första fanfiction?

A: När jag var tolv ungefär, det var en Twilight fanfic... Jag kan ju lätt meddela att jag INTE har kvar den x)



Q: Innan du startade med denna blogg, skrev du mycket då också? 



A: Nej, men jag har några ofärdiga berättelser som bara ligger och skräpar som jag aldrig avslutat.

Q: Vad fick dig att börja?

A: Jag började läsa Dark. Sen vet jag inte riktigt hur jag tänkte utan jag började bara skriva.


Q: Kommer du någonsin fortsätta med WTSCU ? 


A: Jag avskyr att göra uppföljare på mina fanfics eftersom de brukar sluta så bra...

Q: Även att det kommer vara länge kapitel kommer du fortfarande uppdatera varje dag/ så ofta du gjort förut? 


A: Tvivlar på att jag kommer kunna lägga upp varje dag.

Q: Hur blir man så duktig som dej?

A: Ha livlig fantasi och du kommer långt! ;)

Q: Har du läst ff "Dark" och isåfall kan du länka sidan?

A: Ja det har jag :) Länken finns lite längre upp i detta inlägget :)

Q: Har du ett lyckonummer?

A: 8

Q: Har du en ”quote” som du bär med dig?

A: ”Life's a climb, but the view is great”.

Kommentarer
Stella

Kan du svara på en liten fråga?

Ett bra tips för att komma på handlingar till
fanfictions? :)

Date: 2013-06-19 Time: 11:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: