Speak - Kapitel 16

Previously on Speak:

”My shirt suites you.” jag kollade upp och såg att Harry flinade mot mig. Jag kollade generat ner på det jag höll på med och försökte att inte tänka på killen framför mig som fick hela min kropp att vakna till liv. ”I like you... A lot.” det fick mig och kolla upp och mina kinder hettade mer än någonsin.

I like you too.” mimade jag och log mot honom.


 Veckan som kom var nog den svåraste hitintills i mitt nya liv som stum. Tre begravningar där jag inte blev speciellt varmt välkomnad, ett möte med rektorn, ett polis möte om vem som hade misshandlat mig, ett advokat möte där jag förhandlade mig fram till att advokaten hade rätt till att stå ensam i rätten, två doktorsundersökningar och ytterligare ett möte om varför jag tackat nej till operationen. Jag vågade inte säga att Harry var anledningen till att jag ändrat mig, det var något jag hellre behöll för mig själv. Under hela veckan hade bara jag och Harry träffats ett par fåtal gånger då antingen jag hade fullt upp eller så repade Harry inför deras konsert.

I veckan hade mamma och Rick satt sig ner och försökt få mig att åka iväg på en weekend med resten utav familjen, men jag hade vägrat. Mamma ansåg att jag behövde komma från London ett tag men jag tyckte tvärt om. Jag har alltid fått lära mig att inte undvika problemen och efter mycket om och men gick de med på att bara de tre skulle åka till Frankrike. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med min lediga helg eftersom den enda kompisen jag hade var Harry och han fyllde år, vilket betydde att han skulle ha fullt upp. På torsdags eftermiddagen då resten hade åkt på sin weekend hade jag tagit mig ner till en affär i centrum för att hitta något litet att ge Harry när jag väl skulle få se honom nästa gång. Det gick rätt enkelt att förklara vad jag var ute efter och expediten som var rätt snygg för övrigt hittade en present som sade: ”Jag har inte känt dig så länge men jag uppskattar dig mycket och vill ge dig något ändå”.

På fredagskvällen gick jag ut i köket och poppade popcorn och fyllde ett stort glas vatten som jag ställde på soffbordet i vardagsrummet medan jag tog fram min favorit film, The Holiday. Min blick gick upp på klockan som visade att den redan var elva på kvällen. Jag satte i skivan i dvdspelaren och lindade in mig i en filt för att njuta utav min fria helg från slavdrivaren, mamma och hennes två spioner som ständigt haft ett vakande öga på mig enda sedan jag kom hem från sjukhuset. Jag dämpade ljuset i rummet och satte igång filmen. Precis när jag sjunkit ner i soffan och var helt inne i filmen med popcorn skålen i knäet hoppade jag till utav ringklockan som hördes genom huset. Min hand trevade efter fjärrkontrollen för att pausa filmen och tog mig upp från min varma plats i soffan men jag höll fortfarande filten tätt runt mig. Det var inte läge för grannarna att vara vänliga att hälsa på då jag kollade ner på mina bara fötter, svarta tights och en alldeles för stor tjocktröja med Musse Pigg på. Ringklockan hördes åter igen då jag drog mig ut i hallen medan jag drog lösa slingor bakom örat. Tveksamt låste jag upp dörren och öppnade för främlingen utanför. När jag såg vem det var blev jag förvirrad.

Harry?”

”Hi.” han lät andfådd och han såg att jag var förvånad över att se honom här. ”So, I've got an amazing party at The Box and...” han andades ut tungt och skakade huvudet för att rätta till hans hår. Jag kollade bakom honom och hans bil stod inte utanför, han måste ha sprungit i en halvtimme för att ta sig hit. ”... and when I blew out the candles it kind of hit me that... I've wanted to do something for almost two weeks now.” han såg nervös ut där han stod uppklädd i svart kappa och en ytterst underlig skjorta. Jag kollade in i hans intensiva gröna ögon som normalt sätt fick mig att dra undan min blick men denna gången var det omöjligt att inte kolla in i dom. De hade ett litet mörker i sig som jag aldrig sett innan. Han gick långsamt framåt och hans långa kropp tornades över mig när det vara var en decimeter ifrån att vi nuddade vid varandra. Jag kollade upp på honom och det enda som hördes var mina skakiga andetag då jag kände hans stora hand tog sig in under filten och vilade på min svank medan den andra kupade min haka. Han bet sig lite osäker i hans fylliga underläpp innan han släppte den igen och mötte mina läppar. Hans mjuka och ivriga läppar pressades lätt mot mina och utforskade mina särade läppar. Jag släppte taget om min filt och trasslade in mina fingrar i hans lockar och snart kände jag hans händer vandra ner över min rumpa och kupades under mina lår och snart låste jag fast mina ben runt hans midja. Jag fick hålla mig fast runt hans hals med ena handen medan den andra fortsatte över hans lockar. Hela min kropp vaknade till liv av killen som precis våldgästat min film kväll. Snart särade vi på varandra för att kollade in i varandras ögon, vi båda var andfådda. Han satte försiktigt ner mig och stängde dörren bakom sig.

”Are your parents home?” frågade han tyst efter ett tag och hans röst var raspigare än vanligt. Jag skakade på huvudet medan jag tog in min under läpp i munnen för att känna smaken av hans läppar återigen. ”Jonna?” jag skakade återigen på huvudet.

Alone.” mimade jag och log då jag tog upp min filt och gjorde en gest för att bjuda in honom. Han log och drog av sig sina blöta skor och kappa. Vi kom in i det dunkla vardagsrummet och han började skratta när han såg den pausade filmen på teven. Jag tog upp anteckningsboken från soffbordet och skrev.

HAPPY BIRTHDAY!”

”Thanks.” sa han och log.

You should go back to your party.”

”I'd rather stay here. It wasn't that fun without you.” vi satte oss ner i soffan och jag kunde inte låta bli att le lite medan jag tände en lampa för att det skulle bli lite ljusare så vi kunde se varandra. Han kollade nyfiket på mig medan jag kröp under min filt igen. ”Come here.” han drog mig intill sig och jag drog upp mina ben upp på soffan då jag kände hans starka arm runt om mig. ”You are amazing.” viskade han och jag blev genast generad och jag kände hans läppar mot min hettande kind. ”I like when I make you blush.” jag kikade upp på honom och hans ansikte var bara centimeter ifrån mitt. Några mörka lockar hade trillat ner över hans panna och jag drog försiktigt bort dom och Harry slöt ögonen av min beröring och gav ifrån sig ett hum. Hans ögon var fortfarande slutna då jag bet mig lite i läppen då jag funderade på om jag vågade. Jag lutade mig mot honom och strök mina läppar över hans. Det förvånade mig då jag hörde ett litet stön från Harry och drog mig tillbaka efter jag hade tryckt mina läppar mot hans ännu en gång till. Ett leende formades över Harrys läppar då han öppnade sina ögon igen. När han såg min osäkerhet försvann leendet en aning. ”Haven't you ever been this... close to someone?” han visste redan svaret men jag sträckte mig ändå efter mitt anteckningsblock.

No, you're actually my first real kiss.” skrev jag generat och kände mig rätt så barnslig. Visst hade det funnits killar som jag hade gillat men det hade aldrig lett till något eftersom jag alltid såg rakt igenom dom. Harry väckte mig upp ur mina tankar genom att stryka sin nära över min.

”Don't worry about it, okay?”

Jag nickade och suckade.

”You want me to start the movie again?” frågade han och log mot mig. Jag kollade över på teven och sedan tillbaka på honom igen medan jag nickade. Han tryckte på play och jag satte mig tillrätta och lutade huvudet mot hans bröst. Men när vi precis börjat kolla började något vibrera. ”Sorry, I think it's Felicia.” konstaterade han och tog upp sin mobil och svarade. ”What!?” en upprörd tjejröst hördes på andra sidan. ”Isabella, why? I don't care, it wasn't fun anyway. No! I don't know, tell them that I felt sick or that I had to visit my girlfriend...” jag hoppade till utav det sista ordet. ”... well then you know what's best and leave out the last suggestion, stupid! Yeah, I see you later. Thanks.” han stängde av telefonen helt så att skärmen slocknade och han lade den åt sidan. ”Now I'm all yours.” konstaterade han med en glad röst och pussade mig på pannan. Vi fortsatte kolla på Cameron Diaz försöka springa i snö med högklackat och skrattade åt de löjliga stunderna i filmen men ändå kunde jag inte riktigt fokusera. Allt jag kunde tänka på var Harry och hur han värmde min kropp med sin och hur hans muskulösa arm låg beskyddande runt om mina axlar. Snart var den över och jag sträckte trött på mig. Det var då jag kom på att jag faktiskt hade köpt något till honom. Jag hoppade snabbt upp och signalerade till en rätt förvirrad Harry att jag snart var tillbaka. Mina fötter ledde mig ut i hallen och upp på mitt rum där jag hade lämnat paketet och kom springande tillbaka ner igen och in i vardagsrummet. Han satt kvar och på något sätt var jag förvånad över att han faktiskt var här på riktigt. Jag gav över paketet och han tvekade när han tog emot det.

”You shouldn't have.” sa han och log lite snett. Jag ryckte bara på axlarna och satte mig ner bredvid honom medan han öppnade det svarta paketet. ”I love it!” utbrast han när han såg att det var en beanie där det stod 'gangster' i pannan. ”Awesome.” konstaterade han och pussade mig på näsan och jag rynkade den. ”Thanks” sa han och tog på den. ”Where's your parents by the way?” Jag tog upp anteckningsblocket.

All three of them are having a weekend in France.”

”And they left you all alone in this big house?” sa han och en orolig röst och höjde ögonbrynen. Jag ryckte på axlarna som att det inte var något och han skakade bara trött på huvudet. ”You should stay with me or something at least.” jag skakade direkt på huvudet. ”Oh, I know you well enough to know that you are a living magnet to dangerous people. You are staying with me.” hans beskyddande instinkt förvånade mig en aning och jag bet mig lite i läppen. ”I don't want to pressure you but I would sleep a lot better when I know that you are safe.” hans raspiga röst gav mig gåshud och det var tur att min tjocktröja döljde mina armar. Det var inte det att jag kände mig osäker i Harrys närhet men han gjorde mig alltid nervös och fick mina tankar att bli till en enda röra i huvudet. Jag tänkte på det ett tag vad det skulle betyda att sova hos Harry och suckade tillsist.

Okay.” mimade jag och drog roat ner mössan över hans ögon innan jag studsade upp. Jag började springa skrattandes ut i hallen med Harry efter mig. Jag kände ett par armar runt min midja när jag precis nått fram till trappan och han slängde upp mig över hans axel och bar mig upp för trappan för att börja packa. 


+20 Kommentarer till nästa del! :)


Funderar på att ha en frågestund inom kort :p Förlåt för att denna delen är inte efter men har inte haft speciellt mycket fantasi idag :(

Kommentarer
Emelie

OMG, älskar det! Helt perfekt! Hur gör du egentligen? Seriöst lär mig! :)x

Date: 2013-03-02 Time: 23:47:39
Emelie ^.^

Meeer!!:D<3

Date: 2013-03-02 Time: 23:51:49
blogg: http://betternow.blogg.se/
Ida

superbra!! kan inte sluta läsa!! MEER!! :D:D

Date: 2013-03-02 Time: 23:53:08
Agge xx

Jätte bra kapitel :) mer nu!! ;)

Date: 2013-03-03 Time: 00:11:31
Anonym

Du behöver inte be om ursäkt för kapitlerna... Dom är jätte bra <3

Date: 2013-03-03 Time: 00:24:45
Fanny

Meeeeer

Date: 2013-03-03 Time: 00:39:51
Alicia

Awh äntligen en liten kyss! Yey så bra :D mer!

Date: 2013-03-03 Time: 01:06:08
Ida

Meeer!!

Date: 2013-03-03 Time: 02:17:24
carlie

Så söta dom e=)
Jättebra del:)

Date: 2013-03-03 Time: 07:31:07
Jenna

Mer!!

Date: 2013-03-03 Time: 09:11:34
Ida

Mmmmmmmeeeeeeerrrrr

Date: 2013-03-03 Time: 10:31:51
Hanna

Good, mer :)

Date: 2013-03-03 Time: 10:51:08
Anonym

Haha så bra

Date: 2013-03-03 Time: 10:52:04
jenny

skit bra! mer!:D

Date: 2013-03-03 Time: 11:02:04
Cassandra

Meeer , längtar till nästa ! :)

Date: 2013-03-03 Time: 11:58:49
Maja

Meeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrr

Date: 2013-03-03 Time: 12:34:27
Lisa

Meeeer!

Date: 2013-03-03 Time: 13:58:45
Mikaela

Din fanfic är beroendeframkallande! Jag vill inte sluta läsa! C': luff it xx

Date: 2013-03-03 Time: 14:03:26
Alexandra

Jätte bra! MERA! xD

Date: 2013-03-03 Time: 14:11:07
lina

Suuuper bra

Date: 2013-03-03 Time: 14:17:30
edona

MERA! <3

Date: 2013-03-03 Time: 14:27:20
Isa

Jättebra du e alltså! Läängtar tills nästa del kmr ut! Skynda dig! :))

Date: 2013-03-03 Time: 18:38:21
Isa

Älskar uppdateringen! :))

Date: 2013-03-03 Time: 19:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: