Kapitel 26

Harry åkte hem till sig och efter en dusch, ett antal minuter grävandes i garderoben och minst en timme framför spegeln var jag redo. Mitt första möte med familjen Styles och alla nära och kära. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var nervös, för under ytan så klättrade jag på väggarna av oro över att ingen av dom skulle gilla mig. Efter cirka fyra timmar ringde det på dörren.

Jag kollade mig en sista gång i spegeln, mitt hår hade jag kammat över på ena sidan och satt en fläta vid örat för att fullända looken. Harry hade sagt att det skulle vara ”casual” så jag hade tagit på mig ett par svarta stuprör med en guldig dragkedja längst ner, ett par pumps och en topp som fulländade looken. Jag öppnade dörren och där stod Harry i ett par mörka jeans, vit t-shirt och kavaj uppe på det.

You look amazing.” sa han och jag pussade honom lätt på munnen.

You look handsome. So are you driving or I?” frågade jag sarkastiskt.

You can drive?”

I've done it a couple of times but not on the wrong side of the road so you take the wheel.” sa jag och släkte, tog min skinnjacka och låste dörren efter mig. Harry sträckte ut handen och hjälpte mig ner för trappan och in i hans bil som idag var en Range Rover.

So tell me, how many cars do you own?” sa jag nyfiket och kollade på den nyinredda bilen.

A couple.”

A couple!?” sa jag och skrattade till och pussade honom på kinden. ”You are too cute sometimes.”

 

När vi kom fram till huset så var det ett klassiskt engelskt hus. Lite mindre än Simons förstås men det var ett mysigt intryck.

Where are we?” frågade jag nyfiket.

At the One Direction crib.” svarade Harry överdrivet exalterad.

You live together?” frågade jag förvånat och kollade på honom.

Yes, we are practially brothers and it would be weird to not have them around when we are having a break. We usually only have a week or two per year and then we use to spend all that time with out families. So we don't have time with a house each, you know.” sa han och gick ut ur bilen och öppnade min dörr innan jag ens hunnit tänka. ”But there's two different appartments in this house so I live technically only with Louis.”

Then why did you pick me up when I only could have taken a cab here?” frågade jag och började gå upp för den lilla gången till huset.

That would be rude.” sa han pussade mig och öppnade dörren åt mig. Vi gick in genom ytterligare en dörr till höger och träffades utav en massa folk på en och samma gång. Jag fick träffa Zayns föräldrar som tydligen hade hört att jag hade fått honom att dansa hemma hos mig slutet av sommaren och var imponerade att jag ens lyckades. Något vi alla skrattade gott åt. Jag fick träffa Nialls föräldrar, Liams och även Louis mamma. Sen fanns det massor utav syskon som jag inte alls kom ihåg namnen på. Så fort jag skakade någon hand jag inte träffat innan och hörde deras namn dröjde det inte fem sekunder innan jag tappat namnet och det blev genast pinsamt när dom kom ihåg mitt. Tillsist fick jag träffa Anne and Des, Harrys föräldrar som var riktigt till mötesgående och hur gulliga som helst. Till min fördel var det endast dom namnet som fastnade i huvudet och blev genast lugn utav deras härliga stil. Harry fick fullt upp med sin storasyster som genast hoppade på honom så fort hon fick syn på honom, så jag stod ensam kvar tillsammans med Anne och Des.

So Harry told us you're from Sweden?” sa Anne och rättade till sitt hår.

Yes, my dad's from Sweden and my mum is from U.K.”

How nice. Have you graduated?”

No, actually not yet. I'm graduating this summer, so right now I'm home schooled.”

Oh, How come?”

Well, a lot have changed since I meet your son and the summer has been really hard for me to adapt. But I'm doing my best and my uncle have been kind enough to let me stay with him.” hon gav mig en förstående blick och jag fick ursäkta mig för att Harry ville visa mig runt. Lägenheten var i två våningar och på ovanvåningen fanns deras sovrum.

Trust me! This is only clean because of the guests.” varnade han mig innan han öppnade dörren till sitt rum. Den innehöll en hyfsat stor säng, skrivbord en bokhylla och en fåtölj.

I love your room. It's cosy.” sa jag och gick in och kollade på sakerna i bokhyllan. ”Fifty shades of grey?” frågade jag roat. Han blev lite generad med spelade cool samtidigt. ”Look at this.” sa jag och tog upp en fotoram med en liten kryllig kille i en bassäng där det var rätt soligt.

Me and my family were in Spain for couple of weeks and I just learned to swim.” sa han och kramade om mig bakifrån.

You were so adorable!”

Were?”

Are.” rättade jag och log. Jag satte tillbaka fotot och vände mig om så jag kunde kolla på honom. Hans händer sjönk ner på min rumpa och jag trasslade in mina fingrar i hans hår och drog honom mot mig. Hans läppar kändes bekanta och han tryckte sig mot mig och jag kände hans tunga möta min halvvägs. Någon harklade sig i bakgrunden och vi avbröt sakta kyssen och kollade mot den som avbröt oss.

Be carefull with her, little brother!” det var Harrys syster som jag redan hade glömt namnet på.

You are so embarrassing, Gemma!” utbrast Harry förtvivlat.

You are needed downstairs, Harry.” sa hon formellt.

Hey, you need to get down now!” en annan tjej kom in i rummet och Harry släppte taget om mig. Hon var längre än mig med brunett långt hår och såg ut som en modell. Harry pussade mig lätt på kinden och lämnade mig med Gemma hack i häl och det var bara jag och modell tjejen kvar.

You're Spencer right?”

Ehum...Yes.” sa jag och sträckte fram handen för att hälsa.

I'm Eleanor.” sa hon och tog min hand.

Oh, you're Louis girlfriend right?” sa jag och fattade direkt vem det var.

Yes, and I guess your Harrys.” sa hon och log mot mig. ”It's nice to meet you. Harry wanted me to meet you for so long because of our situation.” jag nickade långsamt och vi satte oss ner på sängkanten.

Is it going to get any easier?” började jag ”I mean... Will I get used to it?” Eleanor skakade på huvudet.

How can you? I mean... People out there only wants something to write and have an oppinion about. They don't care if it will hurt you. They want their story and it's scary to see how far they will go it get it.”

So you're not used to it?”

No, but you know... You can't deside who you're inlove with and it's Louis and Harrys job we are talking about. They love what they are doing so it would be selfish of us to tell them to stop. All we can do is support them.” jag kollade mig omkring igen för att ta in så mycket information som möjligt av hans rum.

Thank you.” sa jag och log mot henne.

You don't have to thank me. I think we will be really good friends.” sa hon och log mot mig. Och för första gången på flera veckor var jag riktigt optimistisk. Jag kände på mig att det skulle vi bli också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: