Kapitel 36

So! How was it!?” utbrister Eleanor när hon föst in mig i Louis och hennes rum. ”Tell me all about it.” Vi hoppade upp i sängen och vi satte oss skräddarställning mot varandra

Isn't that a very personal question?” frågade jag tveksamt. Hon ryckte på axlarna och kollade nyfiket på mig. ”It was my first time so of course it wasn't perfect. I don't even know what a perfect moment is in this case eighter.”

Oh, it will get better. Me an Louis had to work on it for a while.”

Oh, god. Please stop, I don't need that information.” vädjade jag.

As you wish!” sa hon och la sig ner på sängen. ”So what do you want to do today?”

I don't know. Me and Harry would do some touring around the city but I don't know anymore. It's so cold outside.”

Tell me about it! It started to snow this morning.” hon satte sig upp igen. ”And I thought England was cold. I guess I was wrong, there are at least two or three places that's more cold.”

What about a movie day, then?” frågade jag. ”There are a lots of movies to download on the tv.”

That sounds awesome.” utbrister hon och började skriva in numret till roomservice på hotellets telefon. ”So what stop would you guys do first on the tour day?” frågade hon medan hon zappade förbi olika filmer hon tyckte var tråkiga.

The Katerina Lift.” sa jag och satte mig tillrätta i sängen.

Why? It's just a boring lift.”

The view is great. And it got some memories about it that I wanted to share with him. But maybe another time.”

Oh, this one!” hon hade hittat den ultimata filmen. Monte Carlo. ”I've seen the trailer and a couple of girl friends told me about it. We should watch this one.”

Then Monte Carlo it is.” Filmen var helt fantastisk. Den var så sjukt rolig och min besvikelse började försvinna efter ett tag. Vi tog oss igenom filmen under tiden som vi käkade saker som vi hade beställt upp och sedan tog vi ännu en komedi som jag inte kom ihåg namnet på. När klockan var åtta så slog vi över till TV4 och oboy(!) vad konstigt det kändes att höra svenska på teven.

They are going to preform at the X-factor tonight so I thought we could watch. Though you need to be my translater for the night.” jag fick fram ett kvavt skratt och vi kollade när de öppnade med What makes you beautiful och sedan började resten utav deltagarna att sjunga. Jag fastnade för en speciell kille som var riktigt duktig och sen en grupp som jag inte kunde få ut ur huvudet.

Vid tio tiden så fick vi upp middagen på rummet och det blev revben så vi såg jätte kladdiga ut. Efter en lång paus som kändes för evigt så kom deras andra låt Live While We're young.

It's pretty weird to watch this.” sa jag och log lite för mig själv.

I know.” sa Eleanor med pommes i munnen. Efter det blev det en liten intervju med programledaren på scenen.

You guys come often to Sweden?” började han och killarna nickade. ”What is Sweden for you?”

Sweden will always have a place in our hearts. A lot of our songs is recorded here and the fans are absolutly amazing.” Liam fick alla tjejer att skrika rakt ut och han log modigt.

So Harry, I've heard that your girlfriend is Swedish?”

Yes, she is.” sa han och log och försökte höra hans nästa fråga.

Where is she right now?”

She's at the hotel and watching this I hope.”

Okay, you want to say something to her.”

Ehum...” han försökte komma på något att säga. ”Jag ealskar deej.” och alla börja jubla i publiken.

Thank you, One Direction allihop!” och de gick av scenen.

You are blushing, Spencer.” Eleanor stod och inspekterade mig från toalett dörröppningen efter att ha tvättat av sig och jag bara skakade bort känslan jag precis haft.

Efter ytterligare en film så somnade jag på mage i sängen. Jag kände mig proppmätt och helt utkörd trots jag inte gjort något mer idag. I morgon skulle bli en jobbig dag för att jag och Eleanor var tvungna att dra oss tillbaka till England medan killarna fortsatte till Fankrike.

Sweetheart.” hörde jag någon som försökte dra mig upp ur dvalan av sömn.

SPENCER FOR THE LOVE OF GOD! GET OUT OF MY BED!” hörde jag en upprörd röst och jag satte mig käpprätt upp. Självklart var det Louis och jag räckte ut tungan mot honom och slängde mig bak igen.

What's the clock?”

One am.” sa Harry som såg väl påklädd ut med vinterjacka, halsduk och vantar. ”I want you to see something.”

Now?” frågade jag tvivelaktigt.

Yes, now.” sa han och slängde mina vinterkläder på mig.

It's night.”

So?”

Jag kollade trött på honom och tog på mig mina ytterkläder och kollade på Eleanor som hade ett flin på sina läppar. ”What have you done?” frågade jag ironiskt och hon spelade oskyldig.

Goodbye.” sa Louis glatt när vi steg utanför dörren. ”Thanks for leaving my bed.”
”Sucker.” muttrade jag och han log.

 

När vi kom ut i kylan tog Harry min hand och ledde mig ner för gatan.

Where are we going?” frågade jag nyfiket.

We are going on your tour. But there's only one stop.”

But the lift is closed.”

Don't worry your head for that. Everything have been fixed.” jag kollade konstigt på honom och han suckade så det blev ett vitt moln av hans andedräkt. ”It's easy to get what you want when you are famous.” förklarade han.

Don't make that get to your head.” sa jag och log mot honom.

Never.” sa han och drog mig till sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: