Kapitel 22

 Efter andra låten så tog killarna drick paus och Louis började prata.

”You're awesome! Thank you! So the next song, is a song we want to dedicate to someone special in the audience.” alla blev som galna och skrika. Han gjorde en gest med handen att de skulle lugna sig. ”She's been having a really bad month and today I even accidentally hit a door in her face.” alla började skratta och jag log själv över hur fånigt det faktiskt måste sett ut. ”But she's an amazing friend and she's herself. So this is for you, Spencer.” han pekade upp mot mig och jag blev helt röd i ansiktet. Alla som satt runt om mig hoppade en halvmeter ifrån mig för att se om det verkligen var jag som satt där med ett blommande blåmärke över hela näsan. För att försöka ignorera det som var runt omkring mig så kollade jag ner på scenen och jag såg att de omgrupperade sig för ett speciellt framträdande.

Syntarna började spela och melodin kom igång. Liam började sjunga och kollade först upp på mig och sedan ut i publiken. Efter ett tag var det Harrys tur och han struntade i publiken helt som skrek och hade sig precis framför honom. Han kollade bara på mig och jag blev röd i ansiktet.

Can we fall one more time? Stop the tape and rewind. Oh and if you walk away I know I’ll fade ‘Cause there is nobody else. It's gotta be you.” Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen utan sjönk bara ytterligare ner där jag satt. Men jag kunde inte låta bli att vara lite smickrad, men också samtidigt var det pinsamt eftersom alla visste vad detta handlade om. Det var ju inte direkt så att det bara var jag och killarna som hade följt min irriterande jobbiga månad. Jag tror jag såg lite drömmande på Harry lite då och då och han log glatt tillbaka när han såg att jag kollade på honom.

 

När konserten var slut strömmade alla människor mot utgången men jag satt kvar och väntade tills det mesta folket hade försvunnit innan jag satte av ner mot scenen. Jag försökte under tiden att tänka ut något bra att säga. När jag kom upp på scenen satte jag mig på kanten ur vägen för arbetarna som plockade undan borden som stod mitt på scenen. Det var riktigt högt upp och det kittlade i fötterna när jag kollade rakt ner. Men det var riktigt mäktigt att se ut över alla de röda tomma stolarna som var utplacerade på raka fina rader.

Hi.” hörde jag Harry bakom mig.

Hi.” sa jag men vände mig inte om utan Harry satte sig ner bredvid mig, fortfarande lite svettig i sin v-ringade tröja. ”You were amazing up here.” sa jag och kollade på honom och log lite mot honom.

Thank you.” sa han och log tillbaka och vände sedan blicken ut mot de röda stolarna. Tystnaden lade sig över oss och jag kände att jag var tvungen att bryta isen.

You know, when I was five I was dreaming of beeing up here.” jag kollade drömmande över de röda linjerna. ”I used to preform infront of my parents and they were only watching because I made them to. But when I grew into the teenage and it wasn't cool to have a dream like that everything changed. I mean, a while I didn't bother but after a few years the preassure of being ordinary was to big and I got bullied for beeing different. I stoped listening to music, I hated music and everything about it.” jag kollade på honom och hans ögon såg beklagande ut och jag skakade bort blicken med huvudet. ”After a while I started to listen to music again but I promised myself that I would never let anyone hurt me ever again.” jag kollade ner i mitt knä. ”And then you came. I didn't think that I would ever fall for someone who actually had a good taste in women clothesing and was so freaking annoying that I could throw you out from a cliff if it was nessesary.” jag kollade på honom och han kollade ner i sitt knä och log. ”But I did and when you told me that we had to break up for my safety, it hurted but I knew that it was for the best.” den lätta delen var avklarad men nu var jag tvungen att ta mig in på den delen som faktiskt verkligen krossade mitt hjärta. ”But when I saw that photo of you with another girl, a week after. She was almost like me but so much prettier than I ever going to be. It really broke my heart. I thought that maybe all the rumors were true about you, that you were a womenaizer and that I didn't mean a thing for you.” jag såg att jag gjorde honom obekväm. ”And when I got home, all of those paparazzis and all those crazy girls who hated me, for nothing was screaming that I was the worst thing that ever happened to you.” jag avbröt mig själv för att samla mig lite. ”All those things you feared became my reality and you wasn't there,” jag kände att en tår ran ner för min kind. Han fångade upp mina tårar med fingret.

I,” började han och försökte komma på vad han skulle säga. ”I am so so so sorry. I know it doesn't help. But is at least a start and I know that I've been an ass for leaving you. And all about that other girl was just because the fact that she looked like you. But her personality was nothing like yours. Could you forgive me?” han kollade osäkert på mig och jag såg på honom.

No, not today. But someday, after a lots of love and a lots of forgiving.” sa jag och log mot honom och pussade honom på kinden. Han såg att han andades ut och han log mot mig. Jag kollade mig omkring på scenen igen och fick syn på en gitarr som stod i sitt ställ längre bak.

Could I borrow it?” frågade jag och hans blick gick rakt mot gitarren.

You play?”

I'm not a pro, but I play.” Han gick och hämtade gitarren och gav den sedan till mig. ”You sang that song to me earlier so I thought I could sing something for you.” jag trädde över axelbandet och kollade så den var stämd. Jag började spela 'Catch me' med Demi Lovato.

But you're so hypnotizing, You got me laughing while I sing,” han log fånigt och jag log tillbaka. ”You got me smiling in my sleep, And I can see this unraveling, Your love is where I'm falling, But please don't catch me...” han kollade på mina fingrar som lekte över strängarna och jag avslutade låten med den sista tonen.

I'll be here to always catch you.” viskade han och tog sin hand under min haka och förde mitt huvud mot hans och våra läppar möttes och jag kunde inte låta bli att le. För detta hade jag längtat efter enda sedan senast vi kysstes i parken den där kvällen under galan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: