The Revenge - Kapitel 24

Previously on The Revenge:
Han tog ur den och jag lade märke till att den satt fast i en lång silverkedja. ”To know it's yours, and to keep it safe til it's our time.” han knäppte halsbandet runt min hals och jag tog ringen mellan min tumme och pekfingret och kollade på den. Jag kände Nialls tumme dra bort något vått från min kind och jag insåg att jag hade släppt fram tårarna. Jag lade märke till ingraveringen innanför: 'Nialls Princess'.
”I love it.” sa jag och kollade upp på honom. ”I'll keep it safe.”

”Good morning, sunshine.” hörde jag en röst vid mitt öra och jag gnuggade mig trött i ögonen och kollade åt det hållet rösten kom ifrån. Niall stötta sig på ena armbågen och kollade ner på mig. Jag stönade bara till och hoppade in till honom och lade min arm över hans bara midja. Han började skratta lågt och lade sig ner så jag kunde lägga huvudet på hans bröst och han strök igenom mitt kråkbo till hår. Jag höll på att somna igen tills jag kom ihåg gårdagen och tänkte på ringen som fortfarande hände runt min hals.
”When do we have to check out?” mumlade jag med stängda ögon för att låsa ute den smått paniken över att han kanske ville ha tillbaka ringen.
”When ever you are ready, love.” mumlade han tillbaka och jag suckade.
”Could we have a day out here and go back tonight instead?” föreslog jag.
”Sounds perfect.” han pussade mig på huvudet och jag kröp ihop bredvid honom och kände hans varma hud mot min. Jag hörde något börja vibrera på hans nattduksbord och jag kikade upp. Niall rörde sig inte så jag puttade till honom och han stönade trött till men rörde sig inte.
”ey, the phone.” muttrade jag surt och han trevade efter telefonen och tog den sedan mot örat och grymtade till som svar.
”What?” han lät sömnig och dryg. ”Okay, hang on.” Han tryckte på en knapp på telefonen och jag kände hans kropp stelna till under mig så jag kollade upp på honom. ”I need to start the TV, love.” jag visste att fjärren låg på mitt nattduksbord så jag rullade över och tog den och gav den till honom. Han hade satt sig upp nu med ryggen lutandes mot sänggaveln. Jag lade mig ner på kudden igen och försökte låta bli att tänka på vad klockan kan vara. Teven gick igång efter ett tag och jag hörde att Entertainment News var igång men jag brydde mig inte mer om det. ”Uhu... Yes, I can see that...” fortsatte Niall med en orolig röst. Men det var inte förrän teven sagt mitt namn jag vaknade till liv och satte mig rakt upp så mitt hår hamnade framför mina ögon. Jag drog snabbt bort håret och stirrade på teven.
”...Apparently they rented a penthouse for the evening to have a romantic dinner and afterwards Niall proposed to Adriana. Did she say yes? Well, the love couple is still in New York and haven't made an apperance yet so we just have to wait and see. If you want more exclusive photos the get on enews dot com.” Jag hade inte lagt märke till att Nialls telefonsamtal var över för allt jag stirrade på var teven som visade bilder på när Niall knäböjde framför mig. Jag bet mig oroligt i kinden och väntade på Nialls reaktion.
”So about that New York day out isn't going to happen, love. We need to get back to London as fast as possible. They have some safety issues down in the loby. People are trying to check in as guests and go around in the hotel to find us.” jag nickade bara tyst för mig själv och slängde sedan en blick ner på mitt halsband som försvann ner i tröjan på grund utav den långa kedjan. Jag drog i kedjan lite och drog upp ringen så jag höll i den. Det var den vackraste ring jag någonsin sett och jag förstår varför Niall hade fastnat för det från första början.
”Do you regret giving it to me?” mumlade jag tyst och kollade ner på det nya problemet vi fått bara genom att Niall hade varit romantisk. Jag kände att han rörde sig bakom mig och satte sig bredvid mig. Jag kände hans blick på mig och jag kollade upp mot honom.
”Don't even think about it.” konstaterade han. ”I'm glad that you have it around your neck. It's almost that I've marked that you're mine now.” Han lade sitt huvud på min axel och jag kände hans näsa mot min hals när han drog bort mitt hår och hans läppar placerade en puss på min hals. Han tog ringen ifrån mig och granskade den själv. ”It was Scott Smith...” konstaterade han och det hade jag redan listat ut vem som fotat oss. Det fanns ingen annan i det rummet förutom han.
”Disrespectful.” var det enda jag fick fram och han släppte ner ringen innan för min t shirt och lade sina armar runt min midja och jag vände på huvudet och hans läppar mötte upp med mina. Han morrade lekfullt till mot mina läppar och jag kunde inte låta bli och börja fnittra. ”Let's get out of here.” mumlade jag och han pussade mig på kinden innan han släppte mig och jag hoppade ner från sängen. Jag hoppade i ett par jeans som jag inte lade så mycket tanke på, inte förrän jag hörde Niall skratta.
”Cute jeans. Where did you get those?” jag kollade oförstående upp på honom som nu hade en t shirt på sig och min blick gick ner till jeansen som jag precis tagit på mig. De var alldeles förstora för mig och pösiga och jag insåg att det inte var mina. Men Nialls händer tog tag i mina innan jag fick chansen att dra av mig dom igen. ”Keep them. You look sexy in those.” jag vände mig mot spegeln och såg att jag skulle bli tvungen att hitta ett skärp. Jag började gräva i min väska och hittade ett svart och silvrigt flätat skärp som jag trädde runt min midja och slängde sedan på ett linne, och tog mig sedan in i badrummet för att borsta tänderna och sätta upp håret i en hög tofs. Jag struntade i att sminka mig och kom ut i rummet för att börja packa medan Niall var i telefonen. Han lät väldigt bitter och sammanbiten.
En halvtimme senare knackade det på dörren och två säkerhetsvakter stod och väntade på oss. Jag tog på mig mina solglasögon och Converse. Den ena säkerhetsvakten tog hand om våra väskor och den andra ledde oss ner och ut i lobbyn. Normalt sätt skulle fotograferna vara utanför dörren men så fort hissdörrarna öppnades tog jag chockat tag i Nialls enda lediga hand. Han var fortfarande i ett hetsigt samtal och drog mig efter sig ut genom dörrarna och säkerhetsvakterna gjorde en liten gång till oss fram till ett stort svart fordon. Jag hoppade in före honom och han hoppade in i bilen och stängde dörren efter sig.
”Okay, but well, fix it now. I don't want to worry about this. And don't you dare leak anything else that can hurt Adriana. I will personally sue the hotell if...” jag hade aldrig sett honom så här sur innan. Jag satte på mig säkerhetsbältet och flätade samma våra fingrar igen men han drog sig undan och med en suck vände jag mig mot fönstret och kollade ut medan säkerhetsvakterna försökte föra bort vilseledda fans som försökte slänga sig över bilen. ”Yes, keep on working and don't bother me with it right now. I understand...” äntligen kunde bilen börja rulla och den körde ut i den stockade trafiken. Jag såg bilar köra förbi utanför och jag drömde mig bort för ett tag och tänkte på vad jag skulle göra när jag kom tillbaka. Kontraktet var så gott som bortglömt här i New York och jag skulle komma på något nytt i London. Jag hade helt glömt bort Nialls samtal till jag ryckte till av att en hand placerades på mitt lår. ”I'm sorry, I got carried away.” hörde jag den irländska dialekten som jag kände till så väl och skingrade mina tankar.
”Well... Back to the reality.” konstaterade jag med en suck utan att titta på honom.
”Not quite.” sa han snabbt och jag vände mig mot honom. ”The lads and I are free til after New Years now. So... I thought, or the management thought we colde have a getaway to the cabin I was talking to you about.”
”But... Are you sure that's okay, shouldn't you do a public statement or something?”
”I'm Niall Horan from One Direction not the queen, love.” sa han och flinade mot mig. ”And besides, I've already made my statement to the management so they are taking care of it.”
”So... Just you and me for a whole week?” frågade jag tveksamt och han log.
”Yep. If you want to, of course.”
”Yeah, sure. It's just that, I've got school.” upplyste jag honom.
”Can't you just take Mr. Frey with you?” frågade han och jag skattade till.
”Then there will be three of us on our romatic getaway. But I like your thought though. No, but I can scedual a meeting with Frey when we are getting back so he can go through everything and I can take all my classes in the cabin... By myself... If you're not good with equations and english adverbs?”
”Keep me out of that kind of stuff, love. But I can always try.” jag skakade bara roat på huvudet och flätade samman mina fingrar med hans som låg på mitt lår. Jag kollade ut genom fönstret och fick precis en liten glimt av JFK skylten innan bilen körde in på den privata delen. Min blick gick över till Niall med en frågande blick och han gav mig bara ett likgiltigt leende. ”Private.” sa han och suckade innan han knäppte upp bältet och hoppade ut när bilen stannat. Jag gjorde likadant och mötte upp honom framför bilen där han skakade hand med piloten som stod utanför. Jag försökte le så gott jag kunde och var glad över att jag hade mina solglasögon på mig. Han bad oss hoppa in i planet medan han gjorde sig redo för avfärd och våra väskor lastades på under tiden. In redningen av planet var helt fantastiskt och jag ville inte lägga mig i hur mycket detta skulle kosta att hyra så jag lät bli för mitt egna hjärtas skull. Stolarna var klädda i beigt skinn och mattan var mörkröd. Jag satte mig ner på ett säte utan att säga någonting men jag kände Nialls ögon på mig. När jag nog sett allt kollade jag in i hans blå ögon och visste inte riktigt vad jag skulle säga men jag tror han förstod min reaktion. Han höjde på ögonbryn och väntade på att jag skulle komma med kommentaren om att detta var löjligt men jag drog igen en osynlig dragkedja över mina läppar och slängde bort nyckeln och han skrattade bara lågt över min liknelse och satte sig framför mig. Jag tog av mig mina solglasögon och skor och satte mig tillrätta. Det tog ett tag för planet att komma upp i luften men jag kunde lätt säga att det var skönt att slippa New York. Efter en helg i storstaden som aldrig sover så kan jag lugnt säga att det var skönt att bo i lugna London.
”You could sleep on the couch over there if you're tired.” föreslog Niall och nickade bak på en utav sofforna.
”I would be cold.” konstaterade jag men knäppte upp bältet.
”Oh, but there's duvets in the cloaset behind you...” sa han och knäppte upp sitt bälte själv och ställde sig upp.
”I didn't mean duvets...” avbröt jag honom och gick fram mot honom. Jag drog mina armar runt hans midja och pussade honom lätt på munnen.
”Oh...” var allt han fick fram och log stort. Han lossade mitt grepp och lade sig ner på soffan och jag lade mig med halva min kropp ovanpå honom och jag kände hans armar runt om mig. Jag suckade lätt ut innan jag slöt ögonen och somnade med trygghet i hans armar.


+18 Kommentarer till nästa den! ;)

Kommentarer
Amanda

meeeeeeeeeeeeeeer

Date: 2013-01-28 Time: 18:04:31
Anonym

Mera nuu, så bra :)

Date: 2013-01-28 Time: 18:21:44
Jennifer

Meeer :D

Date: 2013-01-28 Time: 18:22:03
Alicia

Super braaa! Ahh, så underbart! Eller det kanske låter konstigt att säga så? Haha :) More please!

Date: 2013-01-28 Time: 19:02:21
blogg: http://lifeasiknow.webblogg.se
Sara

Gash vad bra, meeeeer :D

Date: 2013-01-28 Time: 19:12:38
Emelie ^.^

Do I even need to say that I love it?? :'3<3
Mer!<3

Date: 2013-01-28 Time: 20:09:39
blogg: http://betternow.blogg.se/
Mikaela

Åhh, jag älskar't! Längtar tills nästa! xx

Date: 2013-01-28 Time: 20:42:50
blogg: http://mirobe.blogg.se
Anonym

Önskar att jag va henne för en dag haha

Date: 2013-01-28 Time: 21:01:22
jonna

Meer

Date: 2013-01-28 Time: 21:03:02
Lisa

Mera !

grym !:D

Date: 2013-01-28 Time: 21:10:15
Ida

meer :D

Date: 2013-01-28 Time: 21:13:02
Rebecca

Meer! :)

Date: 2013-01-28 Time: 22:57:11
Agge xx

Grymt bra!:)

Date: 2013-01-28 Time: 23:52:19
Sandra

Mer!!<3

Date: 2013-01-29 Time: 18:04:56
Izza

Meeera<3

Date: 2013-01-29 Time: 18:05:35
Carla

Meeer! :D

Date: 2013-01-29 Time: 18:37:19
Alexandra

Jätte bra kapitel! MERA xD

Date: 2013-01-29 Time: 20:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: