The Revenge - Kapitel 25

Previously on The Revenge:
”I didn't mean duvets...” avbröt jag honom och gick fram mot honom. Jag drog mina armar runt hans midja och pussade honom lätt på munnen. 
”Oh...” var allt han fick fram och log stort. Han lossade mitt grepp och lade sig ner på soffan och jag lade mig med halva min kropp ovanpå honom och jag kände hans armar runt om mig. Jag suckade lätt ut innan jag slöt ögonen och somnade med trygghet i hans armar.

Jag vaknade upp utav att planet hoppade till. Niall låg inte kvar under mig utan hade lagt ett täcke över mig och en kudde. Jag satte mig upp och kollade nyvaket mig omkring men Niall fanns inte någonstans. Mina ben kändes stela när jag ställde mig upp för att sträcka på mig och fick syn på Nialls laptop som hade locket uppe på bordet. Min nyfikenhet tog över och kollade en sista gång runt omkring och satte mig framför datorn med knäna mot bröstet. Jag rörde musplattan och hans twitter och någon skvallersida var igång. Utan att riktigt bry mig kollade jag bara trenderna på twitter och när jag såg att det inte var något intressant tryckte jag upp skvallersidan istället. En bild på mig och Niall på väg ut från hotellet innan idag. Jag såg inte speciellt glad ut och Niall såg ytterst irriterad ut med mobilen mot örat. De hade zoomat in på mitt ringfinger till en liten cirkel.

 

Proposal gone wrong

Last night One Directions own, Niall Horan proposed to his leading lady. According to the sources they looked very much inlove last night. But this morning when everybody thought we would meet the new love couple they looked very tense. Can it be that the actress, Adriana Lloyd, 18, said no? Earlier this fall Adriana was a part of One Directions new musicvideo and the rumours goes around that it was love at first sight.
”He was really startled when he saw her the first time and it was a lot of sparks...”

 

Jag fick inte läsa klart för jag kände hans närvaro bakom mig.
”Look at us.” kommenterade han.
”We look... very happy.” konstaterade jag ironiskt.
”I'm sorry about everything.”
”Sorry about what? That they are writing about us? Or that we are looking really miserable?” jag kollade på bilden och väntade på ett svar.
”I'm sorry that you have to be under this kind of preassure.” Jag vände mig upp mot honom.
”I guess I just have to get used to it. Dani made it, Eleanour and Perrie... I can too.” mina ögon föll ner till golvet och jag bet mig lite i läppen.
”Okay, then don't bother about that stuff.”
”Neither should you.” sa jag och ställde mig upp så han kunde sätta sig ner där jag satt.
”I don't, love.” jag kollade på honom då han rufsade till håret och kollade upp mot mig med sina blåa barnliknande ögon. ”Come here. I want to show you something.” han klappade på sitt knä och jag satte mig tveksamt i hans knä och lutade mitt huvud mot hans axel. Han klickade ner skvallersidan och tryckte upp hans twitter istället. Han tryckte in på sin profil och tryckte upp sin senaste tweet som bestod utav en bild.

NiallOfficial: I love all your little things. @ItsAdrianaLloyd94

På bilden var det Niall som log ner på en helt slutkörd tjej som var helt osminkad. Hennes ljusa hy såg nästan vit ut och hennes mörka uppsatta hår var vågigt och låg över hennes ena axlen. Hon höll hårt om Nialls t shirt i en lätt knytnäve och hennes läppar var smått särade.
”Did you take a photo of me when I was asleep? An post it online?” sa jag och kollade irriterat på honom.
”Yes, I did. And you look amazing, and cute, sweet.” jag suckade bara trött och kollade på bilden och han gav mig en snabb puss på kinden. ”Love you.” sa han och pussade mig en gång till innan han återgick till datorn och började retweeta fans uppdateringar. ”Okay, so you have to see some of these comments.” konstaterade han och drog upp några. ”Do you know how's the most humble fans of all times? And you have to know this one because it's true.”
”I don't know, Niall. Enlighten me with you knowledge.” sa jag ironiskt.
”Swedish fans.”
”Isn't it against some kind of law to choose fans like that?” frågade jag och höjde ögonbrynen.
”But it's statistically true. I mean, look at this one. She's from sweden. 'She's so cute you are perfect for each other. #Adriall'”
”Adriall?”
”That's some sort of mash up with our names. Okay, well look at this one then. Also from Sweden. '@NiallOfficial When are you guys coming to Sweden? Adriana: Älskar dig tjejen, kan inte fatta att Niall dejtar en Svensk tjej. :* #Adriall'” jag brast i skratt när Niall försökte uttala de olika svenska orden men jag började förstå hans synpunkt på det hela.
”Well, but some of the fans outside of Sweden are pretty decent too, see.” sa jag och pekade på en längre ner. ”'@NiallOfficial love you guys. Gossip news sucks. #Adriall.'”
”Okay, yeah, there are some decent people out in the world.” konstaterade han och stängde ner sin dator.
”We're about to land in thirty minutes, so fasten your seatbelts and get ready for landing. It's four thirty pm in London.” hördes det genom högtalarna och jag gav Niall en puss och satte mig stelt i stolen mitt emot.
”Are you okay?” Niall kollade tveksamt mot mig där jag nu satt stelt och höll hårt i stolsarmarna.
”Eh... Yes. I'm just having a little bit of a problem with... the... the...” stammade jag fram.
”The landing?” avslutade han min mening och jag nickade snabbt och jag gav honom en irriterad blick när han log snett mot mig. ”Here.” sa han och tog ner det uppfällda bordet och sträckte ut sin hand. Jag släppte tveksamt armstödet och tog hans hand. ”It will be just fine, sweetheart.”
”You don't know that.” sa jag överdrivet hårt och han skrattade till.
”Yes I do, because angels can fly...” han avbröt sig när han såg att jag grimaserade. ”Too cheesy?”
”A little bit.” sa jag och skrattade till. Utan att jag hade vetat om det hade han fått mig att slappna av. ”How do you do it? I'm like jumpy all the time and you're alway that calm dude.”
”Did you just call me dude?” sa han roat och rynkade pannan. Jag kunde inte låta bli att börja skratta åt hans min och min dåliga förklaring. ”Did you hear that?” sa han helt plötsligt och jag kände att hela jag spände till.
”What?”
”I'm sure it's nothing. I'll go and check with the pilot.” han knäppte upp sitt bälte och försvann men kom snart tillbaka igen och satte sig ner och kollade på mig. ”So... Yep, we are going to crash land.”
”What!?” skrek jag. Han brast i skratt och jag insåg att han drev med mig. Jag gömde mitt ansikte i mina händer och försökte låta bli att gå på en impuls och slå till honom. När jag drog bort händerna från ansiktet började hoppa på platsen där jag satt. ”You're soooo meean.” gnällde jag surt fram.
”I'm sorry, love. I just couldn't resist.” jag korsade mina armar över min bröstkorg och kollade surt ut genom fönstret. ”Ria... Adriana Lloyd, I love you and I'm sorry.” sa han med en smörig röst och jag suckade trött när jag motvilligt vände min blick mot honom.
”Love you too.” muttrade jag och han log. Just då kände jag att planets hjul träffade marken och jag andades ut.
”See, that wasn't so bad.” kommenterade Niall och gav mig en luft puss.
”Remind me to kill you in your sleep, will you?” muttrade jag och han skrattade.
”I will, after I give you the biggest apologize hug and kiss that's ever been made.” jag suckade bara och gav upp. Det gick inte att vara sur på honom och jag skrattade bara till åt det hela. Planet hade stannat och jag knäppte upp bältet och tog på mig mina skor medan Niall väntade tålmodigt. Han höll fram mina solglasögon till mig och jag tog dom förvirrat. ”You should wear these. It will be chaos inside the airport.”
”Can't we just drive out from the airport like we did in New York.”
”It doesn't work like that here, love.” sa han. Jag tog på mig mina solglasögon och suckade trött medan vi gick ut från planet och blev eskorterade från regndropparna in på flygplatsen. När vi kom innanför dörrarna började kaoset och jag tappade fattningen av Nialls hand och jag trevade i blindo efter handen jag så gärna ville hålla i. Men till min lättnad kände jag en beskyddande arm runt min midja och drog mig intill sig och vi kom ut genom entrén och hoppade in i en bil som jag kände igen, Liams.
”What are you doing here?” utbrast jag när jag kom in i bilen och tog av mig solglasögonen.
”I'm your ride home, for obvious reasons.”
”Are you sure you should drive at all?” frågade jag tveksamt och tänkte tillbaka på förra gången han körde mig.
”And what is that supposed to mean!?”
”You're not the best driver, that's all.”
”Oh, come on. Give me a break. Tighten your leech on your fiancee, Niall.” suckade han och blinkade ut när bagageluckan var stängd utav säkerhetsvakten.
”We are not, engaged, dude.” sa Niall och började knappa på sin telefon. ”Didn't my upset message clear that one up for you?” jag lutade mig fram sträckte ut ringfingret.
”See.”
”Geeh, you guys are feisty. And get that finger out of my face, Ria.” jag rufsade till det lilla han kallar hår innan jag lutade mig tillbaka igen.
”I've missed you, leeeeyyyyuuuummmm.”


+18 Kommentarer till nästa del! :)

Kommentarer
Jennifer

Meeeer :D:D

Date: 2013-01-29 Time: 22:38:19
Amanda

MER åhhhhhhh

Date: 2013-01-29 Time: 22:39:31
blogg: http://iwillbebyyourside.devote.se
Emelie ^.^

aw... asså bara aw.. :'3 Haha, känner mig känslosam ikväll.. undra varför.. x'P
Mer nu, annars kommer hallon mannen kasta hallon på dig!! xD<3

Date: 2013-01-29 Time: 22:49:55
blogg: http://betternow.blogg.se/
Agge xx

Jätte bra!!!

Date: 2013-01-29 Time: 23:11:57
Rebecca

meer! :)

Date: 2013-01-29 Time: 23:19:35
Anonym

satt och log som ett jävla fån under hela novellen haha, tur man inte läser den in public, folk hade ju undrar varför jag är knäpp! haha. men bra va den, om du inte förstod det ;)

Date: 2013-01-29 Time: 23:20:33
Fanny

Meeer! :D

Date: 2013-01-29 Time: 23:26:08
Alicia

Amaziiing! Eller ska jag säga amazayn, haha nu var jag rolig va ;) eller inte.. I vilket fall! Jätte bra kapitel :D More Please!

Date: 2013-01-29 Time: 23:53:48
blogg: http://lifeasiknow.webblogg.se
Mikaela

Jag kan knappt vänta tills nästa kapitel! Älskar din fanfic! :'D xx

Date: 2013-01-30 Time: 00:45:02
blogg: http://mirobe.blogg.se
Sara

Galet bra som vanligt!! :D mer!

Date: 2013-01-30 Time: 05:59:43
Jonna

Meeer!

Date: 2013-01-30 Time: 18:58:23
blogg: http://www.nattstad.se/JonnaStyle
Anonym

mooooore!

Date: 2013-01-30 Time: 22:47:14
Anonym

fortstättt kommentera folk, fan va ni suger på de. blir ju ingen uppdatering annars!!!!

Date: 2013-01-30 Time: 22:47:32
olivia

meeeer ! :D

Date: 2013-01-30 Time: 22:52:07
Ida

meeeeer

Date: 2013-01-31 Time: 16:02:25
Ida

mera! superbra! :D

Date: 2013-01-31 Time: 20:15:47
Anonym

Meer ;)

Date: 2013-01-31 Time: 20:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: