Snabb genomgång

Okej, så jag har fått förfrågningar om att gå igenom alla mina fanfics! Jag tänkte att jag går igenom alla i tur och ordning, från allra första till den pågående. (Klicka på rubrikerna för att komma vidare till fanficen!)
 
One Right Direction
 
Spencer är en helt vanlig tonåring med helt vanliga tonårs problem. Hennes familj där emot är inte speciellt vanlig... Hennes mamma är brittisk och är syster till Simon Cowell. Varje år åker Spencers familj till London för att hennes morbror, fast denna gången blir det annorlunda då en kullig irriterande kille försöker ge henne modetips och infiltrerar hennes liv på ett väldigt udda sätt.
 
When Two Worlds Collide
 
 
Alison förlorade sin mamma i cancer när hon var åtta år. De bodde i Bradford men efter mammans död klarade inte pappan av att stanna. Istället flyttade dom till Sverige, ett land där människor faktiskt hade chansen att börja om sitt liv, men även där hade de svårt att leva och tillslut blev pappan av med sitt jobb på grund utav nedskärning på personal. Efter tio år bestämde dom sig att flytta tillbaka till Storbritannien men denna gången i London. Det är där Alison träffar på sitt förflutna och hela hennes värld blir aldrig sig lik efter det.
 
The Revenge
 
 

Adriana Lloyd flyttade med sin mamma till Mullingar efter hennes föräldrar skiljde sig. Hennes mamma var ständigt upptagen med sitt jobb och efter den där dagen då Adriana kom hem med tårar bestämde sig hennes mamma för att det var sista dagen hennes barn skulle behöva bli ett offer för mobbning.

Adrianas största dröm är att bli skådespelerska och visa alla som mobbade henne att hon visst kunde bli något större än dom. Men när den värsta mobbaren utav dom alla är med i ett världskänt pojkband, som behöver skådespelare till sin nya musikvideo så måste Adriana göra ett val. Låta bli att ta jobbet eller gå dit och se till att hans liv blir ett helvette. Denna historian är bara ämnad för en sak: Hämnd...

Speak

 
Isabella Grahm är en vanlig tonåring med vanliga tonårsproblem. Hon festar, hänger med kompisar och lever livet till fullo. En kväll då hennes halvfulla kompis kör hem från den senaste festen kör dom alldeles för fort och bilen kör in i bilen som kommer på motsatt sida och alla dör. Förutom Isabella som överlevde mot alla odds men hon går där ifrån med en egenskap mindre... Att tala. Vilket gör det svårt för Isabella att ta sig ut i riktiga världen igen och börja leva sitt liv som förut. När hon träffar den där killen som inte bryr sig om att hon inte kan prata, och dom kanske kan leva lyckliga i alla sina dagar trots att hon kanske aldrig kan säga hans namn... Det är bara det att hon inte träffar honom på det sättet hon hoppats på.
 
When The Sun Comes Up
 
 

Madisons föräldrar dog i en bilolycka när hon var tre år. Enda sedan dess har hon fått flytta från fosterhem till fosterhem med endast hennes mammas dagbok och hennes gitarr som ägodelar. Familjen hon bor hos behandlar henne som en tjänsteflicka och hon får bo i källaren tillsammans med familjens golden retriver. Sönerna misshandlar henne då hon råkar befinna sig på fel plats vid fel tillfälle. Den enda vännen hon har är en kille från Irland som hon har chattat med ett bra tag nu, han vet alla hennes hemligheter. Men när de bestämmer sig för att träffas börjar hon undra om han har varit fullt så ärlig som hon varit.

Man vet aldrig vem som sitter på andra sidan datorn... Det kan vara en kändis som vrider ditt liv upp och ner.

Dreamcatcher 

Detta är egentligen ingen berättelse med ett bra slut... För att jag dör. Men det roliga är att det inte är min berättelse, och jag är inte huvudpersonen, jag är bara en del utav denna historien.

Visst är det förvirrande?! Det tyckte jag också när jag hörde berättelsen första gången... Men jag tänkte att det är bäst att börja från första början, så att ni hänger med, vad som faktiskt hände när jag dog, när jag, Grace Sonenclar, dog.

Harry Styles möter Grace på den mest udda platsen ni någonsin kan tänka er, Grace gillar inte alls Harrys snobbiga sätt då han tror att han kan få allt han pekar på. Han har skenat iväg genom att utnyttja sina pengar till fel saker, han tror han kan få alla tjejer han vill ha och han vet inte vad som är verklighet längre. Grace blir hans första riktiga utmaning som till och med kostar Grace livet.

Detta är en berättelse om ovänner som blir vänner, hat blir till kärlek och liv blir till död.

Men kom ihåg! Allting är inte vad det ser ut att vara.


Så, hoppas ni alla som önskat detta hitta det ni sökte ;) Nu ska jag iväg och jobba på en fortsättning till Dreamcatcher 

 

Puss på er <3

Kommentarer
Felicia - Eye of a Fighter

du är ju grym på att göra trailers! ♥
skulle du tänka dig att kanske göra en till min fanfiction? (Eye of a Fighter)
hör gärna av dig: http://facebook.com/feliciajennie

har försökt själv men har alltid gett upp, plus att du är så otroligt duktig ! x

Date: 2013-07-02 Time: 21:16:28
blogg: http://summerparadiseff.blogg.se/
Isa

Va!? Kommer Grace att dö!??? Neeeej!!!!!:O

Date: 2013-07-02 Time: 21:27:02
Anonym

Okej.
#1. jag ska börja läsa typ alla nu, fastnade för WTWC och Revenge!
#2. DU ÄR FETT GRYM!
#3. Grace dör inte. You're just kidding! Hon kommer typ förändras det är därför typ en del av henne dött!
#4. det skulle betyda mycket om du kollade in min fanfic som jag precis börjat skriva på! http://apieceofmyheartff.blogg.se/
TACK!

Date: 2013-07-02 Time: 22:09:24
blogg: http://apieceofmyheartff.blogg.se/
Agnes xx

jag undrar bara kommer Grace att dö??

Date: 2013-07-03 Time: 21:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: