WTWC - Kapitel 40

Previously in WTWC:
”See yah, later, Jenny Benny!” sa jag med min pipiga Jenny röst medan Zayn släpade mig skrattandes ut från rummet och ner för hallen mot hiss salen. ”Did we just get kicked out of the hospital?” sa jag med skratten på väg upp för halsen.
”Oh, yes we did, Aly gangster!”
”First til the lift hall,” sa jag och började springa och lämnade en förvånad Zayn. ”Bradford bad boy!” skrek jag bakom mig.


 

”You are late.” sa Simon strängt mot mig och jag bet mig skuldmedvetet i läppen. Zayn dök upp i dörr öppningen bakom mig. ”Zayn, if you are going to do something right at least. Then make sure that Aly is on time.” Han himlade med ögonen och la armarna i kors som en riktigt sur förälder.

”Nice to see you too, uncle Simon.” sa Zayn och flinade.
”Uncle?” frågade jag förvirrat och kollade på Simon som grimaserade men jag fick inget svar från någon av dom.
”Shouldn't you be in the studio, Zayn?” frågade Simon istället och höjde på ögonbrynen. Zayn gav honom ett skyldigt leende och pussade mig lätt på kinden och började backa mot utgången.
”Good luck, sis.” var det enda han sa innan han försvann ut genom dörren.
”I see you found a place for him in your life again.” sa Simon och började bläddra bland papperna som låg på mixerbordet.
”Yes, but I hope you still stand with your agreement to not let Harry anywhere near me?” sa jag. Det var det jag hade glömt berätta! Simon hade gett sitt ord på att inte släppa in någon som hade namnet Harry Styles. Jag skulle aldrig klara av att se honom i ögonen och jag ville inte prata med honom. Om jag skulle vara fokuserad så var jag tvungen att komma ifrån honom. Simon hade sett mitt dilemma och han ville lika mycket som jag vinna.
”Of course, Alison. Ah! Here it is!” sa han och tog fram en lista med låtar och överst stod det mitt namn. ”Well, I thought that we should bring out your hoarseness in your voice to the first live show. So what would you think about doing a Amy Winehouse song?”
”Which one?”
”Back to black.”
”I don't know the lyrics but it's a really great song.” sa jag instämmande.
”Okay, then let's start with learning the lyrics and training with the vocal coach.” In kom en kille som var blond och såg väldigt skandinavisk ut med sitt blonda hår och blåa ögon. ”Alison. This is Eric. Now, I have to get going to Caroline. Are you going to be alright?” sa han och kollade på mig och jag kollade i min tur från Eric till Simon och sedan tillbaka igen och nickade. Han nickade tillbaka och tog sig ur rummet.
”Where are you from?” frågade jag direkt och han såg förbryllad ut över mitt plötsliga intresse utav hans ursprung. Han såg lite fundersam innan han faktiskt började dra in luft för att börja prata.
”I'm from Manchester but originally from Sweden.”
”Do you know swedish?” frågade jag osäkert.
”Klart.” sa han och log mot mig.

Hela dagen gick ut på att börja öva in första live showen vilket var bara att traggla låten. Det var skönt att prata på svenska till någon annan än min pappa som omväxling för jag kände att jag tappade en hel del på att inte prata det varje dag. I morgon skulle det bli att gå igenom låten ännu en gång och även få se den nya scenen för första gången. Vi hade precis en vecka på oss att förbereda oss. Det som var en minus med att vi skulle göra allt det där var att det skulle krocka med min examen och pappa och jag skulle ut och fira på eftermiddagen med en fin middag som han hade sparat ihop till mig. Jag skulle helt enkelt få hoppa över examen och gå på middagen på kvällen istället. När jag äntligen var färdig var klockan redan tio på kvällen och jag tog fram min mobil och hade tre missade samtal, ett från pappa och två från Zayn. Men även ett sms.

 

From: Zain Malik
Picking you up when your done. Have talked to your dad.

 

To: Zain Malik
I'm done. Come and pick me up then. Bout what?

 

From: Zain Malik
Be there in five. Tell you later.

 

”You want a ride home?” hörde jag bakom mig och jag vände mig om. Chase stod några meter ifrån mig med sina vita tänder syntes i ett stort leende. Hans ljus bruna rufsiga hår lös upp omgivningen på ett änglalikt sätt. Han var bara lite längre än mig och rätt muskulös kropp.
”No, I'm good. My bro... My friend is picking me up.” sa jag och log lite mot honom innan jag slängde iväg ett sms till Zayn att han skulle skynda sig.
”Oh, well maybe another time then.” han la ena armen runt mina axlar och jag kände mig obekväm och försökte dra mig ur hans grepp när Zayn kommer inspringande i all hast.
”What's going on?” frågade han stressat och stannade sedan upp medan jag försökte kravla mig ur Chase grepp. ”Ey, can't you see that she doesn't want to?” jag kunde höra tonen i Zayns röst att han tog fram sin inre bitch.
”And who are you to talk?” frågade Chase stöddigt och jag kom äntligen ur hans grepp och gick över till Zayn.
”This is my friend I was talking about, Chase. Zayn, Chase,” presenterade jag dom för varandra och Zayns blick på Chase var inte nådig. ”Okay,” sa jag instinktivt. ”Shall we go?” frågade jag och tog upp min bag som Zayn snabbt slängde över axeln och jag tog på mig min skinnjacka. ”See you around, Chase.” sa jag innan jag tog Zayns hand och började gå mot utgången. Det kändes lite som att bli hämtad från dagis om jag skulle vara helt ärlig men jag lät min hand förbli i Zayns fram till bilen.
”I can handle myself you know.” började jag när vi hade satt oss i hans Bentley.
”Oh, I know. You threw me around like I was air, remember? But it's him I don't trust.” jag himlade med ögonen för hans svar var så uppenbart. ”Besides your my little sister. I want to protect you even though your some sort of master in throwing people around.” jag grimaserade och lät ämnet bara falla ner i glömskan.
”Where are we going?” undrade jag då jag började inse att vi inte var på väg hem till mig. ”You know where I live right?”
”Of course I do. You live at my place.”
”No, I don't.” sa jag trött men också smått förvirrad. ”I live with my dad in a little shitty apartment on the most ghetto street in the entire London.” sa jag och suckade. Vad hade han nu ställt till med?
”That's what I wanted to talk to you about.” började han och jag kände att detta bådade inte gått för mina nerver. ”I talked to your dad.”
”This sound really really bad.” konstaterade jag men han ignorerade mig bara och satte igång blinkersen för att köra in höger på en tvärgata. Han svängde in på en parkeringsplats och vred om nyckeln för att stänga av motorn. ”I don't want you to live like that. Nobody should live like that. So I want you guys to live with me.”
”You've lost your mind.” konstaterade jag och slog ut med händerna.
”No, I haven't. Can't you just hear me out first? Your dad take your room at my place.”
”Oh, I've got a room now at your place?” avbröt jag och kollade skeptiskt mot honom.
”Yes, it's your room. Should I give you some sort of contract or what? Anyway, and you and I sleep in my room. And I guess he is gone a lot working and you are going to live a lot on the X factor hotel so it won't be that crowded and I think we all need each other right now. With all this madness and up on all that, Jenny.” Jag kollade irriterat på honom.
”And dad said that all this was okay?” frågade jag skeptiskt och kollade misstänksamt.
”He didn't like it in the beginning because you are very independent, both of you. But he agreed to it after a while when I put everything out there.” jag kollade bara på honom och jag var väldigt irriterad och gav honom minst tio möjliga döds utvägar från denna bilen i mitt huvud. ”And he know that we are like siblings so the question about who is sleeping where wasn't a problem.” Jag stönade ut en suck utav ilska.
”Okay, then. One thing and I have only one thing to ask for.”
”Anything.”
”Don't promise things you can't keep.” muttrade jag surt. ”Harry isn't getting anywhere near me or my stuff och even breath the same air I am going to breathe.”
”Why haven't you dropped that yet? He's in love with you.”
”No he's not!” protesterade jag.
”You eventually have to talk to him you know?” sa han och höjde sina ögonbryn och kollade in sitt hår i backspegeln.
”I hate when you are right.” muttrade jag surt och la armarna i kors. Min sura uppsyn fick honom att börja skratta.
”Easy, sis.” sa han innan han vred om nyckeln igen.
”So you promise?”
”I'll promise to do whatever it takes to get him to stay away.” sa han högtidligt innan han började köra mot hans lägenhet.
”Good.” sa jag nöjt.
”And Jen who said that I had a crush on you.” muttrade han under hans suck. ”huh, we wouldn't get past one day with out making a fight of who is taking up the whole bed at night.”
”What is that supposed to mean?!” utbrast jag. ”You are the one who placed a foot in my face last time!”
”I did that on purpose to stop taking my space.”
Hela detta bråket höll på när vi kom in genom dörren till lägenheten som inte längre bara var Zayns.
”Dad!” ropade jag surt. ”Tell Zayn that he's an ass!” jag såg att han såg lite besvärad ut i soffan medan han kollade på sporten.
”Not that kind of language, Alison.” sa han bara strängt och jag spärrade upp mina ögon och Zayn log stort mot mig och räckte sedan ut tungan. Detta skulle bli intressant, tänkte jag för mig själv innan jag hittade tio kartonger med olika saker som var våra i hallen utanför Zayns rum.
”You packed up all our stuff. Shouldn't we just take with the nessesary stuff?” sa jag oroligt och kollade på högarna som tornade upp sig mot väggen.
”Alison, jag tror vi måste flytta ifrån det stället om jag ska vara helt ärlig. Zayn har varit snäll nog att ta oss in i sitt hem men under tiden vi bor här säljer vi lägenheten och sparar ihop till något bättre. Låter inte det som något?” sa pappa mjukt från platsen i soffan.
”I heard my name and some swedish language!” ropade Zayn från köket.
”Don't worry we are just talking shit behind your back.” ropade jag tillbaka och jag fick en varnande blick utav pappa. ”Okay, we are talking poop behind your back!” rättade jag mig och pappa höjde trött på ögonbrynen. ”What? That's not a bad word!”
”You two are a hand full you know that?!” började pappa gapa också och det enda man kunde höra var någon som skrattade i köket och jag skakade trött på huvudet. Detta skulle bli intressant...


+12 Kommentarer till nästa del! ;)

Kommentarer
Nicky

Oh, så bra! Sitter och ler för mig själv nu ju! :)

Date: 2012-12-30 Time: 17:39:13
blogg: http://onedirecionnovells.blogg.se
Emelie ^.^

Mer! :D

Date: 2012-12-30 Time: 17:45:19
blogg: http://betternow.blogg.se/
Jessica

Jättebra meeera:)

Date: 2012-12-30 Time: 17:51:17
Alexandra

As bra ! xD MERA!

Svar: POOOOOP!
onerightdirection.blo.gg

Date: 2012-12-30 Time: 17:55:35
X

åååååååååååååååååh, mer :P

Date: 2012-12-30 Time: 18:05:23
erika

älskar den här!

Date: 2012-12-30 Time: 18:10:36
Jonna

Mer

Date: 2012-12-30 Time: 18:13:30
blogg: http://retasil.blogg.se/
em

Meer :)

Date: 2012-12-30 Time: 18:16:05
Fanny

Åååh, mera!

Date: 2012-12-30 Time: 18:52:47
Alicia

Tack! :) haha nu blir det mycket enklare ^^ Mer :D

Date: 2012-12-30 Time: 18:57:06
lisa

Bra !:)

Date: 2012-12-30 Time: 20:58:12
Rebecca

Lika bra som vanligt! Mer nu! :)

Date: 2012-12-30 Time: 21:11:53
olivia

mer! :D

Date: 2012-12-30 Time: 21:46:57
edona

HAHAH! We are just talking shit behind your back! <333 rolig del !

Date: 2013-01-02 Time: 02:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: