WTWC - Kapitel 9

När vi kom in genom dörren som jag hade lämnat några timmar tidigare satt alla ute på terrassen och värmde sig runt brasan.

”Look what I found.” skojade Harry och satte sig ner i den enda tomma stolen. Jag lutade mig mot dörrkarmen och kollade på Zayn som stirrade tillbaka på mig. Han höll ett ispaket på axeln och sträckte på nacken lite och gjorde en grimas.

”Sorry about that.” sa och tyst och kollade ner på mina skor. Jag vände blicken mot Jen som satt på andra sidan elden och hon log stelt mot mig men återgick sedan att fortsätta att diskutera med Niall. Jag kollade in i elden och försökte bestämma mig om jag verkligen vågade. Skulle jag våga berätta det för alla? Jag andades in och tog sats. Det kändes som om jag skulle hoppa ut från ett stup.

”I want to tell you something.” kom det ur mig och jag kollade ner på mina stelfrusna fötter. Harry kastade en filt på mig och jag tog emot den. ”And I think you,” jag vände mig mot Jen. ”And you.” fortsatte jag och vände mig till Zayn. ”Have to hear this. And please, don't get mad.” jag kände att ögonen började fyllas med tårar men jag trängde argt undan dom. ”Please?” Zayn som först hade haft ett leende på läpparna blev allvarlig. Jag satte mig ner i skräddar ställning och kollade in i elden och sedan ner på mina händer. ”I don't know where to begin.” sa jag.

”Why not from the start?” frågade Niall som nu satte sig bredvid mig och knuffade till mig med sin axel. Jag log mot honom.

”Right.” sa jag. ”Zayn, Jenny. Do you remember that day the teacher told me to leave the classroom because I had to go to the principal?” dom nickade.

”We thought you got into some trouble.” sa Jenny.

”Well, that's not exactly what happened. Because I didn't come back that day.” jag kände att mitt blod blev iskallt som jag hade hamnat i ett isvak. Det enda som hördes var elden. ”I had to go to the hospital. My dad was already there and tried to tell me that mum had only a moment left to live.” jag kollade upp mot dom och jag såg att Zayn höll andan. ”I never had the chance to understand what was going on. Before it was too late. My mum died in cancer that day. And I didn't have a clue that she was even sick.” jag kände att en tår föll ner för kinden och jag hörde att Jen snörvlade där hon satt. Även Zayn hade börjat gråta och höll handen för sin mun. ”I remember my mum in the bed and she told me that I should never ever get in to something that I can't handle. I remember how heartbroken I was and I was wondering how I could tell you guys. But I never had the chance because dad couldn't handle it and we moved to Sweden. I never playd any music after that and I started with karate and football to keep my mind busy. Mums heritage wasn't much and dad had to work really hard to get food on the table. My dad didn't lie to you when he told you about his job, Zayn. He got fired in Sweden and we had to move back to keep us off the streets. We lived with my aunt for a while but dad couldn't stand her so we moved to London. And that's why I'm here. I have to work on all my spare time to help dad with his income. I go to school so I could provide a better life for us.” jag kollade upp från elden som jag stirrat in i hela tiden och såg att det fanns vissa tårar här och var och Perrie såg helt slutkörd ut. ”I'm nothing like you guys at all. I don't have designer clothes,” jag kollade på Jenny som kollade sårat på mig. ”I don't have expensive cars.” jag kollade på killarna. ”I just got enough to live an almost normal life. That's all I have.” jag tog mig för ansiktet. ”Oh god. I'm the party crasher. I'm so sorry that I brought this up.” började jag och ångrade att jag hade tagit upp det nu.

”Why did you stop playing?” frågade Perrie försiktigt

”Her mum was a musican.” mumlade Zayn och reste sig upp och satte sig ner bredvid mig och jag började storböla när han kramade om mig. ”I'm sorry.” viskade han i mitt öra och jag försökte torka bort tårarna så gott det gick. ”I'm sorry.” sa han om och om igen. Jenny satt kvar och stirrade rakt ut i luften. Han ställde sig sedan upp och sträckte ut sin hand för att hjälpa mig upp. ”There's some pizza leftovers in the kitchen.” sa han och försökte torka bort tårarna som fortfarande var på mina kinder. ”I'll go and get some and you sit down, okay?” han kramade mig igen och pussade mig på huvudet.

”I feel really bad.” började Louis. Alla andra instämde och Jenny hade smitit ut efter Zayn.

”Don't.” sa jag.

”Easy for you to say! I mean, we've do have a nice life.” fortsatte han. ”Still we are just some dudes who happens to be a band but apart from that sometimes I am wondering why everyone is so caught up about us. It doesn't make sense. And I think there's only one of a kind of you. You are really strong and I want to help you.”

”I'm glad that you care for me, Louis. But I don't want your money or cars. Right now, the only thing I want. Is to have an amazing weekend with new and old friends.”

”I don't get it.” började Harry. ”Like, why do you tell us?”

”I told you it was complicated. Guess you didn't catch that when you said you would keep up.”

”You said that?” började Niall och började skratta. ”You don't even get Louis really bad jokes!” Harry muttrade något surt men Louis skrattade bara.

”So, how come you told us now?” sa Eleanor som satt i Louis knä.
”Because I thought it would come out sooner or later this weekend.”

”Did Zayn and Jenny know?”

”No, I never had the chance to ever consider to tell them ten years ago and I thought that they would be really mad if I told them five or ten years later. If I was them I would be furious with any who didn't tell me.” jag kollade på Harry. ”And I guess I'm a bit afraid that Zayn will go all security guard over me when he knows.”

”I think that ship has sailed long time ago.” svarade Harry och log mot mig. Hans smilgropar kom fram och jag kollade generat ner.

Zayn kom ut igen med Jenny som släptåg och jag fick en cola burk och en tallrik med pizza och han hade pillat bort ananasen. Jag gillar inte varm ananas och jag blev förvånad över att han kom ihåg det. Det var ont om stolar så jag reste på mig så han kunde sätta sig och jag satte mig i hans knä och åt min pizza medan alla andra skrattade och hade roligt.  


+4 Kommentarer till nästa! ;D

Kommentarer
Jenny!

Mera mera mera!

Date: 2012-12-04 Time: 15:59:58
Emelie ^.^

Jättebra ! :D Mera! :D <3

Date: 2012-12-04 Time: 17:04:38
blogg: http://betternow.blogg.se/
edona

Mer !!!!!! <333333333

Date: 2012-12-04 Time: 17:19:48
Anonym

More !!!! Nu är de 4 !

Date: 2012-12-04 Time: 17:20:45
Chak~

Meeeeera :D

Date: 2012-12-04 Time: 17:58:05
E

MERA IKVÄLL SNÄLLA :DE

Svar: Ska nog få upp en till snart ;)
onerightdirection.blo.gg

Date: 2012-12-04 Time: 18:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: