Kapitel 38

SJU ÅR SENARE

Jag kollade ner på min ring som nu satt runt min hals i en tunn guldkedja och vaknade upp ur mitt dagdrömmande. Ringen fanns inte kvar längre på mitt finger utan blivit ersatt med två nya ringar. Jag log åt de gamla minnena som jag hade gått igenom.

Hey, honey! The baby is crying.”

It's your turn!” ropade jag tillbaka. ”I have an appointment to attend. You promised to help. Remember?” jag reste mig upp och gick bort till min byrå för att leta rätt på min mössa. Det var extremt kallt ute nu under vintern och det gjorde inte saken bättre att jag hamnade i en ny liten by. Dock var denna mycket mer mysig än den jag bodde i, då jag levde i Sverige. Nu förtiden ägnade jag mig åt att skapa koreografi till filmer och musikfilmer. Jag fick mitt stora break efter jag fick koreograferat en utav killarnas musikvideos och sen gick det bara utför. Trots man inte kan tro det så fick man riktigt bra betalt för det och det gick riktigt bra. Men jag hade fått lägga det på hyllan ett tag efter jag blev gravid. Men detta mötet fick mig på fötter igen och skulle förhoppningsvis får mig att komma igång igen.

Jag kom ut från rummet och såg en trött Harry byta blöja. Han var hemma oftare nu än vad han var när vi var yngre men han levde fortfarande sin dröm som sångare och var fortfarande en femte del av One Direction. Men det har blivit glesare med resande och det gjorde det enklare för killarna som nu hade varsin respektive. Harry hade mig, Louis var fortfarande med Eleanor (som även var ”The maid of honor” och alla fyra killarna ”the best man” på vårat bröllop. Det blev rätt proppfullt framme vid altaret om man säger så), Zayn hade en ny och inte alls den han va tillsammans med från börja. Det samma gällde Niall som alla var förvånade över att han faktiskt kunde få ett mänskligt giftemål utöver hans kylskåp. När det kom till Liam så hade han en svår period men börjar dra sig i rätt riktning, och han har även han hittat ”The love of his life.”.

När jag blev gravid så halvt tvingade Harry mig att flytta till Holmes Chapel för att det var en säker plats för barnet att växa upp på. Ett tag trodde jag att han brydde sig mer om barnet än om mig.

Will you be alright?” frågade jag och kollade in i barnrummet.

Yep, I think so. He just ate so he'll soon fall asleep.”

Take care of dad while I'm gone, Ed.” sa jag och pussade Harry lätt utan att krossa Edward. Vi hade döpt honom efter Harrys mellan namn. Edward Carl Dex Styles. ”He's going to break hearts.” sa jag och pussade honom på pannan. ”Your mum said hi. She called before to invite us for dinner later tonight. The lads will be there.” sa jag och log. ”Now I've got to go.” sa jag och började skynda mig ner för trappan.

Love you!” ropade jag efter mig.

Älskar dig!” ropade han tillbaka. ”Take the range rover! It's easier to drive when it's slippery.”

Jag hoppade ut ur dörren och iväg till bilen i mina stövlar och jag kände att kylan var extrem. Jag backade ut från uppfarten och kollade upp mot huset. Det var ett gammaldags engelskt hus och det hade absolut sin söta charm. Harry hade inte låtit bli att bara ha detta huset utan han är fortfarande slarvig med ekonomin så vi har minst fem andra hus ute i världen. Min oro började när han började nämna sina bilar. Vi var inte nere på två längre utan uppe i åtta, vilket fick vårat garage att se ut som en bilverkstad. Jag trampade gasen i botten och for ut mot motorvägen.

Men vad gör man inte när man är galet kär?!

Kommentarer
edona

OMG! Den var jätte jätte bra!!! Jag älska den !!! <3333333333333333

Date: 2013-01-11 Time: 22:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: