Kapitel 23

Can I come in?” vi satt i en Porsche utanför huset. Jag var förvånad över att han faktiskt har fler bilar än en! Självklart gav jag honom den där blicken som sa ”Du skojar med mig va?” och han gav mig den där pojkaktiga blicken som sa ”Jag kunde bara inte låta bli!”.

Is that a really good idea? Uncle Simon is up.”

He doesn't have to know.” sa Harry finurligt och böjde sig över för att kyssa mig. Jag besvarade kyssen och höll honom kvar lite extra, vilket fick honom att le. ”He denfinitly doesn't need to know.”

Not tonight, but tomorrow he'll fly to USA for six weeks and I've got the house,” jag drog honom närmare igen. ”all by myself.” viskade jag och strök mina läppar mot hans.

Do you have anyone who's watching you while he's gone?”

Only one... Lou.” sa jag och drog mig ifrån.

You're kidding me?”

Nope.”

This will be an awesome six weeks. I can feel it.” sa han och log, jag drog fingrarna i hans hår.

You don't have any concerts?”

A few but not that many and it's only a couple of hours out of town” han log mot mig och la sin hand på mitt ben.

I've got to go.” sa jag gnälligt.

I'll see you tomorrow.” han pussade mig lätt på kinden och tog sedan motvilligt bort sin hand på mitt ben.

 

Morgonen därpå stack Simon vid tio tiden och jag tog mig tiden till att börja plugga. Jag var redan efter och när jag väl satte igång och hade alla förnödenheter på bordet så flöt det bara på! Jag hade ett vattenglas, något att knapra på som jag fick energi utav och sedan papper, pennor och sudd. Till och med en linjal som jag hittade på Simons kontor. Jag hade precis gjort klart svenskan och historian och skickat in det på skolans internet server då det ringde på dörren. Jag kollade på klockan och märkte att det redan blivit lunch och jag hade inte hunnit äta något. Mina fötter hasade mig till dörren och jag hade fortfarande mitt linne jag sov i och ett par mjukisbyxor på mig. Mitt hår var uppsatt i en hög hästsvans och jag kände lusten att springa upp och byta om och bara ta mig ut. Jag öppnade dörren och lös upp när jag såg vem det bar.

Hey, guys.” Louis, Harry och Niall stod utanför dörren. ”Come on in.” Louis och Niall gick in först och när Harry passerade mig pussade han mig på huvudet. ”What are you doing here?”

I'm here to do my job. And according to Harry it won't be easy.” Louis suckade trött.

And I promised that we would see eachother today so I've canceled everything.” sa Harry och log och Louis fick den där blicken som sa 'Det var detta jag prata om'. Jag kunde inte låta bli att le tillbaka och jag vände mig mot Niall som såg ut som om han inte kunde vänta på sin tur.

I've haven't talked with you for so long so I just had to meet you.” jag kunde inte motstå hans charm och jag kramade om honom.

So you want to help me with my school work?” frågade jag ironiskt entusiastiskt. Jag såg direkt att de ryggade tillbaka och försökte komma på en bra ursäkt.

I've got to get going. I promised that I would do an interview and after that going over to Eleanor.”

And I've to be at the same interview.” sa Niall och log ursäktande.

Okay, then it's only me and Harry then.”

Det var lättare sagt än gjort för att Harry var inte till någon hjälp alls utan när vi tog oss an media så försökte han förklara lagarna men det gick inte så bra för han kunde inte låta bli att stirra på min urringning.

Could you make us some lunch while I'm up and change clothes?”

Of cours.” jag satte mig i hans knä och la mina armar runt hans hals. Han slöt upp de sista centimetrarna vi hade mellan oss och det blev en lång kyss. Jag kände hans händer innanför mitt linne som rörde min rygg och jag drog mina händer in under hans t-shirt och kände hans muskler. Jag avbröt kyssen och log mot honom medan jag gav honom en snabb puss på munnen.

I'll be right back.” jag kände hans blick i nacken när jag tog mig mot hallen och jag sprang raka vägen upp till mitt rum och tog fram ett par ljusa jeans och den där tröjan som han valde första gången vi träffades. När jag kände mig nöjd med det satte jag av mot badrummet och borstade ut mitt hår och borstade tänderna noga. Jag tog mig även friheten till att sminka ögonen lite för att få en fräshare look. Efter ett tag kände jag doften av mat från köket och jag gick ner för att se vad det blev för lunch.

How's it going?” frågade jag och hoppade upp på köksön.

It'll be pasta and some sauce.” han tog fram en liten sked och doppade den i såsen. Han tog sin andra hand under den så han inte skulle spilla och blåste. Sedan räckte han fram skeden till mig och jag smakade.

You're really good at this. Is it something you really can't do?” frågade jag och kollade på medan han tog bort pastan från spisen och la den i en skål.

I don't know. I lousy at rollerskating.” han log och jag skrattade till. Han tog av maten från spisen och ställde sig framför mig så jag kunde lägga mina ben om hans midja och jag lade mina armar runt hans hals. Vi kollade varandra en lång stund i ögonen och han kysste mig mjukt en lång stund. ”I love that sweater.” viskade han fram när vi särade på oss lite.

Thank you, my boyfriend's got good taste.” sa jag och log mot honom.

Han hade dukat fram fint på bordet med lite ljus som behövdes i detta mörka rum. Vi pratade om allt möjligt medan vi käkade och jag måste säga att detta var veckans godaste mat eftersom Simons kock erfarenheter innehåller en telefon till närmaste snabbmats restaurang eller så innebär det något med ägg. Harry åt upp först och satt och kollade på mig när jag åt upp mitt sista.

Did you like it?” frågade han och jag nickade. Jag blev genast nyfiken över en struntsak som egentligen inte borde ha en mening alls.

What's your favourite food?”

Ehum... Well, I like mexican food.” han kollade på mig med huvudet på sned. ”Why?”

A good thing to know if I'll ever cock.” sa jag och tog hans hand som låg på bordet.

När vi käkat färdigt var klockan bara tre på eftermiddagen så vi plockade undan tillsammans och bestämde oss för att gå ut. Det var min idé men insåg direkt att det kanske inte var den bästa. Men Harry frågade vad mer som kunde hända egentligen om det nu skulle vara så att vi trillade över en. Så en kvart senare satt vi i Harrys audi som jag kände igen för en gångs skull.

So where are we going?” frågade jag nyfiket.

To one of my favourite places near London.” sa han och stampade gasen i botten och tog sig ut på motorvägen. 

Kommentarer
Louise

Älskar den här. Storyn är skitbra fortsätt skriva!

Svar: Tack så mycket!
onerightdirection.blo.gg

Date: 2012-11-03 Time: 01:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: