The Revenge - Kapitel 26

Previously on The Revenge:
”See.”
”Geeh, you guys are feisty. And get that finger out of my face, Ria.” jag rufsade till det lilla han kallar hår innan jag lutade mig tillbaka igen.
”I've missed you, leeeeyyyyuuuummmm.”

”Okay, so let's go through it all again...”
”English page two two one, swedish page three two zero, math page one four five to one five zero.” rabblade jag upp utan att tänka då jag stängde min sista väska som låg på Nialls sida utav våran säng. Frey hade varit snäll nog att komma över direkt och vi skulle åka iväg i morgon. Niall skulle sitta bakom ratten och vi skulle göra någon slags road trip av det hela. Frey hade försökt berätta så detaljerat han kunde vad vi skulle gå igenom denna veckan och såg nästan orolig ut för att jag tappat fokus i New York. ”I got it. Don't worry about me. I just need time to think, that's all.” konstaterade jag och vände mig mot honom. Han log besvärat innan han nickade. ”Have you heard anything from my mum?”
”No. I have not. She's been MIA since our last conversation about your lack of interest in your education. Though I think she might be wrong despite that I'm actually here right now, trying to tell you the pages you have to read on your... Honeymoon?” det sista ordet lät tveksamt och jag suckade tungt och sträckte upp min hand.
”See, no ring, no honeymoon. Why is everybody in this freaking world think we got engaged!?” indirekt... dom hade rätt men det är inte officiellt om man inte har ringen på rätt plats. Jag blev väldigt medveten utav ringen som hängde i kedjan runt min hals. ”Okay, the pictures are miss leading, I admit.” erkände jag och drog ner väskan på golvet och hasade den ut i vardagsrummet. Frey kollade på mig med höjda ögonbryn och nickade.
”Well, yeah. The lad was down on his knees!”
”Oh, god. I need to tell you because you are like my... brother slash... dad?” jag drog ihop ögonbrynen i ett förvirrat uttryck och drog honom in i sovrummet igen och stängde dörren. ”This requires our super top secret hand shake.” han höjde ögonbrynen och samlade sig snabbt och nickade allvarligt. Vi hade inte gjort den på så länge och det var enda sättet jag kände lita på honom eftersom mamma var i farten.
”Okay, spill!” väste han uppspelt sedan och jag suckade och drog lite i silverkedjan och upp kom ringen. Hans grå blå ögon spärrades upp när han fick se ringen. ”You are engaged!” väste han.
”No, I'm most sertainly not!” morrade jag tillbaka. ”I'm just... keeping it safe.”
”Keeping it safe!? Is that what he told you!?” utbrast han nu och kunde inte vara speciellt tyst längre.
”Well, yeah. I'm eighteen years old, Frey. I can't get engaged at this age. And it's not an official engagement if you don't wear the ring propertly.”
”Who told you that?!” utbrast han och gjorde en förvirrad blick precis som han idiotförklarade mig mentalt. Jag andades in mellan tänderna och kände mig dum för det jag skulle säga här näst.
”Google...”
”Adriana! Google? Really, google!?”
”Okay, okay, calm down. The most important thing is that... one, we are not engaged, two, we are not engaged and three, Mr. Samuel Frey, We. Are. Not. Engaged. Got it?” han nickade långsamt och försökte ta in det jag sagt. ”So when all this is cleared up. I'll do the homework and mail it to you as fast as possible and if I have any questions I will call you. That's our deal.” klargjorde jag och han tog sig samma och nickade. ”Now if you excuse me I've got a laptop that is waiting for attention and a boyfriend who is behind that door eavesdropping.” sa jag och pekade på dörren ut till vardagsrummet. Jag hade hört hans klumpiga fotsteg för fem minuter sedan och han var inte den som var duktig på att smyga. Långsamt tog jag mig till dörren och drog upp den och Niall försökte leka lugn och lutade sig misstänksamt mot väggen. ”Hello, Niall...” sa jag och kollade misstänksamt på honom.

Frey lämnade oss några minuter senare och det var antingen för att han kände sig färdig med sina ärenden här eller för att Niall hade började dansa rundor medan han packade till I'm sexy and I know it. När jag sagt hejdå till Frey kom jag tillbaka och fick se honom luft jucka. Jag höjde ett ögonbryn och började ifrågasätta min status med den lustiga killen som stod i bara joggingbyxor och försökte härma stegen de gjorde i musikvideon. Han lade först märke till mig när jag började röra på mig och han stelnade till i sin rörelse och hans blå ögon fastnade vid mig. Jag suckade bara och kunde inte låta bli att le när jag gick fram och slängde mig i soffan och tog en kudde och kramade om.
”How come, you're one of the most coveted men in the entire world and can't move your hips right?” frågade jag och kollade upp mot honom med en grimas.
”One of the mist coveted, huh?” han slutade dansa och sänkte ljudet. Jag nickade och kollade på honom. Hans andhämtning var ojämn och hans bara bröst höjdes och sänktes ytligt för att återhämta sig. ”I could always stop...”
”I didn't say I didn't like it.” avbröt jag honom och log trött. Han log snett mot mig och strosade långsamt över till soffan så att hans kropp tornades upp över mig.
”You like it?” frågade han lite roat.
”You're not afraid to make a fool out of yourself. You're just you.”
”Yes, I am.” han drog bort kudden ur mitt grepp och placerade ett knä på andra sidan mig och stöttade sedan sin tyngd på sina armbågar på varsin sida utav mitt huvud. Han gav mig en liten puss på näsan och jag rynkade den. ”About that. Now I will sound like a pervert boyfriend.”
”Oho.” mumlade jag ironiskt och visste att detta skulle komma så småningom.
”Yeah, ehum... When are we going to the... next base?”
”Hmm... next base? And what exactly does that mean?” frågade jag lurigt och jag såg att han blev generad över att förklara för mig trots att det var han som praktiskt taget låg över mig just nu.
”You know...” han sa inte mer utan lutade sig ner mot mig och istället för att möta mina läppar med sina lämnade fuktiga spår ner för min käke och utmed mitt nyckelben. Han vandrade upp till mina läppar och min andning blev ojämn när hans tunga kom in i min mun och började leka med min. Jag kände hans lediga hand vandra neråt och över mitt lår och jag blev så pass förvånad var hans hand hamnade så jag skrek till och han stannade upp. ”You don't...” mumlade han smått sårat och jag försökte komma på något smart att säga.
”It's not that I don't want to, Niall.” suckade jag och höll hans huvud i mina händer. Jag lutade upp hans huvud lite så jag kunde se honom i ögonen. Jag drog min tumme lätt över hans underläpp och jag bet mig lite själv i läppen. ”I want to. But, not in your sofa and besides, we got a whole week to our selfes in a cabin. We have plenty of time doing...” min mening tonades ut utan att bli avslutad. Han log lite snett och lutade sig sedan ner mot mig igen och lät sina läppar vila mot mina. ”I want to make you feel good.” mumlade han mot mina läppar och jag log.
”You already do.” viskade jag.
”You know what I mean.” viskade han tillbaka och min hand gick över hans bröst och bara mage. Jag drog mina naglar lite lätt över hans rygg och gick sedan tillbaka i positionen bakom hans nacke.
”Geeh, you've got cold hands.” sa han och jag såg att gåshud började skapas över hans kropp. ”Come here.” han lutade så lite tyngd han kunde på mig och tog mina händer i sina och pussade dom.
”You're going to kiss them warm?” frågade jag och höjde ett ögonbryn.
”I'm hot and I know it.” sa han allvarligt och höjde ena ögonbrynet och gav mig världens stekar blick. Jag kunde inte låta bli att börja fnittra och lät honom fortsätta. ”Are you excited for tomorrow?”
”Yes, I'm interested about how good you are on skis.” konstaterade jag och log mot honom. Han flinade bara som svar. ”And are you any good at starting a campfire? What if we freeze to death because we can't start a fire!?” fortsatte jag och spärrade upp ögonen.
”You don't trust me?” han såg nästan sårad ut.
”I do, but how much do you remember of the Ireland winters, popstar?” jag kunde inte låta bli att retas lite med honom men mitt skämt totalt 'backfired' och han flög upp från mig med en sårad blick.
”Of course I know how to take care of you, Adriana. I'm not that shallow am I!? I can start a fire and I know how hard the winders could be because I'm at home all the time, thank you very much!” Jag satte mig bara upp och gapade åt hans raseriutbrott. Hans ansikte var smått rött utav irritation och jag reste mig långsamt upp.
”Hey, it was just a stupid joke. Alright, I know you can take care of us both. I'm alway this jumpy girl who doesn't know what's right or wrong and...” jag pausade och tog ett vaksamt steg närmare honom och var orolig för att han skulle försvinna. ”... and I'm glad that I have you. I'm sorry if I-I pressed a bad spot but...” han rörde sig inte och såg rätt känslokall ut ”... It wasn't my intention.” jag bara suckade när jag insåg att jag inte skulle få något ur honom och började gå mot sovrummet för att göra mig redo för sängen. Men blev stoppad av att han tog tag i min handled och drog mig in i en kram.
”Sorry for losing control like that. I guess it was...” började han.
”Shh. No need, it was my fault not yours.” avbröt jag honom och tryckte mig emot honom och andades in hans doft innan jag släppte honom och tog hans hand istället. ”Time for bed.”


+17 Kommentarer till nästa? :)

Förlåt för att jag inte ladda upp något igår. Men fick en allergisk chock och fick inte chansen att ladda upp igår. Måste också säga att ni är riktigt dåliga på att kommentera! ;) Så börja kommentera mer... det gör min dag :3

Kommentarer
Emelie ^.^

hehe.. Jag kan spamkommentera om du vill.. ;)<3
Asbra del by the way! Hallon mannen what's more!!<3

Date: 2013-01-31 Time: 22:43:32
blogg: http://betternow.blogg.se/
Sara

Mer!!

Date: 2013-01-31 Time: 22:47:50
Agge xx

Bra!!!!!

Date: 2013-01-31 Time: 23:21:25
Fanny

MeeeraaaaH!

Date: 2013-01-31 Time: 23:24:22
Alicia

Superb!! :D varje gång jag ser på dayviews att det kommit ett nytt kapitel kan kan jag inte låta bli att tok le! Haha! More please! :)

Date: 2013-02-01 Time: 00:34:37
Amanda

MEER :3

Date: 2013-02-01 Time: 06:48:46
blogg: http://iwillbebyyourside.devote.se
lisa

Grym !:)

Date: 2013-02-01 Time: 07:39:25
Julia

MEEERA :D

Date: 2013-02-01 Time: 08:12:12
Anonym

såååå bra, :D:D

Date: 2013-02-01 Time: 09:07:16
Rebecca

Grymt, vill bara ha mer nu! :)

Date: 2013-02-01 Time: 10:29:58
Amanda

Meer!! :D

Date: 2013-02-01 Time: 10:50:53
jonna

Mer!

Date: 2013-02-01 Time: 13:02:51
blogg: http://www.nattstad.se/jonnastyle
Jennifer

Meer :D

Date: 2013-02-01 Time: 14:02:49
izza

Meeer <3

Date: 2013-02-01 Time: 14:47:41
Mikaela

Varje gångdet kommer upp ett nytt kapitel blir jag jätteglad! :D älskar din fanfic! :'D längtar tills nästa xx

Date: 2013-02-01 Time: 15:43:45
blogg: http://mirobe.blogg.se
Anonym

jag har gått och kärat ner mig helt i deras låt truly madly deeply, och nialls del i början är som orgasm för öronen. vet att du kanske är lite väl sent, med tanke på att deras historia om campingen kommer i typ nästa kaptiel. men ett tips, om du hade typ klippt ut hans del, för dom spelar gitarr, och sen typ skriva om att han sjunger för henne, samtidigt som vi läsare kan spela upp klippet. typ som om han satt fraför brasan och spelade för henne. haha fan. hoppas du fattar. om du inte kan göra det, så är de alltid extra häftigt att lyssna på passande musik till ett kaptiel, ja, fan, rörigt det blev haha. får sluta nu innan du tror jag är störd eller ngt ;)

Date: 2013-02-01 Time: 20:27:59
Ida

meeer

Date: 2013-02-01 Time: 21:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: