Dreamcatcher - Kapitel 14

Previously on Dreamcatcher:

Det kändes som att vårt förhållande gick alldeles för snabbt fram, något som oroade mig. Känslan av närhet var så bekväm i närheten av Harry, vi var varandras motsatser men på något sätt så verkade det fungera. De två orden som jag funderade över ett tag kändes naturligt att säga, för jag menade dem. Men efter en stunds tvekande bestämde jag mig för att det fanns inget annat jag hellre ville säga till den krulliga killen.

”I'm yours.” sade jag lågt innan jag lade mig ner på hans bröst igen och slöt mina ögon innan jag sjönk ner i en djup och säker sömn.


 

 Grace ord fanns fortfarande kvar i luften då jag vaknade upp dagen därpå, solens strålar trängde in mellan gardinerna och gjorde att jag kunde se hela rummet klart och tydligt. Jag vred på huvudet för att se Grace ligga intill mig, hon höll hår i min arm precis som om hon hade en mardröm. Försiktigt vände jag på mig och drog henne in i min famn istället, hennes kyliga överkropp låg utanför täcket och kylde genom min t-shirt när jag tryckte henne mot mig. Jag lättade lite på trycket och lät min vänstra hand glida över hennes silverkedja, försiktigt fiskade jag upp den då den låg innanför hennes linne som hon hade på mig. Historien som hon berättat för mig tidigare igår gick igenom mitt huvud och jag grimaserade åt händelsen som hänt, det var uppenbart att hon saknade Sverige. Någon dag skulle jag ta med henne dit, jag svor lågt för mig själv att jag skulle hålla det löftet. Försiktigt släppte jag ner hjärtat i hennes linne igen innan mina fingertoppar gick över hennes vänstra arm, något som fick hennes ljusa hårstrå på hennes armar att resa sig. Snart stannade mina fingrar vid hennes ärr, försiktigt lät jag mina fingrar leka över förhårdnaden, något som fick henne att rycka till, lågt gnällde hon till och suckade mitt namn. Jag kunde inte låta bli att flina över hur mycket det faktiskt värmde att höra hennes säga mitt namn i sömnen. Mina fingrar frös till en stund och väntade på att hon skulle andas jämna andetag igen. Så fort hennes bröstkorg höjdes och sänktes jämnt igen lät jag mina fingrar stryka över ärret en sista gång innan jag drog henne tätt intill mig. Jag kunde inte förstå hur mycket hat jag hade byggt upp mot mannen som gjort det mot henne, han som skulle föreställa hennes pappa, en man som skulle skydda henne mot alla hemska saker. En man som skulle älska hans fru och tagit hand om sina barn, men istället ärrat sin dotter, tagit självmord och gett alla sysslor och allt ansvar över på hans dotter som han ärrat. Det äcklade mig att tänka att han skulle varit hennes pappa.

Jag var rädd för att jag inte skulle hålla inne mina känslor om jag träffade hennes mamma, det skrämde mig att jag skulle kunna visa mitt missnöje för kvinnan som uppenbart kom med Grace, som ett paketpris.

Mina armar hårdnade runt henne, jag verkar vara den enda som hade tänkt i den banan att ingen skyddar Grace om något händer, hon skulle sätta sitt egna liv på spel för sin syster men vem skulle göra det för henne? Jag rös till utav mina tankar och tänkte på racet som jag inte fick gå på i morgon, en idé om att trotsa Graces uppmaningar att hålla mig borta poppade upp i mitt huvud. Självklart tänkte jag inte genomföra planen ensam, Zayn skulle säkert gå med på att trotsa lagen med mig. Niall skulle vara alldeles för stirrig för att göra något förbjudet med, Liam strider aldrig mot lagarna och det skulle förvåna mig om han ens skulle låta mig genomföra det. Louis där emot verkade också en bra kandidat och hade tillräckligt med maskerad kläder för att försörja hela folket av Storbritannien.

Jag vaknade upp ur mina tankar då jag kände en varm rätt så liten handflata pressas mot min kind, jag insåg att Grace hade vaknat och jag log mot den blonda tjejen i min famn som liknande en ängel, min ängel.

”Good morning.” sade jag och log mot henne. Hon gav ifrån sig ett gnäll då hon sträckte lite på sig och puttade försiktigt min axel så att hon kunde lägga sig på mitt bröst.

”Good morning.” mumlade hon trött mot mitt tygklädda bröst.

Det kändes skönt att vakna med någon så här, inget hade hänt under natten och ingen extrem baksmälla. Att känna sig pigg och redo för vad dagen har att erbjuda oss, sedan är det bara ett plus att man vaknar tillsammans med en som man gillar och vill behålla i sitt liv. Jag hade inget emot att spendera flera sådana här tillfällen, speciellt inte med Grace.

”Grace?” hörde jag från dörröppningen och jag höjde lite försiktigt på huvudet för att möta Alice blick, hon log lite mot mig. Hon hade flip-flops och en klänning på sig, ett band runt hennes hals sade mig att hon hade bikini på sig under till. Grace muttrade något till svar innan jag lade mig ner i den mjuka sängen igen.

”Jag ska till stranden med några kompisar, kan du köra mig?”

Det störde mig lite över att hon pratade svenska men sade inget då det antagligen inte var något speciellt.

”När ska du dit?” mumlade Grace innan hon fick samla styrka för att dra sitt trötta huvud upp från mitt bröst för att sedan kisa mot sin syster.

”Om en halvtimme.”

”What are you guys talking about?” frågade jag nu ytterst nyfiken på vad konversationen handlade om, Grace suckade och gäspade trött.

”She needs a ride to the beach,” informerade hon mig och drog undan täcket för att ta sig upp ur sängen men jag fick tag i hennes arm och drog henne tillbaka.

”Let me do it, I could bring back breakfast.” föreslog jag och reste mig upp, Grace vackra ögon granskade mig som säkert såg lika trött ut som vad hon gjorde.

”You don't have to...” började hon, en liten hand gick igenom hennes rufsiga blonda vågiga hår.

”But I want to.” avbröt jag henne och gav henne ett snett leende, något jag upptäckt verkade mjuka upp den envisa tjejen. Hennes ögon gick från Alice till mig och sedan tillbaka, Alice ryckte bara på axlarna.

”Well, I need a ride so...” sade hon uppgivet, jag pussade Grace snabbt på pannan innan jag hoppade ur sängen, jag drog snabbt på mig jeansen som jag slängt på fåtöljen innan Grace skulle ångra sig. Ett stön hördes från sängen och såg att hennes ansikte hade begravts bland kuddarna, jag kunde inte låta bli att skratta lågt innan jag följde efter Alice ut ur huset.

 

Grace's Point Of View

 

Jag hade precis städat klart i köket och bestämt mig för att sätta mig ner ute vid poolen med en bok då jag hörde en bil köra upp utanför. Men istället för att öppna och välkomna Harry tillbaka tog jag mig ut på baksidan och satte mig ner i en solstol med en bok som jag funderat länge över att läsa ut. Jag hörde ytterdörren slå igen innan en lång mörk skugga kom fram vid glasdörrarna, jag brydde mig inte speciellt om att hölja blicken utan försökte fortsätta läsa. Snart satte sig Harry ner på solstolen bredvid mig, han hade varit hemma och bytt om till ett par shorts, en ny t-shirt och lagt till ett par solglasögon och en keps över de mörka lockarna som stack ut åt alla hållen. Jag fällde ihop boken och granskade killen nyfiket.

”I've got breakfast.” meddelade han med ett leende och höjde lite på påsen och mugghållaren han höll i.

”I'm starving.” erkände jag och lade undan min bok medan jag kollade på då han tog fram varsin baguette. Medan han hade fokus nere i plastpåsen började det klia i mina fingrar, jag norpade åt mig hans keps och satte den på mitt egna huvud.

”That's mine.” mumlade han medan han räckte mig en utav kopparna. De gröna ögonen granskade roat mig innan ett litet leende smög fram över hans läppar. ”It suites you.”

”Thanks.” sade jag och log tillbaka mot honom innan jag började äta på min baguette. ”So what are we going to do today?” frågade jag nyfiket innan jag tog en klunk av teet som fanns i min mugg.

”Well, I've a rehearsal to attend at five, so let's just hang out, maybe take a swim.” han nickade mot poolen, jag bet mig lite i läppen.

”You're going to America, right?” frågade jag och kisade mot honom, han satte upp sina solglasögon i håret och tog en klunk av det som fanns i hans mugg.

”Yeah, in two months to be exact.” jag nickade och funderade över hans svar medan jag bet mig tveksamt i läppen. Harry väckte mig upp ur mina tankar genom att lägga en hand på mitt ben och jag log mot honom i ett försök till att inte se allt för allvarlig ut. ”Don't worry about it.”

”Are you nervous?” frågade jag nyfiket, jag skulle aldrig klara av att stå uppe på en scen. Jag skulle fått en total blackout av att se alla ansikten vända mot mig, något jag antog Harry hade blivit rätt så van vid nu efter tre år i rampljuset.

”Always.” erkände han och jag höjde förvånat på ögonbrynen av hans svar, han skrattade till lågt av min reaktion. ”I'll never get used to that feeling before getting on the stage, it's new people everytime that is judging you up there, so the concerts are very different from each other.”

”But... I guess never someone in a concert telling you that you suck?” frågade jag tveksamt.

”Not really in the concert, but everywhere else there's always someone that doesn't like you, that think you are total shit. But then you need to think that you've got millions of others that love what you are doing. So there's two sides of the coin.” hans ansikte gick från allvarlig till road på några sekunder. ”And then there's people that throw things up on the stage.”

”Like what?” frågade jag och skrattade nervöst till.

”Like shoes, candy, stuffed animals and... Oh, and bras.” han flinade åt det sista ordet och jag kunde inte låta bli att släppa fram ett fnitter.

”Do you save them?” skojade jag roat och ett hjärtligt skratt föll från de fylliga läpparna.

”All of them.” skojade han och blinkade till mot mig. Harry drog bak några lockar och jag tog en sista tugga av den stora baguetten innan jag var mätt. Jag bestämde mig för att ta mig in och byta om till en bikini då Harry drog av sig sin t-shirt och sina skor, jag gick längs poolkanten då jag hörde ett par snabba fötter bakom mig. Innan jag fick chansen att värja från killen som kom rusande mot mig med endast ett par badshorts, hamnade jag i vattnet tillsammans med den krulliga killen. Förtvivlad över att mina kläder hade blivit blöta insåg jag att jag hade chansen att driva med Harry.

”H-help...” flämtade jag medan jag gurglade vatten och låtsades hålla mig över ytan med huvudet. ”I-I can't swi-im.” jag försvann under vattnet och kände snart ett par förtvivlade händer runt om min midja.

”I'm so sorry, I should have asked...” började Harry förtvivlat då jag kom upp över ytan, jag borstade bort mitt blonda hår som hamnat i mitt ansikte för att avslöja mitt flin.

”Got yah.” sade jag i ett skratt och det tog ett tag för honom att förstå vad jag just sagt, hans ögon spärrades upp.

”That's not okay!” utbrast han med undertonen att jag faktiskt hade lurat honom. Jag brast i skratt över hans ansiktsuttryck och kände att mina kläder blev allt tyngre av vattnet.

”I'll never get out of these clothes now.” stönade jag irriterat. Men av tidigare erfarenheter började jag dra av mig mitt linne under vattnet.

”What are you doing?” frågade Harry rätt så obekvämt och jag kollade trött på honom innan jag simmade in mot grundare vatten.

”It's a lot easier to get of the clothes under water.” informerade jag honom och log. ”You could just turn around if your not comfortable.” han höjde på ögonbrynen och flinade.

”You're not uncomfortable?”

”A little if you are staring.” påpekade jag men dök ner under vattnet för att dra av linnet. Snart kom jag över ytan igen med endast bh på överkroppen, enkelt drog jag av mig mina pyjamasbyxor medan jag försökte dra bort mitt hår som fastnat i ansiktet. Jag sneglade bort mot Harry som hade lite svårt att placera blicken på något lämpligt ställe men bestämde sig snart för att fånga upp min blick. Med ett plask landade mina dyblöta kläder på plattorna innan jag vände mig om och korsade armarna över bröstkorgen.

”You need to turn around.” informerade jag honom då jag skulle bli tvungen att ta mig från poolen och in i huset. Jag var inte bekväm med att ha ögon på mig då jag faktiskt skulle ta mig upp ur vattnet, jag var inte den med vackraste och smalaste kroppen. Det fanns kurvor och vissa otränade bitar av min kropp som jag inte var speciellt stolt över. Men istället för att göra som jag sade granskade han bara mig nyfiket och jag höjde på ögonbrynen medan jag väntade på honom.

”You know that you've got noting to be embarrassed about, right?” påpekade han och bet sig lite i läppen medan han granskade min kropp lite väl ingående, jag kände hettan nå mina kinder. Men utan att säga något gjorde jag en cirkulerande gest med mitt pekfinger för att få honom att vända sig om. Uppgivet vände han sig om och jag tog mig upp ur poolen men några meter ifrån glasdörrarna kände jag ett par ögon granska mig bakifrån. Jag skyndade på lite extra för att komma undan den ovälkomna uppmärksamheten Harry gett mig.

Snabbt drog jag av mig mina underkläder i mitt rum och bytte om till en svart och vit rutig bikini som jag köpte förra sommaren... Eller rättare sagt Emma tvingat på mig. Nu när jag tänkte efter så hade hon tvingat mig köpa minst vart tionde plagg i min garderob.

Innan jag tog mig tillbaka ut till Harry gick jag inom badrummet på förstavåningen för att hämta upp ett par nytvättade handdukar. När jag kom ut till poolen igen satt Harry på kanten och lät fötterna vara under vatten medan han satt försjunken i sina egna tankar.

Jag lade ner de vita handdukarna på våra stolar innan jag satte mig ner bredvid honom, jag granskade honom nyfiket. Hans fuktiga lockar droppade ner över hans rygg och bröstkorg, han gav mig ett litet leende men förblev tyst.

”You want to talk about it?” frågade jag och försökte trycka undan min nyfikenhet om vad han faktiskt tänkte på som tyngde ner honom så pass.

”Was it this side he...?” började Harry lågt och jag drog förvirrat ihop mina ögonbryn, men när jag insåg vad han pratade om gav jag ifrån mig ett förstående ljud. Genast dök scenen av mig, mamma och pappa upp här för ungefär tio år sedan, de oförglömliga bilderna var allt för bekanta fortfarande. Hans hand lades över min som låg mellan oss, den var mycket större än mig egna och täckte den helt då handen pressades mot min och tog min i hans.

”You can't think about it like that.” påpekade jag och suckade, solen hettade på våra ryggar, min bleka hy var en stor kontrast mot Harrys solbrända, något som sade mig att han redan hade smyg solat på någon tropisk plats. ”It will drive you crazy after a while, trust me.”

”But...” började han igen och jag skakade bara på huvudet.

”No.” avbröt jag honom och vände mig mot honom, jag tog upp våra sammanlänkade händer och vände på hans hand. Jag lät mina fingrar leka lite i hans handflata innan jag började prata igen. ”You have to think that it was the only thing that happened that night, that it was just a scratch... Still very deep... But only a scratch.” han grimaserade över min förklaring och jag tänkte ett annat sätt att förklara så jag inte lät allt för masochistisk.

”How much do you know about selfharming?” frågade jag istället och han grimaserade igen men ryckte lite på axlarna och jag tog det som att han visste lite i alla fall. ”If you cut too deep you can by accident cut off the artery...” jag lät mitt pekfinger glida över en utav de stora ådrorna på Harrys handled för att visa honom. ”... you'll die.” jag vände min hand och visade mitt ärr igen. Jag kollade upp på Harry för att granska hans uttryck, hans ögon vidgades då han kollade ner på min handled.

”You see how close that was?” mumlade jag lågt och suckade innan jag skakade av mig den allvarliga stunden, jag släppte Harrys hand och hoppade ner i det ljumna poolvattnet. Jag lade mig på rygg och granskade den blöta killen som fortfarande såg chockad ut.

”You have to think like it could have been worse, you have to think that I was pretty damn lucky. Otherwise you'll go insane.” sade jag och släppte till slut Harry med blicken innan jag dök ner och simmade ut till mitten av poolen där jag kom upp över ytan och slöt ögonen medan jag flöt på rygg. Jag kände min hud absorbera alla solstrålar som kom över min kropp och jag njöt utav känslan av att inte kunna höra det som hände ovanför vattenytan. Det gjorde mig nervös hur inblandad Harry hade blivit i mitt förflutna och i mina problem, det var bara ännu ett tecken på att det vi kände för varandra blev starkare, men också att det gick väldigt snabbt. En skugga föll över mig efter ett tag och skyddade solen, jag kisade för att se Harry ovanför mig och jag log lite mot honom. Hans ögon uttryckte sådan vördnad som jag aldrig sätt innan, jag kände fjärilarna i min mage vakna till liv och jag satte ner fötterna i bottnen. Jag kollade upp på den långa killen som hade vatten upp till midjan medan vattenytan var betydligt högre upp på mig. Försiktigt drog han bort en vattendroppe som rann ner för min tinning, jag bet mig försiktigt i läppen då jag lät mina ögon vandra över hans vältränade kropp. Harrys fysik var något ut över det vanliga, man såg inte riktigt tydligt men det var uppenbart att de fanns där då han spände sig. Tatueringarna som fanns över hans kropp gjorde mig allt mer nyfiken över vad de innebar, försiktigt lät jag mina fingrar glida över hans fjäril som var på hans övre del av magen. Konturerna av fjärilen var vackert gjorda, jag kollade upp genom mina ögonfransar för att se om jag kunde fortsätta min upptäcktsfärd över hans hud. Han hade slutit sina ögon och jag tog det som att jag kunde fortsätta utforska hur mycket jag ville. Mina fingrar fortsatte upp över hans bröst och över till en av de små fåglarna.

”They are incredible.” viskade jag innan jag lät min hand falla ner i vattnet. Jag kände snart ett par händer på mina höfter och jag kollade upp på killen framför mig som nu hade öppnat sina ögon. Hans vackra gröna ögon granskade mig utan att säga något.

”What?” frågade jag med låg röst, hans fylliga läppar kröktes upp i det där sneda leendet jag älskade.

”You're beautiful.”


+26 kommentarer till nästa del :)

 

Dagens kommentar:

 Svar: Random men likeable! :3 WIIIHOOOO
Kommentarer
Sara

Älskar deeeeeen så skjut bra! :D

Date: 2013-07-12 Time: 11:46:23
Johanna

Amazing!!! Du skriver så sjukt bra! Shitt! Aja tänkte fråga att på en av dina fanfics when the sun comes up (tror jag) så saknas kapitel 7, vart är den?

Date: 2013-07-12 Time: 12:03:26
Elisa

Sjukt bra!! Meeeer!!!!

Date: 2013-07-12 Time: 12:10:25
blogg: http://elisaid.blogg.se
Hanna

Gaaah, så sjukt bra. Vill kunna skriva som dig :)

Date: 2013-07-12 Time: 12:18:24
Victoria :)

OMG Riktigt bra :) Kommer aldrig på något att skriva här ;)

Date: 2013-07-12 Time: 12:27:10
blogg: http://onedirectionland.blo.gg
Hanna palmavist

Det där va min kommentar, visste inte vad jag skulle skriva Hahaha SÅ AMAZAYN! Nä men såååå bra

Date: 2013-07-12 Time: 13:40:51
bella

Så Sjukt bra!

Date: 2013-07-12 Time: 14:16:46
Bella

Bra kapitel, har du många ideer/händelser som kommer hända eller börjar fantasin ta slut?

Date: 2013-07-12 Time: 15:14:49
Anonym

Längtar till nästa :D

Date: 2013-07-12 Time: 15:46:19
Anonym

Meeeeeeer!!

Date: 2013-07-12 Time: 16:48:03
Isa

Meeeer!!!!!!!!!!

Date: 2013-07-12 Time: 18:11:14
sanna

meeer det äger

Date: 2013-07-12 Time: 19:40:47
Anonym

yay!

Date: 2013-07-12 Time: 20:11:02
sara

så sjukt bra meeer ;)

Date: 2013-07-12 Time: 21:37:17
Anonym

Äger meeer;);););)

Date: 2013-07-13 Time: 10:58:09
Mikaela

I luff iiiiittttt

Date: 2013-07-13 Time: 11:08:51
Nelly

MEER! Jag älskar den här så sjukt mycket! :D

Date: 2013-07-13 Time: 13:14:21
blogg: http://nessyy.blogg.se
Anonym

Meeera

Date: 2013-07-13 Time: 16:42:37
Victoria :)

Riktigt bra! :)

Date: 2013-07-13 Time: 18:49:43
blogg: http://onedirectionland.blo.gg
Signeli

Helt obeskrivligt bra!! Förstår inte hur du kan haha! Du är underbar hela du! Längtar till nästa!

Date: 2013-07-13 Time: 19:42:19
blogg: http://nattstad.se/odff
Linda

har läst alla dina fanfictions och jag älskar dom. meeer:)

Date: 2013-07-13 Time: 21:40:32
Hanna...

Jättebja! (Kreativt med bebis språk, I know..)

Date: 2013-07-13 Time: 22:45:28
Anonym

meeer:)

Date: 2013-07-13 Time: 23:03:02
Anonym

Jätte bra :)

Date: 2013-07-13 Time: 23:10:26
Sofia

Herregud. Du fattar verkligen inte hur besatt jag är, du har verkligen fångat mig. Jag råkade hitta din blogg och började läsa lite på den. Jag har nu suttit och läst hela kvällen - fram tills nu. Jag måste också säga att jag är imponerad av ditt engelska ordförråd! Jag vet inte om det är ditt egna, eller Google Översätt, men hur som helst så har du bra ordval, och väl formulering. Jag är britt så jag vet vad jag pratar om, haha. Detta gjorde hela min dag! Ååhh ♥♥ Du är en underbart duktig skibent och hela upplägget på berättelsen är skadat bra. SKADAT BRA. ÅH. JAG DÖR. Jag längtarlängtarlängtarlängtar tills nya delen kommer upp. I really do. ♥♥ Jag älskar One Direction så sjukt mycket och varje gång Harrys och de andra killarnas namn nämndes var det som om någonting sprack inuti mig, ååhh haha, självfallet på ett bra sätt. Jag känner igen mitt eget skrivande i ditt, ja, det låter otroligt ego men det var en komplimang. Jag älskar en text full av adjektiv och enligt mig skriver du nästintill skönlitteratur, med tanke på alla beskrivande meningar du samlar på dig! Vilken talang du är!! ♥♥
Jag ser verkligen fram emot att få läsa den här, snälla, fortsätt så länge du kan. Jag lovar att vara en trogen läsare! Jag ska göra denna sidan som "app" på min iPhone nu, så jag kan läsa även när jag inte är vid datorn.


Sammanfattning: ÄLSKA!!! ♥♥♥

Date: 2013-07-14 Time: 00:21:18
Nea

Jättebra! Vill bara ha mer mer mer!

Date: 2013-07-14 Time: 02:29:17
blogg: http://neeiis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: