Dreamcatcher - Kapitel 18

Previously on Dreamcatcher:

”Do you want to talk about it?” frågade Harry tveksamt.

”No.” svarade jag och slöt ögonen igen, jag snörvlade till igen och släppte ut ännu ett skakigt andetag. ”C-Could you sing to me?”

Tystnaden föll över oss och jag hörde en lampknapp på andra sidan innan jag hörde honom sucka befriat.

”Of course, love.” sade han lågt, det raspiga i hans röst förstärktes och jag väntade på att han skulle säga något mer men istället började han nynna på en melodi jag kände igen. ”Shut the door, turn the lights off, I wanna be with you, I wanna feel your love, I wanna lay beside you...”


 

 Jag vaknade av att solen lös in genom mina fönster och träffade mig rakt i ansiktet, frustrerat rullade jag runt för att undvika ljuskällan men det var meningslöst. Irriterat satte jag mig upp i sängen, jag var officiellt klarvaken. Min telefon låg på mellan kuddarna och förvirrat tog jag upp den, skärmen lös upp och visade att jag hade ett oöppnat meddelande.

 

From: Harry

”Guess you fell asleep, if you need anything. I'll be here for you. Oh, and I almost forgot, good morning, love ;) xx”

 

Alla minnen av att jag somnade till hans vackra röst flödade tillbaka in i mitt huvud, men även mitt bråk med mamma var oundvikligt att glömma bort. Jag hade aldrig haft ett sådant bråk med någon av mina föräldrar, någonsin. Skuldkänslorna fanns fortfarande kvar men jag ville inte göra någonting åt dem, jag ville inte möta min mamma då hon vaknade. Jag visste att jag skulle få konsekvenser av vårt bråk igår även om hon kanske skulle erkänna sina snedsteg så skulle jag vara den som fick ta stöten.

En instängd känsla kröp upp över mig och jag bestämde mig för att jag måste ut ifrån detta huset innan jag blir galen. Jag tog mig snabbt upp ifrån sängen och argt ignorerade jag min brist på syn då det svartnade för ögonen. Mina ögon granskade mig i spegeln och jag rynkade äcklat på näsan, det vita plåstret som var över mina stygn såg hemskt ut och försiktigt drog jag av det utan att försöka dra i några hår strån. Vilket inte gick så bra och jag svor tyst för mig själv då jag drog av det sista, stygnen såg fina och välgjorda ut innan jag lät mitt hår falla över dem så att man knappt kunde se dem.

Jag mig bort till min garderob och satte på mig ett par shorts, en hoodie och mina Vans, innan jag tog mig fram till fönstret, utanför höll solen på att gå upp över horisonten och jag kisade medan jag försökte skjuta upp fönstret tillräckligt så att jag kunde ta mig ut på taket. Stegen var täckt med bitar av mossa som lossnat från takplattorna men annars var den fortfarande rätt säker att klättra ner för. Jag hoppade den sista metern ner och hamnade i det fuktiga gräset innan jag började springa ut mot gatan och fortsatte neråt mot norra delen av London.

Det var mer eller mindre öde på gatorna förutom ett antal hundägare som var ute och rastade sina hundar, även ett antal var ute och joggade vilket jag aldrig skulle orka göra innan skolan började. Mamma hade gjort det klart för mig att jag skulle få stanna hemma tills avslutningen på måndag. Vilket betydde att jag kunde glömma att spendera de sista dagarna i skolan utan hemma med henne. Jag stannade upp med andan i halsen och kollade på det stora vitspacklade huset på andra sidan gatan som kikade upp över en stor, precis lika vit, mur.

Mina trötta ben började röra på sig igen och jag bestämde mig för att klättra över muren istället för att ringa på porten. Jag hittade snart ett träd som var tillräckligt nära muren för att jag skulle komma över den. Man kan väll inte riktigt säga att jag är duktig på att klättra då min klumpiga natur oftast såg till att jag hamnade på min bakdel och stannade på marken med båda fötterna.

Denna gången tog jag mig försiktigt upp i trädet och klättrade ut på en av de stadiga grenarna som sträckte sig närmast muren, med skakiga ben tog jag sats och satte mig snart på muren för att kolla ner på andra sidan. Jag hade inte tänkt så långt över hur jag skulle ta mig ner här ifrån, under mig fanns en trimmad buske som inte såg speciellt bekväm ut att landa på. Min blick kollade över alternativen jag hade men insåg att jag skulle bli tvungen att hålla mig till busken.

Jag knep ihop mina ögon och räknade till tre innan jag tog sats från muren och föll handlöst ner för muren, jag svor lågt över pinnarna som rev mig på rygg och mina händer, men annars klarade jag mig skadefritt. Snabbt reste jag mig upp och tog mig enkelt fram till ytterdörren.

Mitt pekfinger tryckte in knappen till ringklockan och jag väntade otåligt på att någon skulle öppna, när ingenting hände tryckte jag två gånger till. Snart hörde jag ett par trötta fötter på andra sidan, ett klickande ljud hördes från dörren innan den öppnades långsamt.

En morgontrött Harry stod tornades upp framför mig i endast ett par svarta boxers, hans rufsiga lockar var i en enda röra på hans huvud och det tog ett tag för honom att reagera.

”Grace?” hans raspiga morgonröst orsakade gåshud över min kropp. ”Do you know what time it is?” jag skakade på huvudet, men utan att svara på hans egna fråga gick han åt sidan som en gest om att jag skulle gå in. Jag passerade hans näst intill nakna kropp och jag vände mig snart mot honom då jag kommit in i hallen. Hans klädsel fick mig att bli lite osäker och jag började ifrågasätta över varför jag hade kommit hit. Harry kollade upp på väggen och jag följde hans blick till klockan i hallen, halv sex.De gröna ögonen som nu började piggna till vändes mot mig, de granskade mig en lång stund innan han öppnade munnen.

”How did you get over the wall?” frågade han förvirrat och höjde en hand mot mig, han drog ut ett antal löv ur mitt hår och jag grimaserade.

”You kind of need to move the tree outside.” påpekade jag och han skrattade trött innan han blev allvarlig igen.

”Are you alright? Has something happened?” frågade han oroligt och jag skakade hastigt på huvudet.

”No, no... I just... I don't want to be in my house when my mum wakes up.” erkände jag och Harry nickade långsamt innan han tog min hand i sin stora och började leda mig upp för trappan. Vi tog oss till tredje våningen som såg ut som en mindre suite.

”Stay as long as you like.” sade han långsamt innan han släppte min hand. Jag sparkade av mig mina skor innan jag tog mig fram till den stora sängen som var rummets centrum, jag satte mig på madrassen där lakanen låg stökigt uppe på. Mina ögon kunde inte låta bli att glida ner över Harrys tonade och tatuerade kropp, generat lade jag märke till att jag hade blivit upptäckt. Besvärat vände han sig om och öppnade en dörr in till något som såg ut som en gigantisk garderob. Snart kom han ut med en t-shirt till mig och en till honom, jag skakade generat på huvudet efter jag tagit emot tröjan som erbjöds till mig.

”You don't have to.” sade jag besvärat och kände att mina kinder hettade mer än någonsin.

”I don't want to make you uncomfortable.” konstaterade han och gav mig mitt favorit leende, jag skrattade lätt till och lät mina ögon glida över hans kropp innan de fokuserade på täcket i sängen.

”I don't mind the view.” erkände jag, nu kändes det som att hela jag skulle börja brinna av hur generad jag faktiskt var över de orden som kom ut ur min mun. Ett lågt skratt kom över rummet innan jag ryckte till utav ett par läppar som pressades mot min panna. Jag kollade förvånat upp och såg att han nu stod framför mig.

”I like when you blush.” sade Harry och lät hans fingrar glida över mina hettande kinder, hans fingrar stannade under min haka och lutade den uppåt mot honom, jag kunde inte undvika hans ögon. Ett litet leende kom över hans läppar innan han böjde sig ner, hans fylliga rosa läppar gav mig en försiktig kyss.

”The bathroom is over there.” mumlade han lågt och nickade mot en utav de mörka trädörrarna. Jag nickade och reste mig upp, argt kände jag att det svartnade för ögonen och jag greppade tag i det första jag fick tag i. Min lediga hand lade jag för mina ögon, jag tog ett djupt andetag och kände att mina ben höll på att vika sig men ett par starka armar lades runt om mig och satte mig bestämt ner på sängen igen.

”Grace?” hördes en orolig röst intill mig och jag lät min hand falla från mina ögon.

”I'm alright.” mumlade jag bara och försökte resa mig upp igen men Harry tryckte ner mig på madrassen.

”You'll change here, and I'll be right back.” beordrade han mig och jag blinkade till några gånger innan jag kunde fokusera på killen som satt bredvid mig, han höll fortfarande ett stadigt tag om mina armar.

”I promise, I'm alright.” sade jag och log lite mot honom men han gav mig bara en sträng blick innan han ställde sig upp och försvann ut genom dörren till hallen. Jag ställde mig frustrerat upp och bytte om till t-shirten han gett mig, det var ett tryck av ett band på framsidan på tyget. Snabbt vek jag ihop mina shorts och hoodie, jag satte mig under det fluffiga täcket och kollade mig omkring i rummet. Om jag inte varit ute idag skulle jag kunna tro att det fortfarande var natt ute då hans rullgardiner inte släppte in något som helst tecken på ljus.

De gräddvita väggarna var en stark kontrast till tapeten med guldiga växter som slingrade sig upp för den svarta bakgrunden. Man såg tydligt att det var en kille som bodde här inne då jag fick syn på en hög smutsiga kläder vid den flätade tvättkorgen. Rakt framför sängen satt det en stor plattskärms teve på väggen och under till fanns det ett avslagsbord som hade ett antal dvd fodral slarvigt lagda lite här och var.

En knackning hördes på dörren innan den raspiga rösten hördes på andra sidan.

”Can I come in?” hörde jag på andra sidan och jag kunde inte låta bli att le innan jag ropade ett klartecken tillbaka. Snart dök de mörka lockarna upp i dörröppningen, jag hade hoppats på ett leende från honom men jag såg att det var något som tog emot då han försökte le mot mig.

”Is everything alright?” frågade jag tveksamt och han nickade hastigt.

”Yeah, nothing that can't wait.” sade Harry och lade sig ner under täcket, han drog ner mig tillsammans med honom och jag gav ifrån mig ett litet kvidande läte då hans hand tog tag i min sida. Han skrattade lågt då han drog mig intill sig och släckte lyset, allt blev svart i rummet och jag kommer ihåg att jag kände tryggheten i hans famn innan jag somnade utan förvarning.

 

Jag vaknade upp utav att sängen kändes oroväckande stor och kall, mina ögon försökte fokusera i det mörka rummet men jag fick snart treva blint efter en lampa som kunde lysa upp det mörka rummet. Harry fanns inte längre kvar i sängen och förvirrat kollade jag mig omkring, långsamt ställde jag mig upp denna gången, jag tog på mig mina shorts men lät Harrys t-shirt vara kvar på min överkropp innan jag tog mig ut i hallen. Jag hörde en låg röst från första våningen och jag började ta mig tyst ner för trappan, ner till den stora hallen jag kommit in i några timmar tidigare. Harrys låga röst var upprörd och jag tog mig närmare dörröppningen till vardagsrummet för att höra vad han sade. Jag kikade in i det stora vardagsrummet och fick syn på den långa killen stå vid fönstret med ryggen mot mig.

”I don't want that for her.” sade han sammanbitet och jag kunde inte låta bli att känna mig träffad. ”Yes, but...” hans nu påklädda kropp såg spänd och frustrerad ut medan han höll på att leka med en penna, hans hår var uppsatt i en liten tofs på huvudet och jag kunde inte låta bli att le, han såg så söt ut trots jag bara såg hans rygg. Ett par slappa shorts vilade på hans höfter och ett vitt linne avslöjade en stark och tonad överkropp.

”I'll talk to her, but I need a securityguard here in a couple of hours. Yeah...” jag tänkte ta mig in i rummet men hade helt glömt bort tröskeln jag skulle behöva höja lite extra på fötterna för att ta mig över och trillade rakt ner på golvet med en duns. Irriterat satte jag mig upp och lade märke till att Harry stod framför mig och sträckte ut en hjälpande hand till mig.

”Yeah, you do that, I have to hang up. Yes, bye.” han lade ner sin telefon i fickan på hans shorts innan han hjälpte mig upp från golvet.

”You need a caution sign.” sade han roat och pussade mig på pannan, jag fnös irriterat till av hans kommentar vilket fick honom att skratta.

Harry flätade samman våra fingrar och ledde mig in i ett stort kök, den svarta och vita inredningen var ytterst modern och såg nästan nyrenoverat ut. Han hade redan dukat upp en brunch till oss på det höga matbordet som var omringat av fyra barstolar. Tystnaden lade sig över köket då han försjönk ner i djupa tankar, han satt väldigt spänt på sin stol och kollade ner på sin tallrik.

”You're tense.” kommenterade jag och han rycktes upp ur sina tankar. ”What's going on?” jag gav honom ett litet leende men han besvarade det inte. Han kliade sig lite i ögat innan han suckade, jag kunde inte låta bli att le när jag kollade upp på hans lockar som tyglats upp i den lilla tofsen på hans huvud. Försiktigt letades min hand över till hans större sin låg på bordet, jag kollade på då hans fingertoppar gick över baksidan på min hand.

”I'm sorry.” sade han lågt och jag kände att en klump formades i min mage. Han tog fram sin mobil och knappade lite på den innan han gav över den till mig. En bild på mig och Harry när vi stod utanför mitt hus för några dagar sedan då han varit hemma hos mig, dök upp på skärmen när sidan laddat klart. Oförstående kollade jag upp på honom innan jag kollade ner på bilden. Det var ytterst tydligt att det var jag på bilden då de hade fått ett perfekt tillfälle att fånga oss båda på bilden.

”That picture and a lot more of them are all over the internet.” sade han lågt och gned sig frustrerat i pannan. ”There are like twenty different journalists outside the gate that are waiting for me or you to get out of the house.” det tog ett tag för mig att förstå vad han just sagt, jag kollade ner på min äggröra som inte såg så speciellt tilltalande ut längre.

”What does that mean?” frågade jag förvirrat och bet mig lite fundersamt i läppen.

”It means that we just got outed over the entire world.” hans fingrar gick upp och ner över min arm medan han försökte hitta rätt ord till det han skulle säga. ”I have to ask you something, or Modest need the answer because... They need to know what to say.”

”O-Okay?”

”If you don't want this, then you have the chance to break up with me right here, right now. You could take the backdoor out and nobody will ever be bothering you again.” hans ord fick mitt hjärta att spricka lite i små bitar, jag knöt min lediga hand till en knytnäve och pressade den frustrerat mot min mun, jag skakade lite på huvudet. Jag släppte lite på trycket med min knytnäve och började nervöst bita på min tumnagel medan jag kollade på då hans fingertoppar fortfarande gick upp och ner för min arm och stannade vid mina knogar.

”No, I don't want that.” sade jag lågt och tänkte tillbaka på de senaste veckorna med Harry, trots våra olika åsikter och hur extremt bortskämd han kan låta ibland så har jag faktiskt inte mått bättre. Han har fått mig att ta fram allt det förflutna som jag hållit fast vid så länge och fått mig att släppa det, jag drog fram mitt silverhjärta ur tröjan och kollade ner på den under tystnad. Harry hade varit den första som fått mig att ta ett steg tillbaka och få mig att känna efter hur jag själv mådde, då jag prioriterat andras välmående först i flera år. Det kändes skönt att ha någon som vågade stå upp mot mig trotts min envisa natur.

Jag kom tillbaka till verkligheten och lät hjärtat falla ner innanför tröjan igen innan jag kollade upp på killen som nu granskade mig osäkert.

”I'm more worried about you,” erkände jag besvärat, jag ville egentligen inte ta upp detta, men på något sätt kändes det som om jag behövde det för att bekräfta att jag inte var den enda som skulle bli tvungen att binda mig till något oskrivet kontrakt. Han drog förvirrat ihop sina ögonbryn och den oroliga rynkan som hamnade mellan hans ögonbryn visade på att han var minst lika besvärad som mig.

”I know you past,” sade jag med en tvingad röst och fortsatte innan han skulle protestera. ”...Even though you say that the most of it ain't true. But there's still some things that are.” jag rynkade på näsan innan jag fortsatte prata med en låg och sansad röst som jag hoppades på inte skulle svika mig. ”I know for example your history with women are true. I just want to know that we're bound to the exact same rules like every other couple.” jag bet mig tveksamt i läppen innan jag skyldigt kollade upp på killen som satt på andra sidan bordet. Han såg sårad ut men också förstående, trots min osäkra blick hade han aldrig sett mer säker ut än någonsin. De gröna ögonen såg bestämda och omsorgsfulla ut, han drog lite på läpparna.

”I'm yours.” sade han lågt och log lite, de var mina ord han använde och minnena av den kvällen kom tillbaka då vi precis hade bråkat över hans svartsjuka sida. ”And you're mine.” fortsatte han, det kändes som vi hade kommit till ett beslut och jag kunde inte låta bli att le tillbaka.

”Come here.” sade han och svängde lite på stolen, jag gick runt bordet och blev indragen i en mjuk kram. Trots att han satt ner var han lika lång som mig och jag lutade mitt huvud mot hans axel. När jag rätade på mig lite jag lutade mig fram för att möta upp hans fylliga läppar i en ömsint kyss, jag slöt mina ögon och njöt utav stunden, försiktigt lade han sin tunga på min underläpp som han bad om lov att få komma in i min mun. Jag särade lite osäkert på mina läppar och snart lekte våra tungor med varandra. Harry fyllde mina sinnen med hans närvaro och allt annat kändes obetydligt för tillfället. Mina fingrar försvann in i hans lockar, jag kände hans händer trycka mig närmare hans kropp innan han drog armarna hårdare runt min kropp.

Vi bröt snart kyssen med en fjäderlätt puss, våra pannor lutades mot varandra medan jag långsamt öppnade mina ögon, jag kollade under tystnad rakt in i de gröna vackra ögonen.

”You're beautiful.” mumlade han lågt och jag kände att mitt hjärta hoppade över ett slag. Jag lutade mig bakåt för att dra bort mitt hår som hade börjat bli ett störningsmoment men Harry lät mig inte dra mig bort från honom utan stannade mig då det var några decimeter mellan våra kroppar.

”You're sort of beautiful too.” sade jag och han flinade, hans smilgropar poppade fram och fick mig att le.

”Sort of?” frågade han roat och jag gav ifrån mig ett litet fnitter.

”Yeah, right now you're more cute with that little tassle in your hair.” sade jag och drog lite lekfullt i det uppsatta håret på hans huvud. Vi båda brast i skratt och jag kände att den allvarliga stunden var borta. Jag började dra mig bakåt men Harry tillät mig inte utan drog mig närmare honom igen.

”Can't you just stay for the day? Or maybe forever?” frågade han med ett charmigt leende och jag gav honom en liten puss på kinden.

”I'd love to, but I have a mother to take care of.” sade jag, jag grimaserade innan jag släppte fram en tung suck.

”I'll drive you home.” sade han bestämt innan han reste sig upp, han pussade mig på pannan och började plocka av det som fanns på bordet.


+28 Kommentarer till nästa del :)

Dagens kommentar:

 
Svar: Du behöver inte oroa dig för slutet, I've got something big for all of you... Och jag vet inte varför jag skrev det där på engelska! Det lät bara bättre så ;) 

 

Kommentarer
lisa

Så grym like always:))

Date: 2013-07-20 Time: 00:14:46
Agnes xx

So awesome!! :D

Date: 2013-07-20 Time: 00:55:43
Fanny

Meeeraaaaaaa

Date: 2013-07-20 Time: 01:01:47
Nelly

Åh alltså seriöst! Den här är ju bättre än Dark! Jag sitter bokstavligt varje dag och väntar på ett nytt kapitel! Det här är seriöst den bästa fanficen jag någonsin läst!

Date: 2013-07-20 Time: 01:06:20
blogg: http://nessyy.blogg.se
Anonym

äntligen :D

Date: 2013-07-20 Time: 01:16:05
Frida

Mer!!

Date: 2013-07-20 Time: 01:41:45
Emelie ^.^

Haha, låter mer dramatiskt på eng! xD❤
Mer!!^^❤

Date: 2013-07-20 Time: 07:11:36
blogg: http://betternow.blogg.se/
sanna

braa!!!

Date: 2013-07-20 Time: 08:22:21
bella

Måste ha mera, bästa ff ever!!:)

Date: 2013-07-20 Time: 10:19:35
Emelie

Asså detta är seriöst den bästa fanfic jag läst! Vill bara ha mer och mer kapitel! Skulle lätt kunna sträckläsa hela dina fanfics! ❤

Date: 2013-07-20 Time: 10:28:23
Victoria :)

Super bra! Längtar tills nästa kapitel :)

Date: 2013-07-20 Time: 10:36:11
blogg: http://onedirectionland.blo.gg
Bella

Bra... eller vad jag nu ska skriva för det känns som om jag redan använt alla ord!

Date: 2013-07-20 Time: 12:06:34
Isa

Meera!

Date: 2013-07-20 Time: 17:39:00
anonym

awesoomeeee! meer

Date: 2013-07-20 Time: 20:14:34
anonym

Bra! Kan vi få nösta idag?

Date: 2013-07-20 Time: 20:20:01
Felicia - Eye of a Fighter

åååååh vill ha meeeeeeeeeeeer xx

Date: 2013-07-20 Time: 20:37:00
blogg: http://summerparadiseff.blogg.se/
sara

awesome meeer:)

Date: 2013-07-20 Time: 21:40:17
Elisa

Meeeer!!!! :D

Date: 2013-07-20 Time: 21:42:51
blogg: http://elisaid.blogg.se
frida

men hallåtjejer jag är väll inte den enda som vill ha ett nyttt kapitel as soon as possible eller? kommenter !!!!! asbra kapitel! vill ha fortsättning nuuu ;)

Date: 2013-07-20 Time: 22:19:13
Nellie

Kommentera jag vill ha mer!!!! Bästa

Date: 2013-07-20 Time: 22:47:27
Maja

Jääätttebraaaaa!!!!!!!

Date: 2013-07-20 Time: 22:52:31
Karin

Vi vill ha mer kapitel!

Date: 2013-07-20 Time: 23:42:07
Anonym

Meeeeer:)

Date: 2013-07-21 Time: 08:40:58
Anonym

Awesome

Date: 2013-07-21 Time: 14:31:10
Anonym

Meer!!

Date: 2013-07-21 Time: 15:14:25
Anna Karin

Bästa jag läst! Mer!

Date: 2013-07-21 Time: 17:18:01
Anonym

verkligen bra :D

Date: 2013-07-21 Time: 20:51:48
:)

Meeeeer:)

Date: 2013-07-21 Time: 20:57:34
Sara

Så jäkla grymt! <3

Date: 2013-07-21 Time: 21:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: