Dreamcatcher - Kapitel 32

Previously on Dreamcatcher:

Under hela tiden har jag haft känslan av att det fanns något jag inte visste, lättnaden över att veta att någon hade varit där och bekräftat att det inte var en kyss som ägt rum flödade inom mig. Men jag var fortfarande irriterad över att Harry inte berättat detta, det störde mig att han var så villig att låta mig gå. Det dök upp en idé i mitt huvud för att ge tillbaka, jag var inte ledsen eller arg längre, jag var revanschsugen. Snabbt stannade jag upp och vände mig mot den blonda killen som såg förvånat på mig.

”Let's pretend I don't know anything about this tonight, I want to know how far he'll let me go before he's going mad for real.”


 

 Nattklubben vi just blivit indragna i var varm och svettig, jag kände att linnet klibbades fast mot min överkropp fast jag bara varit i det stora rummet i några sekunder. Jag och killarna blev förda till VIP delen som var längst in, Liam och Louis slog sig ner bredvid den sura Harry medan jag kände Nialls närvaro bredvid mig då vi granskade de tre brunetterna börja kommunicera så gott de kunde över oljudet som dånade ut ur högtalarna. Ett flertal lätt klädda tjejer gick omkring på det avspärrade området och svajade till musiken innan de tog sig fram till killarnas bord, jag kunde inte låta bli att få en släng av svartsjuka då en slog sig ner oberört i Harrys knä.

”I don't want to be in your evil plan...” ropade Niall mot mitt öra och min fokus gick över på den nästan lika långa killen bredvid mig som vred sig nervöst.

”Come on, Niall. Right now you're the only one who actually would go through with this!”

”Who said anything about that I was in even in the first place!?” utbrast han.

”Could you buy me some shots?” frågade jag istället och log vänligt mot honom, han höjde på ögonbrynen.

”Not a chance, Harry will kill me! Do it yourself!” ropade han och såg panikslagen ut nu.

”I'm under age, duh. And besides I don't think Harry would mind.” jag nickade bort mot bordet och den blonda killen följde min blick på tjejerna som försökte förföra de andra två utan att lyckas. Jag drog lite på läpparna över att veta att Eleanor slog dem med hästlängder när det kom till utseendet. ”Just do it, you wimp!” fräste jag till slut och puttade iväg den blonda killen som frustrerat tog sig fram till en utav servitriserna och gav henne ett par dollar innan han kom tillbaka med. ”I am going to get into so much trouble.” muttrade han intill mitt öra. Vi ställde oss vid ett högt runt bord längre bort ifrån killarna och väntade på att servitrisen kom tillbaka med tre shots var, jag kollade förvånat upp på Niall.

”I need to calm my nerves.” ropade han bittert över musiken och jag grimaserade då han svepte det första lilla glaset.

Jag gjorde likadant och lät den klara vätskan rinna ner, det var nog det äckligaste jag någonsin gjort i hela mitt liv, den brännande känslan i halsen försvann aldrig och jag pressade ner de två andra glasen så snabbt jag bara kunde för att inte klökas.

Det sista glaset var inte lika hemskt och jag kände att min kropp började slappna av. Snart gick det upp för mig att jag var väldigt lättpåverkad och jag drog Niall ut på dansgolvet för att försöka dansa, jag härmade några andra tjejer som såg rätt skickliga ut på dansen de gjorde. Men snart släppte jag taget över min kropp och lät musiken vara guiden till den underliga dans som jag inte direkt brydde mig något om, det roliga var att Niall var lika usel som jag på att dansa och jag försökte hålla mig för skratt men kunde inte låta bli då han försökte göra någon underlig rörelse som antagligen inte ens klassades som dans.

Han lutade sig roat fram för att säga något intill mitt öra, han var så nära nu att nästan våra överkroppar snuddade vid varandra, trots den intima känslan så var den mer betryggande än attraherande.

”You're a really bad dancer.” skrattade han fram och tog tag i min hand och snurrade runt mig, ett roat skratt kom fram mellan hans tänder då han log brett.

”If you wanted to upset Harry, you've succeeded.” ropade Niall och jag kollade bort mot de tre killarna som beställt in öl nu, men den mina ögon landade på var den lockiga killen som satt i mitten och vakade över mig som en hök med bläcksvart mörker i sina ögon, han var inte arg, han var rasande.

”Let's see how far I can go! I'm thirsty.” ropade jag tillbaka och Niall kollade på mig och himlade med ögonen, han skakade bara på huvudet och dansade vidare, jag puttade irriterat till honom så han snubblade bakåt lite, han var nog lika påverkad som jag var. Jag höjde irriterat på ögonbrynen och gav honom en sur min innan han lämnade mig ensam på dansgolvet, jag svajade till musiken medan jag letade rätt på det blonda huvudet som klämde sig in mellan folk och kom tillbaka med två glas av en vätska som liknade skummande äppeljuice men antog genast att det var öl. Jag tog en stor klunk medan jag svajade till musiken, alkoholen började pumpa runt i mitt system och jag kände mig extremt fnittrig, min blonda killkompis tog mig under armen och drog mig ut ur massan till ett ledigt bord längre bort.

”How's it going with Emma?” flög det ur mig efter ett tag och Niall höjde på ögonbrynen av det plötsliga ämnet, jag antog att filtret mellan min hjärna och mun verkade vara ur funktion. Jag skyller på alkoholen som nu började göra sig påmind och pumpade runt i mitt blod.

”She'll cut my balls off after this, so good, thank you.” sade han högt och sarkastiskt över musiken, jag försökte hålla tillbaka skrattet som vällde upp inom mig, men jag kunde inte låta bli, Niall följde med då han insåg hur ironisk denna situationen var.

Här satt jag med mitt ex bästa vän och var nog mer full än vad jag borde vara efter så begränsat med alkohol, jag ignorerade de kolsvarta ögonen som granskade oss ett flertal meter där ifrån.

”She really likes you!” ropade jag tillbaka och jag såg att han blev generad. ”Thank you for doing this!” han skakade bara på huvudet och log mot mig.

”What are friends for!?” utbrast han i ett brett leende som fick mig att fnittra till. Utan förvarning kom en hand flygande i luften och landade på bordet mellan våra glas. Jag hoppade till utav smällen som handen orsakade, ådrorna och handen kände jag så väl igen.

”Let's go.” jag följde armen med ögonen upp till den lockiga killen som nu var högröd av ilska, hans näsborrar fladdrade av adrenalinet och jag brast i skratt. Något som gjorde Harry tveksam, men snart blev hans reaktion allt mer intensiv.

”Grace, let's go. We need to go.” fräste han argt och jag pressade roat ihop mina läppar innan jag kollade på Niall som satt på andra sidan bordet och höll andan. Han sköt fram huvudet som ett tecken på att jag skulle göra som den arga killen sade åt mig, jag hade lyckats.

”I don't want to go.” fnittrade jag fram och kollade upp på det spända ansiktet som frustrerat granskade mig.

Men utan att säga något annat tog han ett fast tag om min över arm och började dra mig efter sig genom publiken, de svettiga kropparna puttades bort av Harry som inte brydde sig om svordomarna som hördes efter oss. Han förde oss ut till en bakgård med några unkna soptunnor mellan ett par tegelväggar, det var en sådan här gränd som man sett i hundratals mördar filmer, nu saknades bara galningen med pistolen.

Jag kände att greppet om min arm gjorde ont nu då hans grepp hårdnat under färden hit ut, jag rörde mig besvärat för att komma ur greppet.

”What the hell is going on with you?” utbrast Harry argt, han släppte taget om min arm då han tröttnat på att jag försökte dra mig bort från honom, han granskade mig och väntade argt på ett svar. Jag pressade roat ihop mina läppar och ryckte oskyldigt på axlarna utan att säga ett ord, jag förstod inte själv vad som var så roligt, men alkoholen gjorde mig fnittrig.

”Is this the way to get back at me?” försökte han igen och nu kunde jag inte låta bli att släppa fram ett fnitter, det bubblade okontrollerat ut ur min mun utan förvarning.

”You can't posibily be mad at me for having fun.” sluddrade jag fram och fnissade till.

Men istället för att säga emot pressade han ihop sina läppar på ett sätt som visade att han inte endast var sur för mitt oansvariga beteende det fanns något annat också som han inte sade, men jag fattade.

”You can't be jealous on Niall.” fortsatte jag och brast i skratt. ”You're not as innocent yourself, that chic was all over you.”

Mitt filter mellan hjärnan och munnen var definitivt borta, då orden bara gled okontrollerat ut ur min mun, normalt sätt skulle jag varit rädd för den arga långa killen framför mig som andades tungt. Mina ord var droppen för Harry och hans händer tog tag i mina över armar tryckte upp mig frustrerat mot väggen till klubben. Ett lågt stön föll från mina läppar då jag kände den hårda smällen i ryggen och jag kunde känna att det skulle bli blåmärken dagen efter, men smärtan kom aldrig.

”You're driving me insane.” morrade Harry argt och frustrerat, jag grimaserade över att hans grepp hårdnade runt mina armar, pirret i magen gjorde det svårt för mig att ta honom på allvar. Jag tryckte tillbaka skrattet då jag mötte hans mörka blick, det började rycka i mina mungipor då den pinsamma tystnaden lagt sig över oss och ett nytt skrattanfall började. Det gick inte att undvika att det även ryckte lite i Harrys mungipor nu, men han var fortfarande arg, riktigt arg. Jag förde mina händer över munnen för att dämpa mitt skratt.

”I'm, so-o-rry.” skrattade jag fram, en tung suck föll från Harrys läppar innan han trött släppte mina armar. Jag skrek till då jag kände hans armar runt min midja och han slängde mig över sin axel hur enkelt som helst. Nu skrattade jag inte längre utan jag var arg, han behandlade mig som ett barn.

”Put me down!” utbrast jag och bankade argt på hans rygg i ett försök till att få honom att släppa ner mig. ”I'm not a child!” min röst var svag och frustrerad, jag kände att all min energi började ta slut och jag var nere för räkning, det var bara en tidsfråga innan jag skulle falla ihop.

”Then stop acting like one.” morrade han lågt medan han började gå ner för gränden och ut på en bakgata, jag fick aldrig chansen att se vart vi var då jag kände att hela min kropp blev tyngre och snart föll jag ner i en djup sömn.

 

En dunkande känsla gjorde sig påmind i mitt huvudet, smärtan kom ilande i bakhuvudet och försiktigt höjde jag min hand för att täcka mina ögon då smärtan tog sig fram till mitt ansikte, trött stönade jag till av smärtan som spred sig.

Försiktigt kikade jag genom mina spretande fingrar för att upptäcka att jag låg i ett mörkt och tyst rum, jag grimaserade då jag höjde huvudet för att se bättre, jag låg i Harrys säng.

Förtvivlat försökte jag komma ihåg hur jag hamnat här, minnet var suddigt och jag var inte speciellt säker på om jag minns rätt.

Trött lade jag mig ner igen och fokuserade upp i taket medan jag försökte ignorerade den gnagande smärtan i mitt huvud.

”Grace?” den låga rösten hördes från dörröppningen och jag kollade snett ner för att se en lång gestalt i dörröppningen, det var då allt kom tillbaka till mig. Hur jag dragit in Niall i min plan, hur jag hade druckit de äckligaste i hela mitt liv, hur arg Harry hade blivit... Hur dum jag var som faktiskt trodde detta skulle göra mig nytta, att göra honom arg, att testa gränserna. Min plan hade misslyckats, jag hade inte fått tillbaka Harry som jag ville, jag hade bara gjort honom rasande. Till en viss del hade det varit mitt mål, men jag hade hoppats på att han skulle släppa ut sanningen, att han skulle säga vad det jag egentligen hörde då jag trodde det var en kyss. Men istället hade han bara förblivit tyst.

”Yes.” viskade jag knappt hörbart fram med en svag röst. Han kom långsamt närmare och satte sig ner på sängkanten under tystnad, stämningen blev lite mer ansträngd än vad den borde vara.

”Close your eyes.” beordrade han till slut, jag gjorde som han sade, jag kände att hans vikt skiftade på madrassen och snart blev det ljust i rummet.

När jag kisade mötte jag ett par plågade gröna vackra ögon i ljuset av sänglampan. Harry höll fram en huvudvärkstablett och ett glas vatten till mig, försiktigt satte jag mig upp för att ta emot objekten som antagligen skulle lätta min huvudvärk.

Jag svalde ner tabletten innan jag försiktigt satte jag glaset på nattduksbordet innan jag skyldigt kollade upp under mina ögonfransar på killen i endast boxers som satt bredvid mig, det enda som skiljer oss åt är duntäcket.

”I'm sorry.” sade jag lågt, oförmögen till att möta hans blick, jag kollade ner på mig själv och såg att jag hade på mig en utav Harrys t-shirts utan att riktigt förstå hur jag fått på mig t-shirten.

”Don't worry about it.” mumlade han med en raspig ton, Harry sträckte ut en hand och försiktigt drog bort några ljusa slingor som fastnat på mina fuktiga läppar, en tumme strök försiktigt över min fylliga underläpp. Ett skakigt andetag släpptes fram från mina särade läppar och jag slöt ögonen av den lilla kroppskontakten jag fick.

”How did I get in... to your t-shirt?” andades jag fram, när jag öppnade mina ögon igen drog han sig bakåt och granskade mitt ansikte intensivt.

”I've seen a woman's body before.” påpekade han besvärat och sträckte på sig lite, jag spände frustrerat min käke över hur lugn han verkade vara över detta faktum. Jag var väl medveten om hans erfarenhet med andra äldre kvinnor, det förvånade mig dock hur jag reagerade på denna informationen. Jag försökte släppa min irritation genom att kolla ner på mina händer som låg löst och ledigt i mitt knä.

”When are you going to start yell at me?” muttrade jag lågt och jag började fibbla med det tjocka mjuka täcket som täckte min nedre del, jag vågade inte höja det och kolla för jag var rätt säker på att han dragit av mina shorts också.

”I won't yell. You've made your point very clear.” sade han och suckade. ”Let's talk later, it's in the middle of the night. Go to sleep.” han höjde lite på täcket för att jag skulle kravla ner under igen i den stora sängen. Harrys röst lät trött medan han väntade på att jag skulle lägga mig till rätta.

Utmattat lade jag mitt ömmande huvud på kudden igen och kollade på då Harrys stora hand sträckte sig efter lampan och rummet blev mörkt igen.

Utan att säga något mer började han gå mot dörren, dova ljud av hans fötter hördes mot den mjuka mattan. Fundersamt bevakade jag hans rörelser då jag nyfiket undrade över vart han skulle någonstans.

”Where are you sleeping?” frågade jag snabbt utan att tänka och bröt tystnaden, han stannade upp och kollade över axeln, det var uppenbart att han tvekade medan han tänkte över sitt svar noga. Jag väntade tålmodigt på ett svar medan jag lade mig på sidan.

”I'm sleeping in Liams bed.” informerade han innan han vände sig om och öppnade dörren, jag försökte bestämma om vad jag ville göra men min hjärna var som en enda gelé klump och skulle inte fungera även om jag ville komma fram till ett relevant beslut för tillfället.

”Harry?” sade jag snabbt innan han fick chansen att stänga dörren, han vände sig mot mig och väntade på ett svar.

”Yes, Grace?” han lät trött, sårad. Jag grimaserade över hans plågade röst och önskade att jag kunde säga detta på ett mindre desperat sätt.

”Please, stay.” min röst lät ynklig, ett pirr gick igenom min kropp som nu började bli rastlös under täcket medan jag väntade på att killen i dörröppningen skulle reagera.

”Please.” försökte jag igen, min röst lät desperat, mer desperat än vad jag ville erkänna att jag var. Men det hjälpte, för Harry tog sig snart in i rummet igen och stängde dörren försiktigt bakom sig, innan han rörde sig fram mot sängen.

Utan att säga något mer sjönk han ner under täcket bredvid mig och lade sig på rygg på ett säkert avstånd från mig så att vi inte skulle nudda vid varandra, jag bet mig sorgset i läppen. Jag var glad över att det var så mörkt i rummet för tillfället, min besvikelse var uppenbar.

Frustrerat vände jag mig mot honom och lade mitt huvud på hans bröst utan att tänka mig för, kroppen under mig stelnade genast till då jag kröp upp mot hans varma kropp.

”Hold me.” viskade jag nästan ohörbart, men han bekräftade att han hört då han tveksamt drog sina starka och muskulösa armar runt min kropp, de drog mig hårt intill den starka kroppen, den säkra känslan spred sig över min kropp och jag slappnade av.

Min hjärna gick på övervarv och när jag slöt mina ögon kände jag att mina tankar flög igenom huvudet, jag skulle inte kunna somna på ett tag trots att mina ögon knappt orkade hålla sig öppna mycket längre.

Harrys andetag blev allt mer jämna ju längre tiden gick och jag slöt mina ögon åter igen och fokuserade på hans hjärtslag som hördes mot mitt öra, han måste somnat. Hjärtslagen passade perfekt in med mina, de är synkroniserade med varandra på något underligt sätt.

Jag suckade tyst ut medan jag gosade in mig mot Harrys varma nästintill nakna kropp, det var här jag hörde hemma.

”I'll always be yours.” viskade jag fram.


+30 kommentarer till nästa del :)

Dagens kommentar:

 

 

Kommentarer
Anonym

Jättefint kapitel..

Date: 2013-10-06 Time: 02:45:07
lisa

Meer!

Date: 2013-10-06 Time: 06:53:25
Isa

Vackert!! Mer!

Date: 2013-10-06 Time: 07:05:52
Victoria

Aww OMG :) blev as glad när jag såg att du lagt ut ett nytt kapitel, längtar till nästa. Hoppas de blir sams och tsm igen ;)

Date: 2013-10-06 Time: 08:45:28
Mirabelle

Älskar din blogg och du skriver så fantastiskt bra! Kom egentligen hit bara för att fråga om länkbyte, men råkade läsa lite av din novell och sedan slutade det med att jag läste hela kapitlet! Så fruktansvärt bra! haha men länkbyte i menyn?(:

Date: 2013-10-06 Time: 09:06:22
blogg: http://fiveangelss.blogg.se
Hanna...

Världens goaste' kapitel!

Date: 2013-10-06 Time: 10:21:18
Emma!

Åh, vad bra!
Av alla bloggar jag läser är det här min favorit, ärligt talat. Du skriver så sjukt målande och får en att bara sukta efter mer!!!!
Awwwwwwwww, världens "härligaste" kapitel, längtar efter nästa!
Jag ska säga det här klart och tydligt.
Din novellblogg får mig att kunna andas. Jag kan faktiskt bli älskad, någon gång.
Gud vad jag älskar den här. <33333333333 :)

Date: 2013-10-06 Time: 15:10:07
Hanna

haha, aww så söt kommentar :))
Men håller med henne, du är otrolig på att skriva och det lyser alltid upp dagen att se att du uppdaterat.
:))

Date: 2013-10-06 Time: 20:15:19
Anonym

du är sjukt duktig på att skriva meeer:)

Date: 2013-10-06 Time: 20:49:52
Anonym

Du är så bra på att skriva. Sitter lixom och ler när jag läser. Vill ha alla kapitel på samma gång, får panik av att vänta. En fråga. Om jag kommenterar typ 30 kommentarer kommer kapitlet snabbare då eller räknas det inte? Lol.

Längtar tills nästa iallafall!

Date: 2013-10-06 Time: 21:39:08
Agnes xx

Så grymt bra kapitel!!

Date: 2013-10-06 Time: 22:56:11
Xx

Älskar denna novellen så sjukt mycket!! Jag fattar inte hur man kan skriva så bra!!!!

Date: 2013-10-06 Time: 22:57:47
Anonym

ÄLSKAR DETTA SULBCFGLÄÖLKIGFSAHMM

Date: 2013-10-06 Time: 23:28:06
Anonym

Kom igen alla vi kan få det till 30 kommentarer snabbt!!

Date: 2013-10-07 Time: 03:01:26
Nelly

Åh mer nuuu! <33

Date: 2013-10-07 Time: 19:30:54
blogg: http://nessyy.blogg.se
Anonym

MER MER MER PLZ

Date: 2013-10-07 Time: 20:16:25
matilda

gryyyyymt mer

Date: 2013-10-07 Time: 21:12:55
Anonym

Åhhhhh SLUTET❤️ helt underbart!! Log som en galning😊 du är begåvad! fyfan va bra!!!

Date: 2013-10-07 Time: 21:35:19
c

AMAZING

Date: 2013-10-07 Time: 21:41:42
Miela

alltså wah, så bra. jag undrar en sak dock, i början så handlade denna novell om att harry var en badboy och yadidadada, är det helt out of the picture nu?

Date: 2013-10-07 Time: 23:17:20
Anonym

Meeeeer ;)

Date: 2013-10-08 Time: 14:32:08
Anonym

Hejhej mer

Date: 2013-10-08 Time: 19:23:39
h

Sjukt fint kapitel! ♥

Date: 2013-10-08 Time: 23:05:41
Victoria

Så hiiiimla bra! Längtar verkligen till nästa :) (har redan skrivit en kommenterar, men eftersom det bara är 23 nu så skyndar jag på lite) ;)

Date: 2013-10-10 Time: 15:53:43
Anonym

nej nu vill jag veta vad som händer hallå!! !

Date: 2013-10-10 Time: 20:07:29
Anonym

Yay

Date: 2013-10-10 Time: 21:44:35
Anonym

Så gymt bra!

Date: 2013-10-11 Time: 11:53:54
Anonym

Meeeeer:):):)

Date: 2013-10-11 Time: 18:34:26
Agnes

Superbra :D

Date: 2013-10-11 Time: 20:15:07
Anonym

30!!!!!!

Date: 2013-10-12 Time: 02:01:15
Lucy

Jaha. Det är officiellt. Du försöker döda oss genom fangirling... ;)
Men aaaaaaaaaaaah vad BRA, och *fangirling to hard* *dead*

Date: 2013-10-12 Time: 15:36:22
Jenny

Dreamctacher frenzy! Min kik: JennyL_97
:)

Date: 2013-10-13 Time: 12:21:10
blogg: http://jemiah.blogg.se
Jenny

Hoppsan, löste instruktionerna lite fel.....:)

Date: 2013-10-13 Time: 19:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: