Q & A

Q: Vem tycker du är snyggast av killarna i one direction?

A: Alla är väll riktigt hadsome men måste väll säga Harry!

Q: Hur länge har du tänkt hålla på att skriva fanfics?

A: Vet inte, funderar på att sluta efter Undisclosed.

 

Q: Är det svårt att fixa designen?

A: Nej, jag har gjort bloggdesigner väldigt länge. I början var det svårt men efter att ha gjort det ett tag och gått media i gymnasiet så är det rätt simpelt så länge man har en bra vision om hur det ska se ut.

 

Q: Vilken fanfic av alla dina är din favorit?

A: Helt klart Dreamcatcher, den har jag lagt mer allra mest arbete på.

 

Q: Vet du några andra bra fanfics bloggar förutom dom du har länkat?

A: Jag läser inte längre fanfics själv, jag känner att jag vuxit ifrån det lite och jag skriver endast dem så tyvärr inte.

Q: Varför tog du bort din översättningsblogg av dark??

A: Jag hade själv inte tid med att översätta den, eftersom den var så lång! Sedan hittade jag aldrig någon som ville ta över, så det enda som fanns kvar var att stänga ner den. 

Q: Vill du jobba med skrivandet? Författare/journalist osv?

A: Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att jobba som författare, däremot journalist skulle vara jobbigt för mig för det skulle betyda att jag blir tvungen att hålla mina åsikter för mig själv. 

Q: Hur gammal är du?

A: Jag har precis fyllt 20 :)

 

Q: Vilken linje går/gick du?

A: Under gymnasiet gick jag Media och nu under universitetet går jag Turismvetenskap med biämnet Medieteknik.

 

Q: Favoritserie?

A: Pretty Little Liars och Switched at Birth helt klart :)

 

Q: Favoritfilm?

A: Min favorit genom alla tider som jag kan se om och om igen är Parenttrap med Linday Lohan(tröttnar ALDRIG!). ;)

 

Q: Favoritlåt?

A: Just nu är det Glorious med Foxes som går konstant på repeat.

 

Q: När du var liten, vad hade du för drömmar att göra?

A: Jag ville bli sångerska, men den drömmen dog i samband med min farmor. För hon var den enda som riktigt stötta mig och när hon fick cancer så gav jag upp den drömmen. Det är jobbigt att simma motströms hela tiden, och jag säger inte att det är något bra att ge upp när det blir jobbigt. Men jag hittade andra sätt att uttrycka mig på, som att skådespela och skriva, och det fungerar bra för mig. Dock är jag en stor believer i drömmar och om ni verkligen vill uppnå något så gör det! Shoot for the moon, and land among the stars.

 

Q: Om du skulle få välja att äta en sak hela livet, vad skulle det vara?

A: Jag är en överkonsument på M&M's så jag kör på det ;D haha

Q: Vilken är din favorit quote och ditt "favorit" motto?

A: "Life's a climb, but the view is great." - Miley Cyrus. Det är både mitt favorit motto och quote.

Q: Vilken tidning kommer du vara med i?

A: Jag kommer att få vara med i Julia-tidningen! Så håll utkik efter mig i tidningen som släpps den 30/10!!!

 

Q: Har du en pojkvän och vad tycker han om att du skriver?

A: Nej, det har jag inte. Men om jag hade en så skulle han bli tvungen att acceptera det jag gör.

Q: Sushi eller hamburgare?

A: HAMBURGARE!

 

Q: Vad skulle du ta med dig om du var uppe i en Palm i en vecka?

A: Min mobil! Jag går ingenstans utan den så uppe i en palm skulle inte vara ett undantag. ;)

 

Q: Husdjur?

A: Jag har tre katter hemma i Skåne som jag räddat. Men nu när jag bor i Stockholm har jag inte fått chansen att skaffa något men jag vill ha en hund :)

 

Q: Vad för superkrafter skulle du vilja ha?

A: Fotografiskt minne! :D

 

Q: Om du skulle få uppfinna ett djur, vad skulle det vara för blandning (mellan olika djur alltså) och vad skulle det heta?

A: En pingvin blandat med något fluffigt djur och en panda :p Så länge det är fluffigt bryr jag mig inte riktigt hur de ser ut haha!

Q: Vet din familj och dina vänner om att du skriver fanfics? (Har för mig att du har sagt att dom inte gör det?)

A: Endast min lillasyster och min bästa kompis vet om detta

 

Q: Tycker du fortfarande om killarna lika mycket som tidigare eller skriver du ff's om dom nu förtiden mer för själva skrivandets skull och att killarna helt enkelt är huvudpersoner för att dom är bra och lätta 'karaktärer' att skriva om? Förstår du vad jag försöker få fram? (för jag är inte säker på att jag själv gör det) ;)

A: Jag fattar precis vad du menar. Och jag känner inte riktigt längre att jag skriver fanfics längre för jag lägger ner mycket mer tid på handlingen än vad jag oroar mig för att killarna ska vara med. Om jag hade fått bestämma hade killarna inte funnits med i Undisclosed, men eftersom det är en fanfic blogg och det är därför de flesta besökarna är här, för att läsa om sina idoler så behöll jag dem. Men om jag ska skriva något efter Undisclosed kommer det antagligen inte bli någon fanfic.

Q: Vilken av dina noveller har du tyckt bäst om att skriva?

A: Speak var annorlunda och det roliga med den är att den var baserad på Lilla sjöjungfrun! Vilket inte så många viste om vid den tiden :P

 

Q: Och måste bara ha med den här frågan också eftersom den släpptes idag (lite som en chock), har du hört den nya låten - fireproof, vad tycker du om den?

A: Jag har tyvärr inte hört den :$

Q: Vet du om någon av dina läsare hängt med enda sen du startade bloggen? 

A: Jag vet att några få har orkat stanna kvar genom allt skit jag skrivit, vilket jag verkligen uppskattar. För det är dem som delar bloggen med sina kompisar och som verkligen är så sjukt hängivna, något som gör mig så förvånad. För jag är alldeles för normal för att få sådan uppmärksamhet. Men jag är verkligen tacksam, och jag vet vilka ni är. <3

Kommentarer
Victoria

Tack för svaren :) men är det fler frågor som du ska skriva typ i part 2? Eller var det alla? :)

Date: 2014-09-16 Time: 21:46:11
isabella

glömde fråga detta: kommer du att ta bort bloggen när du slutar skriva eller kommer du att ha den kvar så att man kan läsa om fanficsen? tack för alla svaren :)

Date: 2014-09-17 Time: 20:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress: